فیلم های کنسل شده دی سی که ممکن بود همه چیز را عوض کنند!

فیلم های کنسل شده دی سی که ممکن بود همه چیز را عوض کنند!

آیا کسی تا به حال فکر کرده که اگر برادران وارنر بیشتر پیش می‌رفتند و New Gods یا دنباله‌ای برای Green Lantern می‌ساختند، چه اتفاقی برای دنیای سینمایی دی سی می‌افتاد؟ با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱‍۰ پروژه کنسل شده سینمایی DC پرداخته و مهم‌ترین فیلم های کنسل شده دی سی را مرور کنیم.

دنیای گسترش یافته دی سی با فیلم‌هایی مانند فلش، جوخه انتحاری و بلک آدام به گسترش خود ادامه می‌دهد. لیگ عدالت زک اسنایدر هم به سینما‌ها آمد و دید کلی هواداران نسبت به زک اسنایدر (Zack Snyder) را عوض کرد.

با این حال راه همیشه برای دی سی و هوادارانش هموار نیست. فیلم‌های زیادی در DCEU بودند که در این سال‌ها کنسل شدند و بسیاری از آن‌ها به هواداران وعده‌های بزرگی داده بودند. آن‌ها به دلایل زیادی ساخته نشدند. مهم نیست که به آثاری موفق تبدیل می‌شدند یا به یک فیلم ضعیف، اگر آن‌ها منتشر شده بودند، می‌توانستند آینده دنیای دی سی را برای همیشه تغییر دهند.

۱۰- فیلم The Batman با بازی بن افلک

فیلم The Batman با بازی بن افلک

فیلم The Batman با بازی بن افلک

کمی پس از اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت، برادران وارنر اعلام کردند که بن افلک (Ben Affleck) در نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در یک فیلم سینمایی اختصاصی با نام آزمایشی The Batman همکاری خواهد کرد. آن‌طور که در پایان فیلم Justice League برنامه‌ریزی شده بود، بتمن در مقابل دث استروک (Deathstroke) قرار میگرفت و ریدلر (Riddler) هم در داستان حضور داشت.

اگر این فیلم ساخته می‌شد، نه تنها فیلم بتمن مت ریوز و سریال GCPD ساخته نمی‌شدند، بلکه دنیای مشترک دی سی هم جایگاه بالاتری داشت. به هر حال ساختن یک فیلم از بتمن کار بزرگی است.

۹- فیلم سینمایی Superman Lives

فیلم سینمایی Superman Lives

فیلم سینمایی Superman Lives

تراژدی ریبوت سوپرمن در دهه ۹۰ به خوبی ثبت شده. پس از فیلم Batman Returns تیم برتون (Tim Burton)، او توسط برادران وارنر برای فیلم اختصاصی سوپرمن با بازی نیکولاس کیج (Nicholas Cage) در نقش مرد پولادین استخدام شد. این فیلم با عنوان‌های احتمالی Superman Reborn و Superman Lives قرار بود رویداد‌های رمان گرافیکی «مرگ سوپرمن» را به تصویر بکشد و احتمالا شرور‌هایی نظیر لکس لوثر (Lex Luthor)، برینیاک (Brainiac) و دومزدی (Doomsday) هم در داستان حضور داشتند.

این فیلم چیزی بیشتر از یک پروژه در حال توسعه نبود و در نهایت پروژه Superman Returns جای آن را گرفت. شکست این فیلم باعث ساخت فیلم شکست خورده Man of steel شد و در نهایت دنیای گسترش یافته دی سی شروعی ناکام داشت. اگر Superman Lives ساخته می‌شد و تبدیل به اثری موفق می‌گشت، ممکن بود DCEU به شکل دیگری ظاهر شود.

۸- سایبورگ (Cyborg) از فیلم های کنسل شده دی سی

سایبورگ (Cyborg) از فیلم های کنسل شده دی سی

سایبورگ (Cyborg) از فیلم های کنسل شده دی سی

در سال ۲۰۱۴ برادران وارنر برنامه خود را برای گسترش DCEU فاش کردند که شامل دو فیلم از لیگ عدالت و فیلم‌های اختصاصی برای ابرقهرمانان بود. فیلم‌های Aquaman و Wonder Woman اکران بودند و فلش هم وضعیت نامعلوم و عجیبی را پشت‌سر می‌گذارد. با این حال فیلم اختصاصی سایبورگ کاملا نادیده گرفته شد و لغو شد. احتمالا به این دلیل که ری فیشر (Ray Fisher)، بازیگر نقش سایبورگ، ادعا‌هایی علیه استودیو داشت.

اگر Cyborg ساخته می‌شد، احتمالا دشمن اصلی سایبورگ یعنی گرید (Grid) معرفی می‌شد. همچنین اولین فیلم DCEU هم بود که نقش اصلی را یک شخصیت سیاه‌ پوست بر عهده داشت.

۷- فیلم Justice League Mortal

فیلم Justice League Mortal

فیلم Justice League Mortal

حدوداً سال ۲۰۰۷ و قبل از اکران فیلم شوالیه تاریکی بود که برادران وارنر اولین تلاش‌هایشان را برای ساخت فیلمی از لیگ عدالت کردند. قرار بود فیلمی با محوریت این گروه و با نام Justice League Mortal در تابستان ۲۰۰۹ اکران شود. قرار بود که جرج میلر (George Miller)، خالق سری فیلم‌های Mad Max کارگردانی این اثر را بر عهده بگیرد. مکس‌ول لورد (Maxwell Lord) شرور اصلی داستان بود و جان استوارت (John Stewart) با بازی کامن (Common) در قامت فانوس سبز ظاهر می‌شد.

در نهایت عدم تمایل نویسنده‌ها و موفقیت فیلم The Dark Knight باعث شد که وارنر متقاعد شود که فیلم را کنسل کند. این به آن معنی بود که وارنر با هدف ساختن فیلمی از لیگ عدالت دنیای DCEU را جلو می‌برد.

۶- خدایان جدید

پس از اکران فیلم لیگ عدالت، آوا دوورنی (Ava DuVernay)، کارگردان فیلم سینمایی سلما (Selma)، برای ساخت فیلمی بر اساس سری کمیک New Gods از جک کربی‌ (Jack Kirby) افسانه‌ای (که دارک ساید، استپن ولف و سیاره آپوکالیپس همگی در آن حضور دارند) استخدام شد.

در واقع New Gods قرار بود مستقیما به پیشینه دارک ساید و جهان اشاره شده در اسنایدر کات بپردازد. مدتی پس از اکران لیگ عدالت زک اسنایدر وارنر اعلام کرد که «خدایان جدید» کنسل شده و این یعنی که هیچ فیلمی با حضور قوی‌ترین شرور دنیای دی سی یعنی دارکساید در دست تولید نیست.

۵- فانوس سبز ۲

فانوس سبز ۲

فانوس سبز ۲

در حدود سال ۲۰۱۰ همه چیز برای فانوس سبز با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) امیدوار کننده به نظر می‌رسید. درست است که این فیلم تا ۲۰۱۱ اکران نشد اما برادران وارنر آن‌قدر به موفقیت فیلم اطمینان داشتند که برای ساخت دنباله آن و ساخت یک سه‌گانه سینمایی اقدام کردند و میخواستند Green Lantern و Man of steel را مرتبط کنند تا در نهایت یک جهان سینمایی خلق کنند.

فیلم اول چندین عنصر مهم را که برای یک جهان مشترک مهم هستند به نمایش گذاشت. از جمله سینسترو (Sinestro) (با بازی مارک استرانگ) و آماندا والر (Amanda Waller) (آنجلا باست). این فیلم هم از نظر تجاری و هم از نظر انتقادی یک شکست بود بنا‌بر‌ این  Green Lantern گزینه مناسبی برای شروع DCEU نبود.

۴- فیلم‌های هارلی کویین علیه جوکر و Gotham City Sirens

هارلی کویین علیه جوکر

هارلی کویین علیه جوکر

به دنبال موفقیت در جوخه انتحاری، چندین فیلم با حضور هارلی کوئین توسط برادران وارنر اعلام شد. پرندگان شکاری اولین فیلمی بود که پس از جوخه انتحاری، هارلی کوئین را به سینما بازگرداند. اما دو فیلم دیگر نیز از این شخصیت در حال ساخت بودند. فیلم Gotham City Sirens به کارگردانی دیوید آیر (David Ayer) و هارلی کوئین علیه جوکر که جوکر را با بازی جرد لتو (Jared Leto) به دنیای دی سی باز می‌گرداند. اگر این فیلم‌ها ساخته می‌شدند احتمالا The Suicide Squad جیمز گان (James Gunn) ساخته نمی‌شد.

۳- بتمن علیه سوپرمن

بتمن علیه سوپرمن

بتمن علیه سوپرمن

بین بتمن و رابین در سال ۱۹۹۷ و بتمن آغاز می‌کند در سال ۲۰۰۵ هیچ فیلم مهمی از کمیک‌های DC اقتباس نشد. اما برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شد. بزرگ‌ترین آن‌ها Batman vs. Superman بود که قرار بود قبل از «بازگشت سوپرمن» و «بتمن آغاز می‌کند» و بیش از ده سال قبل از فیلم اکران شده Batman v Superman: Dawn of Justice اکران شود.

این فیلم قرار بود دورانی را روایت کند که بتمن و سوپرمن بسیاری از نزدیکان خود را از دست داده‌اند و لکس لوثور نقشه‌ای سر هم می‌کند تا آن‌ها را وادار به جنگیدن با یکدیگر کند. از کریستین بیل (Christian Bale) و جاش هارتنت (Josh Hartnett) به ترتیب برای ایفای نقش‌های بتمن و سوپرمن دعوت شد. اما در نهایت وارنر ساخت این فیلم را لغو کرد فقط به دلیل این‌که فضای بسیار تاریکی داشت. اگر در یک سکانس از فیلم I am Legend با بازی ویل اسمیت (Will Smith) دقت کنید پوستری از این فیلم کنسل شده وجود دارد!

۲- فیلم فلش (The Flash) با کارگردانی میچل و لورد

فیلم فلش

فیلم فلش

در حالی که کارگردانی برای پروژه اختصاصی Cyborg پیدا نشد و این فیلم در نهایت لغو شد، هیچ یک از اعضای لیگ عدالت به اندازه فلش برای حضور در فیلم اختصاصی خود دچار مشکل نشدند. حتی بدون در نظر گرفتن این‌که وارنر از اواخر دهه هشتاد در تلاش بود تا فیلمی را از فلش منتشر کند، نسخه DCEU چندین کارگردان را پشت سر گذاشته و در ابتدا قرار بود در مارس ۲۰۱۸ و پس از لیگ عدالت اکران شود.

در ابتدا قرار بود که این فیلم به کارگردانی فیل لرد (Phil Lord) و کریستوفر میلر (Christopher Miller) ساخته شود اما متاسفانه این زوج کنار رفتند. حالا پس از چند سال The Flash به فیلمی دیوانه‌کننده تبدیل شده که ممکن است DCEU را دوباره شکل دهد یا به طور کل اوضاع را وخیم‌تر از چیزی که هست بکند.

۱- لیگ عدالت ۲ از فیلم های کنسل شده دی سی

لیگ عدالت ۲ از فیلم های کنسل شده دی سی

لیگ عدالت ۲ از فیلم های کنسل شده دی سی

تاکنون مهم ترین فیلم لغو شده DCEU و آن چیزی که هواداران اسنایدر کات بیشتر از همه برای از دست دادن آن حسرت می‌خورند فیلم Justice League 2 است که برنامه ریزی شده بود. اگر طرح اولیه پذیرفته می‌شد این فیلم سومین فیلم لیگ عدالت بود.

وارنر به زک اسنایدر این ماموریت را داد که حداقل دو فیلم از لیگ عدالت برای DCEU بسازد. اما پس از واکنش‌های انتقاد آمیز مخاطبان نسبت به Batman v Superman با کارگردانی زک اسنایدر، وارنر پشیمان شد و فیلم دوم را لغو کرد و فقط ساخت یک فیلم از لیگ عدالت بر عهده اسنایدر بود.

سپس این استودیو شروع به لغو دنیای اسنایدر کرد. اسنایدر رفت اما دوباره با نسخه خود از قسمت اول لیگ عدالت برگشت. فیلمی با داستانی حماسی که می‌توانست تمام DCEU را به هم مرتبط کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فیلم های کنسل شده دی سی که ممکن بود همه چیز را عوض کنند!
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار