10 مورد از بهترین حالت‌ های سوپرگرل

جهان‌های چندگانه دی سی (DC) پر از نسخه‌های عجیب و نامتعارف از شخصیت‌های محبوب ما است. با کافه کمیک همراه باشید تا با انواع حالت‌ های سوپرگرل آشنا شویم.

طرفداران معمولی ممکن است فکر کنند که سوپرگرل (Supergirl) صرفا نسخه مونث سوپرمن (Superman) است اما او بسیار فراتر از این است. آخرین دختر کریپتون (Krypton) برای خود ماجراهای زیادی داشته و داستانی هیجان‌انگیز و پیچیده را در دنیای کمیک‌های دی سی دنبال می‌کند.

برای مثال از زمانی که این شخصیت را اولین بار در سال ۱۹۵۹ معرفی شد، حالت‌ های سوپرگرل را در جهان‌های چندگانه دیده‌ایم و حالا هم کارا (Kara) را داریم که در فیلم فلش توسط ساشا کال (Sasha Calle) به تصویر کشیده شده.

حالت‌ های سوپرگرل در طول سال‌ها به طیف وسیعی از خلاقیت در داستان‌گویی و توسعه شخصیت رسیده است. برخی از سوپرگرل‌ها به دلیل شجاعت تزلزل ناپذیر خود شناخته می‌شوند اما برخی دیگر جنبه تاریک‌تری را به نمایش می‌گذارند که قبلاً هرگز دیده نشده. صرف‌نظر از تفاوت‌هایشان، همه این نسخه‌ها فصل ارزشمندی به داستان اسطوره‌ای سوپرگرل اضافه کرده‌اند.

در این مقاله ۱۰ نمونه از بهترین حالت‌ های سوپرگرل در کمیک‌های دی سی را بررسی می‌کنیم که بر اساس توانایی، رشد شخصیت و سهم آن‌ها در داستان کلی سوپرگرل رتبه‌بندی شده‌اند. برخی از این شخصیت‌ها ممکن است برای طرفداران معمولی جدید به نظر برسند اما همه آن‌ها بخش مهمی از داستان سوپرگرل هستند.

۱۰- کارا زور ال (زمین-۵۲۳) (Earth-523)

کارا زور ال

کارا زور ال

کارا زور ال (Kara Zor-El) یکی از منحصر به فردترین و جالب‌ترین حالت های سوپرگرل است. اکثر نسخه‌های سوپرگرل با تاکید زیاد به قدرت‌های کریپتونی خود متکی هستند اما کارا ثابت می‌کند که قهرمان بودن واقعی از درون می‌آید.

با این‌که بلک لایت (Black Light) قدرت کارا را از او گرفت، او حاضر نشد نقش خود را به عنوان یک ابرقهرمان رها کند. او در عوض خود را به عنوان عدالت یا جاستیس (Justice)، یک قهرمان بدون قدرت که بر آموزش، مهارت و اراده خود برای مبارزه با جرم و جنایت و محافظت از بیگناهان تکیه داشت، معرفی کرد.

اگرچه بدون شک سازگاری با زندگی بدون توانایی‌های مافوق بشری برای کارا دشوار بود اما او با همان جدیت و فداکاری که به عنوان سوپرگرل داشت به نقش جدید خود پرداخت. او به‌طور خستگی ناپذیری تمرین کرد تا مهارت‌های رزمی خود را بهبود ببخشد و تکنیک‌های جدیدی را بیاموزد.

کارا همیشه در تلاش بود تا بهترین قهرمانی باشد که می‌تواند. او حتی در بحبوحه بحران JLA: Act of God که در آن بسیاری از قهرمانان دیگر برای کنار آمدن با قدرت‌های از دست رفته خود تلاش می‌کردند، در تعهد خود به عدالت ثابت قدم و تزلزل ناپذیر باقی ماند.

۹- کارا (زمین جدید) (New Earth)

Kara (New Earth)

داستان کارا (Kara) در سری کمیک Superman/Aliens داستان جالبی است. او عضو گروهی از کاوشگران فضایی بود که به طور تصادفی به سیاره‌ای آلوده به زنومورف‌ها (Xenomorphs) برخورد کردند. او با واکنش‌های سریع و مهارت‌های تیراندازی خود توانست از حمله اولیه زنده بماند و در نهایت با سوپرمن متحد شد تا با تهدید بیگانگان مقابله کند. کارا با وجود نداشتن قدرت کریپتونی ثابت کرد که به اندازه متحد ابرقدرتش توانایی دارد.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های شخصیت کارا تکیه او به سلاح گرم است. این او را از دیگر حالت‌های سوپرگرل که تمایل دارند صرفاً بر توانایی‌های مافوق بشری خود تکیه کنند، متمایز کرده. مهارت کارا در استفاده از اسلحه در سرتاسر این سری کمیک مشهود است و او اغلب از اسلحه برای از بین بردن سرسخت‌ترین حریفانش استفاده می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه شخصیت کارا ظاهر او است. مدل موی کوتاه و ظاهر جذابش، او را از الگوی قدیمی و سنتی سوپرگرل با موهای بلوند و چشم آبی دور می‌کند. این تمایز بصری به جایگاه کارا به عنوان یکی از بهترین حالت‌ های سوپرگرل در فرهنگ عامه کمک کرده است. طرفداران از تنوعی که او به شخصیت سوپرگرل می‌آورد قدردانی می‌کنند و از اولین حضورش در سال ۱۹۹۵ تا امروز خواهان بازگشت او هستند.

۸- زالا جور ال (زمین 118) (Earth 118)

زالا جور ال

زالا جور ال

داستان زالا جور ال (Zala Jor-El) در زمین ۱۱۸ آغاز می‌شود، نسخه‌ای از دنیای دی سی که سوپرگرل را به شیوه‌ای منحصر به‌فرد و جذاب در خود دارد. زالا در این دوره قرون وسطایی، نه تنها یک کریپتونی است بلکه به خاندان ال (El) نیز تعلق دارد. یعنی او خواهر کال ال (Kal-El) یا همان سوپرمن است و نه دختر عمویش. این تفاوت به‌تنهایی باعث می‌شود زالا از دیگر حالت‌ های سوپرگرل متمایز شود چون رابطه او با سوپرمن جنبه کاملاً متفاوتی به خود می‌گیرد.

یکی از خصوصیات بارز زالا شخصیت سرسخت او بوده که در ظاهر جنگجویش منعکس شده. او ممکن است یک شاهزاده خانم باشد اما یک دختر معمولی نیست که باید نجات داده شود. در عوض زالا یک جنگجوی قدرتمند است که می‌تواند در برابر هر دشمنی مقاومت کند. مهارت‌های جنگی او با قدرت‌های باورنکردنی این شخصیت که شامل قدرت فوق‌العاده، دید گرمایی و پرواز می‌شود مطابقت دارد.

زالا علی‌رغم ظاهر خشن‌اش، جنبه نرم‌تری نیز دارد. ارتباط او با واندروومن به شیوه‌ای واقعی و صمیمانه به تصویر کشیده شده است که به شخصیت‌های آن‌ها عمق و ظرافت می‌بخشد.

تا شماره ۱۰ کمیک Dark Knights of Steel خوانندگان تصور می‌کردند زالا شخصیت شرور داستان است. در این شماره معلوم شد که زالای شرور در واقع یک مریخی سفید در لباس مبدل بوده و خود را به عنوان زالا نشان می‌دهد تا ویرانی به بار آورد. این امر لایه دیگری به شخصیت از قبل پیچیده زالا اضافه کرد و او را جذاب‌تر از هر زمان دیگری کرد.

۷- لیندا دنورز (زمین-یک) (Earth-One)

لیندا دنورز

لیندا دنورز

 

لیندا دنورز (Linda Danvers) که اولین نسخه سوپرگرل بود در شماره ۲۵۲ کمیک Action Comics معرفی شد. پس از فداکاری او برای نجات جهان در خلال بحران در زمین‌های بی‌نهایت (Crisis on Infinite Earths)، او تبدیل به نمادی در میان هواداران شد و کال‌ ال را به عنوان آخرین کریپتونی زنده باقی گذاشت.

سوپرگرل قبل از بحران در زمانی زندگی می‌کرد که قهرمانان زن به اندازه امروز مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. با این حال او به اندازه پسر عمویش قدرتمند و قهرمان بود. این نسخه از سوپرگرل محبوبیت زیادی داشت که در نهایت او را به کمیک‌ها بازگرداند. تمام حالت‌های سوپرگرل که بعد از او آمدند به لیندا دانورز برمی‌گردند.

قربانی شدن لیندا در جریان بحران در زمین‌های بی‌نهایت یکی از دردناک‌ترین و احساسی‌ترین لحظات در تاریخ کتاب‌های کمیک است. لیندا با فدا کردن جان خود برای نجات جهان، میراثی را به عنوان یک قهرمان واقعی تثبیت کرد و نشان که به اندازه خود سوپرمن شجاع و فداکار است.

۶- سوپرگرل (زمین-۱۰۹۸) (Earth-1098)

کارا زور ال (Kara Zor-El) در این نسخه تنها کریپتونی است که پس از کشته شدن پسر عمویش کال ال در کودکی روی زمین باقی مانده. این داستان پس زمینه متفاوت او را از دیگر حالت‌ های سوپرگرل در جهان‌های چندگانه متمایز و لایه‌ای از تراژدی را به شخصیت او اضافه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سوپرگرل ارتباط او با واندروومن است. دایانا در این جهان مادرخوانده و مربی کارا است. کارا در طول ماجراجویی‌هایش واندروومن را الگوی خود قرار داده و درس‌های ارزشمندی درباره قهرمان بودن از او می‌آموزد. این رابطه منحصر به‌فرد به سوپرگرل یک هویت متمایز داده و فرصت‌های قانع کننده‌ای برای خلق داستان ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های هیجان‌انگیز سوپرگرل همکاری او با بت گرل (Batgirl) و انجمن عدالت (Justice Society) است. آن‌ها با هم به مبارزه با تبهکاران می‌پردازند و تیمی قدرتمند را تشکیل می‌دهند که خوانندگان نمی‌توانند از آن دست بکشند.

این نسخه از کارا بدون آن‌که زیر سایه سوپرمن باشد می‌درخشد، کاری که تعداد کمی از سوپرگرل‌ها در مولتیورس (Multiverse) توانایی انجام آن را داشتند. سرنوشت کال ال در این جهان وحشتناک بوده و داستان منشأ این سوپرگرل را حتی بیشتر از حد معمول دراماتیک می‌کند.

۵- کارا دنورز (زمین نامعلوم) (Unknown Earth)

کارا دنورز

کارا دنورز

کارا دنورز (Kara Danvers) یک حالت کمتر شناخته شده از سوپرگرل است که در بین علاقه‌مندان به کتاب‌های کمیک طرفداران زیادی پیدا کرده. در این نسخه کارا از کریپتون نبوده بلکه از یک جهان موازی است. او در کودکی برای فرار از دنیای در حال مرگش به زمین فرستاده شد و خانواده دنورز او را به عنوان دختر خود بزرگ کردند.

این کارا یک جنگنده ماهر است و تمام قدرت‌های سوپرمن از جمله پرواز، قدرت فوق‌العاده، ضدضربه بودن و دید گرمایی را در اختیار دارد. او هم‌چنین توانایی‌های منحصر به‌فردی مانند انتقال انرژی و قدرت شفا دادن دیگران با لمس خود را دارد. کارا علی‌رغم قدرت‌های چشم‌گیرش در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان بیابد و بین وظایفش به عنوان یک ابرقهرمان و میلش برای یک زندگی عادی تعادل برقرار کند.

یکی از دلایل محبوبیت کارا روابط پیچیده او با افراد پیرامونش است. او با خواهر خوانده‌اش الکس دنورز (Alex Danverse)، که برای یک آژانس دولتی مخفی متخصص در تهدیدات فرازمینی کار می‌کند ارتباط نزدیکی دارد. رابطه آن‌ها یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این حالت از حالت‌ های سوپرگرل است چون به موضوعات خانواده، هویت و فداکاری می‌پردازد.

۴- کارا دنورز (زمین-۳۸) (Earth-38)

کارا دنورز (زمین-۳۸)

کارا دنورز (زمین-۳۸)

کارا دنورز از زمین-۳۸ شخصیتی است که قلب بسیاری از طرفداران در سراسر جهان را تسخیر کرده. این نسخه از سوپرگرل اولین بار در سال ۲۰۱۵ در جهان سریال ارو (Arrowverse) معرفی و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین حالت‌های سوپرگرل شد. داستان کارا در سریال نشان داد که او چندین بار قدرت‌هایش را در آغوش می‌گیرد و دنیا را نجات می‌دهد، در حالی که دوگانگی خود را به عنوان کارا دنورز و سوپرگرل را مدیریت می‌کند.

کارا دنورز با بازی ملیسا بنویست (Melissa Benoist)، به دلیل بازی چشم‌گیر بازیگر از این شخصیت به سرعت مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. بنویست در طول سریال سوپرگرل عمق عاطفی خاصی به کارا منتقل و مبارزات هویتی پیچیده‌اش را با ظرافت خاصی بررسی می‌کرد. طرفداران به رابطه کارا با خواهر خوانده‌اش الکس و نحوه پیوند آن‌ها جذب شده بودند.

سریال سوپرگرل برخی از حماسی‌ترین خطوط داستانی Arrowverse از جمله بحران در زمین‌های بی‌نهایت و جهان‌های دیگر (Elseworlds) را به نمایش گذاشت. این رویدادهای بزرگ به کارا اجازه داد تا با ابرقهرمانان دیگری مانند فلش (با بازی گرنت گاستین)، گرین ارو (با بازی استفان آمل) و سوپرمن (با بازی تایلر هوچلین) تعامل داشته باشد.

۳- سوپرگرلی که می‌خندد (زمین اصلی) (Prime Earth)

سوپرگرلی که می‌خندد

سوپرگرلی که می‌خندد

سوپرگرلی که می‌خندد (Supergirl Who Laughs) از زمین اصلی (Prime Earth) یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین حالت‌ های سوپرگرل در کمیک‌های دی سی است. سوپرگرلی که می‌خندد به عنوان نسخه شرور از کارا دنورز دارای طراحی شخصیت منحصر به‌فردی است که او را از دیگر سوپرگرل‌ها متمایز می‌کند. لباس او دارای طرح رنگی جوکر است و او پوزخندی دیوانه‌وار دارد که به جنون این شخصیت اشاره دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب سوپرگرلی که می‌خندد خشونت بی امان اوست. سوپرگرل در این حالت به طور کامل جنبه تاریک خود را در آغوش گرفته و به خود اجازه می‌دهد تا بدون پشیمانی در خشونت و تخریب افراط کند. او به عنوان عضوی از گروه شش مخفی (Secret Six) ثابت کرد یک حریف قدرتمند است و با استفاده از قدرت و دید گرمایی خود دشمنانش را نابود می‌کند. طرفداران علی‌رغم طبیعت شیطانی او، به‌خاطر شخصیت‌های گیرا و خط داستانی جذابشان به سمت این سوپرگرل و گروه خطرناکش جذب شده‌اند.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که سوپرگرلی که می‌خندد را متمایز می‌کند ارتباط او با مولتیورس تاریک (Dark Multiverse) است. او پس از آلوده شدن به سم جوکر با بتمن زمین-۲۲ همکاری کرد تا دریچه‌ای به این قلمرو وحشتناک باز کند. این حرکت سوپرگرل را در تاریکی عمیق‌تری فرو برد و او را حتی خطرناک‌تر از قبل کرد. تمایل او به کاوش در چنین اعماق پستی وضعیت او را به عنوان یک شخصیت واقعا پیچیده و جذاب تقویت می‌کند.

سوپرگرلی که می‌خندد برخلاف اکثر سوپرگرل‌های مولتیورس یک شرور تمام عیار است. با این حال طرفداران هنوز او و بقیه گروه شش مخفی را مخصوصاً به خاطر طراحی شخصیت جالبشان دوست دارند.

۲- کارا استاریکوف (زمین ۲۴) (Earth 24)

 

کارا استاریکوف (Kara Starikov) یک حالت منحصر به‌فرد از سوپرگرل است که در بین طرفداران سری کمیک Bombshells دی سی محبوبیت پیدا کرده. در این جهان خبری از کارا دنورز نیست و کارا استاریکوفی هست که به جای ایالات متحده در اتحاد جماهیر شوروی به زمین می‌آید.

این تغییر در داستان اصلی او این شخصیت را از سایر حالت‌ های سوپرگرل متمایز می‌کند و پیچ و تاب جالبی به او می‌بخشد. او به‌عنوان یک کریپتونی، قرار بود تبدیل به قدرتمندترین جنگجوی کشورش شود اما او از این کشور فرار کرد.

یکی از جنبه‌هایی که کارا استاریکوف را متمایز می‌کند رابطه او با خواهر خوانده‌اش یعنی کورتنی دوگینونا (Kortni Duginovna) یا استارگرل (Stargirl) است. رابطه بین این دو شخصیت جذاب است و به داستان هر دوی آن‌ها عمق می‌بخشد. علاوه بر این رابطه کارا با لوئیس لین (Lois Lane) یک پیچش تازه است که در کمیک‌های ابرقهرمانی دیده می‌شود. این حالت از کارا به عنوان یک زن قوی و مستقل که به جای انطباق با هنجارهای اجتماعی به دنبال خواسته‌های خود بوده برای خوانندگان جذاب است.

طراحی کارا استاریکوف در کمیک Bombshells یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سوپرگرل است. زیبایی‌شناسی این سری کمیک با الهام از سبک‌های قدیمی، ظاهری متمایز به کارا می‌دهد که او را از دیگر حالت‌های سوپرگرل متمایز کرده.

لباس ابرقهرمانی این شخصیت دارای یک الگوی قرمز و سفید است که یادآور پرچم جماهیر شوروی بوده و منحصر به‌فرد بودن طراحی این شخصیت را بیشتر می‌کند. توجه به جزئیات در طراحی کارا استاریکوف یک شخصیت بصری جذاب ایجاد می‌کند که طرفداران از تماشای آن سیر نمی‌شوند.

۱- کارا زور-ل یا پاورگرل (زمین-دو) (Earth-Two)

کارا زور-ل یا پاورگرل

کارا زور-ل یا پاورگرل

کارا زور-ل (Kara Zor-L) که با نام پاورگرل (Power Girl) نیز شناخته می‌شود، یک حالت دوست داشتنی از شخصیت سوپرگرل است. پاورگرل که در ابتدا در سال ۱۹۷۶ معرفی شد به دلیل داستان پس زمینه و توانایی‌های منحصر به‌فردش سریعا مورد علاقه طرفداران قرار گرفت.

کارا زور-ل برخلاف همتای اصلی خود یعنی کارا زور-ال (Kara Zor-El) از زمین-دو می‌آید که که او در کنار انجمن عدالت آمریکا (JSA) با جرم و جنایت می‌جنگید.

داستان پس زمینه پاورگرل شبیه به داستان کارا زور-ال است: هر دو از کریپتون به زمین فرستاده شدند و دارای قدرت، سرعت و آسیب ناپذیری مافوق بشری هستند. تفاوت‌های کلیدی نیز بین این دو شخصیت وجود دارد. به عنوان مثال قدرت‌های پاورگرل به جای خورشید زرد زمین، توسط تشعشعات خورشیدی تامین می‌شود. علاوه بر این او توانایی ایجاد انفجارهای انرژی را از چشمان خود و بینایی و شنوایی بهتری دارد.

پاورگرل پس از وقایع بحران در زمین‌های بی نهایت در زمین تازه تشکیل شده یا زمین اصلی گرفتار شد. در نتیجه داستان پس زمینه او چندین بار تغییر کرد و نسخه‌های مختلفی از داستان او در طول سال‌ها معرفی شد. پاورگرل با وجود این تغییرات همچنان یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین حالت‌ های سوپرگرل است.

کلام آخر

سوپرگرل از سال ۱۹۵۹ در کمیک‌های دی سی حضور داشته و حالت‌ های مختلفی در سراسر مولتیورس دارد. برخی از این نسخه‌ها شبیه به سوپرگرل اصلی هستند و فقط تفاوت‌های جزئی با او دارند، برخی دیگر به عنوان شخصیت‌های منحصر به فرد و متمایز برجسته می‌شوند. صرف‌نظر از تفاوت‌هایشان، همه این حالت‌های سوپرگرل عشق به عدالت و قدرتی محض دارند که از آن‌ها قهرمانان (یا شروران) قدرتمندی می‌سازد.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 مورد از بهترین حالت‌ های سوپرگرل
  • نام : کارا زور ال
  • خالق : اتو بایندر (نویسنده) آلفرد پلاستینو (هنرمند)
  • اولین اثر : کمیک‌های اکشن شمارهٔ ۲۵۲ (مه ۱۹۵۹)
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : دختر پولادین
  • محل تولد : سیاره کریپتون
  • معروفترین آثار : The Last Daughter Of Krypton The Hunt For Reactron Reign Of The Cyborg Supermen The Girl Of No Tomorrow Escape From The Phantom Zone Bizarrogirl Day Of The Dollmaker
  • قابلیت ها : قدرت دید ماوراء طبیعی توانایی‌های ابرانسانی قابلیت پرواز کردن جنجگوی ماهر ایجاد پرتوی گرمایی از چشم
  • شغل : بازیگر، اپراتور تلویزیون، مشاور مدرسه
  • حالت های دیگر : Red Daughter Overgirl Bizarrogirl
  • همکاران: سوپرمن سوپربوی واندر گرل باربارا گوردون
  • دشمنان: Cyborg Superman Darkseid Doomsday Dr. Psycho Harley Quinn Lex Luthor Reverse Flash The Batman Who Laughs The Joker