نسخه های مختلف ولورین؛ از ضعیف‌ترین تا قدرتمندترین

ولورین یکی از شناخته‌شده‌ترین قهرمانان مارول است اما کدام یک از نسخه های مختلف ولورین قدرت‌مندترین است؟ در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ده تن از نسخه های مختلف ولورین از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین بپردازیم.

شخصیت ولورین بیش از ۴۵ سال است که در کتاب‌های کمیک وجود دارد و مانند اکثر شخصیت‌های جهان مارول دارای نسخه‌های گوناگونی در طول زمان‌های مختلف و جهان‌های موازی است.

اولین نسخه از او با چیزی که این روزها از شخصیت ولورین می‌دانیم بسیار متفاوت است و بعضی نسخه‌ها آن قدری که شما فکر می‌کنید قوی نیستند.

مولتی‌ورس مارول یک عالم غنی از شخصیت‌های مختلف است. از نسخه‌ی خوکی مرد عنکبوتی گرفته تا سیاره‌ای که همه‌ی قهرمان‌ها و مردم در آن میمون هستند. ولورین همیشه شخصیتی وحشی بوده بنابراین نسخه‌های مختلف او نیز همانند نسخه‌ای که در کمیک هالک شگفت‌انگیز شماره‌ی ۱۸۱ دیدیم، کشنده هستند.

هنوز هم نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم که کدام نسخه از این شخصیت از نظر قدرت و کشنده بودن برتر است اما ولورین‌هایی که در زیر معرفی خواهیم کرد شاید جنبه‌ی یک شوخی ساده را هم نداشته باشند. اگر با یکی از آن‌ها شوخی کردید سعی کنید با یک نوشیدنی کمی آرامشان کنید و راهتان را ادامه دهید یا شاید این شوخی آخرین شوخی عمرتان باشد.

سلاح ایکس (Weapon X)

در جریان عصر آخرالزمان که در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی شکل گرفت، شخصیت‌های مورد علاقه‌ی طرفداران با همزاد‌هایی از دنیای دیگر جایگزین شدند، افرادی که به اصطلاح در عصر آخرالزمان زندگی می‌کردند.

وقتی لژیون(Legion) برای کشتن مگنیتو در زمان به عقب برگشت، به اشتباه پروفسور ایکس را به قتل رساند. این کار جدول زمانی را تغییر داد و باعث شد اتفاقات آخرالزمان یک دهه زودتر رخ دهد که نتایج تاریکی را در بر داشت.

در این جدول زمانی جدید هر شخصیتی متفاوت بود و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده توسط بیشاپ، این مشکل تا حدودی حل شد.

ولورین تغییرات چشم‌گیری کرد و ترجیح داد که فقط به نام سلاح ایکس شناخته شود. او هنوز هم عضوی از مردان ایکس بود اگرچه تیم کاملا متفاوت از آن چیزی بود که می‌شناختیم. ولورین بسیار وحشی‌تر شده بود و حتی دست چپ خود را هم نداشت که شاید دلیل آخرین نفر بودن در لیست ما هم همین باشد.

لوگان پیرمرد (Old Man Logan)

لوگان پیرمرد از یکی از تاریک‌ترین مولتی‌ورس‌های مارول می‌آید و وقتی که برای اولین بار به طرفداران معرفی شد، شخصیت خشن یا خطرناکی نبود. او یکی از محبوب‌ترین نسخه های مختلف ولورین محسوب می‌شود.

وقتی که ابرشرور‌ها کشور را محاصره کرده بودند او توسط مستریو فریب خورد و تمام اعضای مردان ایکس را کشت و به همین دلیل برای دهه‌ها چنگال‌های خود را درون دستانش مخفی کرد.

اما وقتی که هالک و گروهش خانواده‌ی او را نابود کردند درست زمان آن بود که ولورین را از قفسش خارج کنیم. او تمام گروه هالک از جمله خود بروس بنر را به شکل وحشتناکی نابود کرد. لوگان پیرمرد قوی بود اما مشکلاتی نیز داشت که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد.

قدرت شفابخشی او تا حدودی زیادی کاهش یافته بود زیرا او در آن زمان تقریبا ۱۹۷ ساله بود اما تجربه‌ی دو قرن زندگی او را دیوانه‌وارتر از همیشه می‌ساخت و برای کسانی که در مقابلش قرار می‌گرفتند هنوز هم خطرناک بود.

ولورین بدون آدامانتیوم (Wolverine Sans Adamantium)

مدتی طول کشید تا خوانندگان به درک واقعی ماهیت ولورین برسند اما پس از مدتی مشخص شد که او به دلیلی در گذشته داوطلب تزریق آدامانتیوم به خود شده بود زیرا قدرت شفابخشی او امکان زنده ماندنش را فراهم می‌کرد.

او علاوه‌بر اسکلت تخریب‌ناپذیر، چنگال‌های بی‌نظیری نیز داشت اما مشخص نبود که چگونه آن‌ها را به دست آورده تا این که مگنتو فلز‌های موجود در بدنش را بیرون کشید. پس از این اتفاق مشخص شد که او یک جهش یافته است و دارای چنگال‌هایی از جنس استخوانش بوده که می‌تواند آن‌ها را از دستانش بیرون بیاورد.

شاید فکر کنید که ولورین بدون آدامانتیوم کشنده نخواهد بود، اما واقعیت چیز دیگریست و او هنوز هم خشن و قوی است حتی شاید مرگبارتر هم باشد زیرا به نظر می‌رسد فرو کردن استخوان‌های خودش در دل دشمنان لذت‌بخش‌تر هم هست.

ولورین (Wolverine)

نسخه های مختلف ولورین

ولورین در سال ۱۹۷۴ وارد دنیای مارول شد و به سرعت مورد علاقه‌ی طرفداران قرار گرفت. نسخه‌ی کلاسیک این شخصیت نسخه‌ای بود که طرفداران چیز خاصی در مورد آن نمی‌دانستند که البته با گذشت زمان شناخت همه نسبت به او بیش‌تر شد. با وجود این بی خبری از گذشته‌ی این شخصیت، عواملی مانند خشم، قدرت، شفابخشی و چنگال‌های تیزش باعث شد تا طرفداران حتی یک کمیک او را هم از دست ندهند.

اسکلت آدامانتیومی او قدرت زیادی به او می‌دهد که می‌تواند وزن فوق‌العاده‌ای را تحمل کند. در کمیک‌ها هنگامی که او واقعا عصبانی است، توانسته اشیا سنگین را برداشته و پرتاب کند. همچنین چنگال‌های او می‌توانند تقریبا هر چیزی را پاره کنند به طوری که هر بار چنگال‌ها درون دستانش برمی‌گردند تیزتر از قبل بیرون می‌آیند.

ولورین وحشی (Feral Wolverine)

نسخه های مختلف ولورین

تزریق آدامانتیوم داغ درون استخوان‌های او یکی از دردناک‌ترین چیزهایی بوده که هر شخصی در جهان مارول محبور به تحمل آن بود. اگر فکر می‌کنید که این عمل دردناک است حالا تصور کنید که بیرون کشیدن آن از استخوان‌هایش آن هم به زور چه حسی دارد؟

این اتفاق نه تنها مانند جهنمی خونین برای او عذاب‌آور بود، بلکه در هر لحظه با قدرت شفابخشی ولورین هم ترکیب می‌شد و همین اتفاق یک بار دیگر او را در مسیر وحشی‌ شدن قرار داد. ولورین در کمیک‌ها چندین بار درست مانند یک حیوان رفتار کرده که او را بی‌رحم‌تر از همیشه می‌کند اما این بار انگار بدتر از گذشته بود زیرا آدامانتیوم تا حدودی رفتار وحشی گرایانه‌ی او را کنترل می‌کرد.

ولورین شاید در این وضعیت از نسخه‌ی آدامانتیومی خود نیز خطرناک‌تر باشد. او کنترل خود را از دست داد و واقعا به یک حیوان وحشی تبدیل شد. این شخصیت یکی از متفاوت‌ترین نسخه های مختلف ولورین است که جهان مارول به خود دیده.

ولورین خون‌آشام (Vampire Wolverine)

نسخه های مختلف ولورین

یکی از بهترین جنبه‌های داستان‌های What if (چه می‌شد اگر) چیست؟ در واقع این داستان‌ها واقعیت‌های جدیدی را در مولتی‌ورس مارول به‌وجود آوردند.

در یکی از آن داستان‌ها ولورین پادشاه خون‌آشامان بود، درست زمانی که زمین ۹۱۴۰ معرفی شد و شخصیت‌های زیادی پایان کارشان مرگ بود.

در این جهان، ولورین با برخی از خون‌آشام‌ها در تماس است و هنوز هم قابلیت خارق‌العاده‌ی شفابخشی خود را دارد. او تقریبا همانی هست که می‌شناسیم اما با کمی تفاوت؛ او خون دراکولا را می‌نوشد و جای او را گرفته و در نهایت تبدیل به پادشاه خون‌آشامان می‌شود.

در حال حاضر ولورین یکی از کشنده‌ترین افراد حاضر در جهان مارول است که علاقه‌ی او به خون انسان‌ها و رهبری خون‌آشام‌های ابرقدرت او را تبدیل به نیرویی غیر قابل توقف کرده.

اما نکته‌ی جالب ماجرا این بود که او هم نقطه ضعف دیگر خون‌آشامان را داشت. پس نور خورشید و یک تکه چوب که می‌توانست در قلبش نفوذ کند او را آسیب‌پذیرتر از همیشه می‌ساختند.

نسخه‌ی ونومی لوگان پیرمرد (Venom Old Man Logan)

نسخه های مختلف ولورین

ما قبلا با لوگان پیرمرد و قدرت‌هایش آشنا شدیم اما با این وجود او محدودیت‌هایی نیز داشت یعنی کاهش عملکرد قدرت شفابخشی و زندگی در یک منطقه‌ی آخر‌الزمانی!

در حالی که او از هر زمان دیگری مرگبار‌تر بود، لوگان هنوز دشمنان خود را داشت. به عنوان مثال آرچ انجل(Archangel) او را شکار و سپس اسیر می‌کند تا انتقام قتل‌عامی که لوگان دهه‌ها قبل در مورد مردان ایکس انجام داده بود را بگیرد. با وجود فریب خوردن لوگان، خود او و آرچ انجل قادر به بخشش این عمل نبودند.

برای مجازات، آرچ انجل ونوم را به جان او انداخت. البته در این خط زمانی ونوم با یک دایناسور تیرانوساروس رکس پیوند خورده بود. لوگان کاملا در معرض بلعیده شدن قرار داشت و همه فکر می‌کردند که این پایان او خواهد بود اما در واقع یک آغاز بود.

ونوم وقتی لوگان را لمس کرد، حس کرد که او میزبان قوی‌تری نسبت به دایناسور بوده و با او ارتباط برقرار کرد. حالا با توجه به قدرت‌های قبلی لوگان، قدرت‌های جدید ونوم هم به او اضافه شده و ترکیبی بسیار مرگبار در جهان مارول شکل گرفته. این شخصیت یکی از عجیب‌ترین نسخه های مختلف ولورین است.

ولورین زامبی (Zombie Wolverine)

نسخه های مختلف ولورین

ولورین در حال حاضر یکی از سرسخت‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول است و با داشتن قدرت شفابخشی حتی با وجود یک سلول سالم تقریبا می‌تواند از هرگونه آسیبی جان سالم به در ببرد و کل بدن خود را اصلاح کند اما یک عامل بیماری‌زا وجود دارد که او قادر به مبارزه با آن نیست و آن به شکل یک آفت زامبی است.

وقتی که ویروس زامبی در بخشی از جهان مارول پخش شد، ولورین توسط کاپیتان آمریکا و هاکای گاز گرفته شد. همه‌ی ما انتظار داشتیم که او با قدرت شفابخشی به حالت عادی برگردد اما اینطور نشد. ولورین به زامبی تبدیل شد و این پایان کار نبود.

او در نهایت بازوی راست خود را در مبارزه با موج‌سوار نقره‌ای از دست داد اما سپس او و تعدادی دیگر از ابرقهرمانان که به زامبی تبدیل شده بودند تخته‌ی موج‌سواری او را خوردند و به نیروی کیهانی دست یافتند. هنگامی که گالاکتوس برای نابودی این سیاره سر رسید، ولورین و دیگر قهرمانان باز هم وارد عمل شدند و در کمال تعجب گالاکتوس را هم خوردند.

آن‌ها با این کار و نیروی به دست آمده به سراسر کیهان سفر کردند و هر آنچه که پیدا کردند را خوردند. از نظر فنی ولورین در این سناریو فقط یک جسد متحرک است اما دارا بودن قدرت‌های کیهانی دلیل جایگاه او در این لیست است. دنیای زامبی‌های مارول نشان می‌دهد که چرا یکی از متفاوت‌ترین نسخه های مختلف ولورین در این دنیا وجود دارد.

هِلورین (Hellverine)

نسخه های مختلف ولورین

در حالت عادی پنجه‌های آدامانتیومی ولورین یکی از مهلک‌ترین سلاح‌های روی زمین هستند اما اگر آن‌ها هم به یک نسخه‌ی جدید ارتقا یابند چه؟ The Red Right Hand، فرقه‌ای که علیه ولورین قسم خورده بود، یک اهریمن شیطانی را احضار کرد تا ولورین را تسخیر کند.

این دقیقا همان اتفاقی است که نام او را از ولورین به هِلورین تغییر داد اما چیز‌های بیش‌تری از یک تغییر اسم وجود داشت. این اتفاق پنجه‌های او را آتشین نمود و قدرت‌هایی مانند نفس آتشین، حرکت اجسام از دور، تولید اسید و کنترل ذهن را در اختیارش قرار داد. او اکنون بسیار قدرت‌مند‌تر از ولورینی بود که می‌شناختیم.

هنگامی که ولورین تسخیر شد، روح او در جهنم گرفتار شد اما او توانست روح خود را آزاد کند و یک نبرد داخلی بین او و اهریمن بی‌ نام و نشان آغاز شد. در دنیای خارج به همه‌ی مردان ایکس برای مبارزه با هِلورین نیاز بود و اما از درون نیز لوگان با او و مجموعه‌ای از خاطرات قدرت‌مند جنگید و همه با کمک هم توانستند تا این اهریمن را دوباره به جهنم بفرستند و ولورین را بازگردانند. هلورین یکی از نسخه های مختلف ولورین است که نشان می‌دهد لوگان چقدر می‌تواند برای خود و اطرافیانش خطرناک باشد.

ولورین ققنوس (Phoenix Wolverine)

نسخه های مختلف ولورین

نیروی ققنوس معمولای با جین گری در ارتباط بود اما همیشه این‌طور نیست. این نیرو یکی از قدرت‌مندترین نیروها در سرتاسر جهان مارول بوده و می‌تواند در زمان‌های مختلف میزبان‌های مختلفی هم داشته باشد.

مدت‌ها پس از مرگ جین گری و امثال او، نیروی ققنوس همچنان وجود داشت اما تنها نبود. یکی از افرادی که به دنبال نیروی ققنوس بود، خدای صاعقه یعنی ثور بود. او شروع به سر در آوردن از اتفاقات بعد از مرگ کرد و این که چه به سر جهان می‌آید و با چیزی روبه‌رو شد که اصلا انتظارش را نداشت. او در پایان مکان و زمان ولورین را پیدا کرد.

البته این شخص ولورینی که می‌شناسیم نیست، او میزبان نهایی نیروی ققنوس است. البته این شخصیت به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته بنابراین سطح قدرت او کاملا مشخص نیست اما او آخرین موجود زنده در جهان بوده و با یکی از قدرت‌مندترین موجودات کیهانی مارول ترکیب شده.

شاید هنوز هم خیلی چیز‌ها برایمان مشخص نباشد اما به نظر می‌رسد که ولورین ققنوس قوی‌ترین نسخه از این شخصیت است.

نظر شما چیست؟ به نظر شما قوی‌ترین ولورین در جهان مارول چه کسی است؟ آن را با کافه کمیک در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Whatculture

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نسخه های مختلف ولورین؛ از ضعیف‌ترین تا قدرتمندترین
  • نام : ولورین
  • خالق : روی توماس - لن وین - جان رومیتا پدر
  • اولین اثر : شماره ۱۸۰ The Incredible Hulk سال ۱۹۷۴
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : جیمز هاولت - لوگان - پَچ - The Best There is
  • محل تولد : آلبرتا کانادا
  • معروفترین آثار : Old Man Logan - Wolverine #10 - Wolverine: Origin - Uncanny X-Men #133 - Weapon X
  • قابلیت ها : قدرت شفا بخشی زیاد بخاطر جهش یافته بودن به قدری که او را تبدیل به یک شخصیت تقریبا نامیرا می‌کند - دندان‌هایی بسیار تیز - سه چنگال در دستان که آغشته به فلز آدامانتیوم است - غرایز حیوانی قوی
  • شغل : جنگجوی سامورایی - ماجراجو - استاد در مدرسه جهش یافتگان - مامور سازمان سیا - مزدور - رهبر
  • حالت های دیگر : Weapon X - Death - Agent 10 - Jim Logan - Old Man Logan
  • همکاران: مردان ایکس مرد عنکبوتی پروفسور ایکس کیتی پراید جوبیلی جین گری استورم
  • دشمنان: سیبرتوث سامورایی نقره‌ای آبراهام کورنلیوس هالک امگا رد مگنیتو