• صفحه خانگی
  • >
  • مارول
  • >
  • مهم‌ترین آرک‌های داستانی اسپایدرمن که کمتر خوانده شده‌اند

مهم‌ترین آرک‌های داستانی اسپایدرمن که کمتر خوانده شده‌اند

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

برخی از برترین داستان‌ها و اقتباس‌های اسپایدرمن آن‌هایی هستند که شاید کمتر مخاطب کمیک‌ها آن‌ها را خوانده باشد. با کافه کمیک و قدرندیده‌ترین آرک‌های(ساختار و شکل داستان) داستانی کمیک بوکی اسپایدرمن همراه باشید.

با بیش از 60 سال از خلقت اسپایدرمن همچنان کمیک‌هایی از مخلوق استن لی بزرگ وجود دارد که اقتباس نشده‌اند یا افراد معدودی آن را خوانده‌اند. برخی از آن‌ها به اقتباس‌های سینمایی‌اش رسیدند و برخی ناشناخته و قدرندیده ماندند.

حال که در اقتباس‌های سینمایی مارول، شاهد سه اسپایدرمن متفاوت بودیم، بعید نیست که روزی هم از راه برسد تا استودیوی مارول به سوی کمیک‌های دیگری از این شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی برود؛ کمیک‌هایی که همانند گنجی در اعماق دریای کمیک بوک‌ها غرق شده‌اند. در این مقاله ما نگاهی به کمیک‌هایی از شخصیت اسپایدرمن داشتیم که شاید پیش از این نمی‌شناختید.

کمیک Acts of Vengeance – اعمال انتقام

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

کراس‌اوور عظیم دهه 90 مارول با عنوان Acts Of Vengeance از قدرندیده‌ترین داستان‌ها است. در این کمیک، اسپایدرمن نیروی کیهانی را به دست می‌آورد و به کاپیتان یونیورس (Captain Universe) از قوی‌ترین موجودات کیهانی مارول تبدیل می‌شود.

با قدرت کاپیتان یونیورس، اسپایدرمن برای زمان مشخصی، قدرت بی‌پایان دارد. در این کراس‌اوور، لوکی یا همان خدای شرارت با لشکری از شخصیت‌های منفی در مقابل اونجرز قرار می‌گیرند.

کمیک Spider-Man/Human Torch  – اسپایدرمن و مشعل انسانی

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

رفاقت اسپایدرمن و مشعل انسانی (Human Torch) شاید از عجیب‌ترین و غیرمعمول‌ترین رفاقت‌های کمیک بوکی باشد، اما ریشه‌‌ای قوی در کمیک مورد بحث دارد. کمیک Spider-Man/Human Torch سال 2005 از دیگر داستان‌های قدرندیده اسپایدرمن است که توسط دن اسلات نوشته و تای تمپلتون به تصویر درآورده‌ شده است.

این مجموعه کمیک بوک قدرندیده اسپایدرمن روایت‌گر دوستی پیتر پارکر و جانی استورم بود که با اتفاقات تصادفی و جذابی روبرو می‌شدند. از طرفی ممکن بود به شخصیتی مثل گربه سیاه (Black Cat) برخورد کنند که در مسیر داستانی همراه پارکر و استورم شود. این کمیک پر از شور و نشاط بود که تجربه‌ی جذابی برای مخاطبانش رقم زد.

کمیک Spider-Man 2099

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

کمیک اسپایدر من 2099 نوشته‌ی پیتر دیوید، شاید پیشگام‌ترین کمیک ایده‌ی اسپایدر-ورس (Spider-Verse) جهان امروز مارول باشد. این اسپایدرمن آینده‌محور در سال 2099 زندگی می‌کند. همچنین طرفداران اسپایدی و مارول به آن لقب تاریک‌ترین آینده‌های خط زمانی مارول را می‌دهند. این کمیک که با عنوان اصلی «سقوط چکش» (The Fall of The Hammer) شناخته می‌شود، نگاهی عمیق به طمع و ارتباطش با تکنولوژی‌های پیشرفته دارد. شاید اگر چنین کمیکی در سال‌ها پیش‌تر منتشر می‌شد، به‌ مراتب شهرت و تاثیرگذاری بیشتر داشت.

کمیک Secret Wars – جنگ‌های مخفی

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

کراس‌اوور ماورایی کمیک جنگ‌های مخفی (Secret Wars) سال 1985 به اندازه کافی در میان کمیک‌خوان‌های مارول شناخته شده است، اما عدم توجه کافی به نقش اسپایدرمن باعث شده که در لیست ما قرار گیرد. شاید پیوند ونوم و اسپایدرمن در این مجموعه قابل توجه‌ترین آن به حساب آید. با این حال شخصیت عنکبوتی محبوب به طرز آشکاری این قدرت را از بیاندر (Beyonder) دریافت می‌کند که در نوع خود از قدرتمندترین موجودات کیهانی به شمار می‌رود.

داستان کمیک Secret Wars در واقع فلش‌بک‌هایی به مجموعه محدود جنگ‌های مخفی می‌زند، اما بخش‌های زیادی را به ظرافت تکمیل می‌کند. به طور مثال، پیتر پارکر در این کمیک به دنبال انسانیت در مقابل قدرت ماورایی خود می‌گردد که تضاد جذاب و چشم‌گیری را پدید آورده است.

کمیک Spider-Island  – جزیره عنکبوتی

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

یکی از دیگر از کراس‌اوورهای قدرندیده و عظیم مارول به سال 2011 و عنوان Spider-Island برمی‌گردد. خط داستانی اسپایدرمن و شانگ چی همان چیزی است که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم. ناگفته نماند که شخصیت شانگ چی استاد هنرهای رزمی در جهان مارول است و اقتباس سینمایی آن به زودی اکران خواهد شد.

در Spider-Island، پیتر پارکر حس عنکبوتی و پیش‌بینی خطر را از دست می‌دهد. از طرفی او با شانگ چی برخورد می‌کند و هنرهای رزمی را می‌آموزد. با این حال پیتر پارکر دقیقا به عنوان یه رزمی‌کار حرفه‌ای شناخته نمی‌شود، اما این کمیک موقعیت دوست‌داشتنی و ارزشمند خود را برای اسپایدرمن دارد.

کمیک Untold Tales of Spider-Man – قصه‌های ناگفته‌ی اسپایدرمن

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

مجموعه کمیک آنتولوژی Untold Tales of Spider-Man از دهه‌ی 90 شامل ده‌ها داستان قدرندیده و کمترشناخته‌شده از اسپایدرمن دارد. غالب این کمیک‌ها جای خالی برخی از کمیک‌های طلایی دهه 60 و 70 اسپایدرمن را پر می‌کند.

یکی از قسمت‌های کمیک به عنوان The Boy Next Door شناخته می‌شود؛ قسمتی که روی روابط عاشقانه‌ی اسپایدرمن تمرکز دارد. این کمیک به خصوص نگاهی جامع‌تر به شیمی مری جین واتسون (Mary Jane) می‌اندازد و روایت‌گر آغاز آشنایی پیتر و مری جین است که بخش کوچکی از آن را در اسپایدرمن‌های سینمایی سم ریمی تماشا کردیم.

کمیک چهار شگفت‌انگیز جدید – The New Fantastic Four

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

پیتر پارکر برای سال‌ها به عنوان برترین‌های اونجرز (Avengers) شناخته می‌شود. البته که اسپایدی خود را محدود به یک گروه و ابرقهرمان نمی‌کند. در اواخر دهه‌ی 80 یکی از جذاب‌ترین و قدرندیده‌ترین کمیک‌های اسپایدرمن‌‌ محور منتشر می‌شود. در قسمت 347 و 348 کمیک‌های Fantastic Four، چهار شگفت‌انگیز توسط یک اسکرول شرور تا حد زیادی شکست می‌خورند. در نهایت سوزان استورم (Sue Storm) گروهی خارج از قاعده گرد هم می‌آورد؛ گروهی متشکل از اسپایدرمن، ولورین، هالک و گوست رایدر که به عنوان چهار شگفت‌انگیز جدید شناخته می‌شوند.

کمیک Future Foundation  – بنیاد آینده

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

اسپایدر-من از همان روزهای آغازین خود نقش‌های جذابی در گروه چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) داشته است. یکی از قدرندیده‌ترین آرک‌های داستانی اسپایدرمن شامل حضور پارکر در اعضای بنیاد آینده (Future Foundation) می‌شود.

در این کمیک، هنگامی که Human Torch به نظر مرده است، پیتر پارکر درخواست چهار شگفت‌انگیز مبنی بر پیوستن به گروه را قبول می‌کند. پارکر با ورود به گروه، حال و هوایی تازه به آن می‌بخشد. همچنین اسپایدرمن در بنیاد آینده یک چهره‌ی دانشمندانه از خود به جا می‌گذارد که هویت جذابی برای این آرک داستانی رقم می‌زند.

کمیک Spider-Man Vs. Wolverine – اسپایدرمن در مقابل ولورین

قدرندیده ترین کمیک های اسپایدر من

شخصیت‌های اسپایدرمن و ولورین همواره با هم دوست نبودند. این داستان قدرندیده به اواسط دهه 80 و عنوان Spider-Man Vs. Wolverine برمی‌گردد؛ مجموعه کمیک محدودی که رقابت و تنش بین اسپایدی و ولورین را به تصویر می‌کشد.

در پایان مشخص می‌شود که این اختلافات ناشی معشوقه سابق ولورین یعنی مامور مخفی چارلامانجی (Charlemagne) بوده است. این مجموعه کمیک با شخصیت‌پردازی خوب، نبردهای معرکه و مرگ‌بار همراه شده که همچنان برای مخاطبان این دو شخصیت ارزشمند است.

کمیک Spider-Girl

کمیک های اسپایدر-من

از خاص‌ترین شخصیت‌های اسپایدی می‌توان به اسپایدر گرل اشاره کرد که از اوایل دهه 2000 پا به جهان مارول گذاشت. نکته جالب این‌جا است که اسپایدر گرل، فرزند مری جین و پیتر پارکر به حساب می‌آید.

کمیک اسپایدر گرل پویایی و جذابیت خاص خود را دارد که در واقعیت موازی روایت می‌شود. شوربختانه این کمیک زیر سایه آثار دیگر اسپایدر ورس همچون اسپایدر گوئن (Spider-Gwen) قرار گرفت.

 

نظر شما همراهان همیشگی کافه کمیک درباره قدرندیده‌ترین کمیک‌های اسپایدر-من چیست؟ محبوب‌ترین کمیک اسپایدر-من از نظر شما کدام است؟

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.