۱۰ شروری که بتمن تا آستانه‌ کشتن آنها پیش رفت

به عنوان یکی از تاریک‌ترین قهرمانان دنیای دی‌سی (DC)، بتمن (Batman) دفعات زیادی تا مرز قانون نکشتن، پیش رفته است. با کافه کمیک همراه باشید تا تمام دفعاتی که بتمن تقریبا یک شرور را کشت، بررسی کنیم.

Batman از راه‌هایی نه صرفا فیزیکی به سوی محدودیت‌ها و قوانین انسانی خود کشیده شده است. او که برای قوانین سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شود، همیشه سعی می‌کند هرکسی را که می‌تواند نجات دهد و مهم نیست که دشمن او چقدر شرور باشد. هیچوقت همه چیز برای بتمن آسان نبوده چون او مرتباً به شکستن مرز اخلاقی خود نزدیک شده است. این لیست از ۱۰ شروری که بتمن در آستانه‌ی کشتن آن‌ها بود اما این کار را نکرد تشکیل شده است.

۱۰- سوپرمن

بدون شک سوپرمن (Superman) یک شرور در نظر گرفته نمی‌شود اما در سری کمیک محبوب و شاهکار The Dark Knight Returns شخصیت او در طول داستان کاملا با نسخه اصلی مرد پولادین و آنتاگونیستی که در پایان داستان می‌بینیم متفاوت است.

فرانک میلر (Frank Miller)، نویسنده مشهور دنیای کمیک‌، در کمیک «شوالیه تاریکی باز‌ می‌گردد» نسخه‌ای از آینده‌ی شوالیه تاریکی در دوران بازنشستگی را نشان می‌دهد. هنگامی که تبهکاران شهر گاتهام قدرت می‌گیرند، بروس وین (Bruce Wayne) نیز در قالب یک قهرمان باز می‌گردد اما بازگشتش با مخالفت پلیس گاتهام و دولت آمریکا مواجه می‌شود. مرد پولادین از طرف دولت مامور می‌شود تا جلوی بازگشت Batman را بگیرد و همین قضایا در نهایت منجر به یکی از مشهورترین نبرد‌های تاریخ کمیک‌های بتمن می‌شود.

در این نبرد، Batman و Superman مقابل هم قرار می‌گیرند تا جایی که شوالیه تاریکی موفق می‌شود مرد پولادین را شکست دهد و تا مرز کشتن او پیش برود. سوپرمن زنده می‌ماند و بتمن یک حمله قلبی جعل می‌کند و تصمیم به نکشتن سوپرمن می‌گیرد.

۹- رد هود

با وجود اینکه رد هود (Red Hood) بیشتر متحد Batman است تا دشمن او و حتی دومین Robin محسوب می‌شود، در سری کمیک Under the Red Hood بتمن در آستانه کشتن او بود. جیسون بتمن را در موقعیتی قرار می‌دهد که باید یا او یا جوکر (Joker) را بکشد.

شوالیه تاریکی قصد کشتن هیچکدام را ندارد اما جیسون او را مجبور می‌کند تا گلوی او را ببرد. جیسون جان سالم به در می‌برد اما بار دیگر به مرگ نزدیک می‌شود. به راحتی می‌توان فهمید که چرا این داستان پس از سال‌ها همچنان مهم است.

۸- لکس لوثر

رویداد Forever Evil در New 52 پیچ و خم‌های زیادی را به تصویر کشید که شامل برخی از محبوب‌ترین قهرمانان و شرورهای دی‌سی می‌شد. لکس لوثور (Lex Luthor) برای این‌که تعداد زیادی از مردم را نجات دهد، قلب نایتوینگ (Nightwing) را از کار انداخت.

این اتفاق به هیچ وجه باعث خوشحالی بتمن نشد و او به قصد انتقام با لوثور درگیر شد. خوشبختانه دستیار شوالیه تاریکی به هوش آمد اما این اتفاق این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که اگر نایتوینگ به هوش نمی‌آمد، Batman احتمالا لکس را کشته بود.

۷- تالون

از ابتدای داستان فوق‌العاده و جذاب محفل جغدها، نوشته نویسنده بزرگ کمیک‌های بتمن در دوره‌ی نیو ۵۲، اسکات اسنایدر (Scott Snyder)، شوالیه تاریکی متوجه می‌شود که در مقابل ارتش تالون‌ها نیازی به عقب نشینی ندارد.

Batman متوجه می‌شود که محفل از طریق پیشرفت در علم و استفاده از نوعی سرم توانسته تالون‌ها را در موقعیتی میان مرگ و زندگی نگه دارد. این به این معناست که کشتن واقعی آن‌ها تقریبا غیرممکن می‌شود. اگرچه، این به آن معنا نیست که شکست دادن آن‌ها در درازمدت کار سختی است. بتمن توانست زره‌های Trasher Suit آن‌ها را بشکند و خود را به نیرویی غیرقابل توقف برای محفل تبدیل کند. اسنایدر نه تنها در The Court of owls صحنه‌های نبردهای جذابی را به تصویر بکشد، بلکه به Batman اجازه می‌دهد بدون شکستن قانون ویرانی‌های زیادی به بار آورد.

۶- دارکساید

دارکساید (Darkseid) اگر مهم‌ترین شرور دنیای دی‌سی نباشد قطعا یکی از بهترین‌هاست. علاوه بر این او یکی از تنها شرورانی است که بتمن عمدا تلاش به کشتن او و زیر پا گذاشتن قانونش کرده. زمانی که شوالیه تاریکی در رویداد بحران نهایی (Final Crisis) با اسلحه مخصوص به ارباب آخرالزمان شلیک کرد نتوانست کاملا او را بکشد.

دارکساید تا زمانی که دیگر شخصیت‌ها به او برسند به صورت وحشتناکی آسیب دیده بود. مهم نیست که چقدر نزدیک به این اتفاق مهم در دنیای دی‌سی بوده‌ایم، فکر کردن به این‌که بتمن ممکن بود یکی از قدرتمندترین شرورهای DC و کل دنیای کمیک بوک را بکشد ترسناک است.

۵- ریدلر

آرک War of Jokes and Riddles بخشی از ران نه چندان موفق تام کینگ (Tom King) برای کمیک‌های Batman بود که برخلاف عنوان جذابش، آرک چندان موفقی نبود. در این کمیک، بتمن در اوایل کار خود و در پایان داستان «جنگ جوک‌ها و معماها» به ریدلر (Riddler) چاقو زد که در اثر این اتفاق شرایط برای نیگما بسیار سخت شد. در کمال تعجب، این شاهزاده جرم و جنایت گاتهام، جوکر بود که توانست به نحوی جلوی بتمن را بگیرد. به این فکر کنید که جوکر، شوالیه تاریکی را از خودش نجات داد و نگذاشت که قانونش را بشکند!

۴- مترسک

اگرچه که این خط داستانی خیلی محبوب نیست اما نباید رفتار بی‌رحمانه بتمن با Scarecrow در کمیک Heart of Hush فراموش کرد. پس از این‌که «هاش» تنها چند ساعت برای نجات Catwoman به شوالیه تاریکی وقت می‌دهد، او متوجه می‌شود که مترسک محل اختفای هاش را می‌داند. بتمن در تیمارستان آرکام با شوک الکتریکی مترسک را شکنجه می‌دهد. مترسک که به دنبال نجات جان خودش است قبل از این‌که نزدیک به مرگ شود اطلاعاتش را لو می‌دهد. اگر داستان شکل دیگری پیش می‌رفت ممکن بود که شاهد کشته شدن Scarecrow به دست Batman باشیم.

۳- بین

در طول ران بتمن تام کینگ، شوالیه تاریکی چندین بار به کشتن بین (Bane) نزدیک می‌شود. از مبارزه در سانتا پریسکا گرفته تا نبردی در آرکام، دفعات زیادی بوده که بتمن به کشتن دشمن خود نزدیک شده. خوشبختانه در پایان، بروس کسی نبود که بخواهد این شرور را بکشد. اما در طول ران خود، تام کینگ فرصت‌های زیادی به بتمن داد تا به کار این شرور پایان دهد.

۲- کی‌جی بیست

کی‌جی بیست (KGBeast) در واقع یکی از تنها شرورهایی است که بتمن واقعا او را به قتل رسانده. بعد از این‌که بتمن در یک طوفان او را رها کرد، مشخص شد که بتمن برای نجات این شخصیت با پلیس تماس گرفته. اخیرا پس از این‌که کی‌جی بیست به سر نایتوینگ شلیک کرد بتمن او را ردیابی کرد و شاهد نبردی دیگر بین این دو شخصیت بودیم. با وجود این‌که او در هردو نبرد نجات پیدا کرد اما شکی نبود که بتمن می‌توانست در هردو نبرد، یکبار برای همیشه او را بکشد.

۱- جوکر

قطعا به عنوان بزرگ‌ترین دشمن بتمن، جوکر شخصیتی است که بتمن را به سمت محدودیت‌هایش می‌کشاند و او را مجبور می‌کند که دست به کشتن بزند و قانون شرافت‌مندانه خود را زیر پا بگذارد. این اتفاق در داستان‌هایی مثل «هاش»، «مرگی در خانواده» و «مرگ خانواده» رخ داده. مهم نیست که جوکر تا به حال چقدر وحشتناک شده، بروس وین تا حالا همیشه از کشتن او خودداری کرده. اگرچه دیگر نسخه‌های بتمن تا به حال دست به انجام این کار زده‌اند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. منطقیه. سوپرمن شرور حساب میشه از نظر سایت

    • سلام لطفا متن رو کامل بخونید. در مطلب گفته شده که شخصیت پردازی سوپرمن در کمیک شوالیه تاریکی بازمی‌گردد کاملا متفاوته با نسخه‌ی اصلیش هست و تقریبا حکم ویلن و آنتاگونیست رو داره برای بتمن.

  2. فلش معکوس که تونست بتمن رو بکشه:moyai:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ شروری که بتمن تا آستانه‌ کشتن آنها پیش رفت
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane