معرفی Spider-Woman یکی از برترین‌های عنکبوتی | آ‌ن‌سوی تارهای Marvel

معرفی یکی از برترین عنکبوتی‌ها، Spider-Woman؛ آ‌ن‌سوی تارهای Marvel

هرچند که سیره‌‌ی عنکبوتی‌های ابرقهرمان در دنیای «مارول» Marvel با یک مرد شروع شده، اما در این بین زنان عنکبوتی مقتدری هم وجود داشته‌اند که دوست‌داران بسیاری دارند و نقش‌های مهمی را در داستان‌های عنکبوتی ایفا کرده‌اند. از جمله این زنان می‌توان به اولین «زن‌ عنکبوتی» (Spider-Woman) اشاره کرد که نه تنها در گذشته، بلکه امروزه هم کماکان بین عنکبوتی‌ها می‌درخشد، لذا، معرفی Spider-Woman موضوع مناسبی است که امروز به آن می‌پردازیم. با معرفی Spider-Woman در وب‌سایت «کافه کمیک» همراه باشید.

«جسیکا دروو» (Jessica Drew) قدرت‌هایش را برخلاف «پیتر پارکر» (Peter Parker) از راه گزیدگی یک عنکبوت به‌دست نیاورد. در واقع، فرایندی آزمایشگاهی موجبات عنکبوتی شدنش را فراهم نمود. پدر وی یک دانشمند و از همکاران کسی که بعدها با نام «های اوولوشنری» (High Evolutionary) یاد می‌شود بوده و بعد از یافتن مقادیر زیادی از اورانیوم در نزدیکی محل سکونت‌شان، تصمیم می‌گیرد روی آزمایش‌هایی کار کند که حول جهش و تکامل انسانی می‌چرخیدند. آزمایش‌های او بسیار خوب پیش می‌رفتند و اصلا هیچ مشکلی نداشتند، تا این‌که دخترش، Jessica، توسط اورانیوم آزمایشگاهی مسموم می‌شود. پدر Jessica Drew به منظور نگه‌داشتن فرایند مسمومیت و نجات جان دخترش، تصمیم می‌گیرد سرومی از ژن‌های عنکبوت را به او تزریق کرده تا بلکه به واسطه‌ی فرایند ترمیم جهش یافته‌ی حیوانی، دخترش نجات یابد. Jessica Drew بعد از این فرایند در دستگاهی موسوم به تسریع‌کننده‌ی تکامل قرار گرفته تا ژن‌های او و عنکبوت زودتر از زمان معمول با یکدیگر پیوند بخورند. سال‌ها می‌گذرد و Jessica Drew سرانجام از این دستگاه بیرون می‌آید. حال، او زنی بالغ محسوب شده و آماده است که وارد دنیای بیرون بشود. اما مشکلی وجود دارد و آن این بوده که با گذشت زمان بسیار، Jessica Drew نه تنها انسان‌های زمانه‌ی کنونی را چندان نشناخته، بلکه به‌خاطر طبیعت دوگانه‌ و غیرانسانی‌اش چندان هم میان انسان‌های عادی جایگاهی از خود ندارد.

معرفی یکی از برترین عنکبوتی‌ها، Spider-Woman؛ آ‌ن‌سوی تارهای Marvel

اما این موضوع او‌ جلوی او را نگرفت. Jessica Drew درنهایت راهی سفر زندگی خود شده و در روستایی مشغول به کار می‌شود. در این همین زمان هم بود که با اولین عشق خود مواجه شده و وارد یک رابطه عاشقانه می‌شود. البته، این رابطه چندان دوام نیاورده و به‌دلیل آزاد شدن شوکی بیوالکتریکی از سمت Jessica به‌خاطر کمی اضطراب، دوست‌پسرش تصادفی کشته می‌شود. بعد از این رویداد، او مجبور می‌شود از آن روستا فرار کند چرا که متهم به قتل شده بود. در این بین بود که با سازمان مشهور «هایدرا» (Hydra)‌ آشنا شده و ناچارا، برای داشتن زندگی آرام، وارد آن می‌شود. طی این مدت، از آنجایی که Hydra می‌خواست Jessica Drew را تبدیل به یک قاتل بکند، ذهن و خاطراتش شست‌وشو داده شده و حافظه‌اش را از دست می‌دهد. هرچند وی طی ماموریت کشتن «نیک فیوری» (Nick Fury) علیه سران خود انقلاب کرده و مسیرش را تغییر می‌دهد. او بعدها در اروپا به کمک شخصی با نام «مگنس» (Magnus) به گذشته‌ی خود پی برده و متوجه می‌شود که پدرش کشته شده است.

از این‌جاست که مسیر انتقام‌خواهی Drew و البته قهرمانی‌اش آغاز می‌شود. Jessica Drew در پی یافتن قاتل پدرش راهی آمریکا شده و بعد از رسیدن به هدف‌اش، زندگی شخصی‌اش را دوباره شروع می‌کند. او بعدها بعنوان یک جایزه‌بگیر فعالیت کرده و شهرت بالایی را میان مردم و نیروهای پلیس کسب می‌کند. مردم او را فرشته‌ی سیاه سان فرانسیسکو می‌نامیدند. از همین نقطه بود که بذر ابرقهرمانی در وجود وی کاشته شده و شخصیتی که ما امروزه در کمیک‌های Marvel با عنوان Spider-Woman می‌شناسیم، متولد می‌شود. Spider-Woman به‌عنوان یک ابرقهرمان ماجراجویی‌های بسیاری داشته است. او سابقه‌ی بودن در تیم «اونجرز» (Avengers) را هم داشته و اتفاقا از قدیمی‌ترین اعضای آن محسوب می‌شود. قدرت‌های عنکبوتی او عموما مشابه Peter Parker بوده و به استثنای داشتن عمری بیشتر، شوک بیوالکتریکی، ترمیم بسیار قوی‌تر زخم‌ها و مقاومت مطلق مقابل اشعه‌ی رادیواکتیو، مثل دیگر عنکبوتی‌هاست!

تجربه‌ی تلخ او طی وقایع «اسپایدر-ورس» (Spider-Verse) باعث شد تا Spider-Woman تصمیم به استراحت بگیرد. در این بازه Drew حامله هم شده و صاحب یک فرزند می‌شود که تلخی‌های زندگی‌اش را کم و کمتر می‌کنند. جالب است بدانید که فرزند او هم دارای قدرت‌های عنکبوتی است. در جهان مصور «مارول» (Marvel)، زن‌های عنکبوتی بسیاری وجود دارند. از معرفی کسانی که جاودان بوده گرفته، تا قهرمانی مثل «گوست اسپایدر» (Ghost Spider) که از‌ یک دنیای موازی می‌آید. با این حال، هرگاه صحبت از Spider-Woman بشود، نامی میان دیگر اسامی گوناگون بیشتر خواهد درخشید و آن نام Jessica Drew است. امیدواریم از معرفی Spider-Woman لذت برده باشید. آیا شما هم از طرفداران این عنکبوتی قدیمی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. بهتره اینو هم اضافه کنید که جسیکا درو جز عنکبوتی های معدودی هست حس عنکبوتی نداره

    • یک لیست از توانایی‌ها و ویژگی‌های همه عنکبوتی‌ها میخوایم کار کنیم و حتما این رو هم اضافه میکنیم توی اون مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.