دنیای سینمایی مارول: برتری‌ها و نقاط ضعف ثور

ثور در دنیای سینمایی مارول، قهرمانی واقعی و انتقام‌جویی قدرتمند است اما او نیز مثل همه‌ی شخصیت‌ها نقطه ضعف‌هایی دارد که بهتر است بتواند بهترشان کند. در این مقاله به 5 برتری و 5 نقطه ضعف ثور در دنیای سینمایی مارول میپردازیم.

10-برتری : شاهزاده بودن

حتی در بین ازگاردیان، ثور فردی عادی نیست. او پسر اودین و ملکه فریگا و در واقع وارث تاج و تخت پادشاهی است. ثور بخاطر جایگاهش، در بهترین شرایط و رفاه بزرگ شد و با این توصیفات او به بهترین تحصیلات و اموزش‌هایی که یک ازگاردی می‌توانست داشته باشد، دسترسی داشته است.

همچنین ثور بخاطر این جایگاه، می‌تواند به راحتی اتحادی تشکیل دهد و کاری کند که دیگران در سراسر ازگارد به او بپیوندند تا کمک دست او باشند. این همه ناشی از وفاداری مردم به خانواد اوست، اگرچه حتی برخی از این وفاداری ها ظاهری باشند. درخواست‌های ثور برای اهالی ازگارد به منزله‌ی دستوری برای آن‌هاست که باید اطاعت کنند.

9- نقطه ضعف : عجولانه عمل کردن

در طول داستان‌ها و فیلم‌های ثور، گاها به نقاط ضعفی در شخصیت او برخورد می‌کردیم. یکی از مسائلی که از همان اول سر و کله اش پیدا شد، روحیه عجول و طبع پرخاشگرایانه ثور بود. این ویژگی باعث می‌شد تا او به‌راحتی برنجد یا از کوره در برود، بطور مثال هنگام رجزخوانی‌های میدان جنگ، او خیلی راحت تسلط خودش را از دست می‌داد و همانطور که انتظار می‌رفت، به‌جای بهتر کردن فضا، بیشتر همه چیز را آشفته می‌کرد.

8- برتری : قدرت رعد و برق

ثور خدای رعد و برق است و برای سالیان سال با این عنوان، قدرت خود را به نمایش می‌گذارد. درست است که ثور با استفاده از پتکش ( mjolnir ) قدرتمند بنظر می‌رسد اما در واقع این پتک تنها واسطه‌ای برای نمایش قدرت‌های اوست نه منبع قدرت‌هایش. او هر موقع که بخواهد می‌تواند از قدرت رعد و برق استفاده کند، حتی با دست خالی.

7- نقطه ضعف : مغرور بودن

از همان اوایل ملاقات ثور و انتقام‌جویان، مغرور بودن یکی از نقطه ضعف‌هایی بود که خیلی زود به چشم مخاطبین امد. در جریان فاز 1، ثور غرور و تکبر خاصی داشت که با شخصیتش جور در میامد و جایگاهش به عنوان عضوی از خانواده‌ای سلطنتی این غرور را بیشتر می‌کرد. ثور معتقد بود که مردم در هر شرایطی، باید از شیوه های سنگدلانه و خشونت امیز مبارزاتی او حمایت کنند و به او احترام بگذارند. او حتی معتقد بود که از پدرش، اودین، اهمیت بیشتری دارد.

6- برتری : عشقش به جین فاستر (Jane Foster)

قلب ثور در MCU به طرق مختلفی بهبود یافت و توانست عشق را پیدا کند. در ازگارد، همه انتظار داشتند که روزی ثور با سیف ازدواج کند، اما در اخر جین فاستر بود که قلب ثور را ربود. این عشق هم برای ثور هم جین مفید بود. عشق جدید ثور به او کمک کرد تا دیدگاهی جدید نسبت به خودش و اطرافیانش داشته باشد. او با این عشق یاد گرفت که باید از چیزهای مهم تری علاوه بر اسم و رسم سلطنتی‌اش محافظت کند. این اتفاق توانست کاری کند تا ثور با انسان‌ها بهتر ارتباط عاطفی برقرار کند.

5- نقطه ضعف : حقیر شمردن بشریت

جین فاستر از بسیاری از جهات دیدگاه ثور را نسبت به زندگی زمینی عوض کرد و باعث بهبود زندگی شخصی او شد. تاثیر جین باعث شد تا ثور نقش نماینده‌ی زمینیان در ازگارد را بازی کند؛ تا ان زمان، ثور دیدگاه حقیرانه ای نسبت به انسان ها داشت. این حقیقت که انسان ها کامل نیستند و عیوب خود را دارند، باعث شد تا ثور در ذهنش انسان ها را در حد مورچه ای کوچک و ناچیز بداند. برای ازگاردی ای مانند ثور، خیلی راحت است که انسان‌ها را بخاطر داشتن زندگی کوتاه و ضععیف بودن کنار بگذارد و حتی با این نگرش برخی از متحدین خودش را انکار میکرد.

4- برتری : رابطه‌اش با لوکی

سالهاست که ثور و برادر خوانده اش لوکی، رابطه ای پویا و در عین حال گیج کننده ای را تجربه کرده اند. لوکی مانند ثور، یکی از شاهزادگان ازگارد است اما روش‌های فریبنده و خوادخواهانه او باعث شد تا اعتماد و تحسین کمی از طرف ثور و اهالی ازگارد بگیرد. در واقع او کسی بود که حمله به نیویورک را برنامه ریزی کرده بود. با این وجود، ثور خیلی زود متوجه شد که لوکی نقشه‌های شوم زیادی دارد و به لوکی چندین فرصت تا بتواند خودش را ثابت کند. این قدم بزرگی برای ثور بود؛ این حرکت نشان دهنده اعتمادی بود که به برادرش داشت. در اخر هم لوکی به متحدی واقعی تبدیل شد. رابطه آن‌ها به حدی خوب بود که ثور قسم خورد تا انتقام برادرش را از تانوس بگیرد.

3- نقطه ضعف : مهارت ضعیف در مذاکره

مواردی وجود داشته است که ثور توانسته نظرات و دیدگاه شخص دیگری را جلب کند و تحت تاثیر قرار دهد اما بطور کلی ثور با کلمات ارتباط خوبی ندارد. از همان ابتدا او توقع زیادی از اطرافیانش داشت و بسیار فردی خودمحور بود. ثور بزرگترین قلدر MCU نیست اما دست کمی از قلدری ندارد، “یا با دشمنان بجنگ یا به اندازه کافی قوی نیستی “. خوشبختانه دوستان ثور، در مهارت کلامی و روش های ملایم به دادش می‌رسیدند.

2- برتری : مصمم بودن

درست است که همه انتقام‌جویان زندگی خود را فدای مبارزاتشان کردند، اما هیچ‌کدام مصمم تر از ثور نبودند. این چیزی است که بین او و کاپیتان آمریکا، اولین انتقام‌جو، مشترک است. این ویژگی بسیار به ثور در مبارزات کمک می‌کند؛ مانند زمانی که مصمم بود تا تانوس را شکست دهد و از اتفاقات خطرناک بعدی جلوگیری کند. هم‌چنین زمانی که ثور در زمان رگناروک به پادشاهی ازگارد رسید، اراده اهنینش او را تبدیل به رهبری مطمئن و استوار تبدیل کرد؛ همان چیزی که مردم به آن نیاز داشتند.

1- نقطه ضعف : جدی نگرفتن دشمنان

ثور، جنگجویی قدرتمند است و در آن شکی نیست اما بعضی اوقات به میزانی که باید حواسش جمع نیست و بهای آن را می‌پردازد. بطور مثال در برخورد با ایرون‌من و کاپیتان امریکا، ابتدا ان‌ها را دست کم گرفت و در اخر به تمسخر انسان‌ها پرداخت که باعث شد کمی احمق بنظر برسد. او همچنین هالک گلادیاتور را هم جدی نگرفت و در زمانی نادرست می‌خواست تا به متحد قدیمی‌اش متوسل شود. ثور سرسری از هلا گذشت که باعث شد در اخر به سکار سقوط کند.

 

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. ثور واقعا خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.