نتیجه جنگ ولورین و ددپول چه می‌شود؟

جنگ ولورین و ددپول

قسمت سوم فیلم ددپول (Deadpool) بهانه‌ی خوبی است تا بفهمیم ولورین و ددپول در بطن شباهتی که دارند، از یکدیگر برتر هستند. با این مقاله از سری مولتی‌ورس با کافه کمیک همراه باشید تا نتیجه جنگ ولورین و ددپول را ببینیم.

با افزایش هیجان برای قسمت سوم فیلم ددپول یا عنوان اصلی فیلم یعنی ددپول و ولورین (Deadpool & Wolverine)، طرفداران به‌شدت در مورد جنگ ولورین و ددپول گمانه‌زنی می‌کنند. تنها احتمال یک رویارویی بین ددپول حراف و غیرقابل پیش‌بینی با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و ولورین رام‌نشدنی با هنرنمایی هیو جکمن (Hugh Jackman) کافی است تا تخیل طرفداران در سراسر جهان را برانگیزد. با پخش شدن تیزر تریلر فیلم، این سوال در ذهن همه به وجود آمده که «چه کسی در جنگ ولورین و ددپول پیروز خواهد شد؟»

جنگ ولورین و ددپول سوالات بی‌شماری را ایجاد و بحث‌های داغی را در میان طرفداران به‌راه می‌اندازد. آیا توانایی احیا‌کنندگی بی‌حد و حصر ددپول برای مقابله با پنجه‌های آدامانتیومی و مهارت‌های رزمی بی‌بدیل ولورین کافی است؟ یا تجربه و وحشی‌گری چند صد ساله ولورین به او دست بالاتر را در برابر مزدور حراف می‌دهد؟

پیشینه ولورین

لوگان یک جهش‌یافته با حواس حیوان‌مانند، پنجه‌های آدامانتیومی و عامل شفابخشی است که به بدن او اجازه می‌دهد بعد از هر زخم یا جراحتی بازسازی شود. این قهرمان با نام رمز سلاح ایکس (Weapon X) با قدرت‌های خود متولد شد و حتی در جنگ جهانی دوم هم شرکت کرد. او در طول این جنگ در کنار کاپیتان آمریکا نیز جنگیده بود. ولورین هنوز پنجه‌های آدامانتیومی خود را نداشت تا این‌که در ادامه به طرح سلاح ایکس پیوست. اینجا بود که آدامانتیوم به استخوان‌های او تزریق شد و قدرت بیشتری کسب کرد.

ولورین دوست ندارد با دیگران کار کند و پروفسور ایکس بارها سعی کرده او را به گروه مردان ایکس جذب کند و اگرچه بسیاری از تلاش‌های اولیه او با شکست مواجه شدند، اما ولورین در نهایت به این گروه پیوست و به یکی از اعضای اصلی آن تبدیل شد. ولورین احتمالاً مشهورترین جهش یافته و البته یکی از قدرتمندترین آن‌ها است. او حتی با هالک نیز جنگیده و تقریباً مورد احترام همه قهرمانان مارول واقع شده است.

پیشینه ددپول

پیشینه ددپول

پیشینه ددپول

ددپول یک ضدقهرمان است که ابتدا به‌عنوان یک ابرشرور معرفی شد اما این شخصیت عجیب و غریب راه خود را به قلب طرفداران باز کرد. وید ویلسون (Wade Wilson) یک مزدور با قیافه‌ای غیرقابل تشخیص و با قدرت‌های فوق ‌العاده بازسازی و فیزیکی استثنایی است. این بازسازی به او اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه دست و پاهای قطع شده خود را برگرداند. توانایی‌های فیزیکی این شخصیت ددپول را قادر می‌سازد تا بی‌وقفه بجنگد و سریع‌تر از یک انسان عادی حرکت کند.

جذاب‌ترین چیز در مورد ددپول این است که او می‌داند یک شخصیت کتاب‌های مصور بوده و در چندین موقعیت، چه در کمیک و چه در فیلم، در حال شکستن دیوار چهارم دیده می‌شود. نسخه‌های زیادی از پیشینه این شخصیت وجود دارد. یکی از کمیک‌های پیشینه‌ای شخصیت او می‌گوید که با ژن جهش‌یافته به دنیا آمد که به او توانایی‌های افزایش‌یافته داده است. جاودانگی به او توسط تانوس (Thanos) داده شد زیرا هر دو عاشق بانوی مرگ (Lady Death) بودند. اقتباس فیلم شخصیتی را به تصویر می‌کشد که از طریق شاخه‌ای از طرح سلاح X قدرت‌های خود را به‌دست می‌آورد. آزمایش‌ها صورت او را غیرقابل تشخیص کرد اما به او توانایی‌های مافوق بشری و قدرت جاودانگی داد.

این شخصیت به‌عنوان نوعی تقلید از شخصیت Deathstroke دی سی نوشته شده بود. حتی اسامی اسلید ویلسون (Slade Wilson) و وید ویلسون مشابه هستند. این دو شخصیت ویژگی‌های مشترک زیادی از جمله سبک مبارزه، لباس و حتی ماسک را دارند. ددپول از زمان معرفی خود، موفقیت‌های بزرگی در تمام اشکال رسانه‌ای کسب کرده و به شخصیتی نمادین تبدیل شده که بزودی شاهد حضور پررنگ او در دنیای سینمایی خواهیم بود.

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ولورین

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ولورین

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ولورین

اولین چیزی که وقتی به ولورین فکر می‌کنید به‌ذهنتان خطور می‌کند پنجه‌های آدامانتیومی او است. این بخشی از مجموعه قدرت‌های اصلی او نبود و قبل از این‌که این فلز به بدنش اضافه شود، پنجه‌هایش استخوان‌های خالصی بودند که تقریباً همه چیز را می‌توانستند برش دهند. پنجه‌های آدامانتیومی این قدرت را بیش از پیش تقویت کردند و به او اجازه داد تا هر چیزی را که در سر راهش قرار می‌گرفت را تخریب کند. پنجه‌های او حتی می‌توانند پوست ضخیم هالک را بریده و باعث خونریزی او شوند.

حیاتی‌ترین توانایی ولورین قدرت شفابخشی استثنایی اوست. این قدرت به او اجازه می‌دهد تا بتواند هر زخم یا جراحتی که متحمل می‌شود را خنثی کند. این عامل شفابخش باعث شده او تقریباً در برابر همه بیماری‌ها مصون بماند و بیش از صد سال به او اجازه زندگی بدهد. او طرفدار این قدرت نیست اما دشمنان‌اش عمدتاً به دلیل این توانایی از او وحشت دارند.

بهترین نمونه بصری توانایی بازسازی سلاح ایکس در جریان فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی (X-Men: Last Stand) است که او به سمت جین گری ناپایدار می‌رود. قدرت‌های جین هر کسی را که جرات نزدیک شدن به او را دارد نابود کرده اما ولورین موفق می‌شود به سمت او برود. ما بدن او را می‌بینیم که تکه تکه می‌شود اما بلافاصله در حال بازسازی است. به نظر می‌رسد این توانایی فوق‌‌العاده سریع کار می‌کند و او در مقابل تیراندازی و انفجار طوری برخورد می‌کند که خطری تهدیدش نمی‌کند.

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ددپول

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ددپول

جنگ ولورین و ددپول: قدرت‌های ددپول

وید ویلسون یک مزدور است. او برای کشتن مردم دستمزد می‌گیرد و البته سعی می‌کند قبل از این‌که آن‌ها را بکشد مطمئن شود که در واقع آدم‌های بدی هستند. بنابراین با ارزش‌ترین مهارت‌های او جنگیدن و تسلط بر سلاح است. این مهارت‌ها خوب هستند اما قدرت‌های فیزیکی او این امر را بیشتر تقویت کرده و ضربه زدن به او را غیرممکن می‌کند.

توانایی بدنی وید به او این امکان را می‌دهد که سریع‌تر از بقیه ببیند و بر اساس آن واکنش نشان دهد، گلوله‌ها را مستقیماً از هوا با شمشیر برش داده و حتی شدیدتر از یک انسان ضربه بزند. نسخه سینمایی این شخصیت را می‌توان دید که به سرعت از سد دشمنان‌اش می‌گذرد، از گلوله‌ها جاخالی داده و با شمشیرهای خود دشمنان را تکه تکه می‌کند. استفاده از شمشیر هم به مهارت و قدرت زیادی نیاز دارد و به نظر می‌رسد که او در آن استاد است.

مانند ولورین، مهم‌ترین قدرت ددپول عامل شفابخش اوست. تا به حال چیزی که بتواند او را بکشد وجود نداشته است. البته در قسمت دوم فیلم ددپول دیدیم که می‌توان از قلاده‌ای استفاده کرد که قدرت جهش‌یافته‌ای او را از بین ببرد و سپس او را بتوان کشت.

او در عرض چند دقیقه تمام نیمه پایینی قطع شده بدن خود و سایر اندام‌ها را رشد می‌دهد. حتی با شلیک گلوله، زخم‌های ددپول تقریباً بلافاصله بهبود می‌یابند و او به مبارزه ادامه می‌دهد. ترکیب این عامل شفابخش و مهارت‌های استثنایی او به‌عنوان یک مبارز، ددپول را به یکی از مرگبارترین شخصیت‌های مارول تبدیل می‌کند.

هوش و تجربه ولورین

لوگان مدت زیادی زندگی کرده و بخشی از هر تیم بزرگ ابرقهرمانی مارول بوده است. او در جنگ جهانی جنگیده و راه و رسم جنگ را درک می‌کند. ولورین می‌داند برای پیروزی در جنگ ولورین و ددپول چه کاری باید انجام دهد. عمر طولانی ولورین باعث می‌شود که او تقریباً با تمام دشمنان دنیای مارول مبارزه کند و تا آن‌جا که می‌دانیم، او اکثر آن‌ها را شکست داده است. این امر به او تجربیات باورنکردنی داده. او تا جای ممکن در دعواها آرام مانده، موقعیت را به درستی تجزیه و تحلیل کرده و سعی می‌کند از شرایط موجود به نفع خود استفاده کند.

همکاری ولورین با مردان ایکس مستلزم تمرینات آموزشی زیادی بود که به او کمک کرد تا قدرت و حواس خود را بهتر تقویت کند. شبیه‌سازی‌های آموزشی سناریوهای تقریباً واقعی به او یاد داد تا کار تیمی را یاد بگیرد. ولورین عضوی از انتقام‌جویان نیز بوده است. این عضویت به او امکان دسترسی به بهترین و پیشرفته‌ترین آموزش‌های موجود در جهان را داده و به این فرصت را داده تا از نزدیک ببیند بهترین ابرقهرمانان جهان چه توانایی‌هایی دارند و چگونه مبارزه می‌کنند.

هوش و تجربه ددپول

ماجراجویی‌های ددپول به‌عنوان یک مزدور اجیر شده، او را در برابر انواع دشمنان قرار داده و حتی اکثر آن‌ها بسیار قوی‌تر از او بوده‌اند. مزیتی که وید داشت جاودانگی او بود. وید با این قدرت، تعداد نامحدودی شانس در برابر حریفان خود همیشه داشته. این یعنی او هیچ‌گاه شکست مطلق نمی‌خورد و تا زمانی که بفهمد چگونه کسی را شکست بدهد، بازمی‌گردد. این امر به او برتری در برابر هر دشمنی، با صرف نظر از سطح قدرت، می‌دهد.

ولورین در تیم‌های بزرگ ابرقهرمانی حضور داشته اما ددپول زمان زیادی را در کنار بدترین‌ها سپری کرده. این به او نگاهی مستقیم به بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های تاریخ مارول داده است. ددپول گاهی در کنار آن‌ها و گاهی علیه آن‌ها جنگیده، تجربیات زیادی از این نبردها به‌دست آورده و می‌داند که چگونه به هر شروری نزدیک شود.

مطمئناً اولین غریزه او همیشه این است که ماشه را بکشد اما اجازه ندهید این خصلت او شما را گول بزند. وید یکی از حیله‌گرترین ضدقهرمان‌های موجود است. به‌عنوان مثال کنایه‌های خنده‌دار و طعنه‌آمیز این شخصیت راهی عالی برای منحرف کردن حواس دشمنان در حین توقف و یافتن راهی برای دور زدن حمله آن‌ها است. این تاکتیکی است که مرد عنکبوتی نیز به نفع خود از آن استفاده می‌کند.

ددپول یک‌بار موفق شد تمام شخصیت‌های دنیای مارول را در یک داستان جهان دیگر بکشد. او حتی راهی برای کشتن ثور که تقریبا جاودانه است نیز پیدا کرد. او میلونیر (Mjölnir) را با ذرات پیم آغشته کرد و در حالی که چکش به سمت ثور پرواز می‌کرد آن‌ها را فعال کرده و او در نتیجه زیر چکش له شد. این تنها یک نمونه از هوش مبارزه‌ای است که ددپول دارد. می‌توان گفت وقتی بحث قتل باشد ددپول بسیار خلاق می‌شود!

چه کسی در کمیک برنده جنگ ولورین و ددپول خواهد شد؟

نتیجه جنگ ولورین و ددپول چه می‌شود؟

نتیجه جنگ ولورین و ددپول چه می‌شود؟

ددپول و ولورین بارها در کمیک‌ها با هم روبرو شده‌اند. در طول وقایع «ددپول دنیای مارول را می‌کشد» این مزدور با استفاده از شمشیری ساخته شده از کربنادیم (Carbonadium) ولورین را می‌کشد. این فلزی است که از ذرات ناپایدار ساخته شده که توانایی قدرت درمانی ولورین را مختل می‌کند. در نتیجه ددپول با این شمشیر ولورین را می‌کشد.

در جریان مبارزه دیگری، ددپول با ولورین تضعیف شده روبرو می‌شود که آدمانتیوم توسط مگنیتو از بدنش جدا شده. این امر عامل شفابخش او را کند کرد و اگرچه ولورین توانست از حمله اولیه ددپول جان سالم به در ببرد اما ددپول در نهایت او را با ضربه زدن به قلب و ریه‌هایش شکست داد.

سومین باری که ددپول بر ولورین برتری پیدا کرد با مشت بود. ولورین پس از رد و بدل کردن چند مشت و طعنه، ددپول را شکست می‌دهد اما به اشتباه به او فرصتی می‌دهد تا در کارش تجدید نظر کند. در آن لحظه، ددپول با دارت‌هایی که حاوی آرام‌کننده‌های قوی هستند، لوگان را بیهوش می‌کند. در یک تقابل دیگر، ولورین سر ددپول را بریده و با سرش فوتبال بازی می‌کند. این یک کمیک وحشتناک و در عین‌حال به نحوی باورنکردنی خنده‌دار است.

چگونه ولورین می‌تواند مقابل ددپول پیروز شود؟

جنگ ولورین و ددپول

جنگ ولورین و ددپول

ولورین معمولاً در نبردهای خود پیروز می‌شود زیرا می‌تواند آسیب را تحمل کند و تا زمانی که طول بکشد به ایستادن ادامه دهد. با این‌حال ددپول نیز می‌تواند همین کار را انجام بدهد که جنگ ولورین و ددپول را به دشوارترین مبارزه او تبدیل می‌کند.

اینجاست که مزیت داشتن هم‌تیمی می‌تواند به چشم بیاید. هیچ‌ راهی برای کشتن ددپول وجود ندارد زیرا او جاودانه است اما از آن‌جایی که راه‌هایی برای سرکوب ژن‌های جهش یافته وجود دارد ممکن است راهی برای مهار فاکتور شفابخش و کشتن او در طول این مدت وجود داشته باشد.

سخت‌ترین قسمت اینجاست که یک قلاده ضدقدرت‌های جهش یافتگان به گردن او انداخته شود و اینجاست که مردان ایکس وارد می‌شوند. دستکاری ذهن ددپول دشوار است بنابراین جین گری نمی‌تواند او را کنترل کند. البته کافیست تا او بتواند ددپول را برای یک یا دو دقیقه ثابت نگه‌دارد که کافی است.

در حالی که جین این کار را انجام می‌دهد، استورم می‌تواند ابری ایجاد کند که دید او را مختل کرده تا ددپول نتواند چیزی را ببیند. در همین لحظه، لوگان می‌تواند به او هجوم آورده و قلاده را به او وصل کند. این عامل شفابخش او را سرکوب می‌کند و لوگان می‌تواند ددپول را بکشد.

چگونه ددپول می‌تواند مقابل ولورین پیروز شود؟

فاکتور شفابخش ددپول نسبت به سلاح ایکس برتری دارد و مهارت‌های مبارزه‌اش فراتر از ولورین است. ضربه زدن به ولورین و یا بریدن سر او کار دشواری است اما کاری که وید می‌تواند امتحان کند غرق کردن ولورین است.

رساندن ولورین به آب یک دردسر است اما اگر ددپول بتواند به نحوی دست و پای او را ببندد، غرق کردن ولورین او را می‌کشد. ددپول می‌تواند از بیهوش‌کننده استفاده کند و ولورین را غرق کند.

حکم نهایی: برنده جنگ ولورین و ددپول کیست؟

پس از تجزیه و تحلیل دقیق نقاط قوت و ضعف آن‌ها، به این نتیجه رسیدیم که ددپول نسبت به ولورین برتری خواهد داشت. ولورین همچنان در یک مبارزه معمولی می‌تواند پیروز شود اما اگر جنگ تا پای مرگ باشد، ددپول هر بار برنده خواهد شد.

ددپول به دلیل فاکتور شفابخش‌اش می‌تواند بسیار طولانی‌تر در یک مبارزه دوام بیاورد و او به اندازه ولورین توسط قوانین اخلاقی محدود نشده است. ددپول تمام تلاش خود را می‌کند تا ولورین را شکست بدهد و ما مطمئن نیستیم که ولورین قادر به انجام این کار باشد.

به نظر شما برنده این مبارزه کیست؟ نظرات‌تان را برای‌مان بنویسید.

 

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نتیجه جنگ ولورین و ددپول چه می‌شود؟
  • نام : ولورین
  • خالق : روی توماس - لن وین - جان رومیتا پدر
  • اولین اثر : شماره ۱۸۰ The Incredible Hulk سال ۱۹۷۴
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : جیمز هاولت - لوگان - پَچ - The Best There is
  • محل تولد : آلبرتا کانادا
  • معروفترین آثار : Old Man Logan - Wolverine #10 - Wolverine: Origin - Uncanny X-Men #133 - Weapon X
  • قابلیت ها : قدرت شفا بخشی زیاد بخاطر جهش یافته بودن به قدری که او را تبدیل به یک شخصیت تقریبا نامیرا می‌کند - دندان‌هایی بسیار تیز - سه چنگال در دستان که آغشته به فلز آدامانتیوم است - غرایز حیوانی قوی
  • شغل : جنگجوی سامورایی - ماجراجو - استاد در مدرسه جهش یافتگان - مامور سازمان سیا - مزدور - رهبر
  • حالت های دیگر : Weapon X - Death - Agent 10 - Jim Logan - Old Man Logan
  • همکاران: مردان ایکس مرد عنکبوتی پروفسور ایکس کیتی پراید جوبیلی جین گری استورم
  • دشمنان: سیبرتوث سامورایی نقره‌ای آبراهام کورنلیوس هالک امگا رد مگنیتو
نتیجه جنگ ولورین و ددپول چه می‌شود؟
  • نام : ددپول - Deadpool
  • خالق : نویسنده فابیان نیکیزا و طراح راب لایفلد
  • اولین اثر : جهش‌یافته‌های جدید شمارهٔ ۹۸ (فوریه ۱۹۹۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول کامیکس
  • لقب ها : کمدین زرشکی، چترباکس، هاب‌گابلین، هالک‌پول، پیتر پارکر، جانی سیلوینی، میتراس
  • محل تولد : ایالت اوهایو
  • معروفترین آثار : Deadpool Vol.1 #23-25 - Deadpool Vol. 1 #11 - Deadpool Vol. 3 #15-19 Deadpool Annual 2013 Cable & Deadpool #1 - 6 Deadpool / Death Annual '98
  • قابلیت ها : قدرت، استقامت و دوام ابرانسانی - استاد هنرهای رزمی، تیراندازی و شمشیرزنی - زوددرمانی
  • شغل :
  • حالت های دیگر : زامبی ددپول یا هدپول - ددپول دوران طلایی - سرگرد وید ویلسون - لیدی ددپول - کید پول - گوئن‌پول
  • همکاران: مردان ایکس کیبل کاپی‌کت مرد عنکبوتی تسک‌مستر
  • دشمنان: تی ری بلک تام کسیدی ددپول پلید آژاکس اسلی بک مد کپ