بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU

بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU

دنیای سینمایی مارول در کنار صحنه‌های ماندگار خود، دیالوگ‌های به‌یادماندنی متعددی نیز دارد. با کافه کمیک همراه باشید تا بهترین دیالوگ های مارول را مرور کنیم.

مدت زمان کل دنیای سینمایی مارول (MCU) بیش از ۴۰ ساعت است. در این مدت احتمالاً بیش از ۵۰۰۰ صفحه دیالوگ بین شخصیت‌ها رد و بدل شده. این حجم از دیالوگ بدون شک به اندازه کافی طولانی است که چندین نقل قول نمادین و به‌یادماندنی از صدها شخصیتی که طرفداران از سال ۲۰۰۸ روی پرده نقره‌ای یا صفحه تلویزیون خود دیده‌اند، در خود داشته باشد.

برخی از این دیالوگ‌ها برای تعریف یک شخصیت بسیار مهم بوده‌اند و برخی دیگر برای رساندن یک پیام مفید هستند. دیالوگ‌هایی هم هستند که به سطحی از شوخ‌طبعی دست می‌یابند که فراموش نشدنی می‌شوند. بین دیالوگ‌های احساسی، صمیمانه، شوخی‌های صحنه‌های مبارزه و دیالوگ‌های ماندگار پس از تیتراژ، لیستی از بهترین دیالوگ های مارول انتظار شما را می‌کشد.

ویژن: «غم چیست اگر عشق پایدار نباشد؟»

ویژن

ویژن

دیالوگ ویژن درباره غم و اندوه خاطره‌انگیزترین نقل قول در سریال وانداویژن (WandaVision) است و به‌عنوان یکی از بهترین دیالوگ های مارول شناخته شده است. این کلمات نه‌تنها جوهره کل داستان وانداویژن را به اختصار نشان می‌دهد بلکه روشی را که فرد در مورد غم و اندوه فکر می‌کند تغییر می‌دهد.

این دیالوگ سوگواری را به عنوان نشانه‌ای از قدرت و راهی برای استقامت عشق در مرگ نشان می‌دهد و در برخی موارد به شخص اجازه می‌دهد تا پس از رفتن کسی او را حتی بیشتر دوست داشته باشد. حتی اگر پیترو (Pietro) برادر واندا و ویژنی که عشق واندا بود، مرده‌اند، عشق او به آن‌ها همیشه پابرجا خواهد ماند.

تونی: «۳۰۰۰ تا دوستت دارم.»

تونی استارک جهان را نجات داد اما پیامی که در صورت مرگش گذاشت نشان می‌دهد او همیشه به فکر خانواده‌اش بوده. تونی با گفتن این دیالوگ به دخترش، به وضوح نشان می‌دهد که چقدر او را دوست دارد و حتی اگر او رفته باشد، عشقش به او هرگز محو نخواهد شد.

این ساده‌ترین اما شیرین‌ترین و قوی‌ترین پیامی است که تونی می‌تواند برای مورگان بگذارد تا نشان دهد رابطه او با دخترش چقدر برای او ارزش دارد. این دیالوگ همچنین نشان می‌دهد طرفداران دنیای سینمایی مارول در مورد تونی استارک چه احساسی دارند زیرا نمی‌توان عشق و قدردانی عمیق آن‌ها را نسبت به شخصیت او به سادگی اندازه‌گیری کرد.

لوکی: «تو هرگز خدا نخواهی شد.»

لوکی

لوکی

بهترین دیالوگ لوکی قبل از کشته شدن او توسط تانوس است. لوکی از تجربه شخصی خود می‌داند بهای گزافی برای دستیابی به حس عدالت وجود دارد. تانوس نسبت به برنامه خود برای بازگرداندن تعادل به جهان احساس اطمینان و اعتماد به نفس می‌کند ولی لوکی غرور تایتان دیوانه را تشخیص می‌دهد.

لوکی قبل از این‌که آخرین نفسش را بکشد حرف خود را می‌زند و ثابت می‌کند تانوس یک خدا نیست و هرگز نخواهد بود. حق با لوکی است زیرا رفتار خداگونه تانوس در نهایت به شکست خوردن او منجر می‌شود.

اودین: «ازگارد یک مکان نیست. هرگز نبود. اینجا می‌تواند ازگارد باشد. ازگارد جایی است که مردم ما ایستاده‌اند.»

سخنان حکیمانه اودین به ثور اساساً نقل قول قدیمی «خانه جایی است که قلبت می‌تپد.» را به‌روز می‌کند. او به ثور کمک می‌کند تا ببیند که ازگارد توسط مردمش تعریف می‌شود و نه مکانی که در جهان دارد.

این بینش به ثور کمک می‌کند تا ببیند می‌تواند خانه‌اش و مردمش را از هلا (Hela) نجات دهد، حتی اگر به معنای تخریب مکانی باشد که از زمان تولد خانه فیزیکی او بوده است. حتی اگر ازگارد نابود شود، از طریق مردمش ادامه پیدا می‌کند.

یاندو: «او ممکن است پدرت باشد، اما او بابات نبوده.»

فیلم‌های نگهبانان کهکشان تمرکز زیادی بر اهمیت خانواده دارند. یکی از بهترین لحظاتی که این موضوع را نشان می‌دهد در قسمت دوم است که مشخص می‌شود یاندو (Yondu) بیشتر از ایگو (Ego) پدر پیتر کویل (Peter Quill) بوده است.

ایگو ممکن است پدر بیولوژیکی پیتر باشد اما یاندو کسی بوده که پیتر را بزرگ کرد، در کنار او بود و او را به مردی تبدیل کرد که در این فیلم‌ها او را می‌بینید. این باعث می‌شود یاندو پدر واقعی پیتر باشد و این امر زمانی که یاندو جان خود را فدا کند تا پیتر بتواند زندگی کند به همگان ثابت شد.

هاکای: «ما با ارتشی از ربات‌ها می‌جنگیم و من یک تیر و کمان دارم. هیچ‌کدام از این‌ها منطقی نیست.»

قبل از عرضه سریال هاکای (Hawkeye) همیشه به‌نظر می‌رسید که دنیای سینمایی مارول نسبت به شخصیت هاکای کوتاهی می‌کند. او ابرقدرتی ندارد اما مدام خود را در موقعیت‌هایی می‌دید که بقیه ابرقدرت دارند. این همان چیزی است که یکی از بهترین دیالوگ های مارول در فیلم عصر اولتران (Avengers: Age Of Ultron) را بسیار به‌یادماندنی کرده است.

کلینت بارتون (Clint Barton) وقت خود را به‌عنوان یک مرد متفاوت از بقیه اعضای تیمش می‌گذراند. او همیشه تشخیص داده آن‌چه اتفاق می‌افتد عجیب و غریب است اما به‌هر‌حال مانند بقیه ابرقهرمان‌ها کاری که باید را انجام می‌دهد.

کاپیتان آمریکا: «هر چه که لازم باشد…»

ممکن است انتقام‌جویان همیشه یک رهبر ثابت نداشته باشند اما کاپیتان آمریکا همیشه موفق می‌شود به آن‌ها الهام بدهد. او این کار را یک بار دیگر در زمانی انجام می‌دهد که داستانش در دنیای سینمایی مارول به پایان خود می‌رسد.

فیلم پایان بازی (Avengers: Endgame) آخرین تیم از انتقام‌جویان اصلی را که قصد نجات همه را داشتند ارائه کرد. استیو راجرز (Steve Rogers) بارها و بارها به تیمش یادآوری می‌کند که آن‌ها «هرچه که لازم باشد» برای بازگرداندن افرادی که تانوس از آن‌ها گرفته است انجام می‌دهند و این شعار بخشی از آن چیزی است که هیجان فیلم را بالا می‌برد. تک تک قهرمانان حاضر بودند برای نجات بقیه جان خود را از دست بدهند.

تونی استارک: «اگر بدون لباس مخصوص هیچی نیستی، پس نباید آن را داشته باشی.»

وقتی پیتر پارکر (Peter Parker) به دنیای سینمایی مارول پیوست، تونی استارک مربی او شد. هرچند که رابطه این دو همیشه در بهترین حالت خود نبود. پیتر در فیلم بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) می‌خواست خود را به قهرمانی مانند بقیه انتقام‌جویان تبدیل کند و تلاش‌های مکرر این شخصیت او و تونی را در تضاد قرار داد.

اگرچه تونی یک لباس پیشرفته و مخصوص از نظر تکنولوژیکی به او هدیه داده بود اما پیتر باید می‌فهمید که بدون آن لباس چه کسی است. او مانند تونی ثابت کرد فناوری‌های دنیا قهرمان نمی‌سازد و در عوض این انتخاب‌هاست که ارزش یک قهرمان را مشخص می‌کند.

کاپیتان مارول: «من چیزی ندارم که به تو ثابت کنم.»

کاپیتان مارول به‌عنوان اولین فیلم انفرادی با قهرمان زن در دنیای سینمایی مارول بود که چیزهای زیادی برای اثبات به تماشاگران داشت. اما این شخصیت احساس خود را در رویارویی نهایی با یون‌ راگ (Yon-Rogg) به نمایش گذاشت.

یون راگ سعی کرد کارول (Carol) را وادار کند تا بدون قدرتش با او بجنگد. کارول پس از این‌که فهمید یون راگ حافظه او را تغییر داده و نیروهای او را محدود کرده، متوجه می‌شود که آزاد است تا تمام قدرت‌های خود را در آغوش بگیرد و او را شکست دهد.

بیوه سیاه: «او تنها نیست.»

او تنها نیست

او تنها نیست

وقتی انتقام‌جویان در واکاندا با نیروهای تانوس مقابله می‌کردند، مبارزه یک طرفه‌ای را شاهد بودیم. مردم واکاندا و متحدانشان به سرعت غرق در نیروهای دشمن شدند. وقتی اسکارلت ویچ به مبارزه ملحق شد، توسط پروکسیما میدنایت (Proxima Midnight) در میدان مبارزه مورد تمسخر قرار گرفت که یکی از بهترین دیالوگ های مارول را به همراه داشت.

این یک لحظه زودگذر است، اما در یادها می‌ماند. ناتاشا یا بیوه سیاه قبل از پیوستن اسکارلت ویچ به تیم، تنها زن انتقام‌جو بود. او واندا را زیر پر و بال خود گرفت و آن دو به اوکویه (Okoye) در نبرد پیوستند تا نیروهای تانوس را عقب برانند. تیم کوچک آن‌ها بعدا در فیلم پایان بازی (Endgame) بدون ناتاشا اما با تعداد بسیار بیشتری از زنان و نگاهی به این‌که چگونه MCU در یک دهه تغییر کرده است، تکرار می‌شود.

کاپیتان آمریکا: «من می‌توانم این کار را تمام روز انجام بدهم.»

بهترین دیالوگ های مارول کاپیتان آمریکا

بهترین دیالوگ های مارول کاپیتان آمریکا

این یکی در دسته «نقل قول تعیین کننده شخصیت» قرار می‌گیرد. هیچ نقل قولی به‌یادماندنی‌تر از این برای توصیف استیو راجرز نیست. از کتک خوردن وحشیانه به عنوان یک بچه ضعیف در کوچه‌ها گرفته تا رویارویی با روبات‌ها و بیگانگان به‌عنوان یک قهرمان ملی، روش او برای مقابله با مشکلاتش همیشه ثابت مانده است. او همیشه حاضر بوده تا جان خود را برای هدفی والاتر فدا کند و می‌داند هیچ‌چیز مهم‌تر از نجات دنیا نیست.

به عبارت دیگر مهم نیست کاپیتان آمریکا چقدر شکسته، کتک خورده یا خسته باشد، او همیشه تا آخر آماده مبارزه است. پس از تکرار همان نقل قول در سه فیلم برای سه حریف مختلف، او کاملاً روشن کرده که می‌تواند این کار را در تمام طول روز انجام بدهد.

بروس بنر: «راز من همین است کاپیتان، من همیشه عصبانی هستم.»

فیلم انتقام‌جویان مملو از لحظات دیوانه‌کننده و شگفت‌انگیز بود اما می‌توان گفت که بهترین ورود شخصیت در فیلم مربوط به لحظه آخر بروس بنر بود که با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به هالکی تبدیل می‌شود که با نیروهای فضایی مبارزه می‌کند و در عرض چند ثانیه، از یک دانشمند عصبی به انتقام‌جوی غیرقابل توقف تبدیل می‌شود.

این یکی از تنها مواردی است که او توانسته در طول یک فیلم کاملاً آرام بماند. این دیالوگ یکی از بهترین دیالوگ های مارول است که به‌عنوان بخش مهمی از داستان هالک نیز عمل می‌کند. بنر قبل از تبدیل شدن به هالک با بیان این‌که «او همیشه عصبانی است» نشان می‌دهد بروس بنر اکنون کنترل کامل هالک را در اختیار دارد.

پلنگ سیاه: «واکاندا برای همیشه!»

«واکاندا برای همیشه» پس از موفقیت بزرگ غیرمنتظره فیلم پلنگ سیاه به جدیدترین اصطلاح فرهنگ لغت عامه تبدیل شد. این شعار همه جا شنیده می‌شد. طرفداران، مشاهیر و ورزشکاران در سطح جهانی با تلاش خود برای تکرار سلام واکاندا با بازوهای ضربدری پلنگ سیاه را گسترش داده‌اند.

این فریاد جنگی به شعار غیررسمی فیلم تبدیل و آن‌قدر محبوب شد که دنباله پلنگ سیاه نام واکاندا برای همیشه (Wakanda Forever) را داشت و تبدیل به یکی از بهترین دیالوگ های مارول شد.

تونی استارک: «من مرد آهنی هستم.»

این چهار کلمه مسئول ایجاد دنیای سینمایی مارول بودند که طرفداران امروزی عاشق آن هستند. ابرقهرمانان تا قبل از مرد آهنی همیشه یک ویژگی ضروری داشتند: آن‌ها به هویت‌های مخفی نیاز داشتند. پیتر پارکر در سه فیلم با هویت خود مبارزه کرد، بتمن مبارزه کرد تا هرگز هویت واقعی خود را آشکار نکند و خانواده پار (Parr) در سری انیمیشن‌های شگفت‌انگیزان (The Incredibles) از پیکسار همیشه مراقب بودند تا قدرت خود را مخفی نگه دارند.

در همین حین، تونی استارک هرگز هیچ‌یک از این مشکلات را تجربه نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد به سادگی هویت واقعی خود را در تلویزیون ملی به تمام دنیا بگوید. این پایانی عالی برای یک فیلم متفاوت بود و راهی ایده‌آل برای نمایش ماهیت خودخواهانه استارک در کنار شخصیت خیرخواه و قهرمانانه او به تمام دنیا بود.

تونی استارک: «ما یک هالک داریم.»

مرد آهنی برای اولین بار اعلام کرد که انتقام‌جویان یک هالک در تیم خود دارند تا لوکی، بزرگ‌ترین تهدید زمین را در طول نبرد نیویورک بترساند. سپس هالک در طول گذر زمان دنیای سینمایی مارول توانست خود را از نیویورک به سوکوویا (Sokovia)، سپس به یک سیاره دیگر برساند و در نهایت به یک سفینه فضایی ازگاردی که توسط لوکی قهرمان همراهی می‌شد، برود. خدای شرارت یعنی لوکی همین نقل قول را برای ترساندن تانوس، بزرگ‌ترین تهدید جهان گفت.

این دیالوگ که ابتدا فقط یک جمله جالب و غیرقابل‌توجه بود، به یکی از بهترین دیالوگ های مارول تبدیل شد. این نشان‌دهنده مسیر لوکی از یک شیاد شرور به یک قهرمان گمنام بود. به‌عنوان یک نکته جالب دیگر، این دیالوگ همچنین طرفداران را با اولین صحنه مبارزه حماسی فیلم جنگ ابدیت (Infinity War) آشنا کرد. این صحنه رویارویی هالک در مقابل تانوس را نشان می‌دهد که متاسفانه با شکست شرم آور غول سبز به پایان رسید.

نیک فیوری: «یک ایده وجود داشت…»

«یک ایده وجود داشت، استارک این را می‌داند؛ به نام طرح انتقام‌جویان. ایده این بود که گروهی از افراد برجسته را گرد هم بیاوریم تا ببینیم آیا آن‌ها می‌توانند چیزی بیشتر از خودشان شوند یا خیر. می‌خواستیم ببینیم وقتی به آن‌ها نیاز داریم تا در نبردهایی بجنگند که ما توانایی آن را نداریم می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند یا خیر.»

این رشته از جملات نمادین آخرین گام نیک فیوری برای موفقیت در طرح انتقام‌جویان بود که از زمان حمله به خانه تونی استارک در اولین حضورش روی آن کار کرده بود. سال‌ها بعد، اولین تریلر فیلم جنگ ابدیت (Infinity War) با همین سخنرانی آغاز می‌شود. این فقط یک سخنرانی انگیزشی نبود. این معنای انتقام‌جویان است: گروهی از افراد برجسته که با هم همکاری کردند تا چیزی بیشتر از خودشان شوند و در نبردهایی بجنگند که هیچ‌کس دیگری قادر به جنگیدن در آن‌ها نبود. این دقیقاً همان کاری است که این گروه در دو فیلم انتقام‌جویان انجام دادند، و در جنگ داخلی از انجام آن غفلت کردند که سپس به معنای واقعی کلمه به قیمت مرگ نصف جهان برای آن‌ها تمام شد.

گروت: «ما گروت هستیم.»

برای شخصی که با دنیای ابرقهرمانی آشنا نیست این نقل قول کاملاً بی‌معنی است. این نقل قول برای یک طرفدار مارول، یک موقعیت بسیار نادر و احساسی است. برای شخصیتی که تنها قادر است کلمات «من» و «گروت» و «هستم» را منحصراً به همین ترتیب بیان کند، شنیدن اضافه کردن یک کلمه جدید از او به دایره واژگان محدودش باورنکردنی است.

شنیدن جمله «ما گروت هستیم» توسط او به عنوان آخرین خداحافظی در حالی که جان خود را فدا می‌کند تا هم‌تیمی‌های کهکشانی خود را نجات دهد بسیار دلخراش است و آن را به یکی از بهترین دیالوگ های مارول تبدیل می‌کند. به گفته جیمز گان (James Gunn)، کارگردان سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، گروت در واقع در این صحنه جان خود را از دست داد و گروت نوزاد/نوجوان که از فیلم دوم نگهبانان کهکشان به بعد می‌بینیم در واقع پسرش است.

تونی استارک: «اگر نتوانیم از زمین محافظت کنیم مطمئن باشید که انتقام آن را خواهیم گرفت.»

این نقل قول معروف ممکن است در آن زمان نادیده گرفته شده باشد و به‌عنوان راهی جالب توسط تونی استارک برای ترساندن لوکی در فیلم انتقام‌جویان در نظر گرفته شود. اساساً غیرممکن است که چیزی به این معنا و مفهوم به فیلم‌های آینده گره نخورد. در واقع سال‌ها بعد فیلم‌های جنگ ابدیت و پایان بازی به این دیالوگ معنای کاملاً جدیدی دادند.

در کمال تعجب، طرفداران به ندرت انتقام گرفتن تیم انتقام‌جویان را دیده‌اند. آن‌ها در اولین فیلم خود انتقام مرگ فیل کولسون (Phil Coulson) را گرفتند که به دلیل اتفاقات سریال ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D) به حساب نمی‌آید.

دکتر استرنج: «دورمامو! من برای معامله آمده‌ام.»

این لیست پر از دیالوگ‌هایی است که برای یک شخصیت یا کل دنیای سینمایی مارول بسیار مهم بوده و به یکی از بهترین دیالوگ های مارول تبدیل می‌شود.  البته این قضیه در مورد دیالوگ فوق صدق نمی‌کند و تنها دلیلی که در این لیست وجود دارد بار طنز و تکرار بیش از حد آن توسط دکتر استرنج است. این نقل قول در عرض چند دقیقه از زمانی که دکتر استرنج حاکم بُعد تاریک یعنی دورمامو (Dormammu) را در یک حلقه زمانی گیر می‌اندازد، محبوب شده است.

اما این نقل قول چیزی بیش از یک شوخی آزاردهنده بوده. این تاکتیک عجیب و در عین حال هوشمندانه منجر به پایانی از یک فیلم مارول شد که حول صحنه مبارزه بین دو شخصیت با قدرت‌های مشابه نیست.

تانوس: «باید سر را هدف می‌گرفتی.»

بسیاری تانوس را بزرگ‌ترین شرور MCU می‌دانند. یکی از عوامل موثر در این رده‌بندی دیالوگ‌های به یاد ماندنی اوست. جنگ ابدیت بلافاصله با تایتان دیوانه شروع می‌شود که خود را به عنوان شرور اصلی و واقعی معرفی می‌کند. او در حالی که سنگ قدرت را روی دستکش خود نشان می‌دهد می‌گوید: «از آن بترس. فرار کن. سرنوشت بالاخره می‌رسد. حالا اینجاست. یا باید گفت من اینجا هستم.»

تانوس حتی قبل از جنگ ابدیت و در صحنه پس از فیلم عصر اولتران (Age Of Ultron) خودش را نشان داد و برای اولین بار دستکش ابدیت را می‌پوشد و به طرز تهدیدآمیزی می‌گوید: «باشه، خودم این کار را انجام خواهم داد». در طول جنگ ابدیت نمونه‌های بی‌شماری دیگر از دیالوگ‌های تهدیدآمیز و صمیمانه وجود دارد اما یک نقل قول این دو عنصر را به شکلی فراموش‌نشدنی ترکیب می‌کند و به یکی از بهترین دیالوگ های مارول تبدیل می‌شود.

لایلا: «آسمان»

لایلا (Lylla) با وجود مدت زمان کوتاهی که در فیلم نسخه سوم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy Vol. 3) حضور داشت با نشان دادن ملایمت خود با دیگران و امید به زندگی بهتر، به‌عنوان یکی از دوستانه‌ترین شخصیت‌های جدید معرفی شد. متأسفانه High Evolutionary او را به قتل می‌رساند. لایلا در آخرین لحظات زندگی در حالی که به دنیای پس از مرگ می‌رود می‌گوید «آسمان».

لایلا رویای دیدن آسمان را با دوستانش در سر می‌پروراند بنابراین این دیالوگ فوت او را بیش از پیش آزاردهنده می‌کند. با این‌حال دیالوگ او یکی از بهترین دیالوگ های مارول است و قدرت خوش بینی قدرتمند لایلا را به نمایش می‌گذارد زیرا او مرگ دردناک خود را به لحظه‌ی تحقق رویایش تبدیل می‌کند.

تونی استارک: «من مرد آهنی هستم.»

بهترین دیالوگ های مارول

بهترین دیالوگ های مارول

پس از نبردی سخت با تانوس و ارتشش، تصاحب سنگ‌های ابدیت توسط تونی استارک به عنوان یکی از تکان دهنده‌ترین و عمیق‌ترین لحظات فیلم پایان بازی (Avengers: Endgame) خود را نشان می‌دهد. این دیالوگ تونی به شیوه‌ای طعنه‌آمیز جوابی به نقل قول «من اجتناب ناپذیر هستم» تانوس، می‌دهد.

این دیالوگ مرد آهنی همچنین اشاره‌ای به اولین فیلم او دارد و در کنار آن اهمیت تونی را دوباره تثبیت می‌کند زیرا او تبدیل به فردی می‌شود که بزرگ‌ترین تهدید جهان را با فداکاری نهایی خود سرنگون می‌کند. آخرین لحظه تونی استارک از طریق لایه‌های احساسی و زمینه‌های حماسی متعدد با یکی از بهترین دیالوگ های مارول یک خداحافظی همیشگی برای تعیین‌کننده‌ترین شخصیت MCU را ارائه می‌کند.

کلام آخر

دنیای سینمایی مارول مملو از نقل قول‌های نمادین و به‌یادماندنی است که در طول سال‌ها مورد توجه طرفداران قرار گرفته. این نقل قول‌ها، از دیالوگ‌های صمیمانه و احساسی گرفته تا شوخی‌های طعنه‌آمیز و طنز تأثیری ماندگار بر بینندگان گذاشته است. این جملات یادآور عشق، قدرت و اراده هستند و در تار و پود فیلم‌های مارول خود را باقی‌ گذاشته‌اند.

منبع: ScreenRant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU
  • نام : استیو راجرز
  • خالق : جو سایمن و جک کربی
  • اولین اثر : کامیک‌های کاپیتان آمریکا شماره اول (مارس ۱۹۴۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : Nomad
  • محل تولد : ۴ جولای ۱۹۱۸ در بروکلین نیویورک
  • معروفترین آثار : The Winter Soldier Captain America No More Operation Rebirth War & Remembrance Man Without A Country The Death Of The Red Skull The Strange Death Of Captain America Under Siege Death Of The Dream
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی، عمر طولانی، استاد تاکتیک و استراتژیست، استاد هنرهای رزمی، مهارت زیاد در مبارزات، اراده قوی، تیرانداز و شمشیرزن خبره، دارای سپر ویبرانیومی
  • شغل : ابر سرباز وطن‌پرست
  • حالت های دیگر : Sam Wilson Bucky Barnes U.S. Agent Soldier Supreme Captain America 2099 Hydra Cap Peggy Carter
  • همکاران: شارون کارتر فالکون باکی مرد آهنی ثور بیوه سیاه
  • دشمنان: Red Skull Baron Zemo Hydra Arnim Zola Serpent Society A.I.M Taskmaster Batroc
بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU
  • نام : آنتونی ادوارد تونی استارک
  • خالق : استن لی، لری لیبر، دان هک، جک کربی
  • اولین اثر : داستان‌های در حال تعلیق شماره ۳۹ام (۱ مارس ۱۹۶۳)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : آدم آهنی، شوالیه آهنی
  • محل تولد : لانگ آیلند
  • معروفترین آثار : Iron Man: Armor Wars Iron Man: The Mask In The Iron Man Iron Man: Heroes Return Iron Man: The Five Nightmares Of Tony Stark Iron Man: Extremis
  • قابلیت ها : هوش بسیار بالا، دانشمند، مکانیک، دسترسی به اطلاعات گسترده، دارای لباس زره‌ای با قابلیت‌های مختلف (سرعت بالا، قدرت زیاد، شلیک، پرواز، تجهیزات درمانی، استفاده از انواع بمب‌ها و ... )
  • شغل : صنعت‌گر و مهندس
  • حالت های دیگر : Iron Hammer MCU Iron Man Iron Goblin Iron Lantern Iron Man Noir Fantastic Four: The End Iron Man Earth X Iron Man Victor Von Doom Lord Iron
  • همکاران: ماشین جنگ پپر پاتز مرد عنکبوتی کاپیتان آمریکا بیوه سیاه هالک ثور
  • دشمنان: Thanos Mandarin Iron Monger Madame Masque Crimson Dynamo Zeke Stane Titanium Man
بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU
  • نام : واندا ماکسیموف
  • خالق : استن لی، جک کربی
  • اولین اثر : شماره 4 مجموعه مردان-ایکس غیرطبیعی (مارس ۱۹۶۴)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : واندا فرانک، واندا ماگنوس، آنا ماکسیمُف، ویچ فایر
  • محل تولد : ترانزیا
  • معروفترین آثار : Scarlet Witch by James Robinson Avengers: The Children's Crusade Avengers: Assemble Vol. 1 Vision and Scarlet Witch Avengers: Nights of Wundagore Avengers Origins: Scarlet Witch and Quicksilver
  • قابلیت ها : کنترل ذهن، سفر بین ابعاد و زمان، تغییر واقعیت، تغییر و دستکاری ماده و انرژی، ایجاد میدان‌های انرژی
  • شغل :
  • حالت های دیگر : Ultimate Scarlet Witch - Weapon Hex - Scarlet Witch: Age Of Apocalypse
  • همکاران: Zrinka اونجرز نیک فیوری ویژن Golden Tribe
  • دشمنان: Ultron Thanos Black Order S.W.O.R.D White Vision
بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU
  • نام : ویژن
  • خالق : روی توماس و استن لی
  • اولین اثر : انتقام‌جویان شمارهٔ ۵۷ (اکتبر ۱۹۶۸)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : ویکتور شید
  • محل تولد :
  • معروفترین آثار : The Vision and the Scarlet Witch - House of M - The Vision (2015) - Giant-Size Avengers #4 - Avengers #58 - Avengers #91
  • قابلیت ها : قدرت و سرعت بالا، هوش فوق بشری، توانایی پرواز کردن، توانایی دستکاری مولکولی، شلیک انرژی خورشیدی
  • شغل : هوش مصنوعی
  • حالت های دیگر : White Vision
  • همکاران: اسکارلت ویچ اونجرز پیتر پارکر - اسپایدرمن نیک فیوری
  • دشمنان: Ares Crossbones Thanos Ultron Juggernaut
بهترین دیالوگ های مارول | فهرست بهترین دیالوگ های MCU
  • نام : کارول دنورز
  • خالق : نویسنده روی توماس و طراح جین کولان
  • اولین اثر : شماره ۱۳ کامیک Marvel Super-Heroes در سال ۱۹۶۸
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : ایس، باینری، بلک ویدو، کاترین داناون، کارول دنیلز، کاپیتان ویز بنگ، کاپیتان مارول
  • محل تولد : بوستون
  • معروفترین آثار : Ascension - Ms. Marvel #31-34 (2009) War Of The Marvels - Ms. Marvel #42-46 (2009) Avengers Annual #10 (1981) The New World - Captain Marvel #22-27 (2021) When Walks The Mandroid - Captain Marvel #18 (1969) Alis Volat Propriis - Captain Marvel #12-15 (2013)
  • قابلیت ها : قدرت، سرعت و پایداری ابرانسانی جذب و شلیک انرژی پرواز مقاومت در برابر آسیب توانایی بالا در مبارزه تن به تن با انسان‌ها و بیگانگان
  • شغل : افسر نیروی هوایی و افسر امنیتی ناسا
  • حالت های دیگر : Ace Binary Lady Marvel Warbird
  • همکاران: اونجرز پیترپارکر/ مرد عنکبوتی اِی‌فورس نگهبانان کهکشان مردان ایکس
  • دشمنان: Moonstone Rogue Ronan the Accuser Titannus Titannus Nitro M.O.D.O.K