چهره جوکر، 5 چهره بسیار جذاب و 5 چهره که فقط مضحک بود!

جوکر : 5 چهره بسیار جذاب و 5 چهره که فقط مضحک بود!

 در تمام فیلم‌هایی که چهره جوکر در‌ آن دیده شده جوکر (Joker) کمیک‌های دی‌سی (DC Comics) چهره و لباس‌های شگفت‌انگیزی داشته است که در‌ این بین تعدادی از آن‌ها خوب نبوده‌اند. در‌ادامه با تر‌ها و ترین‌ها کافه‌ کمیک همراه ما باشید.

10/10 جذاب : جوکر در شوالیه تاریکی

جوکر در شوالیه تاریکی

جوکر در شوالیه تاریکی

در‌ واقع ما بهترین جوکر را در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) دیده‌ایم. آن‌قدر جوکری که هیث لجر (Heath Ledger) آن‌‌ را بازی کرده است، خوب و پر‌طرفدار بوده که می‌توانیم یک مقاله طولانی را به آن اختصاص دهیم؛ بازیگری که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

وسایل، نگرش جالب و حریصانه و همینطور لباس شیک و زیبای او، طرفداران را عاشق خود کرد. او توانست در دل همه‌ ما جا خوش کند؛ این جوکر فیلم را فوق‌العاده و متفاوت کرد. حقه‌ها و زیرکی‌هایی که این جوکر به‌کار برد همزمان خنده‌دار و زجر‌دهنده بودند. این نمایش یک حس و حال تازه‌ای را به این ابر شرور داستان های مصور داده‌ است.

9/10 مضحک : جوکر تیریکستر

جوکر تیریکستر

جوکر تیریکستر

این جوکر که در داستان های مصور فِلش (Flash) دیده شده، بسیار مضحک و افتضاح است. انگیزه سازندگان برای رنگ بنفش مو‌ها و آرایش بد صورت، اصلاً برای تماشا‌گران قابل درک نیست. بازی و اجرای این نقش توسط این بازیگر، اصلاً به یک ابر شرور شبیه نیست و همین‌طور لباس و استایل این جوکر به عنوان یک شرور، عجیب و پر‌نقض است. تمام این ایراد‌ات باعث شد که تماشا‌گران ترجیح دهند هر‌کاری بکنند جز این‌که به تماشای این فیلم ادامه دهند.

8/10 جذاب : جوکر در فیلم بتمن 1989

جوکر در فیلم بتمن 1989

جوکر در فیلم بتمن 1989

جوکر جک نیکلسون (Jack Nicholson) در‌یک زمان شوخ، با‌هوش، حقه‌باز و تمسخر‌آمیز است. این یکی از بهترین تصاویر اورجینال از جوکر بوده و معیار یک جوکر قابل‌قبول را برای همه‌ی نقش‌های مدرن مشخص کرده است.

لباس‌های جلف و پر زرق‌ و‌ برق و همچنین گریم فوق‌العاده، تماشا‌گران و منتقدان را بسیار خوش‌حال کرده و او‌ را به الگویی مناسب برای دیگر بازیگران جوکر تبدیل کرده است. در‌نهایت این‌ را باید گفت که طراحی این چهره بی‌سابقه بوده و به همین دلیل است که هنوز از این گریم و لباس استفاده می‌شود.

7/10 مضحک : جوکر در جوخه انتحار (Suicide Squad)

جوکر در جوخه انتحار

جوکر در جوخه انتحار

جوکر جَرِد لتو (Jared Leto) یک شخصیت کاملا افراطی‌‌ست؛ از تتو‌های مضحک گرفته تا جواهرات مسخره! این جوکر به‌طور کامل از نقش خود به دور است و این شخصیت آن‌قدر با جوکر واقعی تفاوت دارد که اصلا نمی‌توان او‌ را جوکر صدا کرد.

6/10 جذاب : جوکر مقلد (Mime Joker)

جوکر مقلد (Mime Joker)

جوکر مقلد (Mime Joker)

جوکری که دوباره جک نیکُلسِن نقش آن‌ را ایفا کرده همزمان ترسناک و بامزه است. بازیگر این نقش نه فقط احساسات و تفکر درونی او‌ را خوب نشان می‌دهد بلکه آن‌ها را بزرگنمایی هم می‌کند. یک چهره و زمینه سیاه و سفید، هر ‌چند وقت یک‌بار برای یک کاراکتر برجسته نیاز است.  لباس این جوکر به‌طور شگفت‌انگیزی ترسناک است و می‌توانست در‌ یک جشنواره لباس برنده جایزه شود.

5/10 مضحک : جوکر در فیلم بتمن 1960

جوکر در فیلم بتمن 1960

جوکر در فیلم بتمن 1960

بازیگری نقش جوکر در این فیلم بسیار‌خوب بود اما ابرو‌های او بیش‌ از حد تغییر کرده و از مدل واقعی به دور است؛ همین‌طور صورت خیلی بزرگ او چنگی به دل نمی‌زد. در‌کنار این مو‌های او فر عجیب و غریبی دارد و به عقب برگشته است که او‌ را مانند یک گانگستر نشان می‌دهد. این بازیگر اصلا جوکر را به درستی نشان نمی‌دهد.

4/10 جذاب : جوکر در بتمن لایو!

جوکر در بتمن لایو

جوکر در بتمن لایو

ظاهر این جوکر بسیار‌عالی است؛ چشم‌ها، لباس، مو‌های پریشان، چانه‌ی بلند و همین‌طور لبخند او جوکر را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد. درست است که در‌ مورد لباس و گریم زیاده‌روی شده است اما این گریم به‌ این دلیل است که قرار بود از فاصله‌ی زیادی روی استیج مشاهده شود. این‌ مورد را باید اضافه کنیم که برنامه‌های زنده بسیار‌ عالی بوده و بازیگران و تماشا‌گران به‌خوبی مفهوم واقعی شخصیت‌ها را درک کرده‌اند.

3/10 مضحک : جوکر گاتهام (Gotham)

جوکر گاتهام

جوکر گاتهام

سریال تلویزیونی گاتهام سعی کرد جوکر جرمایا والسکا (Jeremiah Valeska) را ترسناک و واقعی نشان دهد ولی در انجام این‌کار زیاده‌روی کرده‌ است. این یک نمایش بدون گریم صورت جوکر است؛ همین‌طور لباسی که همیشه تغییر می‌کند.

2/10 جذاب : جوکر در فیلم جوکر (Joker 2019)

جوکر در فیلم جوکر

جوکر در فیلم جوکر

جدیدترین جوکر یکی‌ از یهترین‌هاست. خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نه تنها جوکر را به بهترین شکل بازی می‌کند بلکه رفتار‌های او در کمیک‌ها را هم حفظ کرده است؛ حتی به آن‌ها اضافه هم می‌کند. گریم و لباس فوق‌العاده بود و شخصیت به بهترین شکل تعریف شد.

1/10 مضحک‌ترین چهره جوکر : جوکر آنستار (Onstar Joker)

جوکر آنستار

جوکر آنستار

این نمایش اصلا به‌خوبی شخصیت جوکر را نشان نمی‌دهد. نه‌تنها نمایش اجرا شده توسط این بازیگر قابل قبول نبود، بلکه همه‌چیز در‌ مورد این شخصیت بد تعریف شده است.

منبع : CBR.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

A person who's been born to die with Video Games! Gonna write the bests Gonna make the bests

  • instagram

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. جوکر گاتهام واقعا به دلم نشست و عالی بود مخصوصاً “جروم ولاسکا” که محشر بود گریمش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.