کدام دشمن های سوپرمن برای بتمن می‌توانند دردسرساز باشند؟

دشمنان سوپرمن در طول این سال‌ها برای مرد پولادین دردسرساز بودند. برخی از آن‌ها اولین بار در کتاب‌های کمیک و برخی دیگر در فیلم‌های تلویزیونی ظاهر شدند. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید تا ببینیم کدامیک از دشمن های سوپرمن برای بتمن می‌توانند دردسر بیشتری بسازند.

در حالی که به‌نظر می‌رسد این دشمنان سوپرمن حریفان قَدَری برای پسر بزرگ آبی‌پوش باشند اما افرادی هم هستند که آن‌ها را مناسب دیگر قهرمانان مشهور می‌دانند.

برخی از دشمنان سوپرمن، ابرشرورهایی بسیار تاریک و تراژدیکی هستند که انگار حس می‌شود مستقیم از یک کتاب کمیکی بتمن خارج شده‌اند.

شاید به این دلیل باشد که آن‌ها نیز پیش‌زمینه و داستانی شبیه بتمن دارند و یا نشان‌دهنده‌ی چیزی مخالف بتمن هستند.

بعضی از آن‌ها حریف‌های بهتری برای بتمن هستند و یا با افرادی که بتمن را می‌شناسند ارتباط دارند.

Blanque: یک تضاد رنگی با این ابرشرور وجود دارد

دشمن های سوپرمن برای بتمن

Blanque بخشی از Revenge Squad سوپرمن است. قدرت او در عمل عمدتا ذهنی به‌نظر می‌رسد. او توانایی کنترل اشیا و ذهن‌ها را دارد. او همچنین می‌تواند سطوح گرمایی را شدیدا دست‌کاری کرده و باعث آتش گرفتن اجسام شود.

او واقعا غرق در مرگ و کشتن است تا این حد که دوست دارد افراد را هنرمندانه بکشد.

با نفرتی که بتمن از کشتن مردم دارد، او می‌تواند یک حریف عالی برای این قاتل باشد. حتی لباس‌های آن‌ها هم با هم در تضاد است. بتمن یک فرد سیاه‌پوش و تخریب‌گر موجودات شیطانی است و Blanque یک ابرشرور سر تا پا سفید است. علاوه بر این، او در کمیک‌های Batman Beyond نیز حضور داشته است.

نام رمز Assassin: در واقع یک روانی!

دشمن های سوپرمن برای بتمن

او که به نام جاناتان دِرو نیز شناخته می‌شود، از نظر فنی دارای قدرت‌های روانی است اما قدرت آن‌ها بسیار ضعیف است و تهدید خاصی محسوب نمی‌شوند.

او معمولا به مهارت‌های کشتن و به قتل رساندن خود اکتفا می‌کند و هرکسی را که اربابان او بخواهند، می‌کشد.

یک بار دیگر اشاره می‌کنیم در حالی که او با چیزهای فراطبیعی ارتباط دارد اما بیشتر یک انسان معمولی است و همین خصوصیت او را تبدیل به دشمن مناسبی برای بتمن می‌کند. بتمن نیز به شخصیتی که زندگی را به یک حرفه تبدیل کرده علاقه‌ای ندارد، درست مانند Blanque.

Encantadora: جادوگری که آشنایان مشترکی با بتمن دارد

دشمن های سوپرمن برای بتمن

این جادوگر که با نام La Encantadora نیز شناخته می‌شود، قدرت‌های خود را از غبارهای Ibella و شیشه‌ی کوچکی که به دور گردن خود می‌اندازد می‌گیرد. او شیفته‌ی سوپرمن است.

او با Etrigan و Ra’s Al Ghul ارتباط‌هایی دارد، بنابراین شاید رویارویی او با بتمن زیاد طول نکشد. بتمن پیش از این نیز با جادوگران زن و مرد از جمله Morgaine le Fey و Klarion سر و کار داشت.

Ignition: حتی اگر جوکر او را خلق نکرده باشد، باز هم دشمن تاثیرگذاری خواهدبود

دشمنان سوپرمن

Ignition اولین بار در طول داستان Emperor Joker ظاهر شد گرچه دقیقا این که او از کجا آمده است هنوز مشخص نیست. جوکر هرگز نگفته است که او را خلق کرده است. به نظر می‌رسد او خاطراتی از زمان‌های بسیار دور در سرش دارد اما می‌دانید ذهن می‌تواند چیز پیچیده‌ای باشد.

با توجه به ارتباط احتمالی او با جوکر، او به راحتی ‌می‌تواند مبارزه‌ای در مقابل بتمن را تجربه کند. در حالی که به قدرت‌مندترین قهرمانان DC برای شکست دادن او نیاز است، این مبارزه می‌تواند چالش جالبی برای بتمن باشد و اگر بد به بدتر تبدیل شود بتمن می‌تواند یک کار تیمی را در مقابل او ترتیب دهد.

J. Wilbur Wolfingham: او و پنگوئن احتمالا دوستان خوبی خواهند بود

دشمنان سوپرمن

این شرور به‌ظاهر آرام در واقع یک کپی مسخره از W. C. Fields است که در دوران طلایی ظاهر شد البته چند حضور در دوران برنزی هم داشت.

او بیشتر از طریق پول مردم را فریب می‌داد. او با این قیافه و کلاه خود به نظر می‌رسد که ملاقاتی با پنگوئن داشته است. در هر حال او یکی دیگر از دشمنان سوپرمن است که می‌تواند برای بتمن هم به اندازه پنگوئن خطر آفرینی بکند.

Livewire: او حتی با Poison Ivy و Harley Quinn روابطی دوستانه دارد

دشمن های سوپرمن برای بتمن

 

Livewire زمانی یک مجری رادیو مغرور بود که به موجودی شرور با انرژی الکتریکی خالص تبدیل شد. وی که برای کارتون سوپرمن دهه‌ی 90 خلق شده بود، بعدا در کمیک‌های DC گنجانده شد.

او که نمادی از دنیای انیمیشنی نسبتا تاریک دهه‌ی 90 است، به نظر می‌رسد که برای جهان بتمن عالی باشد.

در حقیقت، سوپرمن در کمیک‌ها با بتمن علیه او همکاری کرده‌است و حتی در یکی از کارتون‌های دهه‌ی 90 بتمن، نشان داده‌شده که او با Poison Ivy و Harley Quinn ارتباط دوستانه‌ای دارد. همین امر باعث می‌شود که او یکی از دشمن های سوپرمن برای بتمن باشد.

Manchester Black: او نیز زمانی ضدقهرمان بود

دشمن های سوپرمن برای بتمن

در اولین حضورهای خود، منچستر بلک عملا همتای شیطانی بتمن بود و به مبارزه با جنایت‌کاران و تروریست‌ها می‌پرداخت. اگرچه، مخالف کشتن دشمنان خود مانند ابرقهرمانان نبود و تا آنجا پیش رفت که عدم تمایل سوپرمن به کشتن را مسخره می‌کرد.

باتوجه به داستان، او می‌تواند مفهوم قهرمان و ابرشرور را به معنای واقعی کلمه دچار تغییراتی کند. در یک لحظه درک این که او در حال مبارزه با قهرمانی مانند سوپرمن است پس حتما یک شرور است در حالی که او جان خودش را می‌گیرد.

به نظر می‌رسد یک ضدقهرمان کمتر سنتی مانند بتمن به بلک رقابتی که میخواهد را می‌دهد.

Maxima: او یک شرور با علاقه‌ی فراوان نسبت به قهرمانان است

دشمن های سوپرمن برای بتمن

 

ماکسیما ملکه‌ی حاکم سیاره‌ی Almerac در جستجوی یک جنگ‌جوی قدرت‌مند بود تا او را به عنواه شاه خود انتخاب کند. او نگاه خود را به سمت سوپرمن معطوف کرد اما وقتی که سوپرمن او را رد کرد، او به فکر انتقام افتاد.

ما او را به عنوان یکی از دشمنان سوپرمن می‌شناسیم اما او به دنبال هر قهرمانی است که به اندازه‌ی کافی قوی باشد تا لیاقت همسری وی را داشته باشد.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا او به بتمن نیز علاقه‌مند است یا خیر؟ چون راه‌های مختلفی برای قدرت‌مند بودن افراد وجود دارد و اگر کسی بتواند شیفتگی شخصی نسبت به سوپرمن را از بین ببرد، او احتمالا بتمن خواهدبود.

Metallo: گذشته‌ای تاریک و غم‌انگیز، صفات مشترک دشمنان بتمن!

دشمن های سوپرمن برای بتمن

مخلوطی تاریک بین هالک و مرد شش میلیون دلاری، متالو یک جنایتکار کوچک بود که پس از یک حادثه‌ی دلخراش جسمی رباتیک در اختیار او قرار گرفت.

او از کریپتونایت به عنوان منبع قدرت استفاده می‌کند، بنابراین واضح است که او می‌تواند یکی از سرسخت ترین دشمن های سوپرمن برای بتمن باشد. با این حال داستان تاریک او می‌تواند او را به رقیب خوبی برای بتمن تبدیل کند.

The Puzzler: اشخاصی شبیه به Riddler

دشمنان سوپرمن

سوپرمن از چندین شرور به عنوان Puzzler یاد کرده است. اولی یک مرد عادی به‌نظر می‌رسید که غرق در بازی‌های معمایی بود و عقاید و انگیزه‌هایش نیز به‌نوعی یک معما محسوب می‌شدند. به هر حال او تهدیدی برای قتل افرادی بود که او را در یک بازی شکست دهند.

Puzzler دیگر، Valerie Van Haaften، مانند یک معمای زنده به‌نظر می‌رسید. او در ابتدا می‌خواست یک زن ابرقهرمان باشد اما وقتی متوجه شد که برای این کار مناسب نیست تصمیم گرفت شرور بودن را بپذیرد.

به‌نظر می‌رسد هرکدام از این Puzzler ها، با Riddler که دشمن قدیمی بتمن است مطابقت‌هایی داشته باشند. اما او آن‌طور که به نظر می‌رسد یکی دیگر از دشمن های سوپرمن است برای بتمن که چالش‌های زیادی خلق خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا این دشمنان سوپرمن به‌درد بتمن می‌خورند؟ یا بهتر است به سراغ دیگر قهرمانان بروند؟ یا آن‌ها حتی برای مرد فردا هم به اندازه کافی شرور نیستند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برای دنبال کردن آخرین مقالات کمیک همراه کافه کمیک باشید.

منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.