انتقام جویان از این قهرمان‌های مارول متنفرند!

انتقام جویان از این قهرمان‌های مارول متنفرند!

آغوش انتقام جویان به روی همه ابرقهرمانان باز است اما در این مقاله کافه کمیک به قهرمانانی می‌پردازیم که مورد تنفر انتقام جویان هستند.

انتقام جویان قدرتمندترین قهرمانان زمین هستند و اغلب در خط مقدم حماسی ترین نبردهای جهان قرار دارند. انتقام‌جویان قهرمان همه جانبه هستند بنابراین دل خوشی از تمام قهرمانانی که با آن‌ها کار می‌کنند ندارند و بسیاری از آنها مورد تنفر انتقام جویان هستند.

قهرمانانی مانند ددپول به انتقام جویان پیوسته اند، اما برخی از انتقام جویان با خودشان می‌گویند‌ای کاش اینطور نمی‌شد. نامور اغلب بی رحم است و نیازهای مردم خود را بر نیازهای دنیا مقدم می‌دارد و پروفسور اگزاویه بسیاری از قوانین اخلاقی را زیر پا گذاشته است تا از رفاه جهش یافته‌ها اطمینان حاصل کند. انتقام جویان از همه قهرمانان استقبال می‌کنند، اما این ابرقهرمانان مورد تنفر انتقام جویان هستند.

10- سایکلاپس (Cyclops)

Cyclops

سایکلاپس کاپیتان آمریکای جهش یافته است: او یک رهبر و مبارز شگفت انگیز است که مردم خود را از بدترین شرایط نجات داده است. فکر و ذکر سایکلاپس حقوق جهش یافته‌ها و مبارزه برای مردم خود است. از طرف دیگر، انتقام‌جویان با وجود داشتن چندین عضو جهش یافته واقعاً به وضعیت اسفناک این گروه اهمیت نمی‌دهند، بنابراین سایکلاپس مورد تنفر انتقام جویان هستند.

سایکلاپس و انتقام جویان مشکلات زیادی بین خود دارند. انتقام جویان و مردان ایکس بارها با هم جنگیده‌اند و تقریباً در تمام این تقابل‌ها سایکلاپس فرماندهی مردان ایکس را برعهده داشته است. سایکلاپس هیچ مشکلی با برملا کردن ریاکاری انتقام جویان ندارد و این یکی از دلایلی است که آنها نمی‌توانند این قهرمان را تحمل کنند. دلیل دیگر این است که او بدون مشکل با آنها در نبرد روبرو می‌شود.

9- پروفسور ایکس (Professor X)

Professor X

پروفسور ایکس بزرگترین طرفدار نژاد جهش یافته است و انتقام جویان هیچ دوستی‌ای با نژاد جهش یافته ندارند. جایگاه پروفسور ایکس در ایلومیناتی نیز به طرز فکر انتقام جویان نسبت به او کمکی نمی‌کند. انتقام جویان می‌توانند افرادی مانند مرد آهنی یا دکتر استرنج را ببخشند زیرا آنها انتقام جو هستند اما اگزاویه اینطور نیست بنابراین برای انتقام‌جویان راحت‌تر است که از او جواب بخواهند.

عصر کراکوآ (Krakoa Era) نیز مزید بر علت تنفر انتقام جویان نسبت به این قهرمان شده است. پروفسور ایکس و مگنیتو اساساً در آغاز روزهای اولیه کراکوا بر همه مسلط بودند. پروفسور ایکس تمایل به تسلط بر دیگران دارد و انتقام جویان این ویژگی را دوست ندارند. آنها رابطه خانوادگی‌ای که مردان ایکس با پروفسور ایکس دارند نداشته و بنابراین انتقام جویان او را به اندازه شاگردان سابقش نمی‌بخشند.

8- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

Superior Spider-Man

ماجرای دکتر اختاپوس که بدن پیتر پارکر را در کنترل خود داشت شامل این بود که او مسئولیت‌های مرد عنکبوتی را بر عهده گرفت که شامل پیوستن به روزهای اولیه ماشین انتقام جویان (Avengers Machine) یعنی بزرگترین و قدرتمندترین گروه انتقام جویان بود. یک روز مرد عنکبوتی خود معمولی و شوخ طبعش بود. روز بعد ورق برگشت و ناگهان خشک و جدی شد. مرد عنکبوتی برتر واقعاً جذاب نبود.

زمان‌های به یاد ماندنی از این شخصیت وجود داشت مانند زمانی که کانن بال (Cannonball) و سان اسپات (Sunspot) ناهار او را خوردند که در این داستان مرد عنکبوتی برتر نشان داد چقدر با مرد عنکبوتی واقعی تفاوت دارد. هیچ کس نمی‌دانست چه اتفاقی برای پیتر افتاده اما همه می‌دانستند اتفاقی افتاده است. برخی از انتقام جویان علیه او ایستادگی کردند که نتیجه آن استعفای مرد عنکبوتی برتر بود.

7- نامور (Namor)

Namor

نامور پادشاه آتلانتیس است، عنوانی که باعث شده او هم به نجات زمین کمک کرده و هم به جهان خشکی حمله کند. نامور چندین بار انتقام‌جو بوده است اما نمی‌توان گفت هر یک از این ماجراها برای کسی خوشحال کننده بوده است. نامور قدرتمند است و می‌تواند شکست بخورد، به این معنی که او همیشه در تیم انتقام جویان جای خودش را دارد اما اکثر انتقام جویان ترجیح می‌دهند او را تحمل نکنند.

انتقام جویان با نامور کنار می‌آیند زیرا او چیزهای زیادی را با خودش می‌آورد اما اغلب ارزش زحمتش را ندارد. نامور دائماً به همه ضربه می‌زند چون طبیعتش اینگونه است. نامور مغرور و عصبانی است اما قدرتی دارد که انتقام جویان به آن نیاز دارند. اگر اینطور نبود، آنها مدت‌ها پیش با کمال میل نامور را از سر راه برمیداشتند.

6- سنتری (The Sentry)

The Sentry

در ابتدا، سطح قدرت سنتری کافی بود تا او را به عضوی از انتقام جویان جدید (New Avengers) تبدیل کند. آن‌ها فکر می‌کردند که در روزهای اولیه تیم با خلاء (Void) برخورد شد اما اینطور نبود. وقتی سنتری عضوی از انتقام جویان تاریکی (Dark Avengers) بود، نورمن آزبورن خلاء را دوباره به میدان آورد و از آن زمان، سنتری برای انتقام‌جویان مشکل‌ساز بوده است.

کاپیتان آمریکا و مرد آهنی تقریباً از آوردن سنتری به تیم پشیمان هستند. حتی اینطور نیست که قدرت شگفت انگیز سنتری انتقام جویان را چندین بار نجات داده باشد. او اغلب در برج مراقبت بود و کار خودش را می‌کرد. سنتری تقریباً زمین را ویران کرد و ارزش این زحمت را نداشت و به همین دلیل مورد تنفر انتقام جویان قرار گرفته است.

5- مامور آمریکا (USAgent)

USAgent

جانی واکر (Johnny Walker) یک کشتی گیر سابق قدرتمند است که این شانس را پیدا کرد تا عنوان کاپیتان آمریکا را به دوش بکشد. او یک شکست کامل بود و علیرغم اینکه واکر واقعاً قدرت‌های فوق العاده‌ای داشت استیو راجرز مجبور شد او را شکست بدهد. واکر این شانس را پیدا کرد با همکاری با انتقام جویان ساحل غربی (Avengers West Coast) دوباره به عنوان USAgent قهرمان شود. این بزرگترین دوران او به عنوان یک قهرمان بود و همه چیز بعد از آن ناامید کننده بود.

مامور آمریکا بهترین نسخه کاپیتان آمریکا نیست که برای تضمین بقای وضعیت موجود تلاش می‌کند. انتقام جویان ممکن است از زمین دفاع کنند اما در صورت نیاز با صاحبان قدرت نیز مبارزه خواهند کرد. مامور آمریکا این کار را نمی‌کند که برای نفرت انتقام جویان کافی است و آنها ترجیح می‌دهند هرگز او را در تیم خود نداشته باشند.

4- دکتر دروید (Doctor Druid)

Doctor Druid

قدرت‌های جادویی دکتر دروید او را به عنوان دکتر استرنج درجه سوم معروف کند اما او در واقع الهام بخش استرنج بود. اگر به خاطر دستکاری‌های راوونا (Ravonna)، ملکه سابق کانگ فاتح نبود، دوران دروید در انتقام جویان به نتیجه خاصی نمی‌رسید. کنترل ذهن راوونا به دروید کمک کرد تا رئیس انتقام‌جویان شود و خیانت او به تیم نشان از اشتباهات آنها داشت. این داستان به قیمت جان دروید تمام شد.

دروید در حال حاضر مورد نفرت انتقام‌جویان است. دکتر دروید از آن زمان به زندگی بازگشته است اما او سطح کارش بسیار پایین آمده است. حمله دروید به انتقام جویان کاملاً تقصیر او نبود اما این حقیقت احساس همه را نسبت به او تغییر نمی‌دهد.

3- دی من (D-Man)

D-Man

دی من یک کشتی گیر فوق العاده برای فدراسیون کشتی وزن نامحدود (Unlimited Class Wrestling Federation) بود. وقتی عضو چهار شگفت انگیز یعنی تینگ (The Thing) در UCWF بود، دی من علیه دلالان قدرت (Power Brokers) ایستاد و به او کمک کرد. دی من با کاپیتان آمریکا کار کرد و لباسی پوشید که ماسک ولورین بود که با لباس اصلی دردویل ترکیب شده بود. دی من تبدیل به یک انتقام‌جوی ذخیره شد، اما وقتی به میدان مبارزه وارد میشد مورد علاقه تیم نبود.

این نفرت انتقام جویان تا حدی به وضعیت خانه او مربوط می‌شد، زیرا دی من خانه‌ای نداشت و اغلب بوی بسیار بدی می‌داد. انتقام‌جویان همیشه بهانه می‌آوردند تا وقتی دی من جایی بود آنها جای دیگری حضور داشته باشند. دی من قهرمان سرسختی بود اما انتقام جویان هرگز او را خیلی دوست نداشتند.

2- کوئیک سیلور (Quicksilver)

Quicksilver

روابط هر کدام از دوقلوهای ماکسیموف با انتقام جویان کاملاً متفاوت است. اسکارلت ویچ یک قاتل زنجیره‌ای است که چندین بار به انتقام جویان حمله کرده است. کوئیک سیلور فقط با هم تیمی هایش زیاد صحبت می‌کند چون قدرت‌های او باعث می‌شود که همه آنها از نظر او مثل لاک پشت به نظر برسند. کوئیک سیلور یک انتقام‌جوی قدیمی است اما این به این معنا نیست که اکثر اعضای تیم او را دوست دارند.

کوئیک سیلور قطعا همیشه جایگاه بالایی در تیم دارد اما همه می‌دانند که او مغرور است و با آنها گستاخانه رفتار می‌کند. کوئیک سیلور به دلیل ماهیت قدرتش واقعاً نمی‌تواند این رفتارش را عوض بکند و به همین دلیل است که تنفر انتقام جویان در مورد او ناعادلانه است. کوئیک سیلور قطعا آزاردهنده است اما او سزاوار رفتاری نیست که انتقام جویان با او می‌کنند، به خصوص در مقایسه با خواهر قاتل زنجیره‌ای این شخصیت!

1- ددپول (Deadpool)

Deadpool

وید ویلسون (Wade Wilson) کار خود را به عنوان یک مزدور شروع کرد و بیشتر با Cable و X-Force مبارزه کرد. با این حال، ددپول همیشه انسان بهتری از آن چیزی بود که نشان می‌داد و در نهایت تبدیل به یک ضدقهرمان شد. ددپول هوادار پر و پا قرص ابرقهرمانان است و همین امر می‌تواند کار کردن با او را بسیار سخت کند. ولورین و مرد عنکبوتی، دو شخصیت مورد علاقه ددپول، بیش از هر کس دیگری با ددپول دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بقیه انتقام جویان در نهایت متوجه شدند ددپول می‌تواند چقدر آزاردهنده باشد.

ددپول مانند یک کودک است و کودکان می‌توانند عالی باشند. آنها می‌توانند کمی آزار دهنده نیز باشند. دهان ددپول فیلتری ندارد پس هر چه به ذهنش برسد را همان لحظه می‌گوید. این ویژگی کار را برای همکاران انتقام جوی او سخت کرده است. با این حال، ددپول مهارت و قدرتی دارد که او را به یک سرمایه برای انتقام جویان تبدیل کند و به همین دلیل است که با او مدارا می‌کنند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

انتقام جویان از این قهرمان‌های مارول متنفرند!
  • نام: اونجرز
  • دنیا: Marvel
  • محل تولد تیم:

    تیم اونجرز نخستین بار در انتقام جویان شماره اول (سپتامبر ۱۹۶۳) معرفی شد و اعضای اضلی آن هالک، کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، ثور، بیوه سیاه و ثور هستند اما به مرور زمان شخصیت‌هایی مثل دکتر استرنج، ویژن، فالکون، مرد مورچه‌ای و … به این تیم اضافه شدند.

  • سازنده: استن لی جک کربی
  • شکل های دیگر:
  • همکاران دست اول :
  • دشمنان دست اول: GALACTUS THANOS KANG THE CONQUEROR NORMAN OSBORN M.O.D.O.K MALEKITH
  • The Avengers Vol. 1 #270-277 (1986-87) The Avengers Vol. 1 #181-187 (1979) Avengers Forever #1-12 (1998-99) The Avengers Vol. 3 #19-22 (1999) Uncanny Avengers Vol. 1 #1-25 (2012-14) Dark Avengers #1-6, 9-16 (2009-10) Civil War #1-7 (2006-07) Young Avengers Vol. 1 #1-12 (2005-06)