Dark Horse Comics استودیو بازی‌سازی خود را تاسیس کرد

Dark Horse Comics اعلام کرده است که قصد گسترش دادن فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف دارد. با کافه کمیک در ادمه همراه باشید.

جانی لی (Johnny Lee)، مدیر عمومی بخش بازی‌های Dark Horse، اعلام کرد که این کمپانی بخش جدیدی به نام Dark Horse Games را به‌عنوان بخش سرگرمی‌های دیجیتالی و بازی‌های ویدیویی به خود اضافه کرده. Dark Horse Games با وجود دو دفتر اصلی در شانگهای و اورگن، قصد همکاری‌های قانونی با بازی‌سازان خارجی را نیز دارد و می‌خواهد تا برخی از شخصیت‌ها و جهان‌های خلق شده در داستان‌های خود را، به بازی‌های ویدیویی وارد کند.

Dark Horse Comics در طی تاریخچه‌ی ۳۵ ساله‌ی خود شخصیت‌ها و داستان‌های بسیاری مانند هل‌بوی (Hellboy)، آمبرلا آکادمی (Umbrella Academy) یا سین سیتی (Sin City) خلق کرده‌ست و حال که بازار بازی‌های ویدیویی و فعالیت در آن‌ها گرم است، فرصت خوبی‌ست تا به آن نیز ورود و فعالیت خود را آغاز کند؛ به‌خصوص با این وجود که درآمد خوبی را نسبت به باقی اقسام سرگرمی به‌همراه می‌آورد. البته باید به این نکته توجه شود که سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای کمیک‌های این انتشارات بود. Dark Horse درحال حاضر مشغول مذاکره با استودیوهای بازی‌سازی بزرگ دنیاست تا بتواند بر اساس کمیک‌های خود، چندین بازی AAA را برای انواع پلتفورم‌ها ساخته و در طی سال‌های آینده عرضه کند. لی در این باره گفت:

«ما خیلی متمرکزیم تا بتونیم اون بازی‌ساز مناسب رو برای یکسری IPهامون پیدا کنیم»

Dark Horse Comics حال حاضر آن تعداد از کارکنان را ندارد تا بتواند به صورت مستقل بازی‌های AAA بسازد، به همین دلیل دنبال همکاری با شرکت‌های بازی‌سازی کاربلد است تا این بازی‌ها را برای‌شان بسازد، البته Dark Horse بخش استودیوهای بازی‌سازی داخلی خود را نیز راه خواهد انداخت تا سراغ IPهای جدید اما کمتر پرداخته شده برود، یا روی IPهای قدیمی که کمتر شناخته شده‌اند، کار کند. لی در مصاحبه‌ی خود گفت:

«ما یکسری شخصیت‌ها رو مثل هل‌بوی داریم که همه دوستش دارن و به‌خاطرش حاضرن باهامون همکاری کنن و بازی بسازن. ما و همکارهامون می‌تونیم تشخیص بدیم که شخصیت و جهانش برای ساخت بازی مناسب هستن یا نه. من فکر می‌کنم بیشتر سازنده‌های بازی‌های AAA که من باهاشون صحبت کردم، ترجیح میدن که تیم بازی‌سازی‌شون اول هسته‌ی ابتدایی بازی و گیم‌پلی رو بسازه و بعدش ببینن که چه IPیی برای اون مناسبه، نه اینکه یک IP به‌زور تحویلشون داده بشه و بگن که برای این بساز. ما روی این موضوع حساس هستیم.»

Dark Horse Comics در بازی‌سازی تجربه‌ای ندارد و فقط یک‌بار در سال ۲۰۰۸ به شرکت کونامی (Konami) مجوز ساخت بازی با محوریت شخصیت هل‌بوی را با نام Hellboy: The Science of Evil داد. در همین حال برخی از شخصیت‌های بازی‌ها مختلف متعلق به Dark Horse هستند اما کمپانی درباره‌ی بازی‌های ویدیویی آن‌ها حق و حقوقی ندارد. لی در این مورد گفت:

«ما راجع به تمام نوع‌های سازندگان صحبت می‌کنیم و از هر گونه ایده‌ی خلاقانه و جالب استقبال می‌کنیم، حتی حاضریم با بازی‌سازهای مستقل که ایده‌ی خوب برای کار کردن روی Ipهامون رو دارن، همکاری کنیم. ما الان خیلی وقت گذاشتیم روی اینکه همکار مناسب‌مون رو برای بازی‌های AAA پیدا کنیم که بتونه بازی‌ای مناسب با شخصیت و جهان بسازه. فعلا درحال مذاکره با اون‌ها هستیم و اگر این صحبت‌ها خوب پیش برن، یکسری از شخصیت‌های Dark Horse رو توی بازی‌های AAA خواهید دید.»

همچنین لی درباره تعدیل نیروهای خود اعلام کرد که تعداد افرادی که روی پروژه بازی‌های کار خواهند کرد، کمتر از ده نفر خواهند بود. همچنین او درباره‌ی جایگاهی که مارول (Marvel) و دی سی (DC) طی این سال‌ها در بازی‌های ویدویی به آن رسیده‌اند صحبت کرد و ابراز امیدواری خود را برای رسیدن به آن مراحل، اعلام کرد.

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Venturebeat

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.