گزیده اخبار کمیک این هفته – هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۱

هر هفته اخبار کمیکی زیادی منتشر می‌شود و دنیای کمیک بوک هر روز پویاتر از گذشته رو به جلو در حال حرکت است. ما نیز در کافه کمیک به نوبه خود برای این‌که از سرعت این حرکت عقب نیافتیم، هر هفته مروری می‌کنیم بر گزیده اخبار کمیک از اخبار سینمایی گرفته تا اخبار تلویزیونی و البته اخبار خود کمیک بوک‌ها. با گزیده اخبار کمیک این هفته همراه ما باشید.

اخبار سینمایی

  • ویژه برنامه تعطیلات نگهبانان کهکشان اولین پروژه دنیای مارول بدون حضور شرور است

جیمز گان، نویسنده و کارگردان قسمت ویژه نگهبانان کهکشان تأیید کرد که این فیلم دیزنی پلاس فاقد آنتاگونیست بوده که این موضوع آن را تبدیل به اولین پروژه دنیای سینمایی مارول بدون وجود شخصیت منفی می‌کند. گان در مصاحبه‌ خود با Variety اعلام کرد که هیچ ادمی بدی در داستان حضور ندارد و  همین موضوع سبب جذابیت آن شده است. نقدهای این فیلم هم بسیار مثبت است و منتقدان لحن احساساتی آن را ستایش کرده و داستان‌سرایی‌های آن را دوست دارند.

  • تریلر قسمت سوم فیلم نگهبانان کهکشان منتشر شد

این فیلم در تاریخ 15 اردیبهشت ۱۴۰۲ (۵ می ۲۰۲۳) اکران می‌شود.

 

 

  • سه‌گانه مرد عنکبوتی دومین فرنچایز فیلم موفق تمام دوران است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که به لطف Spider-Man: No Way Home، سه گانه مرد عنکبوتی، دومین فرنچایز موفق تمام دوران است. این مطالعه توسط Betway انجام شده و در آن سه گانه مرد عنکبوتی در رتبه دوم و پس از جنگ ستارگان قرار گرفت. این مطالعه هر فرنچایز را از 90 رتبه بندی کرد و امتیازاتی بر مبنای درآمد باکس آفیس، تعداد جوایز کسب شده، جستجوهای تریلر و … به هر کدام اختصاص داد. جنگ ستارگان امتیاز 69.3 از 90 و مرد عنکبوتی امتیاز 65.3 را کسب کردند.

  • جیمز گان تأیید کرد که دنیای دی‌سی پتانسیل خود را در فیلم، تلویزیون و انیمیشن به کار خواهد گرفت

جیمز گان در پاسخ به پرسش‌هایی درباره آینده DCU اعلام کرد که فیلم‌های ابرقهرمانی آینده DC به پروژه‌های روی صفحه نمایش کوچک متصل می‌شوند. گان، مدیرعامل تازه منصوب شده استودیو دی سی به سوالات طرفداران در توییتر پاسخ داد و در یکی از آن‌ها به این موضوع اشاره کرد که قصد دارد نمایش‌های بیشتری برای قهرمانان لایو اکشن دی‌سی ساخته و به طرفداران اطمینان داد که دی سی در دنیای فیلم و تلویزیون و انیمیشن فعال خواهد بود.

  • جیمز مک ‌آووی، ستاره سابق فیلم مردان ایکس، بزرگترین پشیمانی خود از چهار فیلمی که بازی کرده را به اشتراک گذاشت

این بازیگر در مصاحبه با GQ به فیلم‌های مردان ایکس خود پرداخته و اعلام کرد متأسف است که بیشتر به رابطه بین شخصیت او (چارلز خاویر) و اریک لنشر/مگنتو پس از اولین حضورشان در سال 2011 در فیلم X-Men: First Class نپرداخته‌اند. “بزرگترین انتقاد من از کاری که در طول چهار فیلم انجام دادیم این بود که چرا بعد از فیلم اول، از رابطه بین خاویر و مگنتو، که ستون فقرات فیلم اول را تشکیل می‌داد، استفاده نکردیم. چرا آن سلاح بزرگ را دور انداختیم؟”.

X-Men Director Chooses Three Actors To Replace Hugh Jackman's Wolverine - Geekosity

  • چه زمانی هیو جکمن از بازنشستگی خود از نقش ولورین پشیمان شد؟

هیو جکمن در حال آماده شدن برای بازگشت به نقش خود در فیلم ددپول 3، از کنار گذاشتن ولورین ابراز پشیمانی می‌کند. این بازیگر در مصاحبه با Deadline بیان کرد که تقریباً بلافاصله پس از اعلام اینکه فیلم لوگان در سال 2017 آخرین فیلم او به عنوان ضدقهرمان محبوب خواهد بود، پشیمان شد. با وجود اینکه در ذهن خود به این نقش پایان داده بود اما جایی در اعماق وجودش تمایل داشت که دوباره نقش را امتحان کند. جکمن در سال 2024 دوباره در نقش لوگان ظاهر خواهد شد.

  • پلنگ سیاه واکاندا تا ابد، از مرد آهنی و شانگ چی در باکس آفیس جهانی پیشی گرفت

در باکس آفیس آمریکای شمالی (ایالات متحده، کانادا و پورتوریکو)، این فیلم به فروش 321 میلیون دلاری رسیده است که بیش از 3 میلیون دلار از مجموع فروش مرد آهنی بالاتر است. در همین حال، Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings با مجموع 224.5 میلیون دلار در رتبه پایین‌تر قرار دارد.

وقتی صحبت از مجموع فروش جهانی می‌شود، Wakanda Forever با 600 میلیون دلار در صدر جدول جای گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اکران خود به 800 میلیون دلار برسد که این رقم آن را تبدیل به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های دوران پاندمیک می‌کند. این فیلم از فروش جهانی Iron Man با 585.3 میلیون دلار و فروش فیلم Shang-Chi با 432.2  میلیون دلار پیشی گرفته است.

  • گفته می‌شود مرد عنکبوتی 4 تام هالند در مرحله پیش‌تولید قرار دارد

در یک گزارش جدید ادعا شده که تولید قسمت چهارم مجموعه فیلم مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول در مرحله پیش تولید به سر می‌برد. نه استودیوی مارول و نه سونی به طور علنی در مورد وضعیت مرد عنکبوتی 4 اظهار نظری نکرده‌اند، بنابراین فعلا باید منتظر تایید خبر باشیم. با توجه به اخبار اخیر مبنی بر تمدید قرار داد تام، گفته می‌شود هالند برای بازی در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی حداقل برای یک فیلم دیگر حضور دارد اما مشخص نیست آیا قرارداد او برای دنباله‌های بعدی نیز تمدید ‌شود یا خیر.

Secret Invasion: Emilia Clarke is excited to be part of the MCU - The Goa Spotlight

اخبار تلویزیونی

  • جزئیات جدیدی از شخصیت امیلیا کلارک در دنیای مارول منتشر شده است

طبق گزارش DanielRPK در توییتر، کلارک در دنیای مارول نقش یک اسکرال به نام G’iah را ایفا می‌کند. او دختر Talos بوده و برای ظاهر زمینی خود از نام مستعار Nell استفاده می‌کند. نه استودیوی مارول و نه دیزنی پلاس به طور علنی در مورد این موضوع صحبت نکرده‌اند، در نتیجه باید منتظر ماند.

اخبار بازی

  • در تریلر جدید اونجرز، توانایی سرباز زمستان به تصویر کشیده شده

جدیدترین تریلر Marvel’s Avengers بر توانایی‌ها و حرکات مختلف شخصیت Winter Soldier تمرکز دارد. در این تریلر ابتدا معرفی کوتاهی از سرباز زمستان ارائه شده و سپس تمام حرکات و اسلحه‌های این شخصیت مورد بررسی قرار گرفته است. سرباز زمستان در 29 نوامبر به بازی اضافه خواهد شد.

 

 

  • تریلر جدید بازی میدنایت سانز منتشر شد

در این بازی تیم خود را انتخاب کرده، مهارت‌های آن‌ها را بررسی و انتخاب کنید و سپس وارد مبارزه با دشمنان شوید. به‌جای انتخاب آزاد توانایی‌ها، کارت‌های مربوط به هر قهرمان در اختیارتان قرار می‌گیرد که بسته به این کارت‌ها می‌توانید حمله کرده یا دشمنان را به اطراف پرتاب کنید. این بازی در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری اکس/اس منتشر خواهد شد؛ در حالی که نسخه کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ و ایکس‌باکس وان در تاریخی نامشخص عرضه می‌شود.

 

 

  • توسعه‌دهنده Iron Man VR در حال کار روی بازی بتمن است

طبق گزارشات استودیو سازنده Iron Man VR مارول، در حال کار بر روی یک بازی واقعیت مجازی مبتنی بر بتمن، ابرقهرمان دنیای دی‌سی است. نه استودیو Camouflaj و نه کمپانی مادر Meta هنوز هیچ بیانیه رسمی در مورد بازی جدید نداده و نمی‌توان مطمئن بود که گیم‌پلی Batman VR چه خواهد بود.

  • بازی‌های دی‌سی با دنیای فیلم و سریال آن در ارتباط خواهند بود؟

در حالی که مارول تصمیم گرفته بازی‌ها را از فیلم‌هایش جدا نگه دارد و به آن‌ها اجازه دهد داستان‌های اصلی خود را روایت کنند، به نظر می‌رسد که دی‌سی در مسیری متفاوت قرار خواهد گرفت. بازی‌های آینده DC ظاهراً بخشی از یک جهان بزرگ‌تر خواهند بود که با فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی DCU ارتباط دارند. این چیزی است که جیمز گان، مدیرعامل و رئیس جدید استودیو دی سی در پاسخ به یک طرفدار در توییتر گفته است. گان بر دنیای بزرگتر و بهم پیوسته DC نظارت خواهد کرد و وقتی در توییتر از او پرسیده شد که آیا این جهان شامل بازی‌های آینده خواهد شد، او با یک «بله» ساده پاسخ داد.

  • تریلر جدید بازی میدنایت سانز پایان دنیا را نشان می‌دهد

در تریلر جدید منتشر شده برای بازی میدنایت سانز که 2 دسامبر عرضه می‌شود، لیلیث، مادر شیاطین زنده شده و نقشه‌ای برای پایان دادن به دنیا دارد. فقط Hunter، فرزند لیلیث که قبلا به مهر و موم کردن او کمک کرده بود، می‌تواند به نجات دنیا کمک کند. او با Midnight Suns متحد شده و با موجودات فوق‌العاده‌ای که توسط جادوی لیلیث تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، مانند Venom و Hulk (معروف به The Fallen) مبارزه می‌کنند. H.Y.D.R.A، شیاطین و خیلی چیزهای دیگر نیز سد راه آن‌ها قرار دارد.

  • اولین آپدیت بزرگ Gotham Knights با دو حالت جدید

اولین آپدیت بزرگ Gotham Knights پس از عرضه منتشر شده و دو حالت کاملاً جدید را به بازی اضافه می‌کند. حالت Heroic Assault چهار بازیکن را شامل می‌شود که با هم متحد شده و در شهر گاتهام با دشمنان مبارزه می‌کنند. حالت Showdown یک حالت دو نفره است که امکان مبارزه با Mr Freeze, Clayface, Talia al Ghul و Harley Quinn را فراهم می‌کند.

Avenger Prime will be revealed and Doom the Living Planet debuts in  February's Avengers Assemble | GamesRadar+

اخبار کمیک

  • مارول قدرتمندترین اونجر، Avenger Prime را معرفی می‌کند

سه تیم ابرقهرمانی از سراسر زمان و فضا در Avengers Assemble Alpha با هم متحد شده و Avenger Prime مرموز در قلب این تیم قرار دارد. هویت واقعی Avenger Prime قرار است در Avengers #65 و در فوریه 2023 منتشر شود. این شخصیت با کلاهی آزگاردی (شاید کلاه ثور یا جین فاستر) و کراواتی سبز در کت شلوار به تصویر کشیده شده و جزئیات بیشتر در مورد او در ابهام است. تنها چیزی که از این ابرقهرمان می‌دانیم، دوستی او با Mephisto و استفاده او از جادو است.

  • بازگشت پسر کاپیتان آمریکا به دنیای مارول

پسر استیو راجرز به دنیای مارول باز می‌گردد تا در شماره آتی Captain America: Symbol of Truth با کاپیتان متحد شود. در شماره 7 شاهد بازگشت ایان راجرز، پسر خوانده استیو راجرز (که بیشتر به عنوان کاپیتان آمریکای اصلی مارول شناخته می‌شود)، خواهیم بود. وقایع شماره قبلی باعث شعله ور شدن یک جنگ داخلی در موهاندا (همسایه واکاندا) و کشته شدن رهبر آن‌ها شد؛ در طی این حمله فالکون جدید به شدت زخمی شد. پس از این حادثه سم به دنبال کسانی است که مسئول اتفاق هستند: آنتاگونیست پلنگ سیاه، گرگ سفید و دشمن قدیمی او کراس‌بونز. در شرایطی که کاپیتان آمریکا نیاز مبرمی به پشتیبان دارد، ایان راجرز به او می‌پیوندد.

  • دشمنان جدید بتمن Arkham را نابود کردند

گاتهام سیتی توسط شیاطین در Detective Comics مورد حمله قرار گرفته و ارکهام را کاملاً با خاک یکسان کرده‌اند. البته این همه ماجرا نیست زیرا پس از خرابی این منطقه شروع به انجام اقداماتی برای کنترل دنیای جنایتکاران گاتهام می‌کنند.

  • داستان شرور Heartless از کجا آغاز شد؟

در شماره اول Nightwing Annual نشان داده می‌شود که چگونه داستان غم‌انگیز دیک گریسون، یک شرور جدید به نام Heartless ایجاد کرد. پسری به نام Shelton Lyle که بعدا او را با نام Heartless می‌شناسیم، در خانه‌ای با محیط نامناسب بزرگ شد و رفتار غیرانسانی با حیوانات داشت. او به ندرت صحبت می‌کرد اما به سرعت با پیشخدمت جدید خانواده دوست می‌شود، مردی که خود را Gerald Chamberlain می‌نامد؛ در واقع این نام را از قربانی خود گرفته که توسط او کشته شده بود.

جرالد، شلتون را به جاهای مختلفی می‌برد و روزی که این دو در سیرک حضور داشتند، همان روزی است که والدین دیک، مری و جان، به‌طور غم‌انگیزی در جریان آکروباتیک کشته شدند. در میان نگاه وحشت زده و ناراحت بقیه، تنها شلتون بود که برقی در چشمانش دیده شد و بالاخره نسبت به یک چیز علاقه نشان داد. از آن به بعد شلتون از پوسته خود بیرون آمد و به افکار خشونت آمیز خود جامه عمل پوشاند. سال‌ها بعد، جرالد مرگ والدین شلتون را برنامه ریزی کرد، البته شلتون نیز در این حادثه مجروح شد. جرالد امضا جعل کرده و به شلتون اجازه داد تا در یک پیوند اضطراری، قلب پدرش را دریافت کند. این عمل الهام بخش شلتون شد تا در بزرگسالی نام ابرشرور Heartless را به‌کار برد.

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم از آخرین اخبار کمیک شما را باخبر کنیم. هر هفته با مروری بر گزیده اخبار و مقالات متنوع همراه ما باشید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.