نقد سریال Superman and Lois فصل اول (بروزرسانی تا قسمت 10)

سریال Superman and Lois

 

سریال Superman and Lois از جمله سریال‌هایی است که امسال طرفداران دنیای ابرقهرمانی انتظار زیادی از آن داشته و بی صبرانه منتظر پخش شدن سریال بودند. این سریال به طور کلی دارای 15 قسمت است که تا به امروز 10 قسمت آن به روی آنتن رفته است. در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا در کنار هم به نقد سریال Superman and Lois(تا قسمت‌هایی که پخش شده‌اند) بپردازیم.

پیش درآمدی بر شروع سریال Superman and Lois

هالیوود تمام چند دهه گذشته را صرف معرفی شخصیت سوپرمن و داستان‌هایی پیرامون این ابرقهرمان کرده است. اولین فیلم سوپرمن در سال 1978 تولید شد و پس از آن دنباله‌های سوپرمن ۲ ( سال۱۹۸۰)، سوپرمن ۳ (سال ۱۹۸۳)، سوپرمن ۴: در جستجوی صلح (سال ۱۹۸۷) و سوپرمن ۲: ریچارد دانر کات (سال ۲۰۰۶)، بازگشت سوپرمن (۲۰۰۶) به منظور تکمیل داستان نیمه تمام سوپرمن ساخته شدند.

کریستوفر دالیِر ریو بازیگر نقش سوپرمن

کریستوفر دالیِر ریو بازیگر نقش سوپرمن

بنظر می‌رسد روایت سینمایی سوپرمن برای به نمایش گذاشتن زندگی پر فراز و نشیب این سوپرهیرو کافی نبود و در سال 1993 اولین قسمت از سریال 88 قسمتی Lois & Clark: The New Adventures of Superman پخش شد. پس از روایات مختلف امسال به سریال Superman & Lois رسیدیم که داستان کلارک و لوییس را به شکلی متفاوت بیان می‌کند. این سریال را می‌توان یک بازآفرینی از داستان سوپرمن دانست که سعی دارد چالش‌های جدید کلارک به عنوان یک پدر و یک ابرقهرمان را به نمایش گذارد.

دو شخصیت اصلی سریال توسط تایلر هوچلین (Tyler Hoechlin) و  بیتسی تالوک (Bitsie Tulloch) به نمایش گذاشته می‌شوند که هر دو به خوبی از عهده‌ی این نقش برآمده و به عقیده‌ی ببیندگان بهترین ترکیب سوپرمن و لوییس را از زمان کریستوفر ریو و مارگو کیدر به اجرا می‌گذارند. تایلر و بیستی تا همان اندازه که انتظار دارید، مناسب این نقش هستند و حضور دو پسر نوجوان آن‌ها با بازی جوردن الساس و الکساندر گارفین بر زیبایی روایت سریال می‌افزاید.

نقد سریال سوپر من و لوییس

راز سوپرمن فاش می‌شود

شروع سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois داستان آن را لو می‌دهد

اگر قبل از سریال سوپرمن و لوییس یکی از فیلم‌های این مجموعه را از دست داده باشید، لازم نیست نگران هیچ چیزی باشید. در پنج دقیقه ابتدایی قسمت اول سریال، زندگی سوپرمن به صورت خلاصه بیان می‌شود و داستان سریال مستقل از مجموعه‌های قبلی است، حتی در قسمت‌های ابتدایی هیچ ابرقهرمان دیگری جز سوپرمن وجود ندارد و هیچ علامت سوالی برای شما به جای نخواهد گذاشت.

زمان سپری شده و دو پسر کلارک و لوییس (جردن و جاناتان) به نوجوانانی با اخلاقیات متفاوت تبدیل شده‌اند. هیچ کدام از آن‌‌ها اطلاع ندارند پدرشان، سوپرمن است. در اولین صحنه اکشن، کلارک یک راکتور در حال جوش را به کمک کوه یخ سرد می‌کند که در این صحنه جلوه‌های ویژه اندکی ضعیف به نمایش گذاشته شده‌اند. در روزی که کلارک اخراج می‌شود، به اون خبر فوت مادرش را می‌دهند و کل خانواده از متروپلیس به اسمالویل(Smallville) می‌روند. رفتن خانواده کلارک و لوییس به شهر اسمالویل آغاز دوباره تمام ماجراهاست. جایی که قدرت خاص یکی از پسران، خود را نشان می‌دهد و کل خانواده با خبر می‌شوند که کلارک در واقع همان سوپرمن است.

نقد سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois

 

در میان حوادث مختلف داستان، فردی به نام Morgan Edge حضوری پر رنگ و عجیب داشته و بنظر می‌رسد قصد نوسازی شهر اسمالویل را در سر دارد. جردن و جاناتان سر از انبار مادربزرگ خود در آورده و در طی یک حادثه متوجه می‌شوند یکی از آن‌ها قدرتی فراتر از قدرت انسان‌ها دارد. در حالی که لوله‌های سنگینی بر روی بدن این دو برادر افتاده، هیچ کدام آسیبی ندیدند و همین باعث می‌شود در مورد هویت خود دچار تردید شوند.

روز بعد دوباره به انبار می‌روند و سفینه کلارک را پیدا می‌کنند. با پیدا شدن سفینه، کلارک به اجبار لو می‌دهد که سوپرمن خود اوست و احتمالا یکی از پسر‌ها قدرت خود را از پدر به ارث برده است.در حالی که خانواده کلارک با آشفتگی تمام روبه‌رو هستند، یک فرد در پی به آتیش کشیدن نیروگاه‌ها است و در این قسمت مشخص نیست چه هدفی را در سر دارد. کاپیتان لکس لوثر سیاره خود را از دست داده و در تلاش است مقداری کریپتونایت پیدا کند.

 

بررسی قسمت دوم سریال Superman and Lois

خانواده کلارک تصمیم می‌گیرند ویلای مادربزرگ در اسمالویل را نگه داشته و به آنجا نقل مکان کنند. در ابتدای قسمت دوم شاهد نقل مکان خانواده کلارک از متروپلیس به اسمالویل هستیم. دو پسر خانواده از این تغییر شهر راضی نیستند و کلارک قصد دارد به جوردن بیاموزد چگونه قدرت خود را کنترل کند. در این قسمت شاهد تلاش کلارک برای حفظ تعادل بین نجات مردم دنیا و همراهی با خانواده خواهیم بود که همین امر سبب شده شخصیت کلارک قابل لمس‌تر از همیشه بنظر رسد و شخصیت پردازی خوب آن را نشان می‌دهد. در قسمت دوم شاهد اولین تلاش‌های جوردن برای پذیرفتن قدرت و رشد آن هستیم که مشخص می‌شود نیرویی به قدرت پدرش ندارد و پذیرش این مورد هم در ابتدا برایش سخت است.

ورود شخصیت جان هنری آیرنز به سریال Superman and Lois

ورود شخصیت جان هنری آیرنز به سریال Superman and Lois

سوپرمن با مرد ماسک پوشی روبه‌رو است که نمی‌داند هدفش چیست و از سمت دیگر همسرش لوییس در تلاش است بفهمد مورگان اج با چه نیتی به سرمایه‌گذاری در شهر کوچکی مانند اسمالویل علاقمند است. جوردن و جاناتان درگیر مشکلات خود هستند و بنظر می‌رسد با انتقال خانواده به اسمالویل مشکلات شکل دیگری پیدا کردند. سوپرمن دائما در حال مواجه شدن با مردی است که نمی‌داند خواسته‌اش چیست و از سمت دیگر حرف‌هایی که لوتر به سم(پدر لوییس و فرمانده) می‌زند، نشان می‌دهد در دنیای دیگر زندگی کرده است و شخصیت‌های آن دنیا با زمین فعلی متفاوت بوده‌اند.

یکی از سوالات سریال در این قسمت رفع می‌شود و متوجه می‌شویم که هدف لکس لوثر، صرفا کشتن سوپرمن است اما چه مشکلی با سوپرمن دارد؟ در ادامه سریال این پاسخ را نیز پیدا خواهیم کرد.

کلارک در سریال سوپرمن و لوییس

کلارک در سریال سوپرمن و لوییس

بررسی قسمت سوم سریال Superman and Lois

قسمت سوم با جو خانوادگی گرم کلارک و لوییس آغاز می‌شود و بعد از چند لحظه شاهد تلاش سوپرمن جهت نجات دنیا هستیم که با تدوین بی‌کیفیت صحنه مواجه می‌شویم. لوییس در این قسمت با زنی به نام «شرون پاول» برخورد می‌کند که بنظر می‌رسد اطلاعات جالبی در مورد مورگان اج داشته باشد. پسر شرون بعد از امضای یک قرارداد کاری عالی با مورگان اج، غیب شده و در آخرین پیام صوتی خود اشاره می‌کند که دقیقا نمی‌داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

پس از این مصاحبه، ماشین لوییس دچار آتش سوزی شده و با توجه با این اخطار مشخص می‌شود ادامه تحقیقات قرار نیست به راحتی و بدون خطر صورت پذیرد. لوییس در تلاش برای صحبت کردن با شرون، به خانه او می‌رود و با فردی با قدرت‌هایی فوق‌العاده روبه‌رو می‌شود. در قسمت سه خواهید دید افرادی بیشتری با قدرت‌های سوپرمن، بر روی زمین زندگی می‌کنند که احتمالا به وسیله‌ی کریپتونایت اکس به این قدرت‌ها دست پیدا کرده‌اند و وجود آن‌ها به مورگان اج مرتبط است.

مورگان اج

مورگان اج در سریال Superman and Lois

در این قسمت از سریال روابط خانوادگی یک ابرقهرمان را به شکل بهتری به مخاطب نشان می‌دهد و سوپرمنی می‌بینیم که سعی دارد به خانواده خود، در کنار مردم دنیا کمک کند. این دقیقا ما را یاد مرد عنکبوتی دهه 90 خواهد انداخت که پیتر در تلاش بود تعادلی بین زندگی شخصی و زندگی به عنوان یک ابرقهرمان پیدا کند. در این قسمت بیشتر شاهد یک سریال درام خواهیم بود تا سریالی ابرقهرمانی! شاید این یک آماده‌سازی برای اتفاقات قسمت‌های بعدی سریال سوپرمن و لوئیس باشد. این قسمت، اپیزود بدی نبود اما نمی‌توان آن را جز اپیزودهای جذاب سریال‌های ابرقهرمانی دانست.

بررسی قسمت چهارم سریال Superman and Lois

سم، پدر لوییس در ابتدای قسمت چهارم متوجه می‌شود که جوردن هم مانند پدرش قدرت‌های فرا زمینی دارد و در این مورد به دخترش اخطار می‌دهد. با ورود کلارک، ژنرال به او هشدار می‌دهد که به دلیل دور ماندن سوپرمن از متروپلیس، امکان حمله به زندان وجود دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند تعدادی از ابرشرور‌ها را به مکان امن‌تری منتقل کنند.

در این بین صحبت از ابرشرور نابغه، کیلگریو (Killgrave) می‌شود که یکی از دشمنان اصلی سوپرمن است. کیلگریو در گذشته تلاش کرده دستگاهی برای مبارزه با سوپرمن بسازد و حتی یک‌بار آن را به جوکر فروخت. حضور کوتاه این کاراکتر در قسمت چهارم سریال سوپرمن و لوییس، جذاب است و شاید نویسنده قصد داشته روند آرام و کم هیجان سریال را با حضور این ابرشرور ملتهب کند.

نقد سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois

لوییس قصد چاپ یک مقاله در مورد شفاف سازی کارهای مورگان اج را دارد اما دست راست او، لزلی به دفتر روزنامه سر می‌زند و لوییس را تهدید می‌کند. در پایان این قسمت متوجه می‌شویم که لزلی در اصل یک ابرشرور با قدرت‌هایی مانند سوپرمن است که به مورگان اج خدمت می‌کند. مورگان اج با کمک همکار خود یک سوراخ در معادن زیر زمینی شهر ایجاد می کند و در نهایت به کوهی از کریپتونایت می‌رسد. در اینجا داستان برای ما شفاف خواهد شد که چرا مورگان اصرار داشته در این شهر به حفاری و ایجاد شغل بپردازد؛ منبعی از کریپتونایت در زیر شهر خوابیده است. مورگان با کمک لزلی در تلاش است که یک ارتش از افرادی با قدرت‌های خاص برای خود بسازد.

قسمت چهارم سریال باز هم رسالت قسمت‌های قبل را سرلوحه قرار داده و در تلاش هست نشان دهد سوپرمن تا چه حد برای تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای سخت کار می‌کند. نمیشد گفت این قسمت، خیلی خاص بود اما نسبت به قسمت سوم نمایش بهتری را شاهد بودیم.

استیسی فاربر در نقش لزلی لار

استیسی فاربر در نقش لزلی لار

بررسی قسمت پنجم سریال Superman and Lois

صحنه‌های زیادی در این سریال به روابط سارا، جاناتان و جوردن پرداخته‌اند که شاید تاکید روی این موضوع، تا این حد لزومی نداشت. ابتدای شروع قسمت پنجم سریال سوپرمن و لوئیس هم به دیالوگ‌های شخصیت ها در داخل مدرسه می‌گذرد. شرون که قبلا به دفتر روزنامه مراجعه کرده بود و در مورد مفقود شدن پسرش اطلاعاتی به لوییس داد حالا در کمال تعجب، در کنار پسرش روبروی لوییس حاضر شده و بنظر می‌رسد حضور پسرش کفایت می‌کند تا از همه چیز بگذرد. با گذشت چند دقیقه از این قسمت خواهیم دید پسر شرون قدرت‌هایی دارد و یک انسان عادی نیست.

در حالی که مشغول آشنا شدن با شخصیت درک هستیم، لوثر هم در شهر حضور دارد و برخوردی اتفاقی با لوییس را برنامه‌ریزی می‌کند. لوثر خود را مارکوس معرفی می‌کند و به لوییس می‌گوید قصد دارد با او همکاری داشته باشد، کارت ویزیت رد و بدل می‌شود و زمینه‌ی آشنایی این دو همین اتفاق است. البته این آشنایی از دید لوئیس، برای اولین بار پیش می‌آید و لوثر شناخت کاملی نسبت به لوئیس دارد.

نقد سریال Superman and Lois

دیدار لوییس و لوتر

در قسمت پنجم اوج تنفر جاناتان برای زندگی در این شهر کوچک نمایش داده می‌شود و دائما فلش بک‌هایی به زندگی گذشته کلارک و مادرش مارتا زده می‌شود که نشان دهنده تلاش کلارک برای انتخاب زندگی ایده‌آل است. کریسی، همکار لوئیس با تعقیب درک متوجه ارتباط نزدیک او با لزلی (دست راست مورگان) شده و آن‌ها را در تاسیسات پیشرفته‌ای می‌بیند، سپس سریعا به لوئیس خبر می‌دهد. دور از انتظار نیست که سوپرمن دقایقی بعد به صحنه می‌رسد و درک همراه با او به بیرون ساختمان می‌روند. لوثر متوجه حضور سوپرمن در آن اطراف شده و به آن‌ها شلیک می‌کند. داستان درک در همین نقطه به پایان می‌رسد و سوپرمن به منزل خود برمی‌گردد.

مهم‌ترین سوال ما در این سریال، در پایان این قسمت توضیح داده شده است. چرا لوثر از سوپرمن متنفر است؟ در دنیای دیگری، لوئیس همسر لوثر بوده و سوپرمن همان دنیا، همسر لوثر را به قتل می‌رساند.  این قسمت شاید از لحاظ داستانی بهتر پیش رفته باشد، اما جلوه‌های ویژه دوباره ما را ناامید خواهد ساخت. روند مشکلات پسران سوپرمن، رابطه عاشقانه لوئیس و کلارک در هر قسمت تکرار می‌شود و چیز جدیدی برای گفتن ندارد.

نقد سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois

بررسی قسمت ششم سریال Superman and Lois

یکی از پسران اسمالویل، به دلایل نامشخصی قدرت‌های فرا زمینی پیدا کرده که حدس می‌زند منشا آن نیروی جوردن باشد. ابتدای قسمت ششم به داستان تگ می‌پردازد و به لوئیس انگیزه‌ی بیشتری برای دنبال کردن پرونده مورگان اج می‌دهد؛ زیرا او معتقد است قدرت‌های تگ ارتباط مستقیمی با مورگان دارند. مارکوس (لوثر) به عنوان همکار و دوست لوئیس به او کمک می‌کند تا از معدن مورگان اج بازدید کند. در معدن به کریپتونایت برخورد می‌کنند که لزلی سر رسیده و به آن‌ها حمله می‌کند. لوثر مانند همیشه آماده است و تجهیزات لازم جهت مقابله با او را به همراه دارد.

تگ در تلاش است بفهمد چرا این قدرت‌ها را پیدا کرده و در همین راستا با سارا موضوع را مطرح می‌کند. تگ به سارا توضیح می‌دهد که احتمالا منشا بروز قدرت‌هایش، جوردن است و در همین لحظه توسط سربازان دستگیر می‌شود و فرصتی برای بیان جزئیات بیشتر بدست نمی‌آورد.

قسمت ششم سریال سوپرمن و لوئیس تا حدودی بهتر از پنج قسمت قبلی ظاهر شده و بالاخره داستان یک قالب با مفهوم پیدا می‌کند. در این قسمت شخصیت مورگان بیشتر به ما معرفی شده و رفتار لوثر برای ما قابل درک‌تر می‌شود.

نقد سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois

بررسی قسمت هفتم و هشتم سریال Superman and Lois

در قسمت هفتم و هشتم به طور کامل مشخص می‌شود که چرا لوثر به زمین آمده و در تلاش است سوپرمن را بکشد. داستان به طور کامل از زاویه دید لوثر تعریف شده است. در دنیای دیگر، لوثر همسر لوئیس بوده و یک دختر به نام ناتالی داشته ‌اند که در نهایت پس از مرگ لوییس، با کمک ناتالی اقدام به ساخت تجهیزات می‌کند. دیدن عکس ناتالی، باعث بهم ریختن لوییس شده، زیرا او را یاد بچه سقط شده خودش می‌اندازد که قرار بوده نام ناتالی را به او بدهند و حالا تمام غم و ناراحتی‌اش خود را نشان می‌دهد.

لوثر با نام اصلی جان، پس از یک مبارزه در پایان قسمت هفتم، توسط ژنرال دستگیر می‌شود و در زندان به هدف خود فکر می‌کند. در قسمت هشتم، جاناتان به همراه مادرش لوییس، به ون جان می‌روند و متوجه می‌شوند که در جهان دیگری جان و لوئیس زندگی خوبی با دخترشان به نام ناتالی داشته‌اند. همین مورد سبب زدن جرقه‌ای در ذهن لوئیس شده و کار خطرناک جاناتان ( ورود به ون جان) که خطر مرگ برای او در پی دارد، سبب تشدید این درد و غم شده است. جان در صحبت با کلارک اشاره می‌کند که در دنیای او، سوپرمن شخصیت بدی است و احتمالا سوپرمن این زمین هم به زودی شخصیت تاریک خود را نشان خواهد داد.

جان هنری ایرونز

جان هنری ایرونز

کلارک تا حدودی حرف‌های جان را درک می‌کند و در تلاش برای حل مساله است که ژنرال راه دیگری در پیش گرفته و معتقد است باید جان را شکنجه دهند. بعد از دقایقی مشخص می‌شود یک نقوذی در میان سربازان ژنرال وجود دارد که دوربین‌ها را از کار انداخته و در تلاش است جان را از آنجا خارج کند. کلارک از راه می‌رسد و با حضور سلاح‌های کریپتونایتی مشکلاتی برای او ایجاد می‌شود. اما در نهایت، جان ابرشرور داخل زندان را می‌کشد و در قدم بعدی، قصد دارد جان سوپرمن را بگیرد. در این لحظه لوئیس از راه می‌رسد و به جان یاد آوری می‌کند اگر سوپرمن را با نیزه کریپتونایتی به قتل برساند، دست کمی از ابر شرورهای تاریک دنیا ندارد. جان با شنیدن این حرف، از کشتن سوپرمن منصرف شده و همه چی به حالت عادی برمی‌گردد.

هنوز ساختن ارتش ابر شرورها توسط مورگان در جریان است و جان در سکانس آخر مزرعه را ترک می‌کند و بالاخره قبول می‌کند که سوپرمن این زمین، مانند سایر جهان‌ها بد نیست. ممکن است درقسمت‌های آینده جان هنری آیرونز، به مورگان ملحق شود و دوباره او را در این سریال ملافات کنیم.

نقد سریال Superman and Lois

نقد سریال Superman and Lois

بررسی قسمت نهم سریال Superman and Lois

قسمت نهم را می‌توان آغاز هیجان واقعی یک سریال ابرقهرمانی دانست. لوئیس، کلارک، لانا و کریسی در تلاش هستند جواب سوالات خود را پیدا کنند. هدف اج چیست و چرا اسمالویل را انتخاب کرده است ؟

در قسمت قبل کلارک توسط کریپتونیت مصنوعی تولید شده وزارت دفاع، هدف قرار گرفت و در آن لحظه بنظر نمی‌رسید اثرات آن طولانی مدت باشد؛ اما زمانی که قصد جلوگیری از سرقت بانک را داشت، متوجه شد تغییراتی در بدن وی رخ داده است. جای گلوله بر روی بدن کلارک کبود شده بود و این موضوع تا حدی برای سوپرمن ضد گلوله عجیب بود. با گذشت دقایقی مشخص می‌شود این ویروس به نوعی قابل انتقال است و از کلارک به پسرش جوردن سرایت کرده است.

در حالی که خانواده کلارک مشغول حل کردن این مشکل هستند، اج ارتش خود را فرا می‌خواند تا به لوییس و سوپرمن آسیب برسانند. با کمک سم ارتش اج از خانه دور شده و بالاخره لحظه هیجان انگیز سریال فرا می‌رسد! رویایی سوپرمن با حقیقت واقعی اج.

مورگان اج

مورگان اج

تا قسمت نهم سریال دائما این سوال تکرار می‌شد که چرا اج به خود قدرت خاصی هدیه نمی‌دهد و چگونه می‌تواند ابرسربازان را کنترل کند در حالی که خود هیچ قدرتی ندارد؟ آخر این قسمت پاسخ سوال ما را داده می‌شود. اج مانند سوپرمن یک بیگانه است که از سیاره دیگری به زمین آمده و قدرت‌های فرازمینی دارد. با علم به این موضوع خیلی از مسائل روشن می‌شود. اما هنوز هم نمی‌دانیم اج دقیقا به دنبال چیست؟

سم یکی از شخصیت های غیر قابل درک سریال است. او سال‌هاست در کنار کلارک کار می‌کند و کاملا با اخلاقیات وی آشنایی دارد، عجیب است که در پشت پرده مشغول تهیه اسلحه‌ای بر علیه سوپرمن بوده است. شاید نظر سم این است که در کنار بشریت بایستید و در مقابل افراد بیگانه از زمین مراقبت کنید! اما کلارک سال‌های زیادی وقت خود را صرف محافظت از زمین کرده و باز هم او را یک تهدید می‌داند.

کایل که از ابتدای سریال علاقه خاصی به فعالیت‌های اج نشان داده بود خود را به دست اج می‌سپرد تا زندگی جدیدی به وی هدیه دهد. کایل حال دارای دو شخصیت است، هم پدر سارا و همسر لانا خواهد بود و هم به عنوان یکی از سربازان اج زندگی می‌کند. با توجه به اینکه کایل هم درگیر موضوع شده، احتمال زیادی وجود دارد لانا از این پس نقش پر رنگ‌تری در سریال داشته باشد تا به همسر خود کمک کند.

کایل در سریال سوپرمن و لوییس

کایل در سریال سوپرمن و لوییس

قسمت نهم، قسمت جذابی بود اما پیچ و تاب داستان کمی تکراری بنظر می‌رسد. روندی که برای لوثر طی شد حال دوباره برای اج تکرار می‌شود و می‌شد در قسمت‌های کمتر، داستان اج را با شکوه بیشتری تعریف کرد.احتمالا در قسمت‌های بعد جان هنری ایرونز به عنوان یک قهرمان بازگردد تا در متوقف کردن اج به لوییس و کلارک کمک کند.

بررسی قسمت دهم سریال Superman and Lois

صحنه اول قسمت دهم با حقیقت جدیدی آغاز شده و بیان ماجرا از زبان اج باعث می‌شود رفتارهای او را درک کنیم. اج برادر کلارک و مانند سوپرمن یک فرازمینی است! این مساله همه چیز را توضیح می‌دهد، اینکه اج چگونه ابرسربازان خود را کنترل می‌کرده و اینکه هدف وی چیست. طوری که از گذشته اج پیداست، از ابتدای ورود به زمین برخورد خوبی دریافت نکرده و همین موجب ایجاد حس تنفر وی نسبت به مردم کره خاکی شده است. اج اعتقاد دارد زمین باید در تصاحب آن‌ها در بیاید و از کلارک می‌خواهد او را همراهی کند. البته که جواب سوپرمن به او منفی است.

مادر کلارک با قرض گرفتن جسم لانا به کمک ارتش و سوپرمن می‌آید. یک انفجار خورشیدی می‌تواند اثرات کریپتون را از بین ببرد و سوپرمن مسئولیت آن را قبول می‌کند.

با از بین رفتن قدرت ارتش اج، حال تنها خود او و لزلی باقی مانده‌اند. با توجه به اینکه دیگر ارتشی وجود ندارد، دیدن تلاش‌های این دو برای رسیدن به اهداف پلید خود در قسمت‌های بعدی بسیار جالب خواهد بود.

لانا در سریال سوپرمن و لوییس

لانا در سریال سوپرمن و لوییس

نمی‌توان گفت قسمت دهم یک قسمت همه چیز تمام است اما به خیلی از سوالات پاسخ می‌دهد و به همین جهت می‌توان آن را یک قسمت قوی از مجموعه سوپرمن و لوییس دانست. این قسمت تولد دوباره‌ای برای شخصیت لانا بود. لانا بیش از هر کسی به خانواده و شهر خود اهمیت می‌داد و حاضر شد قدمی بزرگ در این راه بردارد. از سمت دیگر هوش بالایی دارد و شاید در قسمت‌های بعد با کنار هم قرار دادن قطعات پازل متوجه شد دوست پسر قبلی او، همان سوپرمن است.

هنوز لزوم حضور کایل در صحنه‌های زیاد سریال غیر قابل درک است زیرا نقش کلیدی ایفا نمی‌کند و روابط بین سارا و پسران هم تغییری در روند داستان ایجاد نکرده و مانند یک داستان جانبی بدون نتیجه در کنار تلاش‌های سوپرمن، لوییس، کریسی و لانا برای نجات اسمالویل است.

امیدوارم از مطالعه نقد سریال سوپرمن و لوییس لذت برده باشید. نظرات خود را مورد این نقد و خود سریال با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.