10 داستان کمیک که ابرقدرت های بتمن را به تصویر می‌کشند

ابرقدرت های بتمن

بتمن تا به حال چندین بار نشان داده جنگیدن بدون قدرت در کنار لیگ عدالت (Justice League) برای او کاری ندارد اما گهگاه شده که او ابرقدرت داشته باشد. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ داستان در مورد ابرقدرت های بتمن بپردازیم.

بتمن در دنیای دی سی به عنوان یک مبارز، استراتژیست، مخترع و کارآگاه تمام عیار برای خود نامی کسب کرده. او با وجود این‌که قدرتی ندارد اما اجازه نداده شهر گاتهام دست جنایتکاران بی‌افتد.

با این‌که بتمن می‌تواند خودش را از هر شرایطی نجات بدهد، چند داستان در کتاب‌های کمیک هست که به نسخه‌ای از شوالیه تاریکی پرداخته که قدرت‌های ابرقهرمانی دارد که نشان می‌دهد شخصی مثل بتمن اگر از یک انسان ساده بیشتر بود چقدر خطرناکتر می‌شد.

10- بتمن قدرت‌های یک غول چراغ جادو را کسب می‌کند

ابرقدرت های بتمن در کمیک Detective Comics

ابرقدرت های بتمن در کمیک Detective Comics

کمیک Detective Comics شماره ۳۲۲ یک بتمن با قدرت جادویی غول چراغ جادو را معرفی کرد زیرا این شخصیت توسط جنایتکاری به نام آریستو (Aristo) در چراغ لارکو (Larko) به دام افتاد و مجبور شد سه آرزو را برآورده کند که شامل ارتکاب جنایاتی مانند سرقت از ضرابخانه گاتهام بود.

خوشبختانه، رابین و بت گرل توانستند بتمن چراغ جادو را فریب دهند تا جنایات او را به هم بزنند و به طریقی هوشمندانه هم آرزو را برآورده کند هم جرمی مرتکب نشود. رابین توانست از آخرین آرزوی بتمن چراغ جادو برای نجات خود و آزادی بتمن استفاده کند تا بتوانند آریستو را نابود کنند.

9- سوپرمن در گاتهام سیتی توسط خانواده وین بزرگ شد

کمیک Elseworlds

کمیک Elseworlds

کمیک Elseworlds حالت‌های متفاوتی را برای شخصیت‌های محبوب بررسی می‌کند و تفاوت بزرگی را که یک تغییر کوچک می‌تواند در دنیای DC ایجاد کند را برجسته می‌کند. کمیک Superman: Speeding Bullets به توماس و مارتا وین (Thomas & Martha Wayne) می‌پردازد که به جای خانواده کنت سفینه سقوط کرده پسر کریپتونی را در کانزاس پیدا کردند.

آن‌ها او را به عنوان فرزند خود بزرگ کردند و نام او را بروس وین (Bruce Wayne) گذاشتند، اگرچه قدرت او زمانی که آن‌ها در کمیک Crime Alley کشته شدند آشکار شد و چشم لیزری او قاتل والدینش را سوزاند. بروس بزرگ شد تا تبدیل به یک بتمن انتقام جو شود، اما پس از آشنایی با لوییس لین، او را در مسیر تبدیل شدن به سوپرمن قرار گرفت.

8- بتمن به عنوان گرین لنترن زمین انتخاب شد

گرین لنترن زمین

گرین لنترن زمین

بتمن در چندین موقعیت مختلف از حلقه قدرت استفاده کرده است. او به دلیل استفاده از ترس ترس برای خدمت در Sinestro Corps (که صاحب حلقه زرد هستند) انتخاب شد. او همچنین برای مدت کوتاهی به عنوان وایت لنترن (صاحبان حلقه سفید) در طول داستان کمیک Brightest Day خدمت کرد.

با این حال، کمیک Batman: In Darkest Knight یک داستان Elseworlds بود که به جای هل جردن (Hal Jordan)، بروس وین را به عنوان فانوس سبز دنبال می‌کرد. او از قدرت حلقه برای کمک به پاکسازی شهر گاتهام استفاده کرد، اما رویارویی او با سینسترو منجر به طی کردن مسیری بسیار متفاوت برای بروس وین در نقش فانوس سبز شد.

7- سم مترسک که موجب ترس میزبان می‌شود به بدن بتمن راه پیدا کرد

ابرقدرت های بتمن در کمیک بتمن: شوالیه تاریکی

ابرقدرت های بتمن در کمیک بتمن: شوالیه تاریکی

بتمن پس از شکست دادن تعدادی از شروران خود در تعقیب و گریز یک شرور جدید، خرگوش سفید (White Rabbit)، متوجه می‌شود که مترسک پشت این تهدید خطرناک جدید است و سم ترس خود را با استروئید قدرتمند ونوم مخلوط کرده.

متأسفانه، مترسک توانست سم ترس جدید و بهبود یافته خود را وارد بدن بتمن کند که به او قدرتی باورنکردنی داد، اما او را دیوانه و شکاک کرد که منجر به نبرد بزرگی با سوپرمن شد که در صفحات کمیک بتمن: شوالیه تاریکی (Batman: The Dark Knight) اتفاق افتاد.

6- بتمن پرقدرتی که عروسک خیمه شب بازی بلک راک (Blackrock) شد

The Enemies Among Us: Enhanced And Controlled By The Blackrock Gemstone

وقتی سوپرمن و دیگر شخصیت‌های بیگانه روی زمین تحت تأثیر نیرویی تاریک قرار گرفتند که آن‌ها را علیه زمین و بشریت قرار داد، بتمن مجبور شد برای مبارزه با سوپرمن کنترل‌شده با جواهر بلک راک پیوند بخورد.

بلک راک یک جواهر زنده بیگانه بود که بدن میزبانان خود را آلوده و کنترل می‌کرد و در عین حال به آن‌ها قدرت می‌داد و بتمن بلافاصله توسط بلک راک آلوده شد. سوپرمن در نهایت از کنترل بیگانگان آزاد شد و توانست بتمن را که توسط بلک راک قدرت گرفته بود را از نابود کردن شهر گاتهام باز دارد.

5- بتمن توسط دراکولا (Dracula) به یک خون آشام تبدیل شد

بتمن خون آشام

بتمن خون آشام

پس از این‌که دراکولا در کمیک Batman: Red Rain به شهر گاتهام نقل مکان می‌کند، با بتمن رودررو می‌شود و شروع به ایجاد ارتشی از مردگان می‌کند که در نهایت بتمن را در صفوف خود دارد، اما بتمن موفق می‌شود با عطش خون خود مقابله کند.

دراکولا در نهایت شکست خورد اما بتمن بیشتر تغییر کرد و ماموریت او برای محافظت از شهر گاتهام در کمیک Batman: Bloodstorm خونین شد و او توانایی‌های ترسناک بیشتری را در کمیک Batman: Crimson Mist که آخرین کمیک در این سه گانه بود به دست آورد.

4- سوپربت: بتمن با قدرت‌های سوپرمن

ابر قدرت های بتمن : کسب توانایی‌های سوپرمن

ابر قدرت های بتمن : کسب توانایی‌های سوپرمن

پس از این‌که سوپرمن و بتمن در نبرد با سیلور بنشی (Silver Banshee) نفرین شدند، کلارک کنت (Clark Kent) قدرت خود را از دست داد و بالاخره آزاد بود تا زندگی یک انسان معمولی را تجربه کند، در حالی که به بتمن قدرت سوپرمن داده شد که او از آن برای ایجاد ترس در دل جنایتکاران گاتهام استفاده کرد.

با این حال، بتمن به سرعت توسط قدرت و پتانسیل کارهایی که می‌توانست برای این سیاره انجام دهد فاسد شد و به زودی نزدیک‌ترین دوستان و متحدانش در لیگ عدالت را علیه او کرد. سوپرمن توانست با کمک زاتانا (Zatanna) نفرین را بشکند و قدرتش را پس بگیرد.

3- ویروس آمیزو (Amazo): بتمن توانایی‌های پژواکی کسب کرد

توانایی‌های پژواکی بتمن

توانایی‌های پژواکی بتمن

لکس لوثور ویروس عفونی آمیزو را در کمیک Justice League New 52 ایجاد کرد که به طور تصادفی در جمعیت متروپلیس منتشر شد و قبل از این‌که در نهایت آن‌ها را بکشد، قدرت‌های باورنکردنی به آن‌ها اعطا کرد.

افراد قدرتمندی که آلوده شدند، توانایی‌های خود را از دست دادند و برده یک آگاهی و ذهنی جمعی شدند. وقتی بتمن در معرض این ویروس قرار گرفت، بینایی خود را از دست داد، اما توانایی پژواک‌ قدرتمندی به دست آورد که می‌توانست از آن به عنوان فریاد صوتی استفاده کند و به او اجازه می‌داد تا زمانی که لوثور درمان این ویروس را پیدا می‌کند، با سایر مبتلایان مبارزه کند.

2- بتمن خدای دانش شد

بتمن خدای دانش

بتمن خدای دانش

خدای جدیدی که به نام متران (Metron) شناخته می‌شود، در طول حوادث جنگ دارک ساید از صندلی موبیوس (Mobius) خود بیرون انداخته شد و بتمن سعی کرد جای او را بگیرد تا بفهمد چه کسی پشت رویداد تهدیدآمیز دنیای New 52 دی سی است.

بتمن و دیگران به عنوان خدایان جدید شناخته شدند و بتمن از قابلیت خود به عنوان خدای دانش استفاده کرد تا به بهترین مبارز جرم در شهر گاتهام تبدیل شود و جنایات را حتی قبل از وقوع آن‌ها متوقف کند. با اینکه فانوس سبز بالاخره توانست بتمن را از صندلی جدا کند، او توانست راز وجود سه جوکر را کشف کند.

1- متال‌: رویدادی که شوالیه‌های تاریک مولتیورس تاریکی (Dark Multiverse) را معرفی کرد

ابر قدرت های بتمن

ابر قدرت های بتمن

وقتی «بتمنی که می‌خندد» برای خدای شیطانی خود بارباتوس (Barbatos) حمله خود را به مولتیورس تاریکی آغاز کرد، تیم شوالیه‌های تاریکش که او از مولتیورس تاریکی جمع‌آوری کرده بود به او پیوستند. هر یک از شوالیه‌های تاریکی توانستند توانایی یکی از اعضای لیگ عدالت را در واقعیت خود بدزدند یا آن را به ارث ببرند.

مرگ سرخ (The Red Death) توانست ارتباط بری آلن (Barry Allen) را با نیروی سرعتSpeed) ​​Force) بدزدد، Devastator یک بتمن بود که به ویروس دومزدی (Doomsday) آلوده شده بود و Merciless بتمنی بود که پس از مرگ واندر وومن توسط کلاه قدرتمند آرس (Ares) به مسیر بدی کشیده شد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 داستان کمیک که ابرقدرت های بتمن را به تصویر می‌کشند
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane