• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • 15 لباس مرد عنکبوتی را بشناسید | معرفی بهترین لباس‌های مرد عنکبوتی

15 لباس مرد عنکبوتی را بشناسید | معرفی بهترین لباس‌های مرد عنکبوتی

15 لباس مرد عنکبوتی را بشناسید

مرد عنکبوتی یکی از مطرح‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک است و طی سالیان اخیر لباس‌های زیادی را به تن کرده است. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید تا به معرفی ۱۵ لباس مرد عنکبوتی بپردازیم.

مرد عنکبوتی لباس‌های زیادی پوشیده و بعضی‌هایشان با لباس کلاسیک آبی و قرمز او متفاوت هستند. بعضی از لباس‌های مرد عنکبوتی به او قدرت داده و برخی دیگر فقط برای تنوع دادن به ظاهر این شخصیت طراحی شده‌اند؛ بعضی از این لباس‌ها یک سر و گردن از لباس‌های دیگر بهتر بودند. با ما همراه باشید تا بهترین لباس‌های مرد عنکبوتی را بررسی کنیم.

15- لباس Fear Itself از مرد عنکبوتی یک خدا ساخت

لباس Fear Itself

لباس Fear Itself

تعداد کمی از لباس‌های مرد عنکبوتی به اندازه لباس بدنام داستان Fear Itself (ساخته شده توسط تونی استارک و کوتوله‌های نیداولیر) قدرتمند بودند. این لباس با استفاده از اورو، قدیمی‌ترین فلز جهان ساخته شد که در همه چیز از چکش ثور گرفته تا نیزه و شمشیر اودین استفاده شده است.

مرد عنکبوتی که مجهز به دو دستکش آغشته به خواص جادویی باورنکردنی بود، اساساً تبدیل به یک نیمه خدای حماسی با قدرت‌هایی شد که قبلاً دیده نشده بود. لباس Fear Itself دوام زیادی نداشت؛ این لباس پس از اجرای هدفش نابود شد و آن را به یکی از کوتاه‌ترین لباس‌های کمد مرد عنکبوتی تبدیل کرد.

14- لباس نوآر مرد عنکبوتی او را تبدیل به یک کارآگاه دهه 1930 کرد

Spider-Man Noir Made

Spider-Man Noir Made

مرد عنکبوتی نوآر پیتر پارکر را با لباسی الهام گرفته شده از ریشه این کاراکتر به سال 1933 فرستاد. مرد عنکبوتی با این لباس هیبتی نوآر به خود گرفت که توسط بسیاری از فیلم‌های کلاسیک و اثرهای هنری قدیمی که در آن زمان روی بورس بودند، محبوبیت یافت. مرد عنکبوتی هنوز از طریق نیش عنکبوت قدرت می‌گیرد اما لباس او چیز دیگری بود.

لباس مرد عنکبوتی نوآر ترکیبی از چندین عنصر مختلف از جمله ژاکت و جلیقه، کلاه شاپو و یک عینک سفید بود. کل لباس با رنگ‌های تیره رنگ‌آمیزی شده بود که تا حدودی یادآور روزهای ونوم او بود اما با حسی متمایز از نوستالژی؛ این قطعا یکی از جالب‌ترین اشارات به دهه 1930 است.

13- لباس کاپیتان یونیورس یک مرد عنکبوتی با توانایی‌های شگفت انگیز ایجاد کرد

لباس کاپیتان یونیورس

لباس کاپیتان یونیورس

مرد عنکبوتی زمانی که لباسش با قدرت‌های کاپیتان یونیورس ارتقا پیدا کرد، انگار که گنج پیدا کرده بود. مرد عنکبوتی به عنوان میزبان قدرت منفرد، چندین توانایی خارق‌العاده به همراه پیشرفت‌های عمده در حواس موجود خود به دست آورد.

او قادر به شلیک انفجارهای انرژی و استفاده از تله پاتی در نبرد بود، نیروهایی بسیار فراتر از هر چیزی که به عنوان مرد عنکبوتی در شهر نیویورک تجربه کرده بود. از آن‌جایی که قدرت منفرد به هر میزبان مجموعه‌ای از قدرت‌ها را می‌دهد که به بهترین وجه مناسب آن شخص است، به اسپایدرمن مهارت‌هایی را می‌دهد که برای انجام کارش به آن نیاز داشت.

12- لباس Stream مرد عنکبوتی یک برداشت جدید و جسورانه در عصر مدرن بود

لباس Stream

لباس Stream

مرد عنکبوتی به اصرار جی. جونا جیمسون در سایت خبری Threats & Menaces کار می‌کرد. شغل او با یک لباس جدید و تکنولوژی پیشرفته با طراحی جدید جسورانه و همچنین چند پیشرفت در ترفندهای معمول پیتر پارکر همراه بود که این لباس را به یکی از جالب‌ترین لباس‌های مرد عنکبوتی تبدیل کرد.

تاراندازها با این لباس توانایی‌های بیشتری به دست آوردند و توانایی‌های طبیعی مرد عنکبوتی نیز افزایش پیدا کرد. این لباس همچنین به تماشاگران اجازه می‌داد تا پخش زنده را از تعدادی دوربین در لباس تماشا کنند که در نهایت این اتفاق باعث شد زمانی که مرد عنکبوتی نیاز داشت اتفاقات را از دید عموم پنهان نگه دارد، این لباس را دور بیندازد.

11- لباس Stealth Suit با تکنولوژی بالا و طراحی جدید و جسورانه معرفی شد

لباس Stealth Suit

لباس Stealth Suit

مرد عنکبوتی با تغییر لباس سنتی خود به یک لباس با رنگ مشکی غریبه نبود، اما لباس مخفی کاری یک سر و گردن از بقیه بالاتر بود. او این لباس را با فناوری الهام گرفته از تونی استارک و هنک پیم طراحی کرد و هدفش این بود که او را به طور موثر از دید دشمنانش پنهان کند.

لباس مخفی کاری به طور خاص برای مبارزه با حملات فریاد فراصوتی هاب گابلین(Hobgoblin) که می‌توانست مرد عنکبوتی را از کار بیندازد، طراحی شد. این لباس بیشتر به دلیل مواد سیاه و سفید براق که با خطوط قرمز روشن برجسته شده بود قابل تشخیص بود. لباس مخفی کاری با تغییراتی بعدا توسط کین پارکر در هیبت اسکارلت اسپایدر و دکتر اختاپوس در هیبت مرد عنبکوتی برتر(Superior Spider-Man) استفاده شد.

10- لباس Future Foundation به طرز چشم‌گیری مینیمالیست بود

The Future Foundation Suit Was Strikingly Minimalist

مرد عنکبوتی مدت کوتاهی پس از مرگ جانی استورم به بنیاد آینده پیوست. این افتخاری بود که مرد عنکبوتی آن‌قدر جدی گرفت که لباس سنتی قرمز و آبی خود را کنار گذاشت و مطابق با لباس‌ هم تیمی‌های جدید خود آن را طراحی کرد.

لباس جدید با طرح رنگ سیاه و سفید مینیمالیستی بنیاد مطابقت داشت. مرد عنکبوتی می‌تواند لباس را طوری تنظیم کند که طرح کلاسیک خود را برگرداند یا حتی طرح رنگ را معکوس کند. این لباس قابل توجه بود و از همه چیزهایی که مرد عنکبوتی را تبدیل به یک نماد کرده بود، کم نکرد.

9- زره مرد عنکبوتی نسخه 3 برای مقابله با چندین ابرشرور طراحی شده بود

زره مرد عنکبوتی نسخه 3

زره مرد عنکبوتی نسخه 3

مرد عنکبوتی می‌توانست لباس سنتی اصلی خود را حفظ کند اما مواقعی وجود داشت که به چیزی قدرتمندتر نیاز داشت. اینجاست که لباس نسخه 3 ایجاد شده توسط آزمایشگاه هورایزن(Horizon Labs) وارد می‌شود که برای دفع حملات چندین ابرشرور به طور همزمان طراحی شده بود.

این لباس بر اساس فیزیولوژی دردویل، شنوایی مرد عنکبوتی را بسیار بالا برده و همچنین یک کلاه سایبری کنترل شده با توانایی کنترل ماشین‌های نزدیک در اختیار اسپایدرمن قرار داده است. توانایی‌های شگفت انگیز دیگر آن عبارتند از توانایی پرواز و همچنین مقاومت در برابر ضربه مستقیم راینو و حتی شوک الکتریکی وارد شده توسط الکترو.

8- زره نسخه 4 مرد عنکبوتی جایگزین لباس اصلی او شد

زره نسخه 4

زره نسخه 4

پیتر پارکر مدت کوتاهی را در نقش جدیدش به عنوان رئیس شرکت فناوری جهانی خود یعنی صنایع پارکر، سپری کرد که به او اجازه داد تا از تمام منابعی که در اختیار داشت برای ساخت زره عنکبوتی پیشرفته خود استفاده کند تا در نهایت جایگزین لباس همیشگی او بشود.

زره نسخه 4 از فناوری نانو پیشرفته ساخته شده بود که طرح‌های زرهی قبلی او را در خود جای داده بود و در طول سال‌ها به عنوان اوج فناوری مرد عنکبوتی عمل می‌کرد. او مجبور شد لباس را پس از این‌که در جنگ به شدت آسیب دید و بنا به سقوط شرکتش قادر به تعمیر آن نباشد به طور کلی رها کرد.

7- آتو آکتیویس امضای خود را وارد لباس مرد عنکبوتی کرد

آتو آکتیویس

آتو آکتیویس

وقتی پیتر پارکر در فرم قبلی‌اش مرد، دکتر اختاپوس توانست ذهن خود را با مرد عنکبوتی عوض کند و دوران مرد عنکبوتی برتر را رقم بزند. آتو آکتیویس از دانش خود برای تقویت لباس اسپایدرمن استفاده کرد و در تلاش خود برای تبدیل شدن به قهرمانی بهتر از پیتر پارکر از آن استفاده کرد.

لباس اسپایدرمن برتر چندین مرحله را طی کرد، اگرچه نسخه نهایی آن یک لباس ساده قرمز و مشکی با نیم‌تنه نقش تار با دستکش‌های پیشرفته و پاهای عنکبوتی روباتیک بود. آکتیویس همچنین تاراندازها را ارتقا داد و یک ارتش عنکبوتی کامل از مزدوران با فناوری پیشرفته مجهز به وسایل تکنولوژیک برای کمک به او در نبرد تهیه کرد.

6- لباس مرد عنکبوتی 2099 یک جهش بزرگ رو به جلو بود

Spider-Man 2099's Suit Was A Radical Leap Into The Future

مارول تصمیم گرفت با پرش به جلو در زمان و معرفی یک مرد عنکبوتی جدید به نام میگل اوهارا، سطح خود را در مورد شخصیت مرد عنکبوتی ارتقا دهد. او پس از مصرف دارویی به نام رپچر وادار شد تا با استفاده از یک روش ژنتیکی سعی کند خود را درمان کند اما به طور ناخواسته DNA خود را با یک عنکبوت ترکیب کرد که در نتیجه قدرت‌های عنکبوتی خود را بدست آورد.

اوهارا برای همگام شدن با توانایی‌های جدید خود به یک لباس مناسب نیاز داشت. لباس او یکی از جالب‌ترین نمونه‌هایی است که تا به حال ساخته شده، این لباس تم رنگی قرمز و آبی غالب پیتر پارکر را وارونه کرده و یک شنل به شکل تار عنکبوت دارد که به او اجازه می‌دهد به جلو بلغزد. با اضافه شدن دوام، حسگرها، بال‌ها، جت‌ها و پروژکتورهای هولوگرام، لباس اوهارا در طول سال‌ها تکامل بسیار پیدا کرد.

5- لباس مرد عنکبوتی توسط بن رایلی ارتقا یافت

Ben Reilly's Spider-Man Suit Was Given An Upgrade By Beyond

زمانی که کلون پیتر پارکر، بن رایلی برای اولین بار لباس اسپایدرمن را پوشید، او طراحی لباس را عوض کرد تا ظاهری شیک و مدرن به آن بدهد. بازگشت اخیر رایلی به تار زدن در خط داستانی «مرد عنکبوتی فراتر»(Spider-Man Beyond) با لباسی کاملاً جدید همراه شد که طرح اصلی او را به‌روز کرد.

با این حال، به لطف شرکت بیاند این لباس به ویژگی‌های پیشرفته جدیدی که شامل تارانداز‌ها و تیغه‌های ارتقا یافته بود نیز مجهز شد. خود لباس از پلیمرهای فومی ضربه‌گیر ساخته شده بود که دوام آن را افزایش داده بود و به بن رایلی این اجازه را می‌داد وقتی ضربات سخت‌تری می‌خورد، اثر آن تا حدی توسط لباس خنثی شود.

4- عنکبوت آهنی از پیتر یک عنکبوت واقعی ساخت

Iron Spider

Iron Spider

بعد از اینکه پیتر پارکر تصمیم گرفت در طول داستان تاریک جنگ داخلی به تونی استارک بپیوندد، عنکبوت آهنی به طور خاص برای پیتر پارکر توسط تونی طراحی شد. این لباس در مبارزه با ابرقهرمانان همکارش مورد استفاده قرار گرفت و آن را به یکی از جنجالی‌ترین لباس‌ها در کل دوران حرفه ابرقهرمانی او تبدیل کرد.

همچنین به همین دلیل است که این لباس نمادین شده است. طرح رنگ قرمز و زرد عنکبوت آهنی، مشابه زره مرد آهنی، مجموعه‌ای از ارتقاهای فنی ویژه، از جمله یک سری پاهای مکانیکی عنکبوتی را برای پارکر فراهم کرد که می‌توانستند عملکردهای دفاعی و تهاجمی او را بهبود ببخشند.

3- لباس مایلز مورالس عنوان مرد عنکبوتی را مال خود کرد

لباس مایلز مورالس

لباس مایلز مورالس

با اینکه او برای اولین بار در دنیای آلتیمیت مارول(Marvel Ultimate Universe) و پس از مرگ پیتر پارکر در نقش مرد عنکبوتی ظاهر شد، مایلز مورالز از آن زمان در رسانه‌ها در کنار پیتر پارکر کار می‌کند تا لیاقت عنوانش را بیش از این بتواند ثابت کند.

اولین لباس مورالس توسط شیلد به او داده شد و این یکی از بهترین طرح‌های جدید لباس طی دهه‌های اخیر بود. او به تازگی امضای خود را در این لباس وارد کرده که به عنوان یکی از منحصر به فردترین لباس‌های مرد عنکبوتی در خاطره‌ها باقی‌مانده است.

2- سیمبیوت فضایی یک تغییر چشمگیر برای این شخصیت در دهه 1980 بود

The Alien Symbiote Was A Drastic Change For The Character In The 1980s

هم مرد عنکبوتی و هم مارول در دهه 1980 با خط داستانی جنگ‌های مخفی (Secret Wars) متحول شدند. پیتر پارکر این لباس را در دنیای نبرد(Battleworld) پیدا کرد و معتقد بود که این لباس چیزی نیست جز یک فناوری پیشرفته که در قالب یک لباس ساخته شده و به او قدرت بیشتری می‌دهد.

او به زمین برگشت و لباس را نگه داشت اما بعداً متوجه شد که لباس در واقع یک بیگانه مهاجم است که با میزبانش زندگی و هم‌زیستی می‌کند. مرد عنکبوتی به سرعت این موجود را رد کرد و به لباس کلاسیک خود برگشت تا این امر باعث شود سیمبیوت با دشمن او یعنی ادی براک(Eddie Brock) متحد شود و در نتیجه براک تبدیل به شخصیت ونوم شود. تا به امروز، این احتمالا بهترین لباس شخصیت مرد عنکبوتی جدا از لباس اصلی اوست.

1- لباس اصلی مرد عنکبوتی هنوز هم نمادین‌ترین لباس اوست

بهترین لباس اسپایدرمن

بهترین لباس اسپایدرمن

بسیاری از لباس‌ها در طول سال‌ها فرسوده می‌شوند و باید طراحی‌های مجددی انجام شود تا لباس مطابق با زمان باشند اما مرد عنکبوتی کاملاً متفاوت است. لباس او برای دهه‌ها باقی‌مانده و مانند روز اولی که طرفداران کتاب‌های کمیک او را دیدند، تازه و نمادین به نظر می‌رسد.

مطمئنا این لباس کلاسیک در طول سال‌ها بیش از چند بار کنار گذاشته شده اما پیتر پارکر دوباره و دوباره به آن برگشته است. تغییر لباس عالی است اما تماشاگران نمی‌توانند زیادی از لباس‌های قرمز و آبی که از مرد عنکبوتی شگفت انگیز ابرقهرمانی افسانه‌ای ساخته دور بمانند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

15 لباس مرد عنکبوتی را بشناسید | معرفی بهترین لباس‌های مرد عنکبوتی
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو