ده باری که هویت بتمن توسط دشمنان او کشف شد

ده باری که دشمنان بتمن به هویت او پی بردند

حفظ هویت بتمن و در واقع همان بروس وین، برای بتمن مانند مسئله مرگ و زندگی است اما این موضوع باعث فاش نشدن هویت او نشده و در مواردی دشمنان توانستند بفهمند که بتمن در واقع کیست.

بتمن یکی از مرموزترین ابرقهرمان های دی‌سی (DC) است. او با استفاده از تاریکی شب باعث رعب و وحشت خلافکاران شهر گاتهام می‌شود. بتمن بسیار برای مخفی ماندن هویت خود تلاش می‌کند، در حالی که اگر هویت او فاش شود، می‌تواند زندگی ابر قهرمانی و زندگی خصوصی او را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع فاش شدن هویت برای او تهدید محسوب می‌شود. به هر حال پس از گذشتن سال ها هویت او برای بسیاری از ابرقهرمان ها و خلافکاران فاش شده است.

1. کت‌وومن (Catwoman)

کت‌وومن (Catwoman)

کت‌وومن (Catwoman)

 

یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین اتفاقات برای بتمن عاشق شدن او بود. عمیق ترین رابطه بتمن با کت‌وومن بود و همین دلیل باعث فاش شدن هویت او شد. در طی داستان های زیادی کت‌وومن باعث فاش شدن هویت بتمن می‌شود اما یکی از مهمترین آن ها در فیلم بازگشت بتمن (Batman Returns-1992) بود.در کامیک های دی‌سی رقابت و دشمنی، بیشتر از صحنه‌های عاشقانه و دراماتیک به چشم می‌خورد اما به هر ترتیب بتمن بعد از گفتن حس قلبی خود به کت‌وومن، ماسک خود را برای اثبات این موضوع از صورت بر می‌دارد.

2. رد هود (Red Hood)

رد هود (Red Hood)

رد هود (Red Hood)

 

هویت رد هود برای بتمن کاملا ناشناخته بود در حالی که او هویت اصلی بتمن را از ابتدا می‌دانست.از میان تمام تبهکاران این لیست، تنها رد هود است که قبل از خلافکار شدن به هویت او پی برده بود.

رد هود در واقع همان جیسون تاد است. او دومین رابین، پس از دیک گریسون بود و به دست جوکر کشته شد. جیسون مدتی بعد دوباره به زندگی بازگشت ولی این بار از دست بتمن و تمام جهان خشمگین بود. هدف رد هود نشان دادن روش صحیح مقابله با جرم و جنایت بود. او در این مسیر هدف دیگری هم داشت که آن مقابله با روش بتمن و در واقع مربی پیشین خود بود.

3. ریدلر (The Riddler)

ریدلر (The Riddler)

ریدلر (The Riddler)

 

ریدلر بدلیل معما گونه بودن نقشه هایش شهرت دارد و این موضوع، از اسم این شخصیت (که به فارسی گوینده معما ترجمه می‌شود)، به خوبی پیداست. حال چه معمایی بزرگ تر از هویت بتمن؟! پیش از این ریدلر در کتاب های کامیک زیادی به ماهیت بتمن پی‌برده است و یکی از مهم‌ترین آن ها زمانی بود که او به کلی‌فیس (Clayface) دستور داد تا نقشه ای ترتیب بدهند تا او به جای رابین به بتمن نزدیک شود. این اتفاق دقیقا بعد از درمان شدن سرطان او در لازاروس پیت (Lazarus Pit) بود که نام بروس وین را جلوی ماسک بتمن به زبان آورد. در هر حال هر باری که ریدلر به هویت بتمن پی می‌برد، تنها واکنش از طرف بتمن ریش خندی بیشتر نیست زیرا او می‌داند اگر ریدلر هویت او را برای جهانیان فاش کند، باعث تخریب شخصیت مرموز خود یعنی ریدلر می‌شود.

4 تالیا الغول (Talia Al Ghul)

تالیا الغول (Talia Al Ghul)

تالیا الغول (Talia Al Ghul)

 

کت وومن تنها زن شروری نیست که با بتمن در رابطه عاشقانه بوده است. تالیا الغول نیز با بتمن در رابطه بوده و او مادر فرزند بروس وین یعنی دیمن وین (Damian Wayne) است که دیمین به عنوان پنجمین و آخرین رابین نیز شناخته می‌شود. در کتاب های کامیک شاید اتفاقاتی می‌افتد که باور کردن آن ها در زندگی حقیقی مقداری دشوار است. از این اتفاقات می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بتمن نمی‌دانست که مادر تنها پسر او دختر راُس الغول (Ra’s Al Ghul) و در واقع دشمن دیرینه او ست. تالیا الغول پیش از رویارویی با بتمن و از طریق پدرش از هویت او خبر داشته است.

5. هاش (Hush)

هاش (Hush)

هاش (Hush)

 

هاش یکی از مرموزترین و خطرناک‌ترین دشمنان بتمن به حساب می آید. هاش در واقع همان توماس الیوت (Thomas Elliot)  و دوست قدیمی بروس وین است. هویت بتمن برای هاش بوسیله ریدلر که این راز را می دانست، فاش شد.آن ها نقشه ای ریختند تا هم زمان با تهدید کردن بتمن برای بروس وین نیز تهدید ایجاد کنند. در این هنگام این دو نفر برای شکست دادن بتمن وارد عمل شدند.

6. لکس لوتر (Lex Luthor) 

لکس لوتر (Lex Luthor) به هویت بتمن پی برد

لکس لوتر (Lex Luthor) به هویت بتمن پی برد

لکس لوتر بیشتر به عنوان یکی از مهم ترین دشمنان سوپرمن به حساب می‌آید اما جالب است بدانید که او توجه ویژه ای به هر دو ابر قهرمان، یعنی سوپرمن و بتمن دارد. لکس لوتر حقیقت را در سری 52 کامیک بوک‌های جدید (New Comic Books) متوجه شد، زمانی که فهمید رقیب تجاری خود یعنی بروس وین از رنج و شکنجه دیک گریسون (Dick Grayson) در عذاب است. او همچنین با کرک کردن بت کد (Batcode) کاملا از هویت اصلی بتمن پرده برداشت و فهمید بتمن در واقع همان بروس وین است. او از این راز به عنوان اهرم فشار علیه بتمن استفاده کرد تا او را عضو لیگ عدالت کند.

7. جو چیل (Joe Chill)

جو چیل (Joe Chill)

جو چیل (Joe Chill)

 

جو چیل در میان تمام تبهکاران و خلافکاران این لیست، تنها کسی است که نه رابطه ی عاطفی با بتمن و نه قدرت خاصی داشته است اما او بزرگترین تغییر را در زندگی بروس وین ایجاد کرد. او قاتل پدر و مادر بروس وین است؛ پس بنابر این جو چیل را می‌توان دلیل اصلی تولد بتمن دانست. تصور کردن زندگی بروس به همراه پدر و مادرش کار سختی‌ است اما قطعا زندگی او همراه آن‌ها می توانست بسیار متفاوت باشد.

پس از گذشت سال‌ها از قتل پدر و مادر بروس، او برای انتقام گرفتن وارد عمل می‌شود، منتها با لباس بتمن. او پیش از مجازات جو چیل هویت خود را فاش و او را مجبور به اعتراف جرم خود می‌کند.

8. دث استروک (Deathstroke)

دث استروک (Deathstroke)

دث استروک (Deathstroke)

 

دث استروک یکی از خلافکارانی‌ است که ماسک بر چهره خود می‌زند و این موضوع برای بتمن مانند یک چالش بود. در حالی که هر دو نفر می‌توانستند با استفاده از ابزار مبارزه‌ای خود به ماسک یکدیگر آسیب بزنند و هویت همدیگر را بفهمند، هرگز هیچ کدام این کار را نکردند؛ گویا هر دو می‌خواستند با روش دیگری به هویت همدیگر پی‌ببرند.

اسلید ویلسون (Slade Wilson) یا همان دث استروک اولین بار از هویت نایت وینگ(Nightwing) پرده برداشت. او همچون لکس لوتر از دیک گریسون یا همان نایت وینگ برای شناخت هویت بتمن استفاده کرد. از آن رو که دیک گریسون و بروس وین به همراه یکدیگر پا به اجتماعات عمومی می گذاشتند، این برای هر انسان باهوشی آسان بود تا رابطه بین دیک گریسون، بروس وین و بتمن را بفهمد.

9. هوگو استرینج (Hogu Strange)

هوگو استرینج (Hogu Strange)

هوگو استرینج (Hogu Strange)

وقتی نام هوگو استرینج به گوشمان می خورد به شکل دیگری به او نگاه می‌کنیم؛ زیرا او هیچ وقت با بتمن درگیری رو‌ در‌ رو نداشته است و برای این امر از سربازانش استفاده می‌کند. هوگو استرینج همچون جوکر جزو دشمنان قدر و والا قدرت بتمن محسوب می شود. هوگو استرینج یک تفاوت جدی با خلافکاران این لیست دارد و آن این است که او نمی خواست از بتمن و جایگاهش برای شکست دادنش استفاده کند، بلکه او می خواست خود بتمن شود.

در کتاب های کامیک هوگو استرنج یک بار بتمن را بدون ماسک دستگیر می‌کند و از هویت او با خبر می شود. بار دیگر در سریال انیمیشنی بتمن (Batman: The Animated Series-1992) هوگو استرینج از یک ماشینی عجیب استفاده می‌کند که به وسیله ی آن می‌تواند افکار درون ذهن یک نفر را بفهمد و او با استفاده از این وسیله درون ذهن بروس وین را می‌بیند و در میابد درون ذهن او مملو از خفاش (Bat) است و به این ترتیب از هویت بتمن مطلع می‌شود.

10. جوکر (The Joker)

جوکر (The Joker)

جوکر (The Joker)

 

جالب است بدانید که جوکر از هویت بتمن سو استفاده چندانی نکرده است. در واقع او تصمیم گرفت که فراموش کند که بتمن همان بروس وین است؛ در حالی که این موضوع را در بسیاری از موارد متوجه شده بود. گمان می‌رود دلیل آن این باشد که جوکر از این موضوع مطلع بوده که بروس وین برادر ناتنی او ست. دلیل دیگر آن این است که فرد خسته کننده و بیلیونری چون بروس وین یتیم برای او جذابیتی نداشته و در واقع او خود بتمن مرموز را برای رقابت می‌خواست. به هر حال او تیم دریک (Tim Drake) یا همان سومین رابین را شکنجه می دهد تا هویت اصلی بتمن را متوجه شود. او از این اطلاعات برای خشمگین کردن بتمن استفاده می‌کند، نه برای باج گرفتن، تهدید کردن و شکست دادن او.

منبع:www.cbr.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.