۱۰ مورد از شخصیت های فراموش شده دنیای کمیک

شخصیت های فراموش شده

دی سی و مارول چندین دهه است که در حال خلق شخصیت هستند. در حالی که برخی از شخصیت‌های کمیک ویژگی‌های مشابهی دارند، برخی دیگر دارای نام مشابهی هستند. این جفت‌های خنده‌دار را می‌توان در سرتاسر کمیک‌های مارول و دی سی یافت، اما هر دو شخصیت هرگز به یک اندازه شهرت ندارند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی شخصیت های فراموش شده دنیای کمیک بپردازیم.

دهه‌هاست که شخصیت‌های خوب و بدی خلق می‌شوند که شباهت‌های زیادی با هم دارند اما هیچ کس با شنیدن نام مگنیتو (Magneto) به یک شخصیت شرور DC فکر نمی‌کند یا وقتی در مورد مترسک (Scarecrow) می‌شنود همچین چیزی به ذهنش نمی‌رسد. چه شخصیت‌های فرنچایز باشند، چه مارول و دی سی، هر کدام نسخه مخصوص به خود را داشته باشند که اکثر خوانندگان با شنیدن نام آن، فقط شخصیت معروف‌تر را به یاد می‌آورند.

۱۰- اسپایدرگرل دی سی چندان تماشایی نیست

اسپایدرگرل از شخصیت های فراموش شده دنیای کمیک

اسپایدرگرل از شخصیت های فراموش شده دنیای کمیک

طرفداران قدیمی مرد عنکبوتی می‌دانند که شخصیت‌های مختلفی وجود داشته که وظیفه و مسئولیت‌های اسپایدرگرل را به خود گرفته‌اند. دو تجسم مشهور عبارتند از: دختر آینده پیتر و ام جی، می پارکر (May Parker) و آنیا کورازون (Anya Corazon) که قبلاً به نام آرانا شناخته می‌شد. در حالی که هر دو طرفداران خود را دارند، دختر عنکبوتی دیگری نیز وجود دارد که پیوندهایش با قهرمانان آینده دی سی است.

برخلاف نام‌های مارولی خود، اسپایدرگرل قدرت‌های مبتنی بر عنکبوت ندارد. درعوض، او موهای بسیار بلندی دارد که مانند مدوسای مارول می‌توان از آن‌ها برای چندین کار استفاده کند.

متأسفانه، او یکی از اعضای به یادماندنی گروه لژیون ابرقهرمانان (گروهی شبیه به لیگ عدالت اما در آینده) نبوده است. اسپایدر گرل با نام مستعار ویو (Wave) برمی‌گردد، آن هم درحالی که به شروری تبدیل شده است که خوانندگان آن را فراموش کرده‌ و در لیست شخصیت های فراموش شده جای می‌گیرد.

۹ – آقای سینیستر سوپرمن چندان بدجنس نیست

آقای سینیستر

آقای سینیستر

یکی از خطرناک‌ترین دشمنانی که مردان ایکس با آن روبرو شده‌اند، مستر سینیستر (Mister Sinister)، متخصص ژنتیکی است که قدرت‌های مختلفی دارد. تلاش او برای باز کردن رازهای تکامل، او را در تضاد با تیم ابرقهرمانان جهش یافته مارول نگه داشته و همچنان تهدیدی برای آن‌ها و جهان مارول به شمار می‌رود، با این حال در مورد نسخه DC این شخصیت چنین نمی‌توان گفت.

مستر سینیستر با حضور در سوپرمن شماره ۱۶ ساخته شده توسط جری سیگل (Jerry Siegel) و لئو نواک (Leo Nowak)، یک دانشمند ابرانسان است. او از سلاح‌های خود برای کوچک کردن ساختمان‌ها و فروش آن‌ها در ابعاد مختلف برای سودآوری استفاده می‌کند. جای تعجب نیست که این دشمن ناشناخته سوپرمن در ابعاد خود رها شد و دیگر برنگشت.

۸ –  مترسک مارول نمی‌تواند ترس را مدیریت کند

مترسک مارول

مترسک مارول

نام مترسک به جاناتان کرین (Jonathan Crane)، روانشناسی گره خورده که وسواس‌اش از ترس مردم را به سلاح تبدیل کرده است. در حالی که این شرور معروف به دلیل حضور چندگانه‌اش در نمایش‌ها و فیلم‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده است، مارول نیز نسخه مخصوص به خودش از این شخصیت را دارد. مانند کرین، Ebeneezer Laughton با استفاده مداوم از کلاغ‌های آموزش دیده، از ایجاد ترس در غیرنظامیان بیگناه برای سرقت از بانک‌ها لذت می‌برد.

بر خلاف همتای خود در دی سی، مترسک سریعا فراموش شده و تنها زمانی این شخصیت را می‌بینیم که سایر شرورها تصمیم به همکاری بگیرند. جالب اینجاست که دو مترسک زمانی که هر دو دنیای کمیک با هم تلاقی کردند به یکدیگر پیوستند.

۷ – مگنیتو آکوامن شرور است، اما استاد نیست

مگنیتو آکوامن از شخصیت های فراموش شده

مگنیتو آکوامن از شخصیت های فراموش شده

دی سی و مارول هر دو به خاطر شخصیت‌های شرور بی‌رحم خود شناخته می‌شوند. برای آکوامن، تهدید روباتیک یعنی مگنیتو، بخشی از گروهی از روبات‌ها بود که یک مجرم بیگانه را در زمین آزاد کردند. در حالی که اندرویدها پس از این ماجراجویی هرگز ظاهر نشدند، مردان ایکس مارول با شخصی به همین نام ملاقات کردند.

با این حال، این نام متعلق به یک بازمانده هولوکاست شکنجه شده با قدرت‌های مغناطیسی بود که به دنبال کنترل جهان می‌گشت.

از اولین حضورش، مگنیتو مارول به‌عنوان یک دشمن قدرتمند برای مردان ایکس عمل می‌کرد، اما زمانی که پای رفع شدن نیاز‌ها و رسیدن به هدفش بود، او از همکاری با آن‌ها امتناع نمی‌کرد. وقتی نوبت به رسمیت یافتن در میان طرفداران کمیک رسید، استاد مغناطیسی مارول همنام ربات خود را شکست داد.

۶ – ماسک دی سی چیز خنده داری نیست

ماسک دی سی

ماسک دی سی

ماسک یکی از شخصیت‌های کمیک خیلی معروف خارج از مارول و دی سی است و به لطف کمیک‌ها و فیلم کمدی خوب دهه ۹۰ تبدیل به یک موضوع بزرگ‌تری شده است. این فریب‌کار تغییر شکل‌دهنده هنوز هم تا به امروز طرفداران وفاداری دارد، اما قبل از اولین حضورش، واندر وومن با شخصیتی با همین نام مستعار مبارزه کرده است.

نینا کلوز (Nina Close) پس از تجربه آزارهای مکرر، از استراتژی و مهارت خود در استفاده از سلاح گرم استفاده کرد تا برای شوهر و شریک زندگی‌اش پاپوش درست کند. اگرچه این شخصیت یک ظاهر غم‌انگیزی داشت، اما این شرور هرگز نامی برای خود در فهرست دشمنان دایانا ایجاد نکرد.

۵ – دکتر دووم دی سی قبل از دکتر دووم مارول وجود داشت

دکتر دووم

دکتر دووم

قبل از خلق چهار شگفت‌انگیز، دی‌ سی دکتر شرور خود را با نام خانوادگی دووم با املای Doome داشت. پروفسور شرور برای تایم تراست (Time Trust)، دانشمندانی که در حال مطالعه سفر در زمان بودند، کار می‌کرد. دووم از پیشرفت این تکنولوژی برای انتقال افراد شرور مختلف به منظور ارتکاب جنایات استفاده می‌کرد، اما هفت سرباز پیروزی (Seven Soldiers of Victory) او را متوقف کردند.

اگرچه دووم از دی سی سال‌ها قبل ظاهر شد، اما ویکتور وان دووم (Victor Von Doom) از مارول برای مدت زمان زیادی معروف بود. ترکیبی از دیکتاتور، یک دانشمند شرور و استراتژیست جنگجو، تبدیل به یک دشمن در برابر چهار شگفت انگیز و تمام دنیای مارول شد. در حالی که ویکتور یک تهدید قدرتمند باقی ماند، دووم به معنای واقعی کلمه در زمان از دست رفت.

۴ – عنوان پروفسور ایکس متعلق به بیش از یک شخصیت است

پروفسور ایکس

پروفسور ایکس

چارلز اگزیویر (Charles Xavier) یکی از مدافعان برجسته حقوق جهش یافتگان در جهان است. او همچنین پروفسور X، بنیانگذار تله پاتیک مردان ایکس است که به عنوان سرپرست و معتمد آن‌ها خدمت می‌کند. اگرچه او بی‌نقص نیست، اما به طور نمادین و تحت اللفظی به عنوان یکی از باهوش‌ترین ذهن‌های مارول عمل می‌کند. برای سوپربوی، پروفسور ایکس دی سی چیزی جز دردسر نیست.

پروفسور با حضور در Superboy شماره ۶۹  ساخته شده توسط اتو بایندر (Otto Binder) و جورج پاپ (George Papp)، پسر پولادین را در چندین مسابقه به چالش کشید و در همه آن‌ها برنده شد. با این حال، مشخص شد که پروفسور ایکس دو مرد هستند که از یک نام برای بی‌اعتبار کردن سوپربوی استفاده می کنند. این کلاهبرداران به زندان رفتند و دیگر هیچوقت ظاهر نشدند.

۳ – دی‌سی ۲ ریوِن دارد ولی تنها یکی از آن‌ها باقی‌مانده است

ریوِن از شخصیت های فراموش شده

ریوِن از شخصیت های فراموش شده

در سال‌های اولیه بتمن و رابین، این دو با دو نفر از شرورهای عجیب و غریبی روبرو می‌شدند. یکی از این دشمنان کلاغ (Raven)، جنایتکاری با تم پرنده بود. خوشبختانه، بتمن و رابین متوجه شدند که کلاغ و شریک او توسط مهاجمان بیگانه کنترل می‌شوند و آن‌ها را از کنترل این بیگانه‌ها آزاد کردند.

در حالی که آن ریوِن خاص کمیک هرگز برنگشت، نام او توسط یک جادوگر جوان استفاده شد. ریون، در طول دوران حضورش در تایتان‌های نوجوان، به یکی از بهترین افراد اضافه شده به اسطوره‌های تایتان‌ها و یکی از قدرتمندترین جادوگران دی سی تبدیل شد.

۲ – ویز کمیک (Whiz Comics) «مرد عنکبوتی» مخصوص به خود را داشت

ویز کمیک

ویز کمیک

مرد عنکبوتی به چهره مارول تبدیل شده و یکی از برترین فرنچایزهای ابرقهرمانی تاریخ را به خود اختصاص داده است. این ابرقهرمان عاقل از داشتن تجسم‌های متعدد در فرهنگ عامه، از کارتون گرفته تا مجموعه فیلم، سود می‌برد. قبل از اولین حضور خود، یک شخصیت لباس پوش دیگر از این نام استفاده می‌کرد، اما به دلایلی اشتباه.

ویز کامیکس، سازندگان شزم (Shazam)، یک سارق با لباسی از نقش‌مایه عنکبوت به نمایش گذاشت. این مرد عنکبوتی در حالی که در کمیک هیچ قدرت فوق‌العاده‌ای نداشت، مخترعی بود که از تفنگ‌های فوق چسبنده برای ارتکاب جنایت استفاده می‌کرد.

زمانی که شزم به دنیای دی سی منتقل شد، مرد عنکبوتی اساسا فراموش و این نام مترادف با بزرگ‌ترین رقیب این شرکت شد.

۱ – ویژن اصلی مارول آن‌چنان محبوب نیست

ویژن

ویژن

ویژن یک شخصیت سایبرنتیک قوی است که نباید با آن در افتاد. انتقام‌جوی اندرویدی با دانش پیشرفته و کنترل چگالی مولکولی خود، به یکی از وفادارترین اعضای تیم تبدیل شده است. سال‌ها قبل از خلقت خود، یکی دیگر از ابرقهرمانان مارول از نام ویژن برای مبارزه برای عدالت نیز استفاده می‌کرد.

شرور سابق تبدیل شده به قهرمان، آرکوس (Aarkus)، بیگانه‌ای بود که بر اثر تصادف به زمین فراخوانده شد و از توانایی های فوق بشری خود برای مبارزه در طول جنگ جهانی دوم استفاده کرد. پس از جنگ، ویژن اسم مستعار خود را بازنشسته کرد و به دنیای خود در داخل مکعب کیهانی، جایی که در آن زندگی می‌کند، بازگشت. ویژن سابق در گمنامی محو شد، اما ظاهر و قدرت‌های او با طرفداران عاشق قهرمان روباتیک همچنان باقی ماند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.