۱۰ قهرمان مارول که می‌توانند با سوپرمن مبارزه کنند

مارول سوپرمن

کمتر کسی در میان شخصیت‌های کمیک‌بوکی پیدا می‌شود که بتواند با سوپرمن (Superman) از لحاظ قدرت برابری کند اما بعضی از شخصیت‌های برتر و قدرتمند کمپانی مارول (Marvel) هستند که می‌توانند برای او دردسر‌ ساز باشند. با کافه کمیک همراه باشید.

سوپرمن یکی از قدرتمندترین قهرمانان کمیک‌بوکی از ابتدای پیدایش این صنعت است. او توانایی‌های زیادی مثل دستکاری سرما و گرما دارد. او پس از این‌که در ابتدای خلقتش می‌توانست از آسمان‌خراش ها بپرد، یاد گرفت که چگونه پرواز کند اما تعداد زیادی از قهرمانان مارول هستند که می‌توانند در مقابل او ایستادگی کنند و حتی او را شکست دهند؛ بدون شک تماشای دنیای مبارزه سوپرمن مارول جذاب خواهد بود.

البته اکثر قهرمانان نمی‌خواهند که بدون دلیل شروع کننده‌ی یک جنگ باشند، اما می‌توانند باعث شوند که لرزه بر اندام کلارک کنت بیفتد. بعضی از قهرمانان مارول قدرت‌هایی دارند که آن‌ها را در برابر سوپرمن قوی می‌کند و سوپرمن هرگز دوست ندارد که با آن‌ها مبارزه کند. بعضی شخصیت‌ها در رویداد‌های قبلی از او شکست خورده‌‌اند اما نیاز به یک تلاش دوباره دارند و ممکن است این بار پیروز شوند.

۱۰- هالک یکبار از سوپرمن شکست خورده، اما می‌تواند در مبارزه بعدی پیروز شود

هالک مارول سوپرمن

هالک مارول سوپرمن

اگر واقع‌گرایانه نگاه کنیم، هالک (Hulk) می‌تواند از نظر فیزیکی حتی باشکوه‌‌تر از مرد پولادین هم باشد. آن‌ها در کراس‌اور‌ مارول و دی‌سی با هم مبارزه کرده‌اند و سوپرمن توانسته این غول سبز نه چندان بامزه را شکست دهد. با این حال، پیروزی سوپرمن در کمیک Marvel vs DC با رای هواداران تعیین شد و بر اساس میزان قدرت این دو شخصیت نبود. به همین دلیل یک مسابقه مجدد می‌تواند عادلانه باشد.

بزرگ‌ترین برگ برنده هالک این است که او قوی‌تر و قوی‌تر می‌شود و افزایش قدرت او حتی پس از تبدیل شدن بروس بنر به یک غول سبز، ادامه دارد. او به اندازه‌ای قدرتمند نشان داده شده که بتواند از هر مبارزه‌ای زنده بیرون بیاید. اگر سوپرمن می‌تواند او را به فضا ببرد، هالک هم می‌تواند به سرعت خود را با خلاء فضا وفق دهد. پس واضح است که آن‌ها می‌توانند مبارزه‌‌ای پایاپای و جذاب داشته باشند.

۹- یک مدرسه کامل و پر از جهش یافته از چارلز اگزاویر حمایت می‌کند

چارلز اگزاویر

چارلز اگزاویر

چارلز اگزیویر (Charles Xavier) تقریبا شبیه به نسخه قهرمان لکس لوثور (Lex Luthor) است. لوثور شخصیتی است که به این دلیل مشهور شده چون توانسته تا حدودی سوپرمن را شکست دهد. پروفسور اگزیویر و لکس لوثور تا حد زیادی شبیه به هم هستند. آن‌ها هر دو باهوش و موفق در ایجاد یک ارتباط هستند. علاوه بر این هر دو رهبر یک تیم هستند.

لوثور شخصی بود که Legion of Doom را رهبری می‌کرد، عده‌ای از شروران که برای پیش‌برد اهداف شوم با یکدیگر همکاری می‌کنند. در آن سمت هم اگزیویر رهبر عده‌ای از جهش یافته‌های عدالت‌خواه است که برای اهداف قهرمانانه با یکدیگر همکاری می‌کنند. ممکن است که اگزاویز نتواند از نظر فیزیکی حرفی برای گفتن داشته باشد، اما متحدان بسیاری دارد که می‌توانند برای سوپرمن دردسر ساز باشند. البته نباید قدرت‌های ذهنی پروفسور ایکس (Professor X) را دست‌کم بگیریم، سوپرمن پیش از این هم بار‌ها قربانی بازی‌های ذهنی شده.

۸- اسکارلت ویچ از جادو بر علیه سوپرمن استفاده می‌کند

اسکارلت ویچ

اسکارلت ویچ

اگر چند شماره از کمیک‌های سوپرمن را خوانده باشید، می‌دانید که او به طرز فجیعی در برابر جادو ضعیف است، سوپرمن به عنوان مثال چندین بار از بلک آدام (Black Adam) شکست خورده است. قدرت‌های او طبیعی و علمی هستند و جادو فراتر از جهان طبیعی است. حتی اگر جادو باعث شکست خوردن او نشود، باعث حواس‌پرتی او می‌شود و فرصتی برای رقیبش ایجاد می‌کند.

حتی اگر کلمه جادوگر را فقط بخشی از نام اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) حساب کنیم، قدرت‌های او همچنان شبیه به جادو هستند، برای مثال او می‌تواند توهم ایجاد کند و واقعیت را به شکل دیگری نشان دهد، البته تنها راه برای مبارزه با سوپرمن جادو نیست.

۷- سوپرمن ممکن است برای اما فراست فقط یک عروسک خیمه شب بازی باشد

اما فراست مارول سوپرمن

اما فراست مارول سوپرمن

هر چقدر که مغز پیشرفته سوپرمن قدرتمند باشد، باز هم در برابر قدرت‌های روانی و دستکاری ذهنی ضعف دارد، همانطور که قبلا هم این ضعف او در کمیک‌ها نشان داده شده است. لکس لوثور و برینیاک (Brainiac) پیش از این بار‌ها به او از این طریق ضربه زده‌اند.

اما فراست (Emma Frost) یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های مارول است که قدرت‌های ذهنی دارد. او می‌تواند خاطرات واقعی را پاک کند و به جایشان خاطرات دروغینی را به طرف مقابل تلقین کند. او یکبار ولورین (Wolverine) را با دادن ذهن یک کودک شکست داد.

۶- مرد ایکس ذهنی فراتر از ماده دارد

نیت گری (Nate Grey)

نیت گری (Nate Grey)

نیت گری (Nate Grey) یا همان مرد ایکس یکی دیگر از شخصیت‌های تله‌پاتی است که می‌تواند قدرت ذهنی خود را به صورت فیزیکی نشان دهد. او می‌تواند یک زره تله‌پاتی بسازد، همان‌طور که می‌توانست این کار را در مبارزه با هالک بکند.

برعکس این موضوع نیز صادق است. او می‌تواند قدرت‌های فیزیکی خود را به صورت ذهنی نشان دهد و کار‌هایی کند که اساسا او را جاودانه کند. قدرت‌های ذهنی او که شامل کنترل ذهن و فلج ذهنی می‌شوند می‌توانند مرد پولادین را از پا درآورند.

۵- آگاتا هارکنس می‌‌تواند با جادو سوپرمن را شکست دهد

برخی از جادوگران در دنیای کمیک نیاز به توضیحی علمی برای قدرت‌های خود دارند، اما برخی دیگر فقط شعبده بازی می‌کنند. آگاتا هارکنس همیشه جادوگر خوبی نیست اما با این وجود او همچنان یک جادوگر است. در واقع می‌توان گفت که او شبیه به روحی است که از مراسم محاکمه جادوگران جان سالم به برده است.

او وقتی قدرت‌هایش را به چالش می‌کشد، تبدیل به آن دسته شخصیت‌هایی می‌شود که رقیبش را به روش‌های مختلف می‌تواند شکست دهد و این خیال را در ذهن آن‌ها بسازد می‌کند که انگار دشمن او در ذهنش این مبارزه را برده است!

۴- ثور به معنای واقعی کلمه یک خدا است

ثور مارول سوپرمن

ثور مارول سوپرمن

حتی قدرتمند‌ترین جادوگران هم در مقابل یک خدا شکست می‌خورند و ثور (Thor) به معنای واقعی کلمه یک خدا است. علاوه بر این او با قدرت بالا و شنل قرمزش، بسیار شبیه به سوپرمن است. بنابر‌این نبرد سوپرمن و ثور می‌تواند بسیار جذاب باشد. ثور قدرت‌های فوق العاده‌ای دارد که می‌تواند از آن‌ها بر علیه سوپرمن استفاده کند، به ویژه قدرت‌های جادویی از طریق اودین و نیروی ثور (Thorforce) که این شخصیت از آن قدرت می‌گیرد.

۳- جین گری می‌تواند سوپرمن را شکست دهد

جین گری

جین گری

چه با قهرمانان همکاری کند و چه با آنان بجنگد، اگر جین گری (Jean Grey) را قدرتمندترین تله‌پات دنیای مارول حساب نکنیم، قطعا یکی از قدرتمندترین‌های آن‌هاست. همچنین نشان داده شده که نیروی ققنوس می‌تواند همزمان به چندین نفر فرمان دهد، البته جین بدون نیروی ققنوس هم فوق‌العاده قدرتمند است. اگر سوپرمن و جین گری را با هم و از نظر قدرت مقایسه کنیم، تنها چیزی که ممکن است جین را ضعیف‌تر از مرد پولادین نشان دهد، این است که جین هنوز نمی‌تواند قدرتش را، که حتی ممکن است بیشتر از سوپرمن باشد، به صورت کامل کنترل کند.

۲- سنتری شبیه به سوپرمن دنیای مارول است، حتی کمی قدرتمندتر!

کمپانی مارول، سنتری (Sentry) را طوری خلق کرده که واقعا شبیه به نسخه‌ای از سوپرمن باشد. او قوی، سریع و چابک است که او را کاملا شبیه به مرد پولادین می‌کند. او عملا جاودانه است و همین باعث می‌شود که شکست دادنش حتی برای سوپرمن سخت باشد.

اما یک تفاوت بزرگ بین این‌ دو وجود دارد. سوپرمن از لحاظ روانی ضعیف است اما سنتری نه تنها ضعفی نسبت به قدرت‌های ذهنی ندارد، بلکه خود او هم یک تله‌پات است. علاوه بر این، او قدرت دستکاری نور را دارد و با توجه به ضعف سوپرمن نسبت به نور قرمز خورشید، می‌تواند مفید باشد.

۱- فرانکلین ریچاردز فقط به دلیل تصوراتش محدود شده است

مبارزه با مارول سوپرمن

مبارزه با مارول سوپرمن

مارول در کمیک‌های خود نشان داده است که فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards) شخصیتی خداگونه و با قدرت منحرف کردن واقعیت دارد. او احتمالا سوپرمن را فقط با فکر کردن به او شکست می‌دهد. او می‌تواند آرزو کند که خورشید قرمز باشد و از این راه مرد پولادین را شکست دهد. همچنین فرانکلین همیشه به عنوان شخصیتی جوان در مارول شناخته می‌شود و احتمالا سوپرمن دوست ندارد که با یک کودک مبارزه کند. او آن‌قدر عاشق قهرمان بودن است که احتمالا اینکار را نمی‌کند زیرا مبارزه با یک کودک تصویری مانند یک ابرقهرمان از او ارائه نمی‌دهد.

آخرین مقالات کمیک‌بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

22 دیدگاه در حال حاضر

  1. سوپرمن مگه جادوگره؟شما یک ابرقهرمان از مارول پیدا کن که با قدرت زور بتونن سوپرمن شکست بدن بدون شک سوپرمن قوی ترین ابرقهرمانه

    • از نظر فیزیکی تقریبا سوپرمن قوی ترین شخصیت سوپرهیرویی هست. ولی نکته اینه که سوپرمن در برابر جادو و تله پاتی تا حدی ضعف نشون داده به همین دلیل مثلا دکتر استرنج، اسکارلت ویچ و اینجور شخصیت ها توانایی مقابله با سوپرمن رو دارند و حتی اگر شکستش ندند، دست و پا بسته نیستند

    • look into. my eyes. :punch::skull:
      feel the pain

  2. پس سایتاما چی پس:rofl:

  3. چرا اسمی از کاپیتان مارول نیست اونم از قویترین های مارول هست

  4. دکتر استرنج هم میتونه سوپر من رو شکست بده

  5. مقاله عالی بود
    واقعا بعضی فک میکنن شکست ناپذیره در حالی اگه یکم منطقی باشی شخصیت های زیادی هستن که سوپرمن حتی از لحاظ فیزیکی هم نمیتونه شکستشون بده مثلا همین هالک تقریبا در برابر اکثر حملات سوپرمنمقاومه(به احتمال زیاد)و هرچی هم ضربه بخوره عملا قویتر و وحشی تر میشه خب پس همین هالک برای شکست سوپرمن کفایت میکنه:hugging:

  6. لایق ترین گ
    ثور میتونه باشه وو هالک

  7. دقیقأ تازه ممکنه سوپر من کشته شه

  8. کاملأ موافقم البته شاید هالک سوپرمن رو بکشه

  9. تعصب رو دی سی دارم ولی بتمن میپسندم:heart_eyes::sweat_smile:

  10. اینا هنشون یه تار مو سایتاما هم نیستن

  11. معلومه یه ناشی این صفحه رو ساخته شماره یک این داستان. گوست رایدره که عالمو آدم میدونن از دث بتل بگیر تا مایگت راکونو کوفتو زهرمار ..ففط خواستی یه چیزی بسازی بتونه کلارکو بزنه گوست فقط کافیه بگع تو چشام یه نگا بنداز اگ یه شخصیت دیسی مثل ادم داشتع باشه اون کلارکه بقیه از دم شرووو ور مخصوصا اون خفاش شب مسخره که خودش صدای خودشو کت کلفت میکنه فاجعرو تر خدا

    • بتمن از بهترین شخصیت‌های تاریخ کمیک بوکه و ضعیف دونستن شخصیت پردازی بتمن نشون دهنده سطح درک شما از دنیای کمیکه . این که بگید دیسی شخصیت درست حسابی نداره هم کاملا متعصبانست

  12. ثور به معنای واقعی کلمه خداست و وقتی تانوس خواهر قدرت مندش که سوپرمن رو نصف می کرد رو
    شکست داد سوپرمن که انگشت کوچیکشه

    :sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

  13. ثور به معنای واقعی کلمه خداست و وقتی تانوس خواهر قدرتمندش رو شکست داده سوپرمن که انگشت کوچیکشه

    :sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

  14. شکست نداد که از خواهرش شکست خورد

  15. چرا شکست داد مگه ثور رگناروک رو ندیدی؟

  16. …سوپرمن قویترین قهرمان بود اولین قهرمان بود سوپر من چندتا قهرمان شکست داد اسم آنها بتمن و زن شگفت انگیز و فلش و مرد آهپی و اکومن…
    اولین ابرقهرمان جهان سوپرمن
    از طرف سوپرمن…
    اسم واقعی سوپرمن امیرحمزه است

  17. سوپرمن میتواند جهان را بفهمد از اونجا فضا میتونه تو فضا نفس بکشه حتی کلاه هم تو سرش نمیکنه سوپرمن تنها که یک نفر است میتواند همه قهرمانان را شکست بدهد اون دو تا خواهر دارد و یک برادر و اخرین پسر ابر قهرمان جهان است . حتی صد قهرمان را بیاورید ولی سوپرمن ابرقهرمان جهان است . سوپرمن هالک را شکست داده است
    از طرف سوپرمن ابرقهرمان جهان
    اسم واقعی سوپرمن ابرقهرمان جهان امیرحمزه است
    امضا:امیرحمزه قهرمان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ قهرمان مارول که می‌توانند با سوپرمن مبارزه کنند
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو