10 ابرشروری که بتمن توانست شکست دهد

10 ابرشروری که بتمن در طی سالیان در کمیک‌ها و فیلم‌ها شکست داده است،

بتمن بارها ابرشرورهای زیادی را شکست داده است. در ادامه با کافه کامیک همراه باشید تا 10 ابرشرور که بتمن در طی سالیان در کمیک‌ها و فیلم‌ها شکست داده است را بررسی می‌کنیم.

در حالی که بتمن توانایی‌های شگفت انگیز بسیاری از قهرمانان همکار خود را ندارد اما او بارها ثابت کرده که به این ابرقدرت‌ها نیازی ندارد. او یک کارآگاه چیره‌دست با هوش سرشار است و همچنین پول لازم و زیاد برای تأمین مالی کارهای هوشمندانه و تجهیزات مورد نیازش را دارد؛ حتی وقتی شانس با او یار نیست، بازهم شوالیه شنل پوش سربلند بیرون می‌آید. افراد شرور و موجودات با قدرت فوق‌العاده زیادی وجود دارند که طرفداران انتظار نداشتند بتمن از پسشان بربیاید اما او همیشه همه را به تحیر واداشته است.

10. Doctor Destiny

Doctor Destiny

Doctor Destiny

در قسمت «تنها یک رویا» از سریال انیمیشنی لیگ عدالت(Justice League)، این تیم در مواجهه با دکتر سرنوشت قرار می‌گیرد که قادر است دیگران را از طریق رویاهایشان کنترل کند. او حتی موفق می‌شود خود را به تیم برساند و از قدرت خود استفاده می‌کند تا آن‌ها را در خواب نگه دارد. بتمن و مارشن منهانتر که از سه شب قبل بیدار مانده بودند، تنها اعضای لیگ عدالت هستند که هنوز بیدار هستند. بتمن به یافتن این شیطان ادامه می‌دهد در حالی که مارشن منهانتر، تلاش خود را روی بقیه اعضای تیم متمرکز می‌کند.

در ابتدا بتمن با پیدا کردن دکتر سرنوشت دست و پنجه نرم می‌کند و هر چه بیشتر تلاش می‌کند، بیدار ماندن برایش سخت‌تر می‌شود. او در نهایت دکتر سرنوشت را تا یک انبار دنبال می‌کند. در حالی که نزدیکی بتمن به او مزیت می‌دهد، دکتر سرنوشت با خواندن مداوم آهنگی که بتمن را به دام می‌انداخت، از او پیشی می‌گیرد. هنگامی که دکتر سرنوشت حمله می‌کند، بتمن به راحتی او را دفع کرده و باعث می‌شود که دکتر سرنوشت یک سرنگ آرام‌بخش قوی به خودش تزریق کند.

9. Lex Luthor

لکس لوثور(Lex Luthor)

لکس لوثور(Lex Luthor)

لکس لوثور(Lex Luthor) که در کل به عنوان یکی از دشمنان و شروران مقابل سوپرمن شناخته می‌شد، روزگاری یک قهرمان بوده است. بعد از این‌که لکس لوثور به لیگ عدالت ملحق شده و تبدیل به سوپرمن جدید می‌شود، رویارویی با بتمن پیش می‌آید.
حین داستان Robin Rises Omega بتمن تلاش می‌کند تا جسد پسر متوفی خود دیمین وین را پس بگیرد. لیگ عدالت از راه می‌رسد و شزم او را از تعقیب افراد مسئول مرگ دیمین باز می‌دارد و باعث می‌شود بتمن پر از خشم به شزم حمله کند. به دنبال این موضوع، لکس لوثور بیشتر بتمن را تحریک می‌کند، که همین منجر به درگیری شده و در نهایت لوثور در توده‌ای از زمین گیر می‌افتد.

8. Bane

بین(Bane)

بین(Bane)

چیزی که بین را از بقیه‌ی شرورهایی که در برابر بتمن ایستادند متمایز می‌کند، این است که او می‌تواند با صدای بلند بگوید «من مردی هستم که خفاش را در هم شکستم» چرا که به معنای واقعی کلمه او ستون فقرات بروس را با زانو شکست.
این شرور بیشتر دوران کودکی خود را در زندان پنیا دورو در سانتا پریسکا گذراند و حتی مرگ مادرش را در حالی که هنوز خیلی جوان بود ديد. او به خواندن و کسب دانش ادامه داد و قبل از اینکه او را برای آزمایش با ماده «ونوم» ببرند، پادشاه پنیا دورو شد که دلیل بی‌رحمی او بود. بتمن تنها با جدا کردن بین از «ونوم» توانست او را بشکند. این اتفاق منجر به کوچک شدن بين به اندازه طبیعی همراه با چندین عارضه جانبی دیگر می‌شود.

5. The Batman Who Laughs

بتمنی که می‌خندد (The Batman Who Laughs)

بتمنی که می‌خندد (The Batman Who Laughs)

بتمنی که می‌خندد قطعا محبوب‌ترین و نمادین‌ترین شخصیتی است که از داستان Dark Knights: Metal بیرون آمده است. این نسخه‌ای از بتمن است که رفتار سخت‌گیرانه قهرمان را به سطح جدیدی می‌برد. بتمن پس از برخورد با سم جوکر، به ترکیبی بین جوکر و خودش تبدیل می‌شود. او همچنین به عنوان ستوان خدای تاریک بارباتوس(Barbatos) در جنگ او علیه بقیه جهان چندگانه خدمت می‌کند.
در اقدامی تکان دهنده و دور از ذهن، بتمن از جوکر درخواست کمک می‌کند تا در از بین بردن بتمنی که می‌خندد او را یاری دهد. سپس او تحت تأثیر این جفت قرار می‌گیرد زیرا به شدت به پیش‌بینی نتایج آینده متکی است و جوکر برای به انجام رساندن این کار بسیار غیرقابل پیش بینی است و می‌توان هر چیزی را از او انتظار داشت.

6. Reverse Flash

خط داستانی فلش‌پوینت (Flashpoint) بری آلن یا همان فلش را دنبال می‌کند که او بدون قدرت در دنیایی بیدار می‌شود که هیچ شباهتی به دنیایی که می‌شناخت ندارد. در اینجا لیگ عدالت هرگز تشکیل نشده و واندر وومن با آکوامن در حال جنگ است. توماس وین نیز بتمن است زیرا بروس به جای پدر و مادرش در دزدی کشته شد.
در نبرد نهایی فلش معکوس نشان می‌دهد که فلش خود مسئول این واقعیت جایگزین است که در آن هستند. او با بازگشت به گذشته باعث شد تا ایوبارد ثاون از کشتن پدر و مادرش جلوگیری کند و در نتیجه تاریخچه قهرمانان همکارش را تغییر دهد. زمانی که فلش معکوس چند لحظه تا کشتن فلش فاصله دارد، بتمن شمشیر آمازونی را در بدنش فرو می‌کند.

5. Ra’s Al Ghul

راس الغول(Ra's Al Ghul)

راس الغول(Ra’s Al Ghul)

یکی دیگر از برجسته‌ترین شروران بتمن، رأس‌الغول، همیشه به عنوان یک تهدید بزرگ برای شوالیه شنل‌دار عمل می‌کند و از بسیاری جهات با او برابر است. این دو اهداف مشابهی برای ایجاد نظم در هرج و مرج دارند اما راس الغول در تعقیب این امر بسیار بی‌رحم‌تر است و نگران تلفات در طول راه نیست.
او از این نظر منحصر به فرد است که جاودانه است و بیش از ششصد سال سن دارد و لیگ قاتلان را در حالی که قصد داشت بر همه چیز مسلط شود، ایجاد کرد. علیرغم اینکه این دو در مبارزه از بسیاری جهات برابر هستند، بتمن رزمی‌کار بهتری است. به همین جهت او توانسته است راس‌الغول را در چند نوبت در نبرد تن به تن شکست دهد.

4. Circe

سیرس(Circe)

سیرس(Circe)

سیرس یکی از قدرتمندترین و شرورترین تبهکاران مقابل واندر وومن است که جادوگری جاودانه از اساطیر یونانی بوده و جادویی قوی‌تر از بسیاری از خدایان دارد. او مسئول مرگ هرمس بود و حتی با استفاده از کنترل ذهن، سوپرمن را در مقابل واندر وومن قرار داد.
او همچنین حمله آمازون‌ها را آغاز کرد. رویدادی که در آن او مادر واندر وومن را به زندگی بازگرداند و فریب داد تا بتواند تاج و تخت خود را پس بگیرد. بتمن و لیگ عدالت با او درگیر می‌شوند و بتمن حتی به تنهایی با سیرس مقابله می‌کند. بتمن از چند کلمه جادویی که از زاتانا به دست آورده بود، استفاده کرد که باعث شد جادوی سیرس محدود شود؛ وقتی این اتفاق افتاد، او توانست با مشت به صورت او بزند و او را ناک اوت کند.

3. Kalibak

کالیبک(Kalibak)

کالیبک(Kalibak)

کالیبک اولین پسر دارکساید، یک خدای نوی فوق‌العاده قدرتمند است و اغلب به عنوان دومین فرمانده پدرش عمل می‌کند که مرتباً به زمین حمله می‌کند. او وقتی متوجه می‌شود که جسد دیمین وین در خانه Chaos Shard است، تابوت او را می دزدد و صدف را به سوی دارکسید می‌کشاند.
بتمن وقتی متوجه می‌شود چه اتفاقی افتاده است، با استفاده از زره خفاش جهنمی(Hellbat) که توسط لیگ عدالت با قدرت کافی برای از بین بردن خدایان ساخته شده است و بعدها آن را علیه دارکساید از آن استفاده کرد، وارد جنگ می‌شود. بتمن قبل از اینکه به دارکساید برسد، با کالیبک روبرو می‌شود که او را در چند ثانیه کاملاً نابود می‌کند.

2. Ares

آرس(Ares)

آرس(Ares)

آرس خدایگان جنگ یونان است. او به عنوان شخصیت منفی اصلی اولین فیلم واندروومن هم حضور داشت. آرس همچنین با بتمن و واندر وومن در کمیک «شوالیه تاریکی: متال» (Dark Knights: Metal) و «بتمن: بی‌رحم» روبرو می‌شود. این دو قهرمان در کنار دیگران در جنگی بی‌پایان علیه آرس گرفتار می‌شوند. در بحبوحه جنگ، بروس و دایانا عاشق هم می‌شوند.
در نبرد نهایی، بتمن و آرس تنها کسانی هستند که در برابر هم ایستادگی می‌کنند، در حالی که واندر وومن هم ناتوان شده است. پس از مردن همه، بتمن دیوانه می‌شود و کلاه‌خود جادویی آرس را می‌گیرد. این باعث می‌شود که او یک هیولای بی‌رحم باشد که آرس پیشین را ناتوان کرده و به خدای جدید جنگ تبدیل می‌شود.

1.Darkseid

دارکساید(Darkseid)

دارکساید(Darkseid)

یکی از قدیمی‌ترین خدایان جدید، دارکساید، فرمانروای دیوانه آپوکالیپس است که اغلب سعی می‌کند بر جهان حکومت کند و معادله ضد-زندگی(Anti-Life Equation) را در دست بگیرد. در کمال تعجب، بتمن در واقع در موارد متعدد دارکساید را شکست داده است.
در بحران نهایی و پس از کشته شدن خدای جدید اوریون، دارکساید با کمک معادله ضد-زندگی به زمین حمله می‌کند. بتمن که متوجه می‌شود خطرات این حمله آن‌قدر زیاد است که نمی‌تواند به کد اخلاقیش پایبند باشد. از یک تفنگ بسیار قدرتمند استفاده می‌کند تا دارکساید را از بین می‌برد. با وجود این دارکسلید هنوز شانس این را دارد که از اشعه‌های امگای خود استفاده کند و بتمن را با خود ببرد. در موقعیتی دیگر بتمن از زره خفاش جهنمی برای حمله به تمام آپوکالیپس‌ها استفاده می‌کند و در این روند کالیباک را می‌کشد. پس از این، او با زره به دارکسید حمله می‌کند و او را هم درهم می‌شکند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 ابرشروری که بتمن توانست شکست دهد
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane