۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

اسپایدرمن (Spider-Man) همیشه در تلاش بوده تا هویت خودش را مخفی نگه دارد؛ اما گاهی هم در این راه شکست خورده است. با ما در کافه کمیک همراه باشید تا ببینیم چه کسانی و چطوری به هویت مخفی اسپایدرمن پی بردند.

شغال (Jackal)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

شغال از شرورهای کمتر شناخته شده دنیای مارول است اما شهرت کم دلیل بر دست کم گرفتن او و قدرت هایش نیست. نبرد اسپایدرمن (Spider-man) و شغال در کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز (The Amazing Spider-man) به تصویر کشیده شده. اما حالا چطور شغال به هویت اسپایدرمن پی برد؟ از طریق دکتر استرنج (Dr. Strange)! شغال موفق شد با نیروهای دکتر استرنج (Dr. Strange) کاری کند تا تمام کسانی که هویت اصلی اسپایدرمن را به‌خاطر دارند آن را از یاد ببرند و در عوض بارها و بارها خودش اسم پیتر پارکر را به‌یاد بیاورد.

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

می‌توان گفت دکتر اختاپوس (Dr. Octopus) یکی از مهم‌ترین دشمنان اسپایدرمن (Spider-man) در میان اسامی این لیست است. دکتر اختاپوس و اسپایدرمن بارها و بارها باهم به نبرد پرداختند و حتی نبرد آنها توسط سم ریمی (Sam Raimi) روی پرده سینما به نمایش درآمد. برای دکتر اختاپوس فاش کردن هویت مخفی اسپایدرمن ساده بود، چون یک‌دفعه اشتباها بدن این دو با هم عوض می‌شود! به تبع، هیچ‌کدام از آنها از این قضیه خوشحال نبودند اما دکتر اختاپوس خیلی زود به مزایای اسپایدرمن بودن پی برد. این اتفاق در کمیک One More Day افتاد و البته اختاپوس پیش از این هم به هویت مرد عنکبوتی پی برده بود. پیتر پارکر به ویروسی کشنده مبتلا شده بود که اختاپوس حین درمان او فهمید که مرد عنکبوتی خود پارکر است!

گربه سیاه (Black Cat)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

رابطه اسپایدرمن (Spider-Man) و بلک کت یا گربه سیاه در کمیک‌های مختلف، به شکل‌های متفاوتی بیان شده اما همیشه آخر کار به کنجکاوری گربه سیاه یا فلیشیا هاردی (Felicia Hardy) برای فهمیدن هویت مخفی اسپایدرمن (Spider-Man) ختم شده است. سری می‌زنیم به کمیک The Ultimate Spider-Man نوشته برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis). در یکی از صحنه‌ها می‌بینیم که گربه سیاه ماسک اسپایدرمن (Spider-Man) را برداشته و متوجه می‌شود قهرمانی که دلباخته‌اش بوده یک بچه دبیرستانی است و از این بابت حسابی بهم می‌ریزد!

جن سبز (Green Goblin)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

افراد زیادی بودند که ماسک جن سبز (Green Goblin) را به صورت خود زدند، اما شاید هیچ‌کدام به اندازه نورمن آزبورن (Norman Osborn) پدر هم کلاسی پیتر یعنی هری آزبورن (Harry Osborn)،اهمیت نداشته باشد. نورمن یک تاجر موفق و یک دانشمند نابغه بوده اما زمانی که تبدیل به گرین گوبلین شد، دست به جنایاتی فجیع زد از جمله کشتن گوئن استیسی (Gwen Stacy). جن سبز وقتی به هویت مخفی اسپایدرمن پی برد که در یکی از نبردها پیتر از او خواست تا بدون نقاب با هم مبارزه کنند. در واقع می‌توان گفت پیتر داوطلبانه هویت‌اش را برای گرین گوبلین فاش کرد.

پروفسور اسمیت (Professor Smythe)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

اسپایدرمن در طول زندگی ابرقهرمانی‌اش با شرورها و خلافکاران بسیاری روبه‌رو شده از جمله اسپنسر اسمیت (Spencer Smythe) یا همان پروفسور اسمیت. این شخصیت از اولین بنیانگذاران پروژه قتل اسپایدر (Spider Slayer) بوده. از جمله افرادی که در این پروژه همکاری کردند، می‌توان به جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson) اشاره کرد. البته جیمسون نمی‌دانست که پروفسور اسمیت قصد کشتن اسپایدرمن( را دارد و فقط می‌خواست هویت اصلی اسپایدرمن برای همگی فاش کند.

اسمیت در یکی از آزمایشگاه‌های برق و الکترونیک به مبارزه با اسپایدرمن می‌پردازد و بعد از آن موفق می‌شود به یک فناوری  دست پیدا کند که کنترل تمامی دوربین‌های امنیتی نیویورک را در دست بگیرد. واضح است که در نهایت هویت مخفی اسپایدرمن از این طریق فاش می‌شود.

قاتل عمو بن

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

مثل اکثر قهرمانان، مرگ یا کشته شدن یکی از اعضای خانواده می‌تواند تاثیر زیادی روی شخصیت آنها برای نجات دیگران بگذارد و اسپایدرمن هم از این قائله مستثنا نیست. عمو بن (Uncle Ben) که در واقع شوهر عمه پیتر است توسط یک دزد و جنایتکار به قتل رسید و این قضیه روی پیتر تاثیر زیادی گذاشت. در کمیک‌ها داریم که پیتر به‌طور موقت قدرت‌اش را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود با قاتل عمو بن رو در رو شود؛ درست زمانی که قاتل سعی در دستبرد زدن به خانه عمه می (Aunt May) را داشته است. در آخر پیتر قاتل را در جایی گیر آورده و از هویت اصلی‌اش رونمایی می‌کند. البته قاتل خیلی زود به‌دلیل نارسایی قلبی می‌میرد. عجب شانسی!

ونوم (Venom)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

ونوم عزیز، از دشمنان معروف اسپایدرمن، مگر می‌شود جایش در این لیست خالی باشد!؟ نه نمی‌شود. کدورتی که بین این دو است بین آب و آتش هم نیست؛ البته جدا از درگیری‌هایشان، این دو گاهی هم مجبور به همکاری باهم شده‌اند تا بتوانند از شر اشرار دیگری مثل کارنیج (Carnage) خلاص شوند.

سیمبیوت ونوم (Symbiote Venom) اول مهمان خانه اسپایدرمن می‌شود و خب پیتر هم در ابتدا مشکلی ندارد که آن را به عنوان لباس جدیدش بپوشد، اما رفته‌رفته به ماهیت ونوم پی می‌برد و بیخیال لباس جدید و خفن‌اش می‌شود و ونوم هم از دست او عصبانی می‌شود. ونوم بار و بندیل‌اش را جمع کرده و این دفعه مهمان خانه ادی براک (Eddie Brock) می‌شود، پسری که از پیتر به‌دلیل مسائل کاری کینه زیادی به دل دارد. در نهایت، ونوم کم‌کم درباره هویت اصلی اسپایدرمن به ادی اطلاعات جدیدی می‌دهد و بدین شکل هویت مرد عنکبوتی بار دیگر لو می‌رود.

کرکس (Vulture)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

بیایید برای یک لحظه سری بزنیم به دنیای سینمایی مارول و اولین فیلم اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول. در این فیلم اسپایدرمن با دشمنی به اسم کرکس (Vulture) مواجه می‌شود که سعی داشته با گروه‌اش آخرین تکنولوژی فضایی باقی مانده روی زمین را بدزدند. این قضیه برای پیتر شوکه‌کننده بوده زیرا بعدا متوجه شده که کرکس پدر کراش دبیرستانی‌اش یعنی لیز آلن (Liz Allen) بوده. پیتر یک‌بار که به خانه لیز می‌رود تا باهم بیرون بروند، پدر لیز متوجه می‌شود و می‌فهمد که پیتر همان اسپایدرمن است و او را تهدید می‌کند که اگر یک بار دیگر در کار او و رفقای خلافکارش دخالت کند، او را می‌کشد.

میستریو (Mysterio)

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

یکی دیگر از تبهکاران و ضد قهرمانان دنیای سینمایی مارول (MCU) که نقش مهمی در سری داستان‌های اسپایدرمن دارد و به هویت او پی می‌برد، کوئنتین بک (Quentin Beck) یا میستریو (Mysterio) است. در فیلم اسپایدرمن: دور از خانه (Spider-man: Far From Home) میستریو در ابتدا تظاهر می‌کند که یک قهرمان است، اما رفته‌رفته چهره واقعی خودش را که یک تبهکار است، نشان می‌دهد. متاسفانه میستریو دوستان صمیمی اسپایدرمن یعنی ام جی (MJ) و ند (Ned) را می‌شناسد و سعی می‌کند آنها را بکشد، زیرا آنها متوجه شرور بودن میستریو می‌شوند ولی میستریو نمی‌خواست کسی به این موضوع پی ببرد.

همه!

۱۰ دفعه که شرورها هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی کردند

بله! در آخر همه به هویت اصلی اسپایدرمن پی می‌برند و طبیعی است اگر بگوییم اسپایدرمن در مخفی کردن هویت خود گند زده! این اتفاق در کمیک Civil War یا جنگ داخلی برای پیتر افتاد او خودش را به همه مردم معرفی کرد. البته در این مجموعه کمیک، پیتر از اینکه چهره واقعی‌اش را به تبهکاران نشان داد ابراز پشیمانی کرد، زیرا سپس کینگ پین (Kingpin) در تلاش بود تا عمه می (Aunt May) را به قتل برساند. در ضمن، بیایید این صحنه را هم از فیلم اسپایدرمن دور از خانه را فراموش نکنیم که میستریو هویت مخفی اسپایدرمن را به هر کسی که توانست نشان داد.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.