۱۰ مورد از بهترین شخصیت ها که با نام پرندگان شناخته می‌‌شوند

ابرقهرمانان و شرورانی بسیاری دارای اسم‌های رمزی، لباس و حتی مجموعه‌ قدرتی‌هایی بر اساس پرندگان بودند که بسیار باورنکردنی است. با کافه کمیک همراه باشید ده مورد از این شخصیت‌ها، که از پرندگان الهام گرفته‌اند را بشناسیم.

از سوپرمن گرفته تا کاپیتان مارول، بسیاری از ابرقهرمانان قادر به پرواز یا سطحی از شناور بودن هستند. برخی از وسایل مکانیکی برای بلند کردن خود از زمین استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از نیروی ذاتی درونشان برای قدرت دادن به توانمندی‌های پروازی خود استفاده می‌کنند، اما حتی اگر آن‌ها با پرندگان مختلف در آسمان پرسه ‌بزنند، همیشه برای نشان دادن این ارتباط نام مستعارشان را از پرندگان انتخاب نمی‌کنند.

درعوض، همه کسانی که نام مستعار پرندگان را دارند نمی‌توانند از ساختمان بپرند و مانند یک پرنده پرواز کنند، اما نام آن‌ها از پرندگان گرفته شده است. برخی از آن‌ها یاور ابرقهرمانان هستند، برخی ابرقهرمان تمام عیار هستند و برخی دیگر از آن دسته افرادی هستند که به عنوان شرور شروع به کار کردند اما در پایان، جبهه خود را تغییر دادند.

شماره ۱۰: Red Raven

شماره ۱۰: Red Raven

شماره ۱۰: Red Raven

دقیقاً به همان شکلی که سوپرمن وارد زندگی انسان‌ها شد، رد ریون (Red Raven) (یک شخصیت مارول) از ناکجاآباد (در هواپیما) ظاهر شد و خود را در دنیای آدم‌های پرنده، در جزیره آسمان فرود آورد. برخلاف سوپرمن، این پسر کوچک هیچ قدرت خاصی نداشت. از سوی دیگر امدادگران او توانایی‌های استثنایی برای پرواز داشتند.

علی‌رغم نداشتن بال‌های طبیعی، آن‌ها از او مراقبت کردند و به مرور زمان برای او لباسی ساختند که بال‌های مصنوعی داشت و او را در دنیای انسان‌ها رها کردند تا به عنوان یک ابرقهرمان کار کند.

شماره ۹: Birdman

شماره ۹: Birdman

شماره ۹: Birdman

هاروی بردمن (Harvey Birdman) اول از همه یک وکیل است که با یک شاهین خانگی به نام اونجر (Avenger) و دو دستیار به نام‌های بِردبوی (Birdboy) و بِردگرل (Birdgirl) کار می‌کند. او همچنین یک ابرقهرمان است که وقتی توسط سازمان امنیت بین‌المللی استخدام می‌شود با افزایش مسئولیت‌هایش همراه است.

او مورد برکت Ra (خدای خورشید) است. بردمن می‌تواند در آسمان پرواز کند و پرتوها و میدان‌های خورشیدی را برای حمله به دشمنان ازخودش ساطع کند و از این توانایی‌ها برای مبارزه با جرم وجنایت در شهرش استفاده می‌کند. او ابتدا در برنامه انیمیشنی تلویزیونی (Birdman and the Galaxy Trio) ظاهر شد و بعداً چند حضور چاپی نیز داشت؛ که یکی از آن‌ها کمیک متعلق به دی سی با نام Cartoon Network Presents: Toonami بود.

شماره ۸: Hawkman

۱۰مورد از بهترین ابرقهرمانانی که با نام پرندگان شناخته می‌ شوند

چندین نسخه مختلف از هاکمن در کمیک‌های دی سی وجود دارد، اما محبوب‌ترین آن‌ها یک باستان‌شناس به نام کارتر هال (Carter Hall) (انسان) یا یک افسر پلیس به نام کاتار هول (Katar Hol) (که اهل سیاره دیگری بود) است. همه آن‌ها از چیزی به نام فلز نهم استفاده می‌کنند که به آن‌ها توانایی پرواز می‌دهد.

این عنصر در همه جا از لباس‌های او گرفته تا بال‌ها و کفش‌هایش وجود دارد تا به او کمک کند در آسمان بماند. او همچنین مقداری قدرت خشن و بی‌رحمانه‌ای برای خودش دارد، هرچند این قدرت به اندازه توانایی‌های افرادی مانند سوپرمن یا ثور (Thor) خارق‌العاده نیست.

شماره ۷: Nighthawk

شماره ۷: Nighthawk

شماره ۷: Nighthawk

نایت هاک در کمیک انتقام‌جویان (The Avengers) شماره ۶۹ به عنوان یک شخصیت شرور آغاز به کار کرد. او یک نسخه شیطانی از بتمن است و حتی این نقش را در گروه Squadron Sinister ایفا می‌کند که برداشت شرورانه از لیگ عدالت (Justice League) است. اما چندی بعد، خوبی‌های او آشکار می‌شود و در نقش یک ابرقهرمان پیشرفت می‌‌کند و در نهایت به مدافعان (Defenders) می‌پیوندد.

قدرت‌های او از طریق یک معجون به او اعطا می‌شود که او را از غروب تا طلوع آفتاب بسیار قوی و چابک می‌کند. مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی مانند لیزر و بال‌های مصنوعی که توسط جت‌ها پشتیبانی می‌شوند، به او کمک می‌کنند.

شماره ۶: Raven

شماره ۶: Raven

شماره ۶: Raven

رِیوِن که فرزند یک شیطان و یک انسان است، قدرت‌های باورنکردنی در اختیار دارد. او به راحتی می‌تواند احساسات و انرژی‌ها را حس کرده و دستکاری کند، جادوی خطرناکی انجام دهد و تاریکی و سایه‌های آن را کنترل کند و همه این‌ها او را به عضو مهمی از تیم ابرقهرمانی تایتان‌های نوجوان (Teen Titans) تبدیل می‌کند.

نزدیکی او به زاغ‌ها به خوبی و فراتر از نام مستعارش بیان شده است. همان‌طور که در کمیک تایتان‌های نوجوان، جلد ۳: شماره ۱۳ نشان داده شده است، او در واقع در پشتش خالکوبی‌ای دارد که در آن پرنده‌ای‌ بال‌هایش را به طور گسترده از هم باز کرده است.

شماره ۵: Robin

شماره ۵: Robin

شماره ۵: Robin

همراه مورد اعتماد بتمن که در سال ۱۹۴۰ با نام «Robin the Boy Wonder» (رابین پسر شگفت‌انگیز) معرفی شد، با گذشت سال‌ها به نقش بسیار بزرگ‌تری دست پیدا کرد. در واقع در دهه ۸۰، رابین حتی هویت جداگانه‌ای خلق کرد و تبدیل به ابرقهرمانی به نام نایت وینگ (Nightwing) شد.

دو عامل موثر برای نام و لباس او وجود دارد: اولی رابین هود است که جری رابینسون (Jerry Robinson) خالق رابین گفته است که به این دلیل که «ماجراهای رابین هود مورد علاقه دوران کودکی او بوده» نامش را رابین گذاشتند. اما ورژن دیگری نیز وجود دارد که پرنده سینه سرخ آمریکایی (American robin) را عامل کلیدی خلق او می‌دانند.

شماره ۴: Hawkeye

شماره ۴: Hawkeye

شماره ۴: Hawkeye

از اعضای مهم انتقام‌جویان (Avengers)، کلینت بارتون (Clint Barton) با نام مستعار (Hawkeye)، یک کماندار شگفت انگیز است که می‌تواند حتی در حین دویدن از مکانی به مکان دیگر، تیر پرتاب کند. کارایی او در زدن هدف درست همان چیزی است که به او نام مستعار «Hawkeye» (اشاره به بینایی تیزبین شاهین‌ها) را داده.

او به خودی خود هیچ ابرقدرتی ندارد، اما همچنان بخش مهمی از معروف‌ترین تیم‌های ابرقهرمانی یعنی «انتقام‌جویان» است و کاملاً در موفقیت آن نقش دارد. زیرا جدای از مهارت‌هایش در تیر و کمان، او یک جنگجوی آموزش دیده و یک آکروبات چابک نیز هست.

شماره ۳: Nite Owl

شماره ۳: Nite Owl

شماره ۳: Nite Owl

در تاریخ دنیای Watchmen فقط ۲ نایت اُل (Nite Owl) وجود داشته که معروف‌ترین آن‌ها دانیل دریبرگ (Daniel Dreiberg) است. او مهندس و مخترع ماهری است که ابزارهایش را خودش می‌سازد و همه آن‌ها بر اساس خصوصیت‌های جغدها ساخته است. او حتی هواپیمایی دارد که آن را (Owlship) نامیده.

جدا از سلاح‌هایی که او حمل می‌کند، سلاح‌هایی که در (Owlship) و روی آن حمل می‌شود، از شعله‌افکن و مسلسل گرفته تا ماشین‌های آب پاش و جیغ‌زا که می‌توانند صداهای بسیار شدیدی منتشر کنند، هستند. وقتی صحبت از قدرت‌هایش در نبرد تن به تن و استفاده از ابزارها به میان می‌آید، او بسیار شبیه بتمن است.

شماره ۲: Falcon

شماره ۲: Falcon

شماره ۲: Falcon

سم ویلسون (Sam Wilson) مارول، از سنین پایین با پرندگان ارتباط برقرار می‌کرده است. به گفته پروفسور ایکس، در کمیک کاپیتان آمریکا شماره ۱۷۴، او حتی با شاهین، حیوان خانگی خود، پیوند تله پاتیک برقرار می‌کند. بعداً، زمانی که به دستور کاپیتان آمریکا به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود، علاقه‌اش به پرندگان را با پایه‌گذاری کل شخصیت‌اش از روی شاهین‌ها(Falcons) به سطح بالاتری می‌برد.

از آن‌جایی که فالکون بال‌هایی از خودش ندارد، در ابتدا بال‌های مکانیکی‌ای را، با جت، به پشت خود وصل و در هوا پرواز می‌کند. با گذشت زمان، او لباس (EXO-7) را به دست آورد که مجهز به انواع اسلحه و موشک‌انداز است و او را به نیرویی تبدیل می‌کند که از اول مدنظر داشت.

شماره ۱: Phoenix

شماره ۱: Phoenix

شماره ۱: Phoenix

در واژگان اساطیری، ققنوس (Phoenix) پرنده‌ای آتشین است که در مواقع ضروری خودش را دوباره زنده می‌کند. قبل از برخاستن از خاکستر بقایای خود، خودش را برای «مرگ» می‌سوزاند، دقیقاً به همان روشی که جین گری (Jean Grey) از مردان ایکس در بدن جدیدی با کمک نیروی کیهانی‌ای به نام ققنوس متولد شد که در فضا، این نیرو جین گری را از مرگ دردناک ناشی از پرتو خورشیدی نجات داد.

از آن پس، هر زمان که ققنوس جین را تصاحب می‌کند، این کار را با گشودن بال‌های آتشین خود در اطراف بدنش انجام می‌دهد و به جین این امکان را می‌دهد که بر مولکول‌ها و اتم‌ها کنترل داشته باشد. او می‌توانست مقادیر زیادی انرژی را جذب و تولید کند و بدون آسیب رساندن به خود، به هر نقطه از جهان سفر کند. از هر نظر،جین گری در قالب ققنوسی شکست ناپذیر است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.