معرفی 20 سپر کاپیتان آمریکا | از بدترین تا بهترین

20 مورد از بدترین و بهترین سپرهای کاپیتان آمریکا

در دنیایی که پر از سلاح‌های مختلف است هیچ سلاحی پرمعنی‌تر از سپر کاپیتان آمریکا در دنیای مارول نیست. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۲۰ مورد از سپرهای نمادین این شخصیت بپردازیم.

کاپیتان آمریکا یکی از قدیمی‌ترین ابرقهرمانان تاریخ است و عمدتا به عنوان رهبر انتقام‌جویان نیز شناخته می‌شود. او قهرمانی است که مدام بر علیه شر می‌جنگد و آمریکایی‌ها را از شر تهدیدات داخلی و خارجی نجات می‌دهد. هیچ تصویری از این ابرسرباز معروف بدون سپرش کامل نمی‌شود. این سپر همیشه روی بازوی کاپیتان جا خوش کرده و اراده تمام‌نشدنی آمریکا را در مبارزه علیه شر نشان می‌دهد. چه در جنگ جهانی دوم، خیابان‌های نیویورک سیتی یا دورترین نقاط فضا باشد، سپر کاپیتان آمریکا جان او را نجات داده است.

چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که سپری که همه ما با آن آشنا هستیم تنها یکی از چندین ده طرح مختلف در طول تاریخ این شخصیت است. از پیشرفت‌های فناوری جدید گرفته تا واقعیت‌های موازی، ما در تاریخچه مارول بررسی کردیم تا مشخص کنیم که ۲۰ سپر برتری که نگهبان آزادی در مبارزه مداوم برای حقیقت، عدالت و روش آمریکایی استفاده کرده کدام‌ها هستند.

20- سپر شفاف

سپر شفاف

سپر شفاف

در دهه ۷۰، دو فیلم تلویزیونی کاپیتان آمریکا اکران شدند. صادقانه بگوییم، هر دو بسیار بد و وحشتناک بودند. بازی و نویسندگی آن‌ها ضعیف بود، داستان و شخصیت تقریباً هیچ شباهتی به استیو راجرز کمیک نداشت و واقعاً اتفاق خاصی در آن‌ها رخ نداد. بدلکاری‌های عملی موتور سیکلت شاید عامل نجات‌دهنده فیلم باشد و فقط به این دلیل این اتفاق عملی شد که در آن زمان نمی‌توانستند از جلوه‌های ویژه استفاده کنند.

شاید بدترین نکته این فیلم لباسی باشد که کاپیتان پوشید. به جای ماسکی که در کمیک به صورت داشت، کاپیتان از کلاه ایمنی موتورسیکلت استفاده می‌کند که بال‌های معروف ماسک او روی دو طرف آن نقاشی شده است. سپر او بزرگ و شفاف و به شکل کاسه است. این سپر به وضوح پلاستیکی است و حتی به نظر نمی‌رسد که تهدیدآمیز باشد. توصیه ما این است که این فیلم‌ها را تماشا نکنید.

19- سپر خون آشام

سپر خون آشام

سپر خون آشام

طرفداران پر و پا قرص کمیک‌های مارول می‌دانند دنیای مارول که بیشتر ماجراهایی که در آن اتفاق می‌افتد، Earth-616 نامگذاری شده است. هزاران جهان مختلف در سرتاسر دنیای مارول وجود دارد و بسیاری از آن‌ها نسخه‌های متفاوتی از شخصیت‌های مورد علاقه ما را دارند.

یکی از این زمین‌های موازی، Earth-3931 است. در این جهان که در کمیک Exiles شماره ۳۱ کاوش شده، بارون بلاد (Baron Blood) کاپیتان آمریکا را شکست داده و او را به یک خون آشام تبدیل کرده است. بقیه انتقام‌جویان نیز در نهایت تبدیل به خون آشام می‌شوند.

این نسخه خون‌آشام کاپیتان آمریکا دارای یک سپر دیسکی است که شبیه به چیزی است که دیده‌ایم، اما با غیاب تقریباً کامل رنگ آبی و ستاره بسیار بزرگ در مرکز. به عنوان یک خون‌آشام، کاپیتان می‌توانست سپر خشن‌تر و خونین‌تری را با خود حمل کند.

18- کپی‌های سپر فولادی دیسکی تونی استارک

این سپرها تا حدودی از طراحی سپر کلاسیکی که همه ما می‌شناسیم و دوست داریم قابل تشخیص نیستند و دلیلی برای آن وجود دارد. معلوم شد که تونی استارک در حال تجزیه و تحلیل سپر ویبرانیوم در تلاش برای بازسازی آن بوده است. در این تلاش‌ها، یک سری کپی‌های فولادی و ویبرانیوم ساخته شد که کاپیتان آمریکا آن‌ها را وارد نبرد می‌کرد (و مرتباً توسط مخالفان آسیب می‌دیدند).

در حقیقت، این بیشتر توضیحی است برای این‌که چرا بسیاری از داستان‌های اولیه نشان می‌دهند که سپر کاپیتان در حال ضربه خوردن و بدشکل شدن است. بنابراین، اگر در حال خواندن یک کمیک قدیمی هستید و سپر آسیب می‌بیند، به احتمال زیاد یکی از سپرهای کپی ضعیف تونی استارک را دیده‌اید. خیلی بد است که او نتوانست آلیاژ را درست بسازد چون به سادگی هیچ جایگزینی برای ماده اصلی وجود ندارد.

17- سپر گلادیاتور اسکرال

سپر گلادیاتور اسکرال

سپر گلادیاتور اسکرال

در Exiles شماره ۹، که در Earth-5692 اتفاق می‌افتد، میمیک (Mimic) خود را در جهانی می‌بیند که در آن اسکرال‌ها در اواخر دهه ۱۸۰۰، زمانی که بشریت برای مقابله با چنین تهدید پیشرفته‌ای مجهز نبود زمین را فتح کرده‌اند. به این ترتیب، زندگی بر روی زمین بسیار متفاوت از آن چیزی است که انتظار می‌رود. بسیاری از این فناوری تحت تأثیر اسکرال‌هاست که همچنین طبقه حاکم بر این سیاره هستند.

اسکرال‌ها از مسابقات گلادیاتور به عنوان یک شکل اصلی سرگرمی لذت می‌برند. در یکی از همین مسابقات گلادیاتوری است که میمیک خود وارد آن می‌شود. در نهایت، او خود را رو در رو با نسخه Earth-5692 از کاپیتان آمریکا می‌یابد. این کاپیتان فقط برای زنده ماندن و سرگرمی می‌جنگد، نه برای عدالت. سپر او خاکستری و بنفش است و منشا اسکرال آن را برجسته می‌کند.

16- سپر دوران تاریکی زاراتوس (Zarathos)

سپر دوران تاریکی زاراتوس (Zarathos)

سپر دوران تاریکی زاراتوس (Zarathos)

 

دنیای چندگانه مارول آن‌قدر گسترده است که پیگیری همه آن‌ها سخت بنظر می‌رسد. خوشبختانه، مجموعه کمیک Exiles ما را در بسیاری از جهان‌های جایگزین می‌برد. برای مثال Earth-37072 در Exiles شماره ۵۵ بررسی شده، این دنیا با جادو اداره می‌شود و زیبایی‌شناسی مشابه قرون وسطی دارد.

زاراتوس، شیطانی که در درون گوست رایدر (Ghost Rider) وجود دارد، چندین شخصیت مثبت و منفی را تصاحب کرده تا به عنوان نگهبان او خدمت کنند. یکی از نگهبانان زراتوس کسی نیست جز کاپیتان آمریکا که در اینجا ظاهری تا حدودی اسطوره‌ای دارد. زره و رنگ شناسی او یادآور یک گلادیاتور رومی است و سپر او نیز ویژگی‌های مشابهی دارد. هیچ ستاره یا راه راهی روی این سپر وجود ندارد و به نظر می‌رسد که از چوب و طلا ساخته شده.

15- سپر دیسکی آدامانتیوم کاپیتان

آدامانتیوم کاپیتان

آدامانتیوم کاپیتان

اواخر دهه ۸۰ زمان جالبی برای کاپیتان آمریکا بود. اگرچه او یکی از شناخته شده‌ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک مارول بود اما دولت به شخصی نیاز داشت که در اختیار دولت باشد، به عنوان یک مامور دولتی عمل کند و دستورات دولت را انجام دهد. استیو به جای این‌که کمر خود را به خواست شخص دیگری خم کند، کارش را ترک کرد.

با این حال، بخشی از کنار گذاشتن این عنوان، کنار گذاشتن لباس و سپری بود که همراه آن بود. پس از چند شماره کاپیتان نتوانست واقعاً از زندگی قهرمانانه دور بماند. او در نقش کاپیتان با لباس سیاه، قرمز و سفید بازگشت.

سپر او یک دیسک تمام آدامانتیوم از فلز جامد بود. آن را تونی استارک در کاپیتان آمریکا شماره ۳۳۹ به او داد. قبل از تعویض این سپر فقط چند شماره دوام می‌آورد، اما ظاهر صیقلی و صاف آن کاملاً با رنگ شناسی‌ای که ما به آن عادت کرده‌ایم متفاوت است.

14- کپی سپر مثلثی اسمیتسونیان (SMITHSONIAN)

کپی سپر مثلثی اسمیتسونیان

کپی سپر مثلثی اسمیتسونیان

در کمیک کاپیتان آمریکا شماره ۳، کاپیتان آمریکا بعد از دست دادن سپر خود در اقیانوس اطلس از یک نمونه اولیه سپر جایگزین استفاده کرده است. متأسفانه، طراحی این سپر کامل نیست و کپ برای استفاده درست از آن مشکل دارد. در طول نبردی در موسسه اسمیتسونیان، استیو در نهایت آن را از دست می‌دهد.

او دوباره با کپی مؤسسه اسمیتسونیان از سپر مثلثی اصلی خود ظاهر می‌شود. پس از برنده شدن در این نبرد، موزه به او سپر را هدیه می‌دهد تا از اقداماتش تشکر کند.

این سپر همچنین عمر کوتاهی دارد و تنها چند شماره دیگر دوام می‌آورد تا این‌که در کاپیتان آمریکا شماره ۸ نابود می‌شود. مشابه تخریب اولین سپر استیو در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو، این سپر تا جایی مشت می‌خورد که به طرز غیرقابل استفاده‌ای بدشکل می‌شود و با یکی از چندین سپر انرژی کپ جایگزین شد.

13- سپر مثلثی اصلی

سپر مثلثی اصلی

سپر مثلثی اصلی

اولین سپر کاپیتان آمریکا که تا به حال حمل شده، این سپر است که بر روی جلد کمیک شماره ۱ کاپیتان آمریکا نمایش داده شده است. این سپر یک طراحی مثلثی دارد که شبیه به سپر موجود در مهر ایالات متحده است. مانند بسیاری از اولین تلاش‌ها در طراحی، این سپر در مقایسه با طرح دایره‌ای که ما به آن عادت کرده‌ایم، عجیب به نظر می‌رسد.

نوارهای عمودی متناوب قرمز، سفید و آبی نیز کمی بیش از حد قابل مشاهده هستند. این سپر همچنین از فولاد ساخته شده است که قابلیت‌های آیرودینامیکی یا دفاعی طراحی‌های بعدی را نمی‌دهد. در یک داستان کمیک (که از آن زمان مجدداً بازگو شده است)، این سپر در طول جنگ جهانی دوم به عنوان علامت حسن نیت به پادشاه واکاندا داده شد.

12- سپر MCU مثلثی

سپر MCU مثلثی

سپر MCU مثلثی

این سپر اقتباسی مستقیم از اولین سپری است که کاپیتان در کمیک‌ها داشت، اما با یک تفاوت بسیار مهم که آن را بسیار بهتر به نظر می‌رساند. رنگ آبی از نوارهای عمودی حذف شده است. رنگ‌های قرمز و سفید باقی‌مانده تمیزتر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، رنگ آبی استفاده شده در بالای سپر برای فیلم‌ها تیره‌تر از رنگ روشن‌تر استفاده شده در کمیک‌ها است.

این سپر عمدتاً برای اهداف نمایشی در فیلم به عنوان بخشی از لباس کاپیتان برای نمایشی که او را به خدمت می‌گیرد، استفاده می‌شود. استیو حتی دیالوگ‌های خود را پشت سپر می‌نویسد تا آن‌ها را روی صحنه فراموش نکند. او آن را برای نجات باکی و سایر سربازان اسیر شده می‌برد، اما از آن‌جایی که این سپر برای استفاده در نبرد واقعی در نظر گرفته نشده است، اولین باری که رد اسکال (Red Skull) به آن مشت می‌زند، بی فایده می‌شود.

11- سپر اوسمیوم تسک مستر (Taskmaster)

سپر اوسمیوم تسک مستر

سپر اوسمیوم تسک مستر

این یکی از نظر فنی سپر کاپیتان آمریکا نیست، اما دقیقاً به همان شیوه عمل می‌کند، بنابراین در این لیست قرار می‌گیرد. این سپر در واقع توسط تسک مستر استفاده می‌شود، که دارای کپی‌هایی از سلاح‌های تعدادی از ابرقهرمانان از جمله تاراندازهای مرد عنکبوتی و سلاح دردویل (Daredevil) است.

از آن‌جایی که تسک مستر حافظه فوتوکینتیکی دارد که به او اجازه می‌دهد هر حرکتی را که شخص دیگری انجام می‌دهد، بازسازی کند، او در استفاده از این سلاح‌ها به اندازه ابرقهرمانانی که منشا آن‌ها هستند مهارت دارد. تسک مستر حتی به جایگزین کپ در مورد نحوه استفاده صحیح از سپر آموزش داده است.

نقطه ضعف تسک مستر این است که نسخه‌های بازسازی شده او به اندازه نسخه‌های اصلی قدرتمند نیستند. بنابراین کپی او از سپر کاپیتان آمریکا که از آلیاژ اوسمیوم-فولاد ساخته شده ممکن است به اندازه سپر کپ قوی نباشد، اما قطعاً هدف موردنظر را برآورده می‌کند.

10- سپر تسخیر شده دورمامو (Dormammu)

سپر تسخیر شده دورمامو

سپر تسخیر شده دورمامو

یکی از موضوعات رایج در میان واقعیت‌های موازی در دنیای چندگانه مارول این است که یک دشمن آن جهان را تسخیر کرده است. در Earth-5113، دورمامو فرمانروای جهان است و از قدرت جادویی بی حد و حصر خود برای خراب کردن ذهن ابرقهرمانان و تبدیل آن‌ها به خدمتکاران خود استفاده کرده است. این زمین در شماره سوم مدافعان (Defenders Vol 3) دیده می‌شود که در آن دکتر استرنج، نیمور، بروس بنر و موج‌سوار نقره‌ای برای چند ماموریت خطرناک با هم متحد می‌شوند.

سپر استفاده شده توسط کپ در این واقعیت یکی از طراحی‌های تهاجمی‌تری دارد که تاکنون دیده‌ایم. لبه‌های دندانه‌دار به این سپر جلوه ارّه مویی می‌بخشد. این همان سلاحی است که قطعا آسیب می‌رساند. سوالی که ما داریم این است که چگونه کپ این سپر را وقتی به سمت او برمی‌گردد می‌گیرد؟

9- سپر یئومن (Yeoman) آمریکا

سپر یئومن (Yeoman) آمریکا

سپر یئومن (Yeoman) آمریکا

در یک واقعیت موازی دیگر به نام Earth-398 مورگان لی فی (Morgan le Fay)، جادوگر افسانه آرتور در واقعیت دست برده است. این دنیا یک حس قرون وسطایی دارد و همه در آن دوره زمانی صحبت می‌کنند، لباس می‌پوشند و رفتار می‌کنند. تعداد زیادی قهرمان وجود دارد که در شماره‌هایی که در Earth-398 رخ می‌دهد ظاهر می‌شوند، اما یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آن‌ها کاپیتان آمریکا است که در این واقعیت به نام Yeoman America نامیده می‌شود.

لباس او به طرز شگفت‌آوری قابل تشخیص است. شما فکر می‌کنید که سبک شوالیه‌های قرون وسطی به راحتی منعکس‌کننده لباس‌های بعدی کپ نیست اما طراحی آن به خوبی عمل می‌کند. سپر تنها چیزی است که به نظر نمی‌رسد دقیقاً با زیبایی شناسی لباس مطابقت داشته باشد، اما راه راه‌هایی که از سپر عبور می‌کنند و عقاب روی ستاره کمی جذابیت به این طراحی اضافه می‌کند.

8-  سپر کاپیتان آمریکا در پلنگ سیاه

سپر کاپیتان آمریکا در پلنگ سیاه

سپر کاپیتان آمریکا در پلنگ سیاه

این سلاح‌ جدید شبیه هر چیزی است که قبلاً از کپ دیده بودیم. آن‌ها بر روی هر دو بازو پوشیده می‌شوند و دارای زره ​​و پنجه برای دفاع و حمله هستند. همچنین دستکش‌ها می‌توانند به هم متصل شوند و به یک سپر بزرگتر تبدیل شوند. طراحی بسیار واکاندایی است، اما بسیار ساده و سرراست است. با دانستن هوش شوری (Shuri)، این سپر شگفتی‌های بسیار دارد که همه را سورپرایز می‌کند.

7- سپر انرژی

سپر انرژی

سپر انرژی

کاپیتان آمریکا در طول تاریخ خود در کمیک از چندین سپر انرژی استفاده کرده است (اگرچه هنوز آن‌ها در فیلم‌ها ظاهر نشده‌اند). در کاپیتان آمریکا شماره ۴۵۱، شارون کارتر (Sharon Carter) به استیو یک سپر انرژی می‌دهد که از یک ماتریس پلاسمای انعطاف‌پذیر تشکیل شده که می‌تواند شکل آن را تغییر دهد. اگرچه این سپر خیلی شبیه سپر کاپیتان نیست. این سپر فقط یک دیسک نارنجی روشن از انرژی است.

اتفاقی مشابه این در کاپیتان آمریکا شماره ۹ اتفاق می‌افتد. یکبار دیگر شارون کارتر به کاپیتان آمریکا سپر انرژی می‌دهد. ظاهر آن کمی متفاوت است. این بار سپر انرژی مانند یک نسخه شفاف از سپر کلاسیکی است که ما به آن عادت کرده‌ایم. مشکل سپر انرژی این است نمی‌توان آن را پرتاب کرد، فقط در حالت دفاعی استفاده می‌شود، بنابراین قابلیت‌های از راه دور استیو را محدود می‌کند، اما محافظت بسیار بیشتری در برابر حملات با قدرت بالاتر ارائه می‌دهد.

6- سپر دیسکی پلنگ سیاه

سپر دیسکی پلنگ سیاه

سپر دیسکی پلنگ سیاه

یک سپر آدامانتیوم خالص، اگرچه قوی بود، اما روی بازوی استیو به اندازه سپر ویبرانیوم قدیمی‌اش راحت نبود. خوشبختانه یک متحد قدیمی در کاپیتان آمریکا شماره ۳۴۲ به او کمک خواهد کرد. پلنگ سیاه یک سپر کاملاً جدید از ویبرانیوم واکاندایی اهدا کرد. این سپر بسیار خوب کار می‌کرد، اگرچه کپی کاملی از سپر اصلی نیست، اما به اندازه کافی نزدیک است.

این سپر دارای طرحی ساده از دایره‌های متحدالمرکز است اما به خوبی با لباس «کاپیتان» استیو مطابقت دارد. در واقع تا وقتی استیو به نقش خود به عنوان کاپیتان آمریکا بازگشت، هم لباس و هم سپر او به مامور آمریکا (USAgent) داده شده بود که آن‌ها را متعلق به خود کرد. مامور آمریکا در نهایت نقش مامور دولتی را ایفا کرد که می‌خواستند کاپیتان آمریکا داشته باشد و به این سپر قهرمان و شهرت خودش را داد.

5- سپر هایدرا

سپر هایدرا

سپر هایدرا

اخیراً، استیو راجرز تاریخچه شخصی خود را به طور کامل توسط یک مکعب کیهانی حساس به نام کوبیک که با رد اسکال دوست شده بود، بازنویسی کرد. در طول این مدت، سپر اصلی دیسکی کاپیتان آمریکا دست سم ویلسون که قبلاً به نام فالکون فعالیت می‌کرد، بود و عنوان کاپیتان آمریکا را توسط او به یدک کشیده می‌شد.

برای مدتی دو کاپیتان آمریکا وجود داشت: سم ویلسون و استیو راجرز. بی‌آن‌که بسیاری بدانند، استیو اکنون در کنار هایدرا (Hydra) می‌جنگد. (یا بهتر است بگوییم او همیشه کنار هایدرا جنگیده است.)

این نسخه هایدرا از استیو راجرز یک سپر مثلثی شکل را حمل می‌کرد که شبیه به اولین سپر اولیه او اما با کمی تغییر همراه بود: دور لبه‌ها با همان انرژی‌ای آغشته شده بود که سپر انرژی او را می‌سازد. این داستان از آن زمان به پایان رسیده است و این سپر دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما طراحی بسیار شیکی داشت.

4- سپر ریونجرها

سپر ریونجرها

سپر ریونجرها

Earth-10011 بسیار خطرناک است، بنابراین باید آماده هرچیزی باشید. این جهان به عنوان جهان سرطانی شناخته می‌شود. در این جهان، مرگ توسط کاپیتان مارول در آیینی گروهی از خدایان لاوکرافتی باستانی به نام‌ چند زاویه (Many-Angled) الهام گرفته شده بود، نابود شده است. هنگامی که مرگ از بین می‌رود، چند زاویه بر جهان هستی تسلط پیدا می‌کند و ساکنانش را فاسد می‌کند.

ریونجرها (The Revengers) (نسخه جهان سرطانی از انتقام جویان) توسط نسخه فاسد کاپیتان آمریکا رهبری می‌شود. به جای “A” روی سر، او یک پنتاگرام دارد. پنتاگرام نیز جایگزین ستاره در طرح سپر مثلثی قدیمی او شده است. این تیم از قهرمانان نسخه بسیار خشن‌تری از افراد مورد علاقه ما را نشان می‌دهد. آن‌ها قلب بروس بنر را از بین می‌برند تا از تبدیل شدن او به هالک جلوگیری کنند!

3- سپر شکار جهش یافته

سپر شکار جهش یافته

سپر شکار جهش یافته

در خط داستانی Age of X، جهش یافته‌ها به عنوان تروریست معرفی شده و به شدت توسط دولت تعقیب می‌شوند. این امر به دلیل یک حادثه در آلبانی است که منجر به کشته شدن بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر شد. گفته می‌شود که جین گری (Jean Grey) عامل این حادثه بوده زیرا موسسه اگزیویر وجود نداشت و بنابراین او هرگز یاد نگرفت که چگونه نیروی سیمرغ را کنترل کند.

تمام این وقایع در Earth-11326 رخ می‌دهد. جایی که انتقام‌جویان به طور خاص برای از بین بردن تمام جهش یافته‌ها جمع شده‌اند. کاپیتان آمریکا با یکی از جالب‌ترین طراحی‌های سپر که دیده‌ایم این تیم را رهبری می‌کند. این سپر یک سپر فلزی با یک ستاره و چند نشانه سیاه روی آن است، اما بهترین قسمت آن لایه‌ای از انرژی آبی در لبه‌های بیرونی دیسک است که تمام قدرت یک سپر انرژی را به این دیسک می‌دهد اما می‌تواند پرتاب نیز بشود.

2- سپر دیسکی کلاسیک

سپر کاپیتان آمریکا کلاسیک

سپر کاپیتان آمریکا کلاسیک

این سپری است که همه ما می‌شناسیم و دوستش داریم. این سپر دایره‌ای ویبرانیومی است که می‌تواند پرواز کند، انواع ضربه‌ها و انرژی‌ها را جذب کند و همیشه می‌تواند به کاپیتان بازگردد. واقعاً نیازی به طراحی مجدد سپر کلاسیک وجود ندارد. این سپر به قدری یکی از مشخصه‌های کاپیتان آمریکا است که انجام هر کار دیگری عجیب به نظر می‌رسید.

این سپر در سال ۱۹۴۱ توسط فرانکلین دلانو روزولت (Franklin Delano Roosevelt) به کاپیتان آمریکا داده شد و از آن زمان تاکنون با کاپیتان مرتبط بوده است. این سپر چندین بار در کمیک‌ها شکسته، رنگ آمیزی شده، گم شده و قطعه قطعه شده اما به نوعی همیشه موفق می‌شود به شکوه اولیه خود بازگردد تا بار دیگر برای عدالت مبارزه کند. از دهه ۴۰ تا امروز (و در بازه‌های زمانی خاص کمیک، تا آینده) این سپر الهام‌بخش میلیون‌ها نفر بوده است.

1- سپر دیسکی MCU 

سپر کاپیتان آمریکا MCU 

سپر کاپیتان آمریکا MCU

چیز زیادی وجود نداشت که از صفحه کمیک به پرده نقره‌ای تغییر کند. در مورد طرح سپر کلاسیک، رنگ سفید به رنگ نقره ای متالیک‌تر تغییر داده شد اما به جز این، طراحی و طرح رنگ آن یکسان است.

این سپر قبلاً رنگ آمیزی شده مانند فیلم Captain America: Winter Soldier که رنگ آبی تیره برای ماموریت‌های مخفیانه به آن داده شد. این سپر صدمات مختلفی در نبردها دیده، توسط پنجه‌های ویبرانیومی پلنگ سیاه خراشیده شد و به تونی استارک نیز پس داده شد. تونی در فیلم Avengers: Age of Ultron یک الهام از یک سپر شکسته داشت. این سپر در فیلم Avengers: Infinity War به استیو بازگردانده شد.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی 20 سپر کاپیتان آمریکا | از بدترین تا بهترین
  • نام : استیو راجرز
  • خالق : جو سایمن و جک کربی
  • اولین اثر : کامیک‌های کاپیتان آمریکا شماره اول (مارس ۱۹۴۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : Nomad
  • محل تولد : ۴ جولای ۱۹۱۸ در بروکلین نیویورک
  • معروفترین آثار : The Winter Soldier Captain America No More Operation Rebirth War & Remembrance Man Without A Country The Death Of The Red Skull The Strange Death Of Captain America Under Siege Death Of The Dream
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی، عمر طولانی، استاد تاکتیک و استراتژیست، استاد هنرهای رزمی، مهارت زیاد در مبارزات، اراده قوی، تیرانداز و شمشیرزن خبره، دارای سپر ویبرانیومی
  • شغل : ابر سرباز وطن‌پرست
  • حالت های دیگر : Sam Wilson Bucky Barnes U.S. Agent Soldier Supreme Captain America 2099 Hydra Cap Peggy Carter
  • همکاران: شارون کارتر فالکون باکی مرد آهنی ثور بیوه سیاه
  • دشمنان: Red Skull Baron Zemo Hydra Arnim Zola Serpent Society A.I.M Taskmaster Batroc