نویسنده The Dark Knight از عملکرد ضعیف DCEU نسبت به Marvel می‌گوید

نویسنده فیلم The Dark Knight از عملکرد ضعیف DCEU نسبت به Marvel می‌گوید

درحالی که مارول (Marvel) و دی‌سی (DC) بزرگ‌ترین ارزش و رقابت را در دنیای ابرقهرمانان دارند، عملکرد آن‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد. با کافه کمیک همراه باشید.

مارول همیشه توانسته هم گیشه‌ها و هم فضای فرهنگی را به زیر سلطه خود بگیرد؛ هنگامی که دی‌سی تفاوت بسیاری را بین فیلم‌ها و داستان‌های مصور خود به‌وجود آورده. دلایل همه این تفاوت‌ها در این دو شرکت بزرگ، شاید به‌خوبی برای دیوید گویر (David S. Goyer) مشخص است؛ نویسنده بهترین آثار ابرقهرمانی، از Blade تا Man of Steel.

گویر می‌گوید:

«به‌نظر من، یکی از مهم‌ترین دلایلی که دنیای سینمایی مارول عملکرد بسیار بهتری از دی‌سی دارد، مدیریت مداوم و ۱۵ ساله‌ای است که دی‌سی از آن بهره نمی‌برد. رهبری و مدیریت دی‌سی درطی این سال‌ها تغییرات بسیاری کرده و این بسیار دشوار است؛ این سخت است که با تغییرات به‌وجود آمده در تیم مدیریت، دی‌سی بخواهد یک هدف‌گذاری درست و بلند مدت را برنامه‌ریزی کند.

یکی دیگر از دلایلی که دنیای سینمایی مارول از دی‌سی پیشی می‌گیرد، الهام‌گیری درست از منابع اصلی و تغییر ندادن داستان‌های اصلی در کمیک‌ها است. انت‌من (Ant-Man)، انت‌من است، هالک (Hulk)، همان هالک اصلی در کمیک‌هاست؛ آن‌ها تغییرات بنیادین در داستان‌ها به‌وجود نمی‌آورند، قدرت‌ها را محدود یا غلط نشان نمی‌دهند و هرچیزی سر جای خودش است.

پس می‌توان گفت، رهبری مداوم و درست، دنیای ابرقهرمانی مشخص و بهره‌گیری از منابع درست و واقعی است که باعث پیشی گرفتن مارول از دی‌سی در دنیای سینمایی می‌شود.»

نویسنده فیلم The Dark Knight از عملکرد ضعیف DCEU نسبت به Marvel می‌گوید

گویر روی پروژه‌ها، داستان‌ها و کمیک‌های زیادی از مارول و دی‌سی کار کرده؛ Ghost Rider: Sprit of Vengeance یا Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D؛ هم‌چنین به‌همراه سه‌گانه Blade، او چندین پروژه دیگر را برای دنیای سینمایی و تلویزیونی دی‌سی مثل The Dark Knight از کریستوفر نولان، Batman VS Superman و Krypton را به‌پایان رسانده. طبیعتا با تجربه خاصی که گویر در همکاری با این دو کمپانی داشته، به‌خوبی می‌داند که مدیریت و برنامه‌ریزی آن‌ها می‌تواند چه تاثیری در عملکرد‌شان داشته باشد.

این‌طور که پیداست، وقتی به سینما و تلویزیون می‌رسیم، دی‌سی همیشه ضعیف‌تر از مارول عمل کرده. شما چگونه فکر می‌کنید؟ آیا با سخنان گویر درباره دنیای سینمایی مارول و دی‌سی موافقید؟ برای‌مان بنویسید.

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

A person who's been born to die with Video Games! Gonna write the bests Gonna make the bests

  • instagram

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. مقاله خوبی بود اما یکی دیگر از دلایل ضعیف عمل کردن دیسی نسبت به مارول اینه که دیسی فیلم ها و پروژه های بی ربطه زیادی داره و تما اثارش توی دنیاش جریان پیدا نمیکنه وپروژه های خارج از دنیا سینمایی زیادی داره که به جای اون میتونن به دنیاشون ربطش بدن و دنیای سینماییشو گسترده کنه مثلا اگر دیسی به جای فیلم مسخره و الکی پرنده های شکاری میومد ادامه مرد پولادین رو میساخت تا ما کار های بیشتری از سوپرمن ببینیم و به جای فیلم های جوخه انتحاری میومد ابر قهرمان جدید معرفی می کرد و.یکی دیگر از دلایل ضعف دیسی اینه که روش شخصیت های جدید ریسک نمیکنه و روی بتمن و سوپرمن اتکا کرده بتمن و سوپرمن شخصیت های خوب و نمادینی هستند ولی برای ساخت یک دنیا که سینمایی کافی نیستند که متاسفانه همین بتمن و سوپرمن درست شخصیت پردازی نمیشن سوپرمن یک فیلم تخصصی تو این 10سال بیشتر نداشت و سوپرمنی که این همه شاهکار تو کمیک داره ما چیز زیادی تو سینما ازش ندیدیم در حالی که مارول خیلی به شخصیت های اصلیش اهمیت زیادی میده ثور 4تا فیلم تخصص داره و کار ها و نبرد های زیادی به نمایش گذاشته مرد عنکبوتی 6تا فیلم تخصصی داره مرد اهنی3تا فیلم تخصصی داره البته جدیدن
    DCUقراره فیلم فلش دنیا دیسی رو ریست کنه و جهان
    شروع بشه و جیمزگان برنامه ریزی 10کرده و فیلم ها وسریال ها روبه هم وصل کنه به امید دارم دیسی بتونه با این کار حد اقل خودش رو به مارول نزدیک کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.