ده نسخه‌ی قدرتمند از ثور | معرفی حالت های ثور

حالت های ثور

در طول این سال­ها شاهد انواع حالت های ثور بوده­‌ایم اما برخی از آن­‌ها بسیار قدرتمند­تر از نسخه­‌های دیگر بوده­‌اند. وقتی صحبت از قهرمانانی که به عنوان منبع قدرت در دنیای مارول وجود دارند می­‌شود، تعداد کمی هستند که از ثور اودین­‌سان قدرتمند­تر باشند. فرزند اودین و یکی از برجسته­‌ترین قهرمانان دنیای مارول. ثور یک قهرمان قوی در اساطیر نورس است که دنیای جادو را با داستان­‌های علمی تخیلی ترکیب می­‌کند. درحالی که ثور خودش یک قهرمان قدرتمند است، نسخه­‌های دیگری از این قهرمان وجود دارد که به اندازه­‌ی قهرمان اصلی قدرتمند هستند. بیایید نگاهی به ده تن از قدرتمند­ترین نسخه‌­های ثور در مولتی­‌ورس مارول بیاندازیم.

دنی کیج

دنی کیج اولین نسخه از حالت های ثور

دنی کیج اولین نسخه از

اولین نسخه حالت های ثور در سال­‌های اخیر، از دنیای مرد پیر لوگان آمده؛ در جهانی که به نام ویست­‌لند شناخته می­‌شود. در این جهان، قهرمانان آن برای کار دسته جمعی توسط ابر­شرور­ها اسیر شده­‌اند و سیاره به بخش­‌های مختلفی برای حکومت ابر­شرور­ها تقسیم شده است.

مرد پیر لوگان، کسی که به ویست­‌لند سفر کرده بود، در آخرین داستان با دوستان و متحدانش یعنی دنی کیج، دختر لوک کیج و جسیکا جونز بازگشت. او پس از اینکه به­‌صورت جدی مصدوم شد، قادر به بلند کردن چکش ثور شد و تبدیل به ثور جدید آن جهان گردید.

ثوریون

ثوریون

ثوریون

برخی از نسخه­‌های قوی­‌تر قهرمانان وقتی که نگاهی عمیق به درون دنیای کمیک آمالگام می‌­اندازیم، شکل می­‌گیرند؛ جایی که قهرمانان کمیک­‌های مارول و دی­‌سی با یکدیگر ادغام می­‌شوند تا قهرمانی جدید از میان دو قهرمان متفاوت شکل گیرد. یک نمونه از این قهرمانان زمانی بود که ثور با اوریون ترکیب شد و ثوریون به‌­وجود آمد.

ثوریون پسر تانوسید بود، کسی که پسرش را در معامله­‌ی بین آپوکولیپس و آزگارد جدید تسلیم پدر­بزرگ اودین کرد. او بعد­ها لوکی و دساد را شکست داد و انرژی­‌ای که برای این کار استفاده کرد او را تبدیل به موجودی کرد که به نام آسمانی شناخته می­‌شود.

ثور 2099

حالت های ثور : ثور 2099

حالت های ثور : ثور 2099

نسخه­‌ی قدرتمند بعدی ثور از جهان مارول 2099 می‌­آید. جایی که نسخه­‌ی آینده­‌ی دنیای مارول دارای مذهبی است که در آن دنیا، کشیش‌­هایی با نام توریت حضور دارند. یکی از توریت­‌ها به­‌نام سیسیل مک­‌آدام پس از اعطای توانایی­‌های خدایان نورس توسط عالی­‌ترین مقام­‌های Alchemex و Avatarr به عنوان ثور جدید شناخته می­‌شود. به هرحال مشکل زمانی به‌­وجود آمد که آن­‌ها باور داشتند که خدایان نورس هستند؛ در حالی­‌که تحت کنترل مقام­‌های آلچمکس برای استفاده­‌ی شخصی بودند.

بتا ری بیل

یکی از قدرتمند­ترین موجوداتی که در جهان اصلی 616 قدرت ثور را به خود اختصاص داده، بتا ری بیل است. بتا ری بیل یک ابر­سرباز قدرتمند از نژاد بیگانه­‌ای است که به کوربینیت­‌ها معروف هستند. کسی که بعد از اینکه جهان‌شان با تخریب کهکشان نابود شد، برای محافظت از مردمش انتخاب شد. در حالی که ثور اصلی و بتای ری بیل بر سر حق استفاده از میولنیر می­‌جنگیدند، بیل لیاقت خود را تا آنجا ثابت کرد که در استورم­‌بریکر قدرت ثور به او داده شد.

چکش آهنی

نسخه چکش آهنی از حالت های ثور

نسخه چکش آهنی از حالت های ثور

نسخه­‌ی قدرتمند بعدی ثور، از دنیای پیچ و تاب­‌های بی‌­نهایت می­‌آید. در طول این رویداد گامورا عالم جدیدی خلق کرد که قهرمانان و ابرشرور­های متعددی را با هم ترکیب و نوع جدیدی از موجودات را به­‌وجود آورد. یکی از این موجودات استارک اودین­‌سان بود، که به نام چکش آهنی نیز شناخته می­‌شود.

چکش آهنی ترکیبی از ثور و مرد آهنی است. استارک اودین­‌سان انسانی است که هیچ خاطره­‌ای از زندگی قبلی خود را به یاد ندارد. این امر منجر به این شد که او پس از ساخت زره و سلاح آزگاردی به یک نابغه­‌ی تکنولوژی و فناوری تبدیل شود و قدرت­‌های خود را کشف کند.

ثور نهایی (Ultimate Thor)

حالت های ثور : ثور نهایی

حالت های ثور : ثور نهایی

یکی دیگر از قدرتمند­ترین نسخه­‌های ثور، ثور نهایی است. به مانند طوفانی از دنیای نهایی قبلی، مدت­‌ها اعتقاد بر این بود که این ثور انسانی همراه با قدرت است که عقل خود را از دست داده و باور دارد که یک خدای نورس است. او به نهایی ها پیوست و بین او و استیو راجرز و تونی استارک رابطه­‌ی دوستانه­‌ای شکل گرفت. او با حمله­‌ی نظامی آمریکا در کمیک­‌ها مخالف بود و یک فعال سیاسی اجتماعی بود، حتی از کمک کردن به نهایی­‌ها در مبارزه با هالک خودداری کرد تا زمانی که رییس جمهور بودجه­‌ی کمک­‌های خارجی برای آمریکا را دو برابر کرد.

ثور ال

ثور ال

ثور ال

یک نسخه­‌ی بسیار قدرتمند کمیک­‌های آمالگام از ثور زمانی به­‌وجود آمد که یکی از قدرتمند­ترین ادغام قهرمانان در رویداد دی­‌سی در مقابل مارول شکل گرفت: ثور ال. این ادغام شامل ترکیب ثور با قدرتمندترین قهرمان دی­‌سی، یعنی سوپرمن معروف به کال ال بود. ادغام از دوران نقره‌­ای هر یک از دو قهرمان استفاد کرد، با سوپرمنی که در هنگام شکل‌­گیری در قالب انرژی آبی خود بود. این اتفاق منجر به شکل‌گیری ثور ال شد؛ ادغام قدرت­‌های آزگارد و کریپتون در یک قهرمان.

جین فاستر

یکی از بهترین و قدرتمند­ترین قهرمانانی که در طول سا­ل‌های اخیر لباس ثور را پوشیده، جین فاستر است. در سال­‌های اخیر که جین با سرطان دست و پنجه نرم می­‌کند به زودی توسط فریا مادر ثور و مادر همه­‌ی آزگاردی­‌ها قدرتی به او داده می­‌شود که تبدیل به قهرمان شود. جین ثابت کرد لیاقت میولنیر و به­‌دست آوردن قدرت ثور را دارد. او در کنار کاپیتان آمریکا معروف به سم ویلسون به عضویت انتقام‌­جویان در آمد و خود را به عنوان قهرمانی در دنیای مارول معرفی کرد.

ثور دنیای سینمایی مارول (MCU)

ثور دنیای سینمایی مارول (MCU)

ثور دنیای سینمایی مارول (MCU)

دومین نسخه­‌ی قدرتمند از ثور در دنیای مارول کسی نیست غیر از ثور دنیای سینمایی مارول. این نسخه که توسط کریس همسورث بازی شده است، یک سفر دلهره­‌آور در طول این سال­‌ها در سه فیلم و فرانچایز انتقام­‌جویان تحمل کرده است. تحمل از دست دادن والدین، برادرش آن هم چند بار، آزگارد و اخیرا تمام مردمش و اینکه برای اولین بار نتوانست جلوی تانوس را بگیرد او را به نقطه­‌ای بسیار پایین سوق داد. او در نبرد پایانی علیه تانوس به رستگاری دست یافت و به نگهبانان کهکشان در فضا پیوست.

ثور ققنوس پادشاه قدیمی

ثور ققنوس پادشاه قدیمی

ثور ققنوس پادشاه قدیمی

قوی­‌ترین نسخه­‌ی ثور در کل مولتی­‌ورس مارول ثور ققنوس پادشاه قدیمی است. در این نسخه ثور و وولورین دو قهرمان آخرالزمان هستند در حالی که وولورین میزبان نیروی ققنوس است. پس از اینکه ثور آسیب دید، او بالاخره راضی شد یک‌بار دیگر هنگام نابودی زمین به محافظت از آن کمک کند و با قدرتی معادل قدرت تقریبی تمام قهرمانان زمین، بازگشت. وولورین توسط دوم یا همان نابودی می­میرد و نیروی ققنوس را به ثور می‌دهد و ثور را به قدرتمندترین قهرمان مولتی­‌ورس مارول تبدیل می­‌کند.

امیدوارم از مطلب « معرفی حالت های ثور» لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید برای دسترسی به آخرین اخبار و مقالات مربوط با کمیک، از سایت استفاده کنید، همچنین محتوای سایت شامل جدیدترین تریلرها، معرفی کمیک ها و حتی پادکست نیز می‌شود.

 منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام دوست عزیز مقاله ترجمه شده هست و فقط ۱۰ تا از نسخه های ثور معرفی شدند. منظور از تیتر مقاله این نیست که این لیست ۱۰ نسخه قدرتمند تر هستند و مقاله صرفا معرفی
    هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

ده نسخه‌ی قدرتمند از ثور | معرفی حالت های ثور
  • نام : ثور اودین‌ سان
  • خالق : استن لی، لری لیبر، جک کربی
  • اولین اثر : سفر به اسرار جلد ۸۳ام (اوت ۱۹۶۲)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : قوی ترین انتقام جو، پادشاه ازگارد، خدای آذرخش
  • محل تولد : ازگارد
  • معروفترین آثار : The Surtur Saga (Thor #340-353) Skurge's Last Stand (Thor #362) The Ballad of Beta Ray Bill (Thor #337-340) Thor vol. 3 #1-6 Mjolnir's Song (Thor #380)
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی برای مبارزه با دشمنان، کنترل صاعقه، هوش بالا در جنگ، سفر در زمان، قدرت پرواز، سرعت، کنترل آب و هوا
  • شغل : خدای ازگارد
  • حالت های دیگر : Thor-El - Iron Hammer - Beta Ray Bill - War Thor - Throg - Old King Thor - Old Phoenix King Thor - Thor: Herald Of Galactus - Ultimate Thor
  • همکاران: اونجرز Jane Foster/Mighty Thor نیک فیوری Valkyrie Warriors Three
  • دشمنان: Imir Laufey Destroyer Chitauri Malekith Algrim/Kurse Ultron