10+1 قهرمان معروف دهه نودی DC که فراموش شدند

ّDC-Forgotten-Heroes

آیا می‌توان تضمین کرد که محبوبیت و مشهوریت یک قهرمان تا مدتی طولانی ادامه پیدا کند؟ یا اگر در این دهه کارکتری محبوب شد، باید تا سال‌ها انتظار حضورش را در بخش‌های مختلف داشته باشیم؟ جوابمان منفی است. این روزها اکثر افراد با قهرمان‌های مشهور DC آشنا هستند؛ مثل بتمن و سوپرمن. اما شهرت و محبوبیت کارکترها اتفاقی نیست؛ خیلی از قهرمان‌ها در دهه‌های گذشته محبوب بودند که الان به سختی اسمشان را به یاد می‌اوریم.

عوامل متعددی در زنده نگه داشتن و به‌ روز بودن یک شخصیت کمیکی تاثیر دارند مثل داشتن زندگینامه مشخص، داستان جذاب یا شخصیت پردازی قوی. اگر تیم نویسندگی نتواند برای کارکتر داستان خوبی بنویسد، باید منتظر فراموش شدن آن کارکتر باشیم. در این مقاله به 11 قهرمان محبوب دهه‌ی نود DC می‌پردازیم که به دلایلی، تقریبا فراموش‌شده هستند.

11- سوپربوی (Superboy)

سوپربوی

سوپربوی

 

اولین قهرمانی که به او می‌پردازیم سوپربوی است. اسم واقعی او کانر کنت (Connor Kent)، در سال 1993 فاش شد. کانر فردی بسیار جاه‌طلب بود و داستان‌هایی که برای این شخصیت نوشته شد، مخاطبین را سردرگم و گیج کرد. در نتیجه DC بیخیال این شخصیت شد و برای آپدیت کردن آن کار زیادی نکرد. بعضی از طرفداران معتقد بودند که کانر یک ربات است؛ برخی دیگر فکر می‌کردند او پسر کلارک کنت (Clark Kent) می‌باشد. در آخر حجم سوالات و سردرگمی‌ها به حدی رسید که فراموش کردن این کارکتر راحت تر از پیدا کردن جواب سوالات بود.

 

10- مونارک (Monarch)

مونارک

مونارک

 

مونارک در واقع ترکیب 3 شرور دنیای DC است. هنک هال (Hank Hall)، ناتانیِل آدام (Nathaniel Adam) و کاپیتان اتم (Capitan Atom). این سه شخصیت زمانی هم قهرمان بودند هم شرور. درک این قضیه که مونارک دقیقا در چه سمتی است برای مخاطبین بسیار سخت و پیچیده بود. از نظر خود مونارک، حداقل در یک نسخه، او یک قهرمان بوده اما در اخر DC به نتیجه رسید که بدلیل پیچیدگی بسیار برای مخاطبین، نمی‌توان مونارک را در دنیای DC دوباره نمایش داد.

 

9- دکتر فیت (Dr. Fate)

دکتر فیت

دکتر فیت

 

عمده شهرت کنت نلسون (Kent Nelson) یا دکتر فیت بخاطر فعالیت‌های مشترک با همسرش اینزا (Inza) بوده. دکتر فیت، جانشین جادوگری در کمیک‌ها بوده و تبحر زیادی در جادوگری و قدرت های مختلف داشته است. این کارکتر از داستان پیچیده ای هم برخوردار بوده و همین باعث شد تا مخاطبین اصلا نفهمند قضیه چیست. البته دکتر فیت بخاطر تاثیرگذاری در تشکیل جامعه عدالت‌طلبان امریکا (Justice Society of America)، هنوز کاملا فراموش نشده اما حضورش بصورت یک کارکتر بروزشده هنوز به نمایش در نیامده است.

 

8- کرونوس (Chronos)

کرونوس

کرونوس

 

دوید کلینتون (David Clinton) یا کرونوس، یکی از مخالفان لیگ عدالت (Justice League) بود. شهرت کرونوس بخاطر توانایی سفر در زمان است. سفر در زمان باعث بوجود امدن نسخه های متعددی از فرد شده که در بعدهای مختلف حضور دارد. این پیچیدگی و مشخص نبودن اینکه کرونوس واقعی چه کسی است به اندازه ای کافی بود تا DC این کارکتر را هم رها کند.

 

7- دارک‌استارز (Darkstars)

دارک‌استارز

دارک‌استارز

 

تیم دارک‌استارز در ابتدا توسط کنترل‌کنندگان (The Controllers) ساخته شد. دارک‌استارز، تیمی متشکل از افرادی انزوا طلب بوده که در سراسر کهکشان برای اهداف خاصی سفر می‌کردند. اما مساله همینجا است؛ چه اهدافی؟ مخاطبین هیچوقت نفهمیدند علت تشکیل این تیم چه بوده، یا در کهکشان‌ دقیقا بدنبال چه چیزی بودند، یا اصلا چرا می‌خواستند ان چیزی که کهکشان از آن تشکیل شده را نجات دهند؟ این گروه به حدی محافظه کار بود که کسی نتوانست چیز زیادی از انها بفهمد، در نهایت هم فراموش شدند.

 

6- آلفا قنطورس (Alpha Centurion)

آلفا قنطورس

آلفا قنطورس

 

آلفا قنطورس قهرمانی با پیشینه‌ای طولانی، متعلق به رومیان باستان بود و تمرینات و اموزش‌هایش را تحت نظر یک بیگانه باستانی و قدرتمند دید. این شخصیت می‌توانست تا این مدت دوام بیاورد، اگر بیش از حد تحت سبک نویسندگی دهه نودی قرار نمی‌گرفت. البته هنوز هم چندین فیلم که به سرگذشت آلفا بپردازند وجود دارد، اما اوردنش به فضای قرن 21 ، تداعی کننده‌ی داستانی بسیار کهن و قدیمی است.

 

5- .A.R.G.U.S

.A.R.G.U.S

.A.R.G.U.S

 

.A.R.G.U.S تا حدودی تداعی کننده‌ی همان لیگ عدالت (Justice League) خودمان است اما حالتی قدیمی تر بخود دارد. این گروه درواقع ارگانی دولتی است که برای از بین بردن نیروهای اهریمنی با دولت امریکا همکاری داشته‌اند. متاسفانه مخاطبین خیلی از اعضای این تیم خوششان نیامد و همین باعث شد تا محبوبیتش از لیگ عدالت کمتر شده و عقب بماند. جاستیس لیگ بخاطر مدرن‌تر بودن محبوبیت زیادی کسب کرد و باعث شد تا این تیم کم‌کم فراموش شود.

 

4- آدام کری (Adam Cray)

 آدام کری

آدام کری

 

آدام کری، شخصیت DC که سابقه حضور در جوخه خودکشی (Suicide Squad) هم داشته است، در این لیست قرار دارد. کری شخصیتی بسیار مرموز و ساکتی داشته و همین باعث فراموش شدن این کارکتر شد. حتی با وجود اینکه او عضو جوخه خودکشی بود به دلیل سکوت زیاد، کسی متوجه این نکته نمی‌شود. شخصیت پردازی این کارکتر خوب بود اما هیچکس نتوانست درست بفهمد که هدف کری از کارهایش چیست و همین باعث محو شدن این کارکتر شد.

 

3- هکلر (Heckler)

هکلر

هکلر

 

میتوان گفت هکلر یکی از عجیب ترین ساخته های تیم نویسندگی DC است. قهرمانی که میتواند به راحتی روی اعصاب بقیه راه برود و بشدت ان‌ها را اذیت کند. این کارکتر در دهه نود یکی از کارکتر های محبوب بچه ها بود. از انجایی که بچه‌ها در استانه بزرگ شدن بودند، می‌توانستند با این کارکتر ارتباط خوبی بگیرند اما هکلر ویژگی خاص و اعجاب انگیزی نداشت که بتواند برای مدت طولانی آن را سر پا نگه دارد.

 

2- ژنرال گلوری (General Glory)

ژنرال گلوری

ژنرال گلوری

 

جوزف جونز (Joseph Jones) یا همان ژنرال گلوری، یکی دیگر از شخصیت های فراموش شده دهه نودی است. شباهت‌های زیادی بین ژنرال گلوری و کاپیتان امریکا وجود داشته است. جونز در جنگ جهانی دوم فرمانده جنگ بود، بعد از آن قدرت های ویژه ای بدست اورد که توانایی جنگیدن با دشمنان و اهریمنان را به او داده‌اند. این کارکتر در اخر فراموش شد که این فراموشی بخاطر کمیک های کاپیتان امریکا مارول یا شخصیت پردازی نادرست او بود.

 

1- بلودوایند (Bloodwynd)

بلودوایند شرور DC

بلودوایند شرور DC

 

بلودوایند یک شرور پیچیده است که در گذشته برده بود. او بعدها بواسطه ی الماس خون تبدیل به شکارچی خبیث روح شد. الماس خون این امکان را به بلودوایند داد تا بتواند در بعدهای مختلف سفر کند و خرابی های زیادی به بار بیاورد. سرگذشت این کارکتر به حدی پیچیده بود که باعث عدم محبوبیت او در بین اکثر مخاطبین شده است؛ البته شخصیت این کارکتر بسیار بحث برانگیز و تا حدی نژادپرستانه بود و این دلایل، باعث فراموشی و حذف این کارکتر شدند. با این حال نسخه جایگزین این شخصیت بر رو زمین چیزی مثل یک قهرمان بود.

منبع : CBR.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. You choose peace or war?

  2. How is the COVID situation over there?

  3. Leave me alone, I’m just taking a look

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.