آناتومی ددپول! | با عجیب‌ترین قابلیت‌های فیزیکی ددپول آشنا شوید

آناتومی ددپول! | با عجیب‌ترین قابلیت‌های فیزیکی ددپول آشنا شوید

ددپول (Deadpool) از آن دست کاراکترهایی است که از هر بُعد و جنبه‌ای قابلیت آزار و اذیت شما را دارد! هر طور که تلاش کنید او را بکشید، نمی‌توانید چون او تقریبا نامیراست. هر طوری هم که تلاش کنید از صدا و افکارش را از ذهن‌تان دور کنید، نمی‌توانید! چون این ضدقهرمان دیوانه هیچ‌وقت ساکت نمی‌شود. از قابلیت‌های بی‌نظیر مکالمه و خلق دیالوگ او که بگذریم، همیشه عجیب است که چرا به هیچ طریقی نمی‌توان ددپول را کشت؟ در این مقاله قرار است به عجیب‌ترین قابلیت‌های فیزیکی ددپول و آناتومی چندش‌آور بدن‌اش نگاهی بیاندازیم، پس با کافه کمیک همراه باشید.

Deadpool

ددپول یک جهش‌یافته به‌حساب نمی‌آید، اما قابلیت خوددرمانی بهتری از ولورین دارد

شاید برای‌تان عجیب باشد، ولی ددپول یک جهش‌یافته به‌حساب نمی‌آید. جهش‌یافته‌های مارول که بیشتر آنها در دنیای مردان ایکس (X-Men) حضور دارند، تقریبا همه‌شان به‌صورت مادرزاد دارای نیروها و قابلیت‌هایی ویژه هستند. ددپول از این ماجرا مستثنی است، زیرا او مهارت‌های جنگی‌اش را که پیش از این‌که سرطان بگیرد و روی‌اش آزمایش‌هایی بشود، به‌دست آورده بود. در آزمایش‌ها نیز قابلیت خوددرمانی از DNA ولورین گرفته شد و به وید ویلسون (Wade Wilson) یا همان Deadpool تزریق شد. با این‌که ویلسون این قابلیت‌اش را مدیون ولورین است، اما به طرز عجیب و طنزآمیزی این قابلیت در او خیلی قوی‌تر از ولورین عمل می‌کند.

آناتومی ددپول! | با عجیب‌ترین قابلیت‌های فیزیکی ددپول آشنا شوید

تا الان ددپول به انواع و اقسام روش‌ها نابود شده! اما همیشه برگشته. در تصویر نیز می‌بینید که به خاکستر تبدیل شده ولی باز هم برمی‌گردد!

معجون ددپول با اسانس کیبل و سفر در زمان!

با این که Cable در وهله اول همیشه تشنه ریختن خون ددپول است، اما در نهایت آنها در اکثر خط‌های داستانی تبدیل به زوجی شکست‌ناپذیر می‌شوند؛ هر چند این همکاری موقتی و گذرا باشد. در کمیک‌های Cable and Deadpool در سال ۲۰۰۴، طی یک حادثه نادر حین تلپورت و سفر در زمان، هر دو این کاراکترها با هم یکی می‌شوند و تک‌تک اتم‌های بدن‌شان در فضایی کوانتومی مخلوط می‌شود! پس از این حادثه، هر وقت یکی از آنها به جایی تلپورت می‌کرد، آن یکی هم بدون اختیار خودش آنجا ظاهر می‌شد. هر چند که بعدها این دو بالاخره توانستند این مشکل را حل کنند و از هم جدا شوند، ولی به نظرتان کسی غیر از ددپول می‌توانست باعث بروز چنین حادثه‌ای شود!؟

آناتومی ددپول! | با عجیب‌ترین قابلیت‌های فیزیکی ددپول آشنا شوید

معجونی که از آن صحبت کردیم به روایت تصویر!

ذهن پریشان و افسارگسیخته اما به‌درد بخور!

اسم ذهن ددپول را که می‌شنویم، بدون لحظه‌ای فکر کردن یاد وراجی‌های ناتمام‌اش می‌افتیم! جالب است بدانید که همینن وراجی‌ها باعث شده‌اند تا هیچ ذهن‌خوانی نتواند به افکار او دسترسی پیدا کند. به نظر می‌رسد که این ویژگی Deadpool نیز باز به قابلیت خوددرمانی‌ خیلی سطح بالایش برمی‌گردد که نورون‌های مغزش را در سرعت زیادی جابجا کرده و مدام از نو تولید می‌کند. پس می‌توان گفت که وراجی ددپول با این‌که پیش‌زمینه در شخصیت وید ویلسون دارد، اما بعد از تبدیل شدن‌اش به یک ضدقهرمان به طرز شدیدی ارتقا یافته!

سرطان درمانگر!

وقتی صحبت از این کاراکتر باشد، حتی سرطان هم تبدیل به یک نقطه قوت برای او می‌شود! حالا چه‌طور این اتفاق می‌افتد؟ حتما می‌دانید که وید ویلسون سرطان داشت و به همین دلیل تن به آزمایشات برنامه Weapon X داد. سرطان‌اش با این آزمایشات درمان نشد، ولی به‌خاطر آن هم جانش را از دست نداد. قابلیت خوددرمانی Deadpool نمی‌توان سرطان را درمان کند، اما سلول‌های این کاراکتر را سالم و سلامت نگه می‌دارد. در نتیجه، سرطان همیشه همراه وید ویلسون است، اما هیچ‌وقت نمی‌تواند او را بکشد. این‌طوری پیش می‌رود که پوست و بدن ددپول چهره‌ای کریه به خودش می‌گیرد و او را تبدیل به یک تومور متحرک می‌کند!

حالا برگردیم به سوالی که بالاتر پرسیدیم، چه‌طور سرطان یک نقطه قوت برای ددپول است؟ طی جدال همیشگی خوددرمانی و سرطان در بدن این شخصیت، خون او سمّی شده و حتی اگر دراکولا هم بخواهد خون او را بمکد، می‌میرد! در نتیجه، هیچ‌کس هم نمی‌تواند از ددپول کلون بسازد یا قدرت‌هایش را کپی کند. کاری که Skrullها برای انجام آن تلاش کردند و می‌خواستند یک لشکر سرباز شکست‌ناپذیر بسازند، ولی متوجه شدند که اشتباه بزرگی کرده‌اند.

Deadpool

تومور سمّی متحرک! شاید بتوانیم از طریق آنتی‌بادی‌های ددپول سریع واکسن کرونا را بسازیم! البته، اگر قابلیت عجیب دیگری از بدن او سر نزند و ما را به کشتن ندهد.

این هم از آناتومی عجیب و پر از معجزه‌های نه‌چندان خوشایند ددپول. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما کدام قابلیت عجیب ددپول از بقیه قابلیت‌ها به او قدرت بیشتری می‌دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Just another living creature who pretends he knows what he's doing!

  • twitter
  • instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.