وحشتناک ترین مرگ های بتمن

وحشتناک ترین مرگ های بتمن

در کمیک‌های دی‌سی، بتمن بارها توسط جوکر و خدایانی نظیر دارک ساید به قتل رسیده است. بتمن به عنوان محافظ گاتهام، شاید خطرناک‌ترین شهر در کمیک‌ها، یکی از خطرناک‌ترین مشاغل دی‌سی را بر عهده دارد. با وجود دشمنان قدرتمند، پلیس‌های فاسد، ابرشرورها و جنایتکاران، جان او هیچ وقت در امان نیست. دی سی هرگز اجازه نمی‌دهد بتمن مرده بماند اما برخی از داستان‌ها مرگ وحشتناکی برای او رقم زدند. در این مقاله از کافه کمیک به بررسی وحشتناک ترین مرگ های بتمن می‌پردازیم.

بهترین مرگ های بتمن

اگرچه بیشتر سرنوشت‌های بد بتمن از کمیک‌های مدرن می‌آیند، ایده مرگ شوالیه تاریکی زیاد جدید نیست. یکی از اولین مرگ‌های بتمن در کمیک The Death-Cheaters of Gotham City رقم خورد. در این داستان بتمن خود را مسموم کرد تا به یک باشگاه مرموز از مردانی بپیوندد که مرگ را فریب داده بودند اما همه چیز مطابق میل او پیش نرفت.

در داستان کمیک Birth of the Demon بتمن با راس الغول جنگید تا جهان را از نقشه‌های شوم او نجات دهد. راس الغول بدترین ضربه‌ای که بتمن تا آن روز تجربه کرده بود را به بدن این قهرمان وارد کرد. این شرور بیل را به سینه بروس فرو کرد و بتمن چاره‌ای نداشت جز اینکه برای زنده ماندن به چاله‌ ازاروس پیت (Lazarus Pit ) برود. این ضربه، یک ضربه مهلک بود حتی اگر نتوان آن را در رده وحشتناک ترین مرگ های بتمن قرار داد.

در داستان Absolute Power سوپرمن/بتمن، خوانندگان دنیایی را دیدند که در آن دو قهرمان تبدیل به ستمگر شدند. در این داستان، واندر وومن جلوی این دو ایستاده و شمشیر خود را در سینه بتمن فرو کرد.

مرگ بتمن در سری داستان The Dark Knight Returns هم بسیار خاص بود. در این داستان سوپرمن مشغول مبارزه با بتمن بود؛ قلبش در همان لحظه‌ای که آخرین ضربه را به سوپرمن وارد کرد، ایستاد. این یک داستان ساختگی بود تا بروس بتواند از نو شروع کند، اما باز هم یک مرگ عالی برای شوالیه تاریکی محسوب می‌شود.

وحشتناک ترین مرگ های بتمن

وحشتناک ترین مرگ های بتمن

رویدادهای کشنده برای بتمن

بتمن اغلب نقطه کانونی بزرگترین رویدادهای دی سی است. در کمیک New 52’s Endgame، مبارزه جوکر با بتمن به اوج رسید. در این خط داستانی بتمن شدیدترین دوئل خود را با جوکر انجام داد. او چندین بار با چاقو ضربه خورد و توسط یکی از ورق‌های بازی مرگبار جوکر، از یک چشم کور شد. پس از پایان مبارزه، هر دو در غار‌های زیرزمینی و برکه‌ای از خون مردند. البته بروس وین بازگشت اما هیچ خاطره‌ای از زندگی خود به عنوان بتمن نداشت. بدون شک این داستان، یکی از بهترین مبارزات بین بتمن و جوکر است.

شاید شناخته شده‌ترین رویداد مرگبار در تاریخ بتمن، Final Crisis باشد. دارک ساید پس از قتل پسرش، به زمین آمد و در تلاش بود تا به خواسته خود بر روی زمین برسد. طرح او شامل ربودن اراده آزاد نیمی از بشریت، از جمله برخی از قهرمانان بود. با نزدیک شدن به پایان داستان، بتمن قانون اصلی خود مبنی بر عدم کشتن را زیر پا گذاشته و گلوله رادیون را به سمت دارک‌ساید شلیک کرد. البته پرتوهای امگا مرگبار دارک‌ساید قبل از تأثیر کامل گلوله، باعث کمانه کردن گلوله شد که در نتیجه آن گلوله به خود بتمن اصابت کرده و کشته شد. بتمن مجبور شد همراه با بقیه اعضای لیگ عدالت بمیرد تا بتواند سری Dark Crisis On Infinite Earths را آغاز کند.

رویدادهای کشنده برای بتمن

رویدادهای کشنده برای بتمن

وحشتناک ترین مرگ های بتمن در دنیاهای دیگر

بسیاری از بدترین مرگ‌های بتمن در صفحات DCU یافت نمی‌شوند، بلکه در دنیاهای دیگر می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. یکی از بدترین مرگ‌های او در DCeased رخ داد. دارک ساید در تلاش خود برای معادله ضد زندگی پیروز شد، اما متوجه شد که در واقع یک ویروس زامبی تکنولوژیک است. وقتی اثرات آن به وین مانور می‌رسد، بروس وین مورد حمله پسر خوانده خود و در آستانه تبدیل شدن به یک زامبی قرار گرفت.

اگرچه تغییر شکل بتمن توسط یکی از لباس‌ها خاص کند شد اما این امر تنها موضوع اصلی را به تاخیر انداخته و نتوانست جلوی زامبی شدن را بگیرد. در نتیجه این حادثه بروس وین زامبی شد و توسط آلفرد پنی ورث (Alfred Pennyworth)، تنها بازمانده وین مانور به ضرب گلوله کشته شد.

شاید بتوان تکان دهنده‌ترین مرگ یک بتمن را نسخه بروس وین از Earth-2 بود. در این کمیک، انجمن عدالت به جهان جدیدی نقل مکان کرده و نسخه‌های اصلی عصر طلایی قهرمانان دی سی را در آن دیدیم. مردی به نام بیل (Bill Jensen)، یک بروس وین بازنشسته را به چالش کشید تا یک بار دیگر شنل را بپوشد.

او از از جادو برای تضعیف بتمن استفاده کرد. در نتیجه جادو بیل به توپی از آتش تبدیل شد که هم بتمن و هم خود او را در بر گرفته و شوالیه تاریکی را تا حد مرگ سوزاند. با توجه به اینکه سرنوشت نهایی بتمن دهه 1930 بود، این مرگ به طرز شگفت انگیزی تاریک به شمار می‌رود. بسیاری از قهرمانان Earth-2 سرنوشت تلخی داشتند اما شخصیت‌هایی مانند سوپرمن عصر طلایی حداقل باید به عنوان قهرمان بمیرند، نه در نبردهای بیهوده با دشمنان فراموش شدنی.

وحشتناک ترین مرگ های بتمن در دنیاهای دیگر

وحشتناک ترین مرگ های بتمن در دنیاهای دیگر

در سراسر مولتی ورس، مرگ بتمن با بروس وین متوقف نمی‌شود. توماس وین (Thomas Wayne)، بتمن خط زمانی فلش پوینت، از اولین حضورش در سال 2011، دو بار درگذشت. او در ابتدا با مأموریت خود با بری آلن مرد تا به اسپیدستر (Speedster) کمک کند با تغییر خط زمانی، پسرش بروس را بازگرداند.

پس از اینکه توماس وارد DCU شد، به Justice League Incarnate، تیمی از قهرمانان سراسر جهان پیوست. پس از رویارویی با دارک‌ساید، این شرور از پرتوهای امگا برای کشتن توماس استفاده کرد، درست همانطور که روزی بروس را کشت.

یکی از داستان‌های عجیب دنیای دی‌سی، پسر سرخ (Red Son) است. در این سری داستانی سوپرمن به جای فرود بر آمریکا، به شوروی سابق رفته و با افکار آن‌ها بزرگ می‌شود، در نتیجه سوپرمن در این خط داستانی، یک ابر قهرمان کمونیست است. هدف این سوپرمن تنها کمک به دولت شوروی است و به عدالت و حقیقت اهمیتی نمی‌دهد، در نتیجه آمریکا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا این اسلحه مرگبار را بکشد. بتمن تصمیم می‌گیرد با این نسخه از سوپرمن مبارزه کند اما زمانی که متوجه می‌شود شانسی در مقابل او ندارد، خود را منفجر می‌کند.

گاهی اوقات مرگ برای بتمن بهتر است

بتمن سرنوشت‌هایی بدتر از مرگ را در داستان‌های خود تجربه کرده است. در Batman: Last Knight On Earth عدالت از بین رفته و بشریت در حال نابودی است، یک بتمن جوان‌ برای کشف حقیقت پشت دنیای جدیدش تلاش می‌کند. سفر بتمن جوان او را به سمت بروس واقعی، می‌کشاند. این بتمن بدون شک بدترین سرنوشت را داشت زیرا زمانی که سعی داشت مردم را به پناهگاه Hall of Justice ببرد، دنیا رو به پایان بود.

او یه یاد می‌آورد که چگونه یک دختربچه بعد از اینکه دندان و زبانش را از دست داده بود، او را به آتش کشید. قابل درک است که آخرین شوالیه بر روی زمین، بروس وین، قادر به تحمل رنج نبود و این باعث شد که او به بزرگترین نیروی شر در آخرالزمان تبدیل شود. بتمن با استفاده از مارشن من‌هانتر (Martian Manhunter) یا مریخی آدم‌کش، سیگنالی را مخابره کرد تا شهروندان شهر گاتهام را تحت کنترل خود نگه دارد.

گاهی اوقات مرگ برای بتمن بهتر است

گاهی اوقات مرگ برای بتمن بهتر است

سرنوشت تاریک مشابهی در دارک مولتی ورس اتفاق افتاد؛ دنیایی که فرشته مرگ بر بروس وین پیروز شد و ردای بتمن را نگه داشت. او گاتهام را مجبور کرد تا به فرقه مذهبی او تبدیل شود، در حالی که بروس وین تکه تکه شده را با سیستم نجات زندگی، زنده نگه می‌دارد.

بتمن در خط داستانی Emperor Joker متحمل رنج زیادی شد. در این کمیک، سوپرمن خود را در دنیایی می‌یابد که در آن جوکر دارای قدرت‌های بعد پنجم است. او سناریویی خلق کرد که در آن می‌توانست به کشتن و احیای بتمن، بدون وقفه، ادامه دهد. این دنیا بدترین سرنوشتی بود که بتمن تا به حال داشته زیرا منبعی بی پایان از سرگرمی برای جوکر بود. او انواع روش‌های مرگ را بر روی بتمن امتحان کرد.

بتمن هرگز مرده نخواهد ماند

وحشتناک ترین مرگ های بتمن خوانندگان را شوکه می‌کند اما همه می‌دانند که این مرگ‌ها یا موقتی بوده یا به داستان‌های دنیای دیگر منتقل شده‌اند. شوالیه تاریکی ارزشمندترین شخصیت دی‌سی است و مردن همیشگی او، انتخاب خوبی برای این کمپانی نیست. بتمن منبع بسیاری از بهترین داستان‌های کمیک بوده و بدون او داستان‌های دی‌سی چیزی را کم خواهند داشت. مطمئناً قهرمان اصلی دی‌سی همیشه قرار است برگردد اما این حقیقت، او را از تکه تکه شدن، سوزانده شدن، چاقو خوردن و شکنجه مصون نمی‌سازد. در سراسر جهان چندگانه و در طول تاریخ دی‌سی، بتمن بارها جان خود را برای نجات دوستانش از دست داده و برخی از این مرگ‌ها شدیدا وحشیانه بوده‌اند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

وحشتناک ترین مرگ های بتمن
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane
وحشتناک ترین مرگ های بتمن
  • نام : جوکر
  • خالق : بیل فینگر - باب کین - جری رابینسون
  • اولین اثر : شماره ۱ Batman سال ۱۹۴۰
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : Clown Prince of Crime - Red Hood - Mr.J
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : Batman: The Killing Joke - Batman: The Man Who Laughs - Batman: A Death in The Family - Batman: Death of Family - Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth
  • قابلیت ها : نبوغ سرشار - تخصص ویژه در شیمی - تخصص در اختراع - مقاومت در برابر حجم زیاد درد - تخصص در فریب دادن
  • شغل : مجرم حرفه‌ای - تروریست - کمدین - مهندس شیمی - قاتل
  • حالت های دیگر : Jack Napier - دیک گریسون در داستان The Dark Knight Strikes Again - اریک بوردر در داستان Batman: Endgame
  • همکاران: هارلی کویین دختر جوکر لیگ بی‌عدالتی Legion of Doom پانچ لاین
  • دشمنان: بتمن رابین رد هود بت گرل بتمنی که می‌خندد سوپرمن ریدلر لیگ عدالت
وحشتناک ترین مرگ های بتمن
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو