معرفی برترین لباس های بتمن در دنیای کمیک

معرفی برترین لباس های بتمن در دنیای کمیک

بتمن همیشه در مقایسه با دیگر ابرقهرمانان، ظاهر زیبایی داشته است. شوالیه تاریکی هم می‌تواند مثل هویت اصلی خود یعنی بروس وین شیک باشد. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی برترین لباس های بتمن بپردازیم.

بیش از ۸۰ سال از اولین ماجراجویی‌های بتمن می‌گذرد و هواداران از آن موقع تا به حال از خواندن یا تماشای داستان‌های شوالیه تاریکی لذت برده‌‌اند. در این سالیان دراز، بتمن با تبهکاران بسیاری در گاتهام مبارزه کرده و در تمام این مبارزات ظاهر خوبی داشت. دی‌سی (DC) نمی‌تواند چندین سال را بدون معرفی نسخه جدید لباس بتمن (Batsuit) بگذراند و طرفداران کاملا به این موضوع علاقه‌مند هستند.

کاستوم اصلی و اولیه شوالیه تاریکی که در Detective Comics #27 و در سال ۱۹۳۹ از آن رونمایی شد، فوق‌العاده بود. در واقع طرح اولیه باب کین (Bob Kane) و بیل فینگر (Bill Finger) آن‌قدر قوی بود که می‌شد بارها جزئیات آن را تغییر داد و همچنان شاهد یک «بتمن» واقعی بود.

۱۰- لباس زرهی بتمن در The Dark Knight Returns

لباس زرهی بتمن

لباس زرهی بتمن

فرانک میلر (Frank Miller)، نویسنده‌ی بزرگ دنیای کمیک، در سری شاهکار «شوالیه تاریکی بازمی‌گردد» داستانی تاریک و شخصیت محور ارائه داد. این کمیک به شخصیت، ریشه‌ها و انگیزه‌های بروس وین (Bruce Wayne) پرداخت. یک بروس وین ۵۰ ساله چگونه خواهد بود و چه تفاوتی با Batman در دوران اوجش دارد.

از همه مهم‌تر، چه چیزی باعث می‌شود که او از بازنشستگی خارج شود و دوباره زره شوالیه تاریکی را بر تن کند؟ در آخرین جلد از The Dark Knight Returns، بتمن با سوپرمن (Superman) مبارزه می‌کند. این موضوع او را مجاب می‌کند که از زرهی جدید استفاده کند. زرهی که هواداران پیش از این ندیده بودند. این زره نمادین است و در انیمیشن The Dark Knight Returns و فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت از زک اسنایدر استفاده شده است.

۹- کاستوم بتمن در کمیک Gotham by Gaslight

کمیک Gotham by Gaslight

کمیک Gotham by Gaslight

مایک مینیولا (Mike Mignola) بیشتر به دلیل خلق پسر جهنمی (Hellboy) برای Dark Horse Comics به شهرت رسیده اما او کارهای مهمی را هم برای دی‌سی انجام داده که می‌توان طراحی کاورهای کمیک‌های بتمن در دهه های ۸۰ و ۹۰ و کمیک Batman: Gotham by Gaslight را مثال زد.

متاسفانه مینیولا هرگز نتوانست به طور کامل طراحی کمیک‌های بتمن و سری Detective Comics را در دست بگیرد زیرا سبک کار‌های او با دنیای گاتیک (Gothic) بتمن متفاوت است اما طراحی او برای Batsuit فوق‌العاده بود. با این‌که لباس تفاوت‌هایی عجیب و جالب داشت اما به همان نسخه‌ی کلاسیک کاستوم بتمن وفادار بود. نکته‌ی جالب این بود که خوانندگان می‌توانستند چشم‌های بروس را به صورت کامل در زیر ماسک ببینند؛ این اتفاق به ندرت در دنیای کمیک افتاده بود.

۸- کاستوم بتمن بیاند (Beyond)

کاستوم بتمن بیاند

کاستوم بتمن بیاند

خیلی چیز‌ها درباره‌ی کاستوم Batman Beyond، وفادار به طرح اولیه و اصلی Batsuit نبود. در واقع لباس بتمن بیاند، خود یک طرح متفاوت بود که البته بعضی ویژگی‌های اصلی لباس خفاشی را داشت. سبک علمی‌ تخیلی نئو‌ گاتهام، بروس وین در ۸۰ سالگی، تری مک‌گینیس (Terry McGinnis) و چندین نکته‌ی دیگر، در زمان خلق بتمن بیاند برای اولین بار در داستان‌های افسانه‌ای Batman به تصویر کشیده شدند.

مجموعه انیمیشنی Batman Beyond وقایع سریال «بتمن: مجموعه انیمیشنی» و کاستوم بتمن بیاند تری را دنبال می‌کند. لباسی که آینده‌نگر، براق، بدون شنل و با نماد یک خفاش قرمز و بزرگ که خارج از تداوم اصلی کمیک‌های DC بود.

پس از وقایع رویداد Futures End همه چیز تغییر کرد. تری مک گینیس پس از وقایع این رویداد می‌تواند در دنیای اصلی دی‌سی حضور پیدا کند و ما می‌توانیم شاهد کاستوم بتمن بیاند در کنار دیگر کاستوم‌های Batman باشیم.

۷- نسخه‌ی جدیدی از Batsuit در  New 52 معرفی شد

بتمن در  New 52

بتمن در  New 52

پس از رویداد Flashpoint، عصر جدیدی در دنیای DC با نام نیو ۵۲ (New 52) آغاز شد. این دوره تغییرات زیادی را در دنیای دی‌سی ایجاد کرد. اتفاقات زیادی افتاد که هواداران همه‌ی آن را دوست نداشتند. برای مثال، زمانی که والی وست (Wally West) ناپدید شد، هواداران از این اتفاق راضی نبودند اما بسیاری از کمیک‌های این دوره، مورد استقبال قرار گرفتند که مهم‌ترین آن‌ها سری Batman با همکاری اسکات اسنایدر (Scott Snyder) و گرگ کاپولو (Greg Capullo) بود.

بسیاری از داستان‌های زیبای بتمن توسط اسنایدر خلق شدند و کاپولو هم تعداد زیادی از کاور‌های فوق‌العاده‌ی سری کمیک‌های Batman را طراحی کرد. او همچنین یک کاستوم جدید با رنگ‌های سیاه و خاکستری طراحی کرد که در اکثر کمیک‌های New 52 استفاده می‌شد. Batsuit در این دوره مانند یک لباس جنگی براق بود.

۶-بتمن با زره هل‌بت می‌تواند با دارکساید بجنگد

زره هل‌بت

زره هل‌بت

زره Hellbat توسط اعضای لیگ عدالت و به ویژه سوپرمن برای بتمن ساخته شد تا به تنهایی بتواند مقابل شخصیت‌هایی که قدرت ماورایی دارند بایستد. در واقع آن‌ها به قابلیت‌های این زره کمک کردند. بتمن اولین بار از این کاستوم در سری نیو ۵۲ Batman and Robin و پس از این‌که نیروهای آپوکالیپس (Apokolips) جسد دیمین وین (Damian Wayne) را دزدیدند استفاده کرد. بتمن با استفاده از هل‌بت موضع خود در برابر دارکساید (Darkseid) را حفظ کرد. این زره، مشکی و قرمز و احتمالا خطرناک‌ترین لباس بتمن است.

۵- کاستوم بتمن در «شوالیه سفید»

شوالیه سفید

شوالیه سفید

شان مورفی (Sean Murphy) با انتشار کمیک بوک بتمن: شوالیه سفید یا Batman: White Knight دنیای جدید و متفاوتی از دی‌سی را به تصویر کشید. در این دنیای جدید، شوالیه تاریکی و دلقک قاتل کمی متفاوت بودند. جوکر (Joker) تاحدودی شخصیتی قابل کنترل بود و بتمن روحیه انتقام جویانه‌ و تهاجمی‌ای داشت. هنر مورفی فوق‌العاده و طراحی مجدد او برای برخی از بهترین شخصیت‌های دی‌سی منحصر به‌فرد است.

کاستوم Batman در «شوالیه سفید» کاملا متفاوت از اکثر لباس‌های دیگر شوالیه شنل‌پوش در دنیای کمیک است. این کاستوم شباهتی به طرح اولیه زره بتمن در سال ۱۹۳۹ دارد. البته از همه چیز مهم‌تر، یقه‌ی این لباس است که آن‌را متفاوت و به‌یاد ماندنی می‌کند.

۴- Batsuit جیم لی در آرک Hush یک کاستوم ماندگار است

خط داستانی نمادین «هاش» که توسط جیم لی (Jim Lee) تصویرسازی شده بود در سال ۲۰۰۲ شروع شد و شامل ۱۲ شماره یعنی شماره‌های ۶۰۸ تا ۶۱۲ سری کمیک بتمن می‌شد. این اولین بار بود که گروه هنرمندان جیم لی (Jim Lee)، اسکات ویلیامز (Scott Williams) و الکس سینکلر (Alex Sinclair) وظیفه طراحی شخصیت‌‌های شهر گاتهام را داشتند. این گروه در ده‌ها پروژه‌ی DC New 52 مثل لیگ عدالت (Justice League) و Superman Unchained با یکدیگر همکاری کرده بودند و گروه موفقی بودند.

طراحی لی برای کاستوم بتمن ساده و نمادین است. شنل و کلاه آبی، لباس بدن خاکستری و نماد بتمن بدون بیضی زرد. این کاستوم بارها در کامیک‌های Batman استفاده شده اما هیچگاه به اندازه‌ی زمانی که این تیم بر روی آن کار می‌کرده زیبا نبوده.

۳- کاستوم بتمن در «سال صفر»

کمیک بوک Zero Year در واقع تلاش اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو برای به تصویر کشیدن دوباره‌ی ریشه یا بهتر بگوییم Origin شوالیه تاریکی در New 52 بود. در این کمیک Batman برای اولین بار در برابر شخصیت‌های رد‌هود (Red Hood) و ریدلر (Riddler) قرار گرفت. کاپولو یک کاستوم جدید برای بتمن طراحی کرد که ادای احترامی به نسخه اولیه Batsuit که در ۱۹۳۹ خلق شد بود. این لباس به پایه و اساس طرح اولیه کاستوم Batman وفادار بود و جزئیات بیشتری اضافه کرد که شامل گوش‌های بلند لباس و دستکش های کوچکتر می‌شدند.

۲- کاستوم Batman نسخه فلش‌پوینت (توماس وین)

لباس بتمن در نسخه فلش‌پوینت

لباس بتمن در نسخه فلش‌پوینت

نسخه توماس وین (Thomas Wayne) بتمن اولین بار در شماره ۱ از رویداد فلش‌پوینت در دنیای کمیک حضور پیدا کرد. البته پیش از آن برای حضور این شخصیت در کمیک‌های DC زمینه چینی شده بود. توماس وین یک بتمن خشن‌تر بود که مشکلی با استفاده از اسلحه گرم در درگیری‌ها نداشت و حاضر به کشتن تبهکاران بود. در نهایت، این توماس وین بود که در Flashpoint به بری آلن (Barry Allen) کمک کرد به خط زمانی خودش بازگردد. Batman در دنیای فلش‌پوینت از لباسی متفاوت استفاده می‌کند. شنل مشکی، بدنه خاکستری و کمربند و نماد زرشکی، این کاستوم را متفاوت می‌کنند.

۱- لباس نمادین بتمن در دهه ۷۰ و ۸۰ با شنل و نقاب آبی

معرفی برترین لباس های بتمن : لباس دهه ۷۰ و ۸۰

معرفی برترین لباس های بتمن : دهه ۷۰ و ۸۰

نیل آدامز (Neal Adams) فقید به دلیل همکاری با دی‌سی در بین هواداران کمیک بوک شناخته شده بود. او در DC Comics در خلق شخصیت‌های راس الغول (Ra’s al Ghul) و جان استوارت (John Stewart) نقش داشته و هم‌چنین کمیک‌هایی مثل Green Lantern/Green Arrow، Batman و Detective Comics را در دهه ۷۰ میلادی طراحی کرده است. پس از معرفی رابین، کمیک بوک‌های بتمن بیشتر مورد پسند کودکان واقع شد و فضای کودکانه‌تری پیدا کرد. همین باعث شد که تغییراتی در کاستوم بتمن به وجود بیاید. آدامز شنل و کلاه بتمن را آبی کرد و خود بروس وین هم حالت شادی داشت. او گوش‌ها و شنل بتمن را هم بلندتر کرد و طرحی را به مخاطبان تحویل داد که تا ۲۰ سال کاستوم اصلی بتمن بود.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی برترین لباس های بتمن در دنیای کمیک
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane