معرفی Hex-23: مرگبارترین Wolverine تاریخ کمیک

معرفی مرگبارترین Wolverine تاریخ کمیک؛ Hex-23

با معرفی مرگبارترین «ولورین» (Wolverine) تاریخ کمیک‌ها آشنا شوید؛ «هکس 23» (Hex-23)، ترکیبی از اقتدار جادوی خالص و بُرندگی تیغ‌های Wolverine!

مرگبارترین Wolverine دنیای مصور «مارول» (Marvel) ابتدا در سال 2018 معرفی شد. بعد از موفقیت کلان اثر سینمایی «اونجرز: جنگ‌های بی‌نهایت» (Avengers: Infinity Wars)، «مارول» تصمیم به جشن گرفته و رویدادی را به‌همین مناسبت را تحت عنوان «ریسمان‌های بی‌نهایت» (Infinity Warps) را معرفی کرد. طی این رویداد، «گامورا» (Gamora)، دختر «تانوس» (Thanos)، موفق می‌شود کلیه «سنگ‌های بی‌نهایت» را بدست آورده و از قدرتشان جهت خلق هستی کاملا جدید استفاده کند. در این جهان جدید بسیاری از قهرمانان با یکدیگر ترکیب شده‌اند. از جمله این ترکیبات، ادغام «ایکس 23» (X-23)‌ و «اسکارلت ویچ» (Scarlet Witch) بوده که قوی‌ترین Wolverine تاریخ را می‌سازند.

به لحاظ تئوری و ایده، «ریسمان‌های بی‌نهایت» شباهت بسیاری به رخداد کمیکی در دهه‌ی 1990 دارد که «آمالگم» (Amalgam) نام داشته و ادغام دنیای «مارول» و «دی‌سی» (DC) را نشان می‌دهد. هرچند که «آمالگم»، خلاف داستان مذکور، بیشتر سعی داشت قهرمانانی را با یکدیگر ترکیب کند که شباهات بسیاری به لحاظ شخصیتی و فکری داشتند. برای مثال، «بتمن» (Batman)‌ و Wolverine یکی شده و شخصیت «دارک کلاو»‌ (Dark Claw) را خلق می‌کنند. اما «ریسمان‌های بی‌نهایت» حالتی تصادفی داشته که دست نویسندگانش را در رابطه با خلق قهرمانان باز می‌گذارد. برخی از این ایده‌ها موفق بوده و برخی هم شکست خورده‌اند. اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها قطعا Hex-23 بوده که از قدرت فوق‌العاده بالایی بهره می‌برد.

معرفی مرگبارترین Wolverine تاریخ کمیک؛ Hex-23

Hex-23 در بدو تولد خود قرار بود میزبان شخصیتی شیطانی، با نام Mephicthton باشد. او ترکیبی از دانش و جادو بوده و آزمایش‌های شیطانی بسیاری روی وی، زمانی که تنها یک جنین بود، اعمال شده‌اند. در‌نتیجه، وقتی Hex-23 متولد شد، قدرت‌های Wolverine‌ مانندی مثل توانایی ترمیم بالا و پنجه‌های بُرنده، هرچند جادویی و سرخ، داشته و همزمان، به لطف طبیعت سحرآمیزش می‌توانست از جادو استفاده کند. قدرت جادویی وی به مرور حتی بیشتر شده و مشخص می‌شود که مانند Scarlet Witch می‌تواند واقعیت را بازنویسی کرده یا هر شی فیزیکی در آن لحظه منفجر کند.

Hex-23 از روایتی مشابه «سلاح ایکس» پیروی می‌کند. وی بعنوان یک سلاح کشنده بزرگ شده و بعدها می‌فهمد که مادر عزیزش سعی داشته او را از سرنوشت شومی که دچارش شده نجات دهد. با پیشروی بیشتر در داستان، مخاطبین متوجه می‌شوند که Hex-23 حتی خواهری کوچکتر هم داشته و او هم دارای قدرت‌های خاصی، اکثرا سرعت‌محور، است. Hex-23، به‌دنبال آشکارسازی‌های متعدد، کم‌کم از مسیر خبیث اولیه‌ی خود جدا می‌شود و مراسم شیطانی که موظف به دفاع ازشان بود را نابود می‌کند. درنهایت او و خواهرش، «اسپید ویزل» (Speed Weasel)، هردو به ابرقهرمانانی قوی و محترم مبدل می‌گردند.

اکثر قهرمانان واقعه‌ی «ریسمان بی‌نهایت» فراموش شده‌اند، اما Hex-23 یک استثنای بزرگ است. او شدیدا جذاب و دوست‌داشتنی بوده و با قدرت‌های عجیبش، هر مخاطبی را جذب خود می‌کند. حتی به لحاظ زیبایی‌شناسی هم قابل تمجید بوده و حرف‌وحدیث‌های بسیاری را می‌توان در باب او، مخصوصا پنجه‌های سرخ و جادویی‌اش، گفت. هرچند که داستان «ریسمان‌های بی‌نهایت» تمام شده، اما این دنیا هنوز آن بیرون وجود دارد، پس شاید بتوانیم دوباره Hex-23 را در آینده ببینیم. امیدواریم که از معرفی Hex-23 لذت برده باشید. آیا شما از بابت دیدن دوباره‌ی Hex-23 خوشحال می‌شوید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.