معرفی کامل تیم جاستیس لیگ دارک | کلیشه‌شکنی DC

برای هر تیم یا شخصیت کمیک‌بوکی، «اقتباس شدن» بسیار مهم است. حتی بتمن (Batman) و امثال او که از بزرگترین شخصیت‌های دنیای سرگرمی هستند، بدون اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی، انیمیشنی و حتی حضور در بازی‌های ویدئویی به جایگاه فعلی خود نمی‌رسیدند. در این بین، گروهی بود که تنها ۶ سال پس از خلقت و اولین حضورش، وارد دنیای انیمیشن شد و اثر اختصاصی خود را دریافت کرد. با کافه کمیک همراه باشید تا با گروه لیگ عدالت تاریک یا جاستیس لیگ دارک آشنا شوید.

لیگ عدالت تاریک گروهی با پیشینه‌ی نه‌ چندان طولانی در دنیای کمیک است و انتظار نمی‌رود که مخصوصا در کشور ما، شهرت زیادی داشته باشد اما چیزی که Justice League Dark را به این جایگاه رسانده، تفاوت و در واقع تاحدی «کلیشه شکنی» است. برخلاف گروه‌های دیگر صنعت کمیک بوک مثل لیگ عدالت یا انتقام جویان (Avengers)، نمی‌توان لقب ابرقهرمان را به شخصیت‌های این تیم جذاب داد. البته زن شگفت انگیز که از اعضای این گروه محسوب می‌شود، استثنا است.

همانطور که گفته شد، تنها ۶ سال پس از خلقت این تیم توسط پیتر میلیگان (Peter Milligan)، گروه Justice League Dark پا به عرصه‌های دیگر سرگرمی گذاشت و انیمیشن اختصاصی خود را دریافت کرد. موضوعی که نشان دهنده‌ی پتانسیل نهفته در این گروه است. در ابتدا شاید شخصیت‌هایی مثل زن شگفت انگیز، جان کنستانتین و دیگر اعضا بی‌ربط و متفاوت از یکدیگر باشند اما همین عنصر که شخصیت‌ها تم نسبتا متفاوتی دارند، باعث تفاوت این گروه می‌شوند. البته فراموش نکنید که داستان‌های Justice League Dark بر پایه‌ی جادو بنا شده که نقطه‌ اشتراک اکثر اعضاست.

خلقت و چگونگی تشکیل گروه جاستیس لیگ دارک

خلقت و چگونگی تشکیل گروه جاستیس لیگ دارک

خلقت و چگونگی تشکیل گروه جاستیس لیگ دارک

با انتشار اولین کمیک‌بوک Justice League Dark در ماه سپتامبر ۲۰۱۱، این گروه جذاب و در عین حال عجیب به هواداران معرفی شد. خالق این گروه یعنی پیتر میلیگان با کنار هم گذاشتن شخصیت‌هایی در ظاهر بی‌ربط گروهی فوق‌العاده خلق کرد. کنستانتین، زن شگفت انگیز، کارآگاه چیمپ، زاتانا (Zatanna)، اتریگان (Etrigan) و البته Swamp Thing از اعضای مهم و اصلی تیم هستند.

گروه جاستیس لیگ دارک و خالقش را می‌توان از بدشانس‌های صنعت کمیک دانست. خلقت گروه تقریبا همزمان با ریبوت دنیای دی‌سی با نام New 52 و انتشار کمیک‌های فلش‌پوینت (Flashpoint) بود. Justice League Dark و کمیک‌هایش زیر سایه‌ی یکی از مهم ترین رویداد‌های دنیای کمیک بودند پس شانس چندانی برای مشهور شدن این گروه نبود. قطعا اگر سری کمیک‌های Justice League Dark با شروع نیو ۵۲ و ریبوت سری‌های دیگر DC منتشر می‌شدند، این گروه حیرت‌انگیز موفق‌تر بود.

غیر از آرک‌هایی که خارج از سری‌های طولانی منتشر می‌شوند، کمیک‌های گروه لیگ عدالت تاریک شامل ۲ سری می‌شوند که البته سری Justice League Dark 2011 با ریبوت سال ۲۰۱۸ پایان یافت و سری جدید آغاز شد. قطعا این اتفاق برای سری ۲۰۱۸ هم رخ خواهد داد و آرک‌های داستانی در یک سری جدید انتشار خواهند یافت.

در اولین کمیک‌ها، این گروه برای این تشکیل شده بود تا دنیای جادو را نجات دهد، زیرا که جادو ناپایدار شده بود و جادوگران نمی‌توانستند جادوی خود را کنترل کنند و در نتیجه ممکن بود که یک شعبده بازی ساده، خطرات بزرگی را به بار آورد.

اعضای جاستیس لیگ دارک

اعضای جاستیس لیگ دارک

اعضای جاستیس لیگ دارک

شخصیت‌های جذابی در Justice League Dark عضو بوده اند که به کمیک‌های این تیم جذابیت بخشیده‌اند. در انیمیشن‌ها هیچوقت نتوانستیم با اعضای این تیم به صورت کامل آشنا شویم زیرا تنها انیمیشن اول بود که می‌توان گفت به نسخه‌ی کمیک بوکی لیگ عدالت تاریک تاحدی وفادار بود.

انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War بیشتر شبیه به یک انیمیشن از لیگ عدالت یا کل دنیای دی‌سی بود تا یک اثر اختصاصی از JLD. پس مشخص است که نمی‌توان تنها با تماشای انیمیشن‌ها با این گروه آشنا شد و شخصیت‌های آن را شناخت. در این بخش شخصیت‌هایی که عضو گروه Justice League Dark هستند را معرفی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که تنها ۸ تن از اعضا در این بخش معرفی می‌شوند و شخصیت‌هایی مثل فانتوم استرنجر (Phantom Stranger) و مادام زندو (Madame Xanadu) که از اعضای اصلی نیستند، معرفی نمی‌شوند.

اتریگان (Etrigan)

اتریگان (Etrigan)

اتریگان (Etrigan)

اتریگان یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های DC است که در JLD هم حضور دارد. با اینکه او در ابتدا عضو تیم نبود، اما از شخصیت‌های مهم کمیک‌ها و کارتون‌های لیگ عدالت تاریک است. این شخصیت با نام اصلی جیسون بلاد (Jason Blood) یک دیو است که در جهنم زاده شده، با این حال یک ابرقهرمان و در بعضی اوقات ضدقهرمان است و حتی در لیگ عدالت نیز عضو بود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدرت او، کنترل آتش است.

این شخصیت که توسط جک کربی (Jack Kirby) افسانه‌ای خلق شده، اولین بار در شماره ۱ سری کمیک‌های «روح خبیث» به دنیای کمیک وارد شد و از آن زمان تا حالا نیز با این لقب شناخته می‌شود. با وجود قدرت بالای اتریگان، او در انیمیشن لیگ عدالت تاریک: نبرد آخرالزمان، از نسخه شرور زن شگفت انگیز شکست خورد. پیش‌گویی، طول عمر و زوددرمانی دیگر قدرت‌های مهم این شخصیت هستند.

زاتانا (Zatanna)

زاتانا (Zatanna)

زاتانا (Zatanna)

 

زاتانا که در ابتدا در شماره ۴ سری Hawkman در دنیای کمیک حضور پیدا کرد، یکی از مهم‌ترین جادوگران دنیای دی‌سی و همچنین یکی از مهم‌ترین اعضای Justice League دارک محسوب می‌شود. زاتانا، دختر زاتارا فقط یک شعبده باز ساده نیست. او از لحاظ قدرت با شخصیت‌هایی مثل Mister Mxyzptlk و حتی شبح یا اسپکتر (Spectre) مقایسه می‌شود.

او معمولا ورد‌های خود را برعکس می‌خواند. برای مثال کلمه‌ی بروید را در هنگام خواندن ورد، «دیورب» تلفظ می‌کند. البته باید این را بدانید که Zatanna حتی بدون خواندن ورد قادر به جادو کردن است. زاتانا علاوه بر لیگ عدالت تاریک از اعضای Justice League نیز هست. جان کنستانتین و بتمن از همدستان اصلی او محسوب می‌شوند. گاردنر فاکس (Gardner Fox)، خالق تیم انجمن عدالت آمریکا (JSA) که اولین گروه در صنعت کمیک محسوب می‌شود، زاتانا را در سال ۱۹۶۴ خلق کرد.

جان کنستانتین (John Constantine)

جان کنستانتین (John Constantine)

جان کنستانتین (John Constantine)

خوشبختانه نویسندگانی بودند که ثابت کردند کمیک‌بوک فراتر از یک سرگرمی برای کودکان و نوجوانان است. از نظر خیلی‌ از هواداران در بین این نویسنده‌ها، آلن مور (Alan Moore) برترین آنهاست. این نویسنده‌ی بزرگ آثار فوق‌العاده‌ای نظیر وی فور وندتا (V For Vendetta)، واچمن (Watchmen) و بتمن: جوک کشنده (Batman: The Killing Joke) را خلق کرده اما قطعا یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شخصیت‌هایی که آلن مور به وجود آورده، جان کنستانتین است.

آلن مور اولین بار از این شخصیت در شماره ۳۷ سری کمیک‌های شاهکار سوامپ ثینگ استفاده کرد. جان کنستانتین با اینکه یک جادوگر محسوب می‌شود، اما در عین حال یکی از بزرگترین کارآگاه‌های دنیای کمیک نیز هست. این موضوع در کنار ویژگی‌های شخصیتی، کنستانتین را شخصیتی جذاب کرده است. اکثر داستان‌های دوزخ‌افروز (Hellblazer) در ژانر ترسناک هستند.

کنستانتین شخصیتی است که توانسته لوسیفر (Lucifer) یعنی شیطان دنیای دی‌سی را گول بزند و در تقابل با او موفق باشد. داستان‌های او فوق‌العاده تخیلی هستند اما این نه تنها چیزی از جذابیت این شخصیت کم نکرده، بلکه خود باعث به وجود آمدن این فضا در داستان‌های این شخصیت شده است. دوزخ‌افروز انواع قدرت‌های جادویی را داراست.

پیشنهاد می‌شود آثاری که بر پایه این شخصیت خلق شده اند را تجربه کنید تا با این ضد قهرمان فوق‌العاده آشنا بشوید. مطمئن باشید که او می‌تواند در لیست شخصیت‌های محبوب شما جای گیرد.

اعضای جاستیس لیگ دارک : سوامپ ثینگ (Swamp Thing)

سوامپ ثینگ (Swamp Thing)

سوامپ ثینگ (Swamp Thing)

 

دیگر مخلوق مهم آلن مور که البته با همکاری تعداد زیادی از نویسندگان خلق شد، سوامپ ثینگ، موجودی از باتلاق است. احتمالا نام کمیک‌بوکی شاهکار با نام Swamp Thing را شنیده اید. این سری شامل مجموعه داستان‌هایی از شخصیت موجودی از باتلاق می‌شود که آلن مور آن‌ها را با سبک نوشتار دلنشین خود به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در دنیای کمیک تا به حال سه شخص عنوان سوامپ ثینگ را یدک کشیده‌اند. اولین سوامپ ثینگ، الکس اولسن (Alex Olsen) بود. او در اولین حضور سوامپ ثینگ به عنوان هویت اصلی این شخصیت و در شماره ۹۲ خانه اسرار در سال ۱۹۷۱ به خوانندگان معرفی شد. یک سال بعد که سری اختصاصی این شخصیت با نویسندگی مور منتشر شد، سوامپ ثینگ هویت جدیدی با نام الک هالند (Alec Holland) دریافت کرد. در ۱۹۸۶ و در شماره ۴۷، شخص جدیدی به عنوان موجود باتلاقی شناخته شد که آلبرت هولرر (Albert Holerer) نام داشت.

اورجین شخصیت سوامپ ثینگ، از اورجین‌های قابل قبول وجذاب دنیای کمیک‌بوک است. الک هالند پس از مرکش به داخل یک باتلاق افتاد و تبدیل به این آفریده‌ی سبز با توانایی کنترل طبیعت شد. هدف اصلی او همیشه محافظت از طبیعت و محیط زیست بوده و گیاهان برای او از همه چیز مهم‌تر هستند. لازم به ذکر است که موجود باتلاقی جاودانه است.

زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

بدون شک زن شگفت انگیز یا واندروومن، یکی از برترین و مهم‌ترین شخصیت‌های دی‌سی و حتی دنیای کمیک است. پروفسور ویلیام مولتن مارستون (William Moulton Marston) در اوایل عصر طلایی کمیک‌بوک و در شماره‌ی ۸ سری All-Star این شخصیت را به عنوان نماد فمینیسم خلق کرد.

دایانا یکی از زنان جنگجوی تمیسکیرا (Themiscyra) است که توسط مادر و خاله‌های خود آموزش دید. الهه‌ی حقیقت توسط زئوس از خاک رس پیکرتراشی شده و یکی از ۳ عضو اصلی لیگ عدالت است. کمند حقیقت که صلاح اصلی اوست، این اجازه را می‌دهد تا حقیقت را بفهمد. او به حدی قدرتمند است که توان مهار یک صاعقه را هم دارد.

تا حالا ۲ فیلم اختصاصی و ۱ سریال بر اساس این شخصیت ساخته شده است. علاوه بر این، در فیلم‌های گروهی دی‌سی و دیگر شخصیت‌های این کمپانی حضور داشت. گل گدوت (Gal Gadot) در فیلم‌های دی‌سی نقش این شخصیت را ایفا کرده و تا حدودی هم در این کار موفق بوده. اولین فیلم این شخصیت از بهترین آثار دی‌سی است اما فیلم دوم را می‌توان از ضعیف‌ترین فیلم‌های کمیک‌بوکی دانست.

ددمن (Deadman)

ددمن (Deadman)

ددمن (Deadman)

یکی از اعضای نسبتا مهم لیگ عدالت تاریک در کمیک‌بوک‌ها و یکی از اعضای اصلی در انیمیشن‌ها، ددمن یا بوستون برند (Boston Brand) است. به عنوان یک روح، او می‌تواند بدن هر موجود را تصاحب کند. برای مثال در کارتون Justice League Dark او اینکار را با بتمن انجام داد.

برند که در شماره ۲۰۵ کمیک‌های «ماجراهای عجیب و غریب» به هواداران معرفی شد، علاوه بر توانایی‌های رزمی، قادر به نامرئی شدن، لمس‌ ناپذیری و پرواز است. زمانی که از حلقه‌ی قدرت فانوس سیاه و فانوس سفید استفاده کند، قدرت‌های حلقه را نیز بدست می‌آورد.

من‌بت (Man-Bat)

من‌بت (Man-Bat)

من‌بت (Man-Bat)

در نگاه اول، من‌بت به عنوان یکی از دشمنان شوالیه تاریکی شناخته می‌شود اما در زمانی که او عضو گروه Justice League Dark بوده، شخصیتی شرور و تبهکار محسوب نمی‌شد. او در کمیک‌بوک‌های لیگ عدالت تاریک بیشتر با نام «کرک» شناخته می‌شود.

دکتر رابرت کرک‌لند لنگستروم (Robert Kirkland Langstrom) دانشمندی بود که بر روی خفاش‌ها مطالعه می‌کرد اما در یک حادثه تبدیل به خفاشی مخوف در اندازه انسانی شد. به همین دلیل است که به او Man-Bat می‌گویند. او در حال ناشنوا شدن بود و میخواست ترکیبی را بر روی خود آزمایش کند تا از این اتفاق جلوگیری کند. او موفق شد اما اثرات جانبی ازمایش، تبدیل شدن به یک هیولا بود.

کارآگاه چیمپ (Detective Chimp)

کارآگاه چیمپ (Detective Chimp)

کارآگاه چیمپ (Detective Chimp)

بدون شک Detective Chimp شخصیتی جذاب و ناشناخته در دنیای دی‌سی است. علاوه بر این، او را می‌توان از برترین کارآگاه‌های دنیای دی‌سی و کل دنیای کمیک دانست. او از نژاد شامپانزه‌های فراهوشمند است و هم‌نوع گراد (Grood) محسوب می‌شود، اما او تبهکار نشد و در عوض تبدیل به یکی از عجیب‌ترین و بهترین کارآگاه‌های DC شد.

از نظر ظاهری او کاملا شبیه به یک کارآگاه است. در داستان‌ها همیشه او را دست‌کم می‌گیرند و او همیشه می‌خواهد ثابت کند که لیاقت جانشینی یک ابرقهرمان را دارد و مسئولیت پذیر است. البته خود او نیز گاهی به خود شک می‌کند و از خود ناامید می‌شود.

دشمنان جاستیس لیگ دارک ، از لیگ بی‌عدالتی تاریک تا فلیکس فاوست

دشمنان جاستیس لیگ دارک

دشمنان جاستیس لیگ دارک

واقعیت این است که تاکنون، هیچ نویسنده‌ای نتوانسته شروری جذاب، در حد و اندازه‌های Justice League Dark در کمیک‌های این تیم خلق کند. البته شخصیت‌هایی بودند که از دشمنان دیگر تیم‌ها بوده و در کمیک‌بوک‌های لیگ عدالت تاریک حضور پیدا کرده‌اند. هرچند دشمنان JLD از شروران برتر کمیک‌بوکی نیستند اما داستان‌های کمیک‌بوکی و به خصوص ابرقهرمانی، بدون حضور ویلن‌ها چیزی بیشتر از یک شوخی نیستند.

InJustice League Dark

InJustice League Dark

InJustice League Dark

همانطور که لیگ عدالت، گروهی از دشمنان با نام «لیگ بی عدالتی» دارد، بزرگترین دشمن “Justice League Dark” هم گروهی از ابرشروران با نام لیگ بی عدالتی تاریک هستند. Circe، یکی از بزرگترین دشمنان لیگ عدالت تاریک، در تلاش برای آزاد کردن اکلیپسو (Eclipso)، لیگ بی عدالتی تاریک را با حضور سولومون گراندی (Solomon Grundy)، پاپا میدنایت (Papa Midnite) و چندین ابرشرور دیگر ایجاد کرد.

با حضور این تعداد شخصیت قدرتمند، آنها حتی توانستند قهرمانان داستان یعنی JLD را در تقابل با آنان شکست دهند و اکلیپسو را نیز آزاد کنند. احتمال دارد که شما نام این گروه را با (Injustice Soceity) اشتباه بگیرید. بدون شک گروه Injustice League Dark بزرگترین دشمنان کنستانتین و هم‌رزمانش هستند.

Circe

Circe

Circe

شرور‌ها و حتی قهرمانان و ضدقهرمانان، بیشتر اوقات پس از یک ریبوت موفق شده اند. برای مثال شخصیت فلش (Flash) پس از اینکه تغییر هویت داد و با نام بری آلن (Barry Allen) شناخته شد، به قهرمانی محبوب‌تر تبدیل شد و حتی ریبوت Sandman باعث خلق شاهکاری ادبی در سطح جهانی شد.

ساحره‌ی شرور جهان دی‌سی هم از این قاعده پیروی می‌کند با اینکه حتی بعد از ریبوت هم به شهرت چندانی نرسید، اما Circe که همیشه جادوگری شرور در کمیک‌های زن شگفت انگیز بود، در دوره Rebirth به تهدیدی بزرگ برای لیگ عدالت تاریک تبدیل شد. البته کیرکه حتی در زمانی که دشمن واندررومن بود، از شخصیت‌های مهم داستان‌های او بود. او در بعضی اوقات ظاهری متفاوت دارد که ممکن است شناختن او را برای خوانندگان سخت کند.

Felix Faust

فلیکس فاوست

فلیکس فاوست

 

فلیکس فاوست، به همراه پاپا میدنایت از دشمنان جان کنستانتین است که از شروران داستان‌های JLD محسوب می‌شود. البته میدنایت صرفا به دلیل حضور در «لیگ بی عدالتی تاریک» با Justice League Dark جنگید. فاوست به هیچ عنوان از شروران درجه یک نیست. البته به واسطه حضور در انیمیشن لیگ عدالت تاریک و سریال کنستانتین، تا حدودی به شهرت این شخصیت اضافه شد.

این جادوگر قدرتمند علاوه بر کنستانتین، از دشمنان زاتانا و لیگ عدالت نیز محسوب می‌شود. او همیشه در اقتباس‌ها شخصیتی قدرتمند نشان داده شده و قهرمانان در نبرد با او به دردسر افتاده اند.

دشمنان جاستیس لیگ دارک : Doctor Fate

دشمنان جاستیس لیگ دارک : Doctor Fate

دشمنان جاستیس لیگ دارک : Doctor Fate

قطعا دکتر فیت یک ابرشرور نیست اما زمانی که نابو تصمیم گرفت تا نظم را به دنیای جادو بیاورند و عملا نیروی جادو را از بین ببرند و آن را بی‌ثبات کنند، من‌بت، کنستانتین، سوامپ ثینگ، زن شگفت انگیز، کارآگاه چیمپ و زاتانا در اولین ماجراجویی Justice League Dark با کمک گرفتن از فانتوم استرنجر بر علیه نابو اقدام به حمله کردند.

دکتر فیت که پیش از این در مقاله معرفی  JSA در کافه کمیک به آن پرداختیم، از قدرتمندترین جادوگران و شخصیت‌های دنیای کمیک‌بوک است که قدرت‌های بسیاری دارد. پرواز، جادو، سفر در زمان و کنترل ذهن تنها تعداد کمی از قابلیت‌های ارباب نظم هستند. اولین و اصلی‌ترین دکتر فیت در دنیای کمیک، Kent Nelson نام دارد. پس از اینکه کنت در نوجوانی با کشیدن یک اهرم و بیدار کردن نابو که باعث انتشار گازی می‌شد، شاهد مرگ پدرش بود، تبدیل به میزبان نابو شد و کلاهخود او را بر سر کرد تا به جادوگری با نام دکتر فیت تبدیل شود.

رابطه‌ی نابو و کنت همیشه دوستانه نبود. کنت به عنوان یک قهرمان او را در تمام موارد قبول ندارد. در اولین داستان لیگ عدالت تاریک، این نابو بود که جادو را بی ثبات کرد و با قهرمانان جنگید.

Eclipso

Eclipso

Eclipso

پیش از اینکه Spectre مامور مجازات گناهکاران شود، این وظیفه بر دوش فرشته‌ای با نام اکلیپسو بود. از آنجا که اکلیپسو در انجام این کار فوق‌العاده خشن بود و در مجازات زیاده‌روی می‌کرد، از بهشت اخراج شد. او قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. پرواز، جاودانگی و جادوگری تنها بخش کوچکی از قدرت‌های دشمن درجه‌ یک اسپکتر هستند.

علاوه بر Justice League Dark و اسپکتر، اکلیپسو از دشمنان اصلی «انجمن عدالت آمریکا» نیز محسوب می‌شود. شاهزاده تاریکی جهان دی‌سی اولین بار در سال ۱۹۶۳ به هواداران این کمپانی معرفی و تبدیل به شروری مهم در دنیای DC شد.

Upside Down Man

UDM

در همان آرک اول داستان‌های لیگ عدالت تاریک یعنی کمیک The Last Age of Magic، شروری با نام Upside Down Man حضور پیدا کرد که تقریبا توانست لیگ را شکست دهد اما پیش از اینکه آن‌ها را بخورد و هدف بزرگترش یعنی نابودی دنیا را به سرانجام برساند، نبرد را واگذار کرد.

با اینکه این ویلن، شخصیت مشهوری نیست، از بزرگترین دشمنان Justice League Dark محسوب می‌شود و رویارویی‌های بیشتری نسبت به خیلی از شروران مشهورتر با این گروه داشته؛ لازم به ذکر است که این شخصیت یک موجود جادویی محسوب می‌شود.

حضور جاستیس لیگ دارک در عرصه‌های دیگر سرگرمی

حضور جاستیس لیگ دارک در عرصه‌های دیگر سرگرمی

حضور جاستیس لیگ دارک در عرصه‌های دیگر سرگرمی

همانطور که گفته شد تا به الان ۲ انیمیشن بر اساس لیگ عدالت تاریک ساخته شده که فقط انیمیشن اول از نظر اعضا به نسخه‌ی کمیک‌بوکی وفادار بود. در لیست زیر تمامی حضور‌های Justice League Dark در عرصه‌های دیگر سرگرمی را مشاهده می‌کنید.

  • انیمیشن Justice League Dark
  • انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War
  • بازی Injustice 2
  • بازی Lego DC Super-Villains

از جاستیس لیگ دارک چه بخوانیم؟

از جاستیس لیگ دارک چه بخوانیم؟

از جاستیس لیگ دارک چه بخوانیم؟

  • کمیک The Last Age of Magic: کمیک‌بوک «آخرین عصر جادو» در سال ۲۰۱۱ به عنوان اولین آرک داستانی تیم Justice League Dark منتشر شد. با این که این اثر را به هیچ عنوان نمی‌توان از بهترین کمیک‌های DC دانست، اما از آنجا که اولین کمیک لیگ عدالت تاریک محسوب می‌شود، شما را به خوبی با تیم و اعضای آن آشنا می‌کند. همچنین در این کمیک می‌توانید شاهد حضور دکتر فیت و مرد وارونه نیز باشید. این آرک داستانی نمره‌ی 3.8 از 5 را در سایت goodreads دریافت کرده است.
  • کمیک The Witching War: این کمیک که ولیوم سوم سری کامیک Justice League Dark محسوب می‌شود، دشمن درجه یک لیگ را به تصویر می‌کشد. «لیگ بی عدالتی تاریک» با رهبری کیرکه در مقابل قهرمانان قرار می‌گیرد. این اثر که توسط جیمز تینیون (James Tynion) نوشته شده، نمره‌ی 3.9 از 5 را در وب‌سایت goodreads به دست آورده است.
  • کمیک A Costly Trick of Magic: دیگر کمیک‌بوکی که «مرد وارونه» را به تصویر می‌کشد، آرک چهارم سری Justice League Dark یعنی داستان A Costly Trick of Magic است. این کتاب مصور که از بهترین آثار لیگ عدالت تاریک محسوب می‌شود نمره‌ی بالای 4 از 5 را در سایت goodreads کسب کرده است.

چه شخصیت‌ها و چه تیم‌های دیگری را معرفی کنیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. برای خواندن دیگر مقالات کمیک‌بوکی به بخش مقالات سایت ما مراجعه کنید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی کامل تیم جاستیس لیگ دارک | کلیشه‌شکنی DC