۹ خدای مارول و دی سی که کریتوس می‌تواند آن‌ها را شکست دهد

کریتوس قاتل خدایان است و طرفداران اغلب از خود می‌پرسند که او چگونه با خدایان دنیای دی‌سی و مارول روبرو خواهد شد. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی خدایانی که کریتوس می‌تواند از سد آن‌ها عبور کند بپردازیم.

در طول ۳۰ سال گذشته، صدها شخصیت بازی در بین عوام محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این نام‌های برتر عبارتند از سوپرماریو (Super Mario)، لینک (Link)، مگامن (Mega Man)، پک من (Pac-Man)، سونیک (Sonic)، پیکاچو (Pikachu)، مسترچیف (Master Chief)، دومگای (Doomguy)، کاپیتان پرایس (Captain Price)، سم فیشر (Sam Fisher) و غیره. با این حال، هیچ‌کدام به اندازه خدای یونانی جنگ، کریتوس، نمادین و مرگبار نبوده‌اند.

روح اسپارتا (The Ghost of Sparta) اولین بار در بازی انحصاری سونی، خدای جنگ (God of War)، در سال ۲۰۰۵ ظاهر شد. از آن زمان، او تبدیل به نمادهای اصلی پلی استیشن و دلیلی برای بحث در بین گیمرها شده است.

کریتوس قوی و واقعا غیرقابل کشتن است. او یک ماشین خدا کش بوده و هنوز هم کسی را در حد و اندازه خود حتی در بازی‌های جدیدتر، ملاقات نکرده است. از این رو، طرفداران همیشه تعجب می‌کنند که آیا او می‌تواند خدایان سرزمین‌های دیگر، مانند مارول و دی سی را شکست دهد یا خیر.

۹ – سان وکانگ (Sun Wukong)

سان وکانگ (Sun Wukong)

سان وکانگ (Sun Wukong)

سان وکانگ که معمولاً به عنوان پادشاه میمون شناخته می‌شود، یک شخصیت مارول است که اولین بار در کمیک مرد آهنی ۲ (Iron Man 2.0) در سال ۲۰۱۱ ظاهر شد. این شخصیت محبوب وقتی با روح پادشاه میمون واقعی روبرو می شود این اجازه را پیدا می‌کند تا از عصای جادویی او Ruyi Jingu Bang و ارتشش استفاده کند.

اگر سان وکانگ و کریتوس با یکدیگر بجنگند، مطمئناً برای یک نبرد حماسی آماده هستند. از آن‌جایی که هر دو شخصیت دارای سلاح‌های بسیار مشهور و مهارت‌های مبارزه تن به تن عالی هستند، مبارزه آن‌ها بسیار شبیه به مبارزه با بالدور (Baldur) خواهد بود. با این حال، بسیار بعید است که پادشاه میمون بتواند خدای جنگ را شکست دهد.

۸ – دارکساید (Darkseid)

مبارزه دارکساید با کریتوس

مبارزه دارکساید با کریتوس

در سمت دنیای دی‌سی، دارکسید وجود دارد که به عنوان خدای تاریکی یا خود تاریکی نیز شناخته می‌شود. او حاکم آپوکولیپس (Apokolips) است، شهری به وسعت یک سیاره که پر از چاله‌های آتش است. دارکساید به دلیل نقشش به عنوان یکی از شرورهای اصلی در برابر اعضای لیگ عدالت محبوبیت بیشتری دارد.

به طور کلی، این خدای بزرگ سبز-آبی ستم‌گر، شخصیتی شکست ناپذیر است که چندین بار ابرقهرمانان دی سی را نابود کرده؛ با این حال قدرت و نیروی بسیار زیاد او احتمالاً در برابر قاتل زئوس (Zeus)، یعنی کریتوس (Kratos)، کارساز نخواهد بود.

۷ – هل (Hel)

هل (Hel)

هل (Hel)

هل که بیشتر با نام هلا شناخته می‌شود، دختر لوکی (Loki) است. با این حال، در دنیای سینمایی مارول، او اولین فرزند اودین (Odin) و خواهر ثور (Thor) و برادرانش است. ملکه مرگ برای اولین بار شش دهه پیش در دهه ۱۹۶۰ در کمیک The Mighty Thor Journey into Mystery ظاهر شد.

هل از هر نظر رقیب شایسته‌ای برای کریتوس است. او بی‌رحم و دارای قدرت مافوق بشری، سرعت غیرقابل لمس، بنیه‌ای سرسخت، و قدرت شفابخشی است. با این حال، او تجربه کشتن همه خدایان را ندارد. از این رو، روح اسپارتا قطعاً در برابر او پیروز خواهد شد.

۶ – های‌فادر (Highfather)

های‌فادر (Highfather)

های‌فادر (Highfather)

ایزایا (Izaya)، که به عنوان های‌فادر نیز شناخته می‌شود، یک جنگجو است که به فرمانروایی نیو جنسیس (New Genesis)، خانه خدایان جدید (New Gods) تبدیل شده است. از این رو او از نظر فنی خدای خدایان در حماسه خدایان جدید کمیک‌های دی سی است. به طور توصیفی، های‌فادر یک مرد بزرگ، با قد ۶ فوت و ۴ اینچ و وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم است.

با این حال، هایلندر (Highlander) با وجود جثه‌اش، فردی خیرخواه و مهربان است که نقطه ضعف او نیز هست. اگر کریتوس و ایزایا با هم به میدان بروند، برای پیرمرد عاقبت خوبی نخواهد داشت، حتی اگر در سیاره مادری او باشد.

۵ – آماتسو-میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

آماتسو-میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

آماتسو-میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

از طرف مارول، آماتسو-میکابوشی خدای واقعی شر و ارباب هرج و مرج است. این شخصیت برای اولین‌بار در کمیک Marvel’s Ares در سال ۲۰۰۶ ظاهر شد و از آن زمان به دلیل این‌که یک موجود بسیار کهن است بسیار محبوب شده است. مانند دیگر خدایان این لیست، آماتسو-میکابوشی دارای توانایی‌هایی مانند قدرت مافوق بشری، دوام، استقامت و غیره است.

علاوه بر این، او از جادوی تاریک ژاپنی آگاهی دارد که برعلیه خدایان یونانی مؤثر است. با این حال، کریتوس دیگر یک خدای یونانی محسوب نمی‌شود و احتمالاً قدرت‌های آماتسو-میکابوشی را شکست خواهد داد. نبرد آن‌ها تماشایی خواهد بود.

۴ – مورفیوس (Morpheus)

مورفیوس (Morpheus)

مورفیوس (Morpheus)

مورفیوس یکی از خدایان کمیک‌های دی سی است که بیشتر با نام دیگرش، رویا (Dream)، شناخته می‌شود. او اولین بار در سال ۱۹۸۹ در سندمن (Sandman) جلد ۲ ظاهر شد و به عنوان ارباب رویاها و واقعیت شناخته شد، با قدرت‌هایی مانند سفر ابعادی، احضار رویا، پیش‌بینی خیال و غیره.

نبرد مورفیوس علیه کریتوس احتمالاً یک نبرد قدرت نخواهد بود. در عوض، مانند سکانس رویایی پایانی خدای جنگ ۳ رخ می‌دهد، جایی که کریتوس بر همه شانس‌ها غلبه می‌کند و شیاطین درونی خود را شکست می‌دهد.

۳ – باست (Bast)

باست (Bast)

باست (Bast)

باست یکی از خدایان مارول است که با نام‌های زیادی مانند خدای گربه (Cat God)، خدای پلنگ (Panther God)، بلعنده (Devouring One)، باستر (Baster) و … نیز شناخته می‌شود. باست یک شخصیت از کمیک‌های چهار شگفت‌انگیز است که اولین بار در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک توتم یا روح محافظ ظاهر شد. با این حال از آن زمان در مکان‌های دیگری مانند عصر هیبوری (Hyborian)، واکاندا (Wakanda)، جنگ جهانی دوم و عصر مدرن ظاهر شده است.

باست یک خدای بسیار قدرتمند با فیزیولوژی ۹ نفری (گروهی نه نفره از خدایان باستان مصر که سازنده جهان‌اند)، جاودانگی، دورنوردی و غیره است. با این حال، کریتوس دشمنان قدرتمندتری را با قدرت‌ها و مجموعه مهارت‌های مشابه نیز شکست داده است. با این حال، جنگ باست در برابر روح اسپارتا یک مبارزه بی‌نظیر خواهد بود.

۲ – زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman)

زن شگفت‌انگیز

زن شگفت‌انگیز

زن شگفت‌انگیز با نام مستعار دایانا پرینس (Diana Prince)، یک جنگجوی شایسته و یکی از قوی‌ترین خدایان قهرمان در دی سی است. او دختر زئوس و ملکه آمازون‌ها است و دارای قدرت‌هایی مانند قدرت مافوق بشری، استقامت، پرواز، سرعت، شفای سریع و بینایی پیشرفته است.

جنگ زن شگفت‌انگیز در مقابل کریتوس جنگ بزرگی خواهد بود، زیرا هر دو شخصیت فرزندان زئوس هستند. هر دوی آن‌ها خدایان را شکست داده‌اند و مطمئناً در بیشتر نبردها در زندگی خود پیروز شده‌اند. با این حال، کریتوس به دلیل سلاح‌های تهاجمی موجود در زرادخانه خود، احتمالاً در مبارزه با دایانا پیروز خواهد شد.

۱ – والای همگان (One Above All)

مبارزه کریتوس با والای همگان

مبارزه کریتوس با والای همگان

والای همگان خدای نهایی دنیای چندگانه مارول است که او را به همان اندازه بی‌رقیب می‌کند. او اولین بار در سال ۲۰۰۴ در کمیک چهار شگفت‌انگیز ظاهر شد و از آن زمان به نماد نهایی قدرت مبهم تبدیل شده است. در طول سال‌ها، او به‌عنوان قادر مطلق دنیای مارول شناخته شده.

متأسفانه، والای همگان دارای نقاط ضعفی است که او را در برابر دشمنانش آسیب پذیر می‌کند. او حتی توسط ثانوس (Thanos) مورد ضرب و شتم قرار گرفته، زیرا وجود او به او اجازه نمی‌دهد چیزی را آزار دهد یا بکشد. از این رو، از بین بردن او برای کریتوس راحت است و نمی‌تواند با خشم و تخریب او برابری کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع :Gamerant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

17 دیدگاه در حال حاضر

  1. خب تالان که همه چی اشتباه بوده. بخاطره اینکه یکی بالاتر از همه همیه قدرتاش بی نهایت و از جمله میتونه کریتوس رو بدون هیچی از بین به بره .اماتسوهم شکست دادنش کار هرکسی نیست به طور مثال اگه خدای اسپاون رو باین مقایسه کنیم. پدر اسپاون در میاد تا بتونه شکست بده اینو. اما در هرصورت غلط و شاه میمون اگه تو دنیای مارول باشه اره میتونه کریتوس شاه میمون رو بکشه ولی اگه شاه میمون دور از دیسی و مارول باشه کریتوس باید به غلط کردم گوه خوردم چون شاه میمون داخل تارخ ژاپن یا فیلم ها خیلی قوی

  2. خنده داربود اشک درومد خخخخخ:rofl:

  3. کریتوس دو تا چک بزنه همشون میوفتن بابا مگه جنگه کریتوس با پدر بزرگ که فک کنم اسم کرونوس بود رو :joy::joy::joy::joy::joy:ندیدی

  4. بروسلی همه اینا رو میزنه

  5. :rofl::rofl::rofl:حاجی صدبار گفتم از موتوری جنس نگیر

  6. به نظر من کریتوس والای همگان رو نمیتونه شکست بده یه دلیلی داره که بهش میگن والای همگان حتی میگن که از لوسیفر داخل دیسی هم قویتره

  7. در ضمن فکر کنم اصلا قدرت دارکساید واقغی و چطور انقدر مطمئنی والای همگانو میزنه اماتسو رو نمیدونی:joy::joy:

  8. اینو بودن که من بیشتر از تو میدونم از کریتوس چه کار هایی برمیاد. و یه چیزی. اون نمیه خداس. نه خدای کامل.

  9. ام کاملااا منطقی خاکتوسرم چرا گفتم ژاپن اما ازت یه سوال دارم این کریتوس معمولی که داره اینارو میزنه یااا با قدرت ایمان یا همون کریتوس پاور اف هوپ چون اینا فرق دارن اگه کریتوس با قدرت هوپ یا ایمان باشه همیه اینارو به راحتی تمام میزنه جررررررمیده بجوزوالای همگان ولی اگه کریتوس معمولی باشه تقریبا به هیچ کدوم اینا نمیتونه دست بزنه

  10. کریوس رو با مارول او دیسی میزارید؟
    مث اینکه داری قدرت استیعابی لیوانو جلوی قدرت استیعابی تانکر اب قرار میدی
    کریتوس همه خدایان رومانو سلاخی کرد وقت تو میای اینارو مقابلش میزاری؟حیفه کریتوس با اینا مقایسه شه کریتوس حادس رو کشت تو همه اساطیر ذکر شده که هیچ کس نمیتونه قابض ارواح دنیای زیرین رو بکشه ولی اثنتیا یونان ذکر کرد که یک فانی به نام کریتوس اونو با سلاح خودش میکشه که شاهد بازسازی اون بودیم تو سری سوم خدای جنگ همه خدایان اتن رو کشت خدای نورس که مرگ ناپذیره اسمشو یادم رفت فک کنم لوکی پسر فریا رو خفه کرد و کشت تو برو دنبال اساطیر اساطیرو مقایسه کن نه انیمه و کارتن انگار یه چندتا بچه میخان برن جنگ کریتوس مثلن سوپر من یه شخصیت خیالی ولی اساطیر باور های مردم اینارو میسازه شایدم واقعیت داشته باشه

  11. درسته خدای جنگ حدی از قدرت هاش رو داره ولی قدرت امیدواری انقدری قوی هست که بتونه والای همگان رو شکست بده چون کلا این قدرت برای کشتن خدایان ساخته شده و فرقی هم نداره در چه سطحی باشه کار خودشو میکنه

  12. بابا والای همگان قویترین شخصیت کمیک کریتوس دربرابرش حتی میکروب هم نیست مورفیوس وحشتناک قویه و در دیسی تنها شخص پرزنس‌ و لوسیفر توانایی مقابله باهاش دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.