۱۰ روش مخفی نگه داشتن هویت بتمن

۱۰ روش که بتمن به کمک آن هویتش را مخفی نگه می‌ دارد

هویت بتمن یکی از مهم‌ترین رازها در دنیای دی سی است اما بروس وین پشت نقابش چیز بیشتری برای پنهان کردن دارد. در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ده روشی که بتمن به کمک آن هویت خود را مخفی نگه می‌دارد بپردازیم.

در حالی که سایر ابرقهرمانان نقابدار مانند مرد عنکبوتی اغلب با افرادی روبرو می‌شوند که هویت مخفی آن‌ها را می‌دانند، بتمن به شدت از شخصیت بروس وین خود محافظت می‌کند، تا جایی که حتی اکثر قهرمانان مرد زیر کلاه را نمی‌شناسند.

بتمن بارها و بارها خودش را به عنوان یکی از سرسخت‌ترین قهرمانان دنیا ثابت کرده است. محافظت از شهر گاتهام در برابر برخی از خطرناک‌ترین تبهکاران دنیا برای او کاری تمام وقت است، اما بتمن می‌تواند علاوه بر عضویت در لیگ عدالت، به این کار نیز رسیدگی کند. قهرمانان کمی وجود دارند که بتوانند با موقعیت هایی که بتمن با آن مواجه می‌شود، مقابله کنند.

بتمن کامل نیست اما چیزی که به‌ شدت برایش اهمیت دارد مخفی نگه داشتن هویتش است. اگر دشمنان بتمن بدانند او کیست، روز پرکاری خواهند داشت؛ بنابراین او تمام تلاشش را می‌کند تا از هویت خود محافظت کند.

شماره ۱۰: همه مهارت‌های او تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند

بتمن یکی از ماهرترین قهرمانان دنیای دی سی است. او یک استراتژیست زیرک، یک مبارز عالی و یک رهبر منحصربه فرد است. او زیر نظر برخی از بهترین‌ها آموزش دیده و همه آن مهارت‌ها به او اجازه داده است که تمام افراد حاضر را شکست دهد. این موضوع کمک بزرگی به او برای مخفی نگه داشتن هویتش کرده است.

او انواع راه‌هایی را که دیگران برای کشف هویت او بکاربرده‌اند را فهمیده است. او مهارت‌های زیادی دارد تا از آن‌ها برای حفاظت از راز خود استفاده کند، چه دزدی یا هر کار دیگری باشد. مهارت‌های بتمن حفظ راز را برای او بسیار آسان‌تر کرده است.

شماره ۹: او صدایش را تغییر می‌دهد

هویت بتمن : تغییر صدا

هویت بتمن : تغییر صدا

بروس وین فرد شناخته شده‌ای در شهر گاتهام است. او در تلویزیون حضور داشته و بسیاری از مردم صدای او را می‌شناسند. بنابراین، وقتی که او بتمن است، صدایش را تغییر می‌دهد. برای مدت طولانی، او از تکنولوژی سطح پایینی استفاده کرده بود و در سفرها درباره‌ی نحوه تغییر صدا مطالعه می‌کرد. با این حال، با گذشت زمان، او شروع به استفاده از راه‌حل‌های پیشرفته‌تری کرد.

البته این راه‌حل نسبتاً آسانی است که تقریباً به حنجره‌اش آسیب زیادی وارد نمی‌کند و به او اجازه می‌دهد تا از مهارت‌های تغییر صدایش برای کارهای دیگری استفاده کند. گاتهام مکان پیچیده‌ای است و بتمن به هر مزیتی که می‌تواند به آن دست پیدا کند نیاز دارد.

شماره ۸: او نحوه رفتارش را تغییر می‌دهد

هویت بتمن با تغییر رفتار مخفی می ماند

هویت بتمن با تغییر رفتار مخفی می ماند

بتمن از روش‌های زیادی برای حفظ هویتش استفاده می‌کند و یکی از آن‌ها تغییر دادن نحوه‌ی رفتارش است. به عنوان مثال، او طرز ایستادن‌اش را تغییر می‌دهد و به گونه‌های متفاوتی از وضعیت ایستادن بروس وین، می‌ایستد. علاوه بر این، لباس شکل ظاهری و شکل بدن او را به روش‌های نامحسوسی تغییر می‌دهد و از شناسایی آسان آن جلوگیری می‌کند.

او همچنین به شکل کاملا متفاوتی حرکت می‌کند. به عنوان مثال، بروس وین، یک رزمی کار بسیار آموزش دیده نیست و بیشتر شبیه یک مرد مرفه و آسوده خاطر که وضعیت خوبی دارد حرکت می‌کند. اما بتمن مانند کسی حرکت می‌کند که همیشه یک ثانیه با هر نوع حمله‌ای فاصله دارد.

شماره ۷: وقتی او بروس وین است، شخص کاملاً متفاوتی است

وقتی او لباس بتمن را به تن می‌کند، تبدیل به آدم بسیار متفاوتی می‌شود. او مردی است که چیزهای وحشتناکی را تجربه کرده و مجبور شده است برای جلوگیری از فجایع بیش از حد از خودش مایه بگذارد. او لباس را همیشه با خودش حمل می‌کند، اما قطعا این لباس متعلق به بتمن است. بروس وین مرد تراژدی گریز نیست، اما شخصیت عیاش و میلیاردر او به این معناست که او به گونه‌ی متفاوتی با این قضیه برخورد می‌کند.

بسیاری از مردم بتمن و بروس را ملاقات کرده‌اند و به دلیل تفاوت‌هایشان با یکدیگر هرگز متوجه نشده‌اند که آن‌ها دراصل یک نفر هستند. این ترفند حساس و پیچیده‌ای است اما معجزه می‌کند.

شماره ۶: او با پوشیدن دستکش هایش مطمئن می‌شود که از او اثر انگشتی باقی نمانده است

پنهان کردن هویت بتمن با پوشیدن دستکش

پنهان کردن هویت بتمن با پوشیدن دستکش

دستکش‌های بتمن به روش‌های متنوعی به کارش می‌آید تا با کمک آن‌ها ضربه‌های محکم‌تری بزند، آن‌ها مجهز هستند تا او بتواند حملات را به کمک آن‌ها دفع کند و البته سوای مراقبت از دستان او، این دستکش‌ها نقش کلیدی در مخفی نگه داشتن هویت او دارند زیرا مانع از افشای اثر انگشت‌اش می‌شود.

اثر انگشت یک روش شناسایی دقیق و مطمئن است و در حالی که برخی از دشمنان بتمن قادر به دستیابی به چنین اطلاعاتی نیستند، قطعا کسانی هستند که از عهده‌ی این‌کار برمی‌آیند. بتمن با پوشیدن دستکش از این اتفاق جلوگیری می‌کند؛ بنابراین تشخیص اینکه او کیست بسیار سخت‌ می‌شود.

شماره ۵: او یک دستگاه شوکر در کلاه‌اش کار گذاشته است

بتمن یکی از بهترین قهرمانان سطح خیابان است و با انواع مهارت‌هایی که او دارد شکست دادنش برای دشمنان بسیار دشوار می‌شود. با این حال، این بدان معنی نیست که او هرگز شکست نمی‌خورد. مواقعی وجود داشته است که او را زمین زده‌اند، چه توسط یک رقیب سرسخت یا یک گروه کامل از آن‌ها. در چنین مواقعی، دشمنان او اغلب وسوسه می‌شوند که به زیر کلاهش نگاهی بی‌اندازند که البته این کار اشتباهی است.

شوکر کارگذاشته شده در کلاهش مانع از برداشته شدن ماسک توسط هر کسی می‌شود. و این راه حل کوچک اما مبتکرانه‌ای برای حل این مشکل است. بتمن به همان اندازه که می‌داند توانایی‌های زیادی دارد، می‌فهمد که برخی دعواها ممکن است برای او دردسرساز باشد؛ پس راهی برای مقابله با کنجکاوی دشمنانش باید آماده می‌کرد.

شماره ۴: او یک ماسک ثانویه را به عنوان یک چاره موقتی خواهد پوشید

ماسک ثانویه برای پنهان کردن هویت بتمن

ماسک ثانویه برای پنهان کردن هویت بتمن

حتی با دستگاه شوکر، بتمن می‌داند که ممکن است نتواند دشمن را از شناسایی چهره‌اش دور نگه دارد. شوکرها در نهایت شارژشان خالی می‌شود یا می‌توانند غیرفعال شوند و اگر تا آن زمان چاره‌ای نکند، احتمال زیادی وجود دارد که دشمنانش کلاه او را از بین ببرند. بنابراین، به عنوان یک چاره‌ی موقتی، او ماسک دیگری را برای روز مبادا کنار گذاشته است.

این کار عاری از خطا و یا اشتباه نیست زیرا هر کسی می‌تواند این ماسک را از سر او خارج کند، اما به او زمان بیشتری می‌دهد تا به خودش بیاید و راهی برای خروج از موقعیتی که در آن قرار دارد پیدا کند.

شماره ۳: او می تواند در هر موقعیتی راه خودش را پیدا کند

بتمن در طول این سال‌ها خود را در انواع مخمصه‌ها انداخته است. موقعیت‌هایی که او را به گونه‌ای آزمایش کرده‌اند که به راحتی می‌تواند یک قهرمان ضعیف‌تر از خودش را شکست می‌دهد. با این حال، او همیشه راهی برای دور زدن این موقعیت‌ها پیدا کرده و این به مواقعی که هویت او در خطر است نیز تعمیم می‌یابد. خواه دانستن زمان خروج مناسب و با سرعت زیاد باشد یا انجام انواع نقشه‌های اقتضایی. بتمن می‌تواند در هر موقعیتی راه خودش را پیدا کند.

او تیز هوش، ماهر و مهمتر از همه زیرک است. او انواع موقعیت‌ها را تجربه کرده و تقریباً از همه‌ی آن‌ها راه نجات خودش را می‌داند. او همیشه توانسته یک قدم جلوتر از اکثریت قریب به اتفاق افرادی که سعی در پیدا کردن هویت او داشته‌اند، باقی بماند.

شماره ۲: همه چیز در مورد لباس او برای مخفی کردن هویتش طراحی شده است

بتمن هنگام طراحی لباس خود چیزهای زیادی را درنظر گرفته و یکی از آن چیزها مخفی نگه داشتن هویتش بود. به این ترتیب، او تمام تلاش خودش را کرد تا لباسی بسازد که با تمام توان هرکاری می‌کند تا هویت او پنهان بماند. از دستکش تا کلاه و شنلش، همه چیز در برای حفظ راز او طراحی شده است.

کار‌هایی که او انجام می‌دهد خطرناک و اغلب غیرقانونی است، بنابراین بتمن کارهای زیادی انجام می‌دهد تا مطمئن شود هیچ کس نتواند او را بشناسد و قطعا لباس او یکی از مهم‌ترین بخش‌های این معادله است.

شماره ۱: مثل همیشه، ثروتمند بودن یکی از مهم‌ترین عوامل است

هویت بتمن

هویت بتمن

بدون پول، بتمن بودن بسیار سخت و مخفی نگه‌داشتن هویت او تقریبا غیرممکن خواهد بود. پول بزرگ‌ترین قدرتی است که بتمن در دست دارد زیرا به او اجازه می‌دهد تا انواع فناوری‌ها و لباس‌هایی که به حفظ رازش کمک می‌کند، اختیار کند.

پول به او اجازه داد تا در زمینه‌های مختلفی تمرین کند و با ترفندهایی که آموخته بود، پنهان کردن هویتش کاری آسان محسوب می‌شد و توان مالی بالای او خرید همه چیزهایی که برای ساخت لباسش نیاز بود را آسان می‌ساخت. پول مهم‌ترین امتیاز او در مخفی نگه داشتن هویتش است.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ روش مخفی نگه داشتن هویت بتمن
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane