شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به خاطر پخش آنلاین Black Widow

شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به خاطر پخش آنلاین Black Widow

مدتی زیادی نیست که از اکران Black Widow گذشته و حالا شاهد شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی، بابت پخش آنلاین فیلم هستیم. با کافه کمیک برای ادامه خبر همراه باشید.

تصمیم دیزنی (Disney) مبنی بر هم‌زمانی اکران فیلم Black Widow در سینماها و پخش آنلاین آن، منجر به ایجاد درگیری حقوقی میان جوهانسون و خود شده. چند روز پس از‌ آن که اتحادیه‌ی سینمادارها در بیانیه‌ای رسمی به دیزنی بابت پخش آنلاین فیلم Black Widow هم‌زمان با شروع اکران سینمایی آن انتقاد تند و تیزی کرد، جوهانسون نیز سراغ شکایت از شرکت چند میلیارد دلاری آمریکایی رفت. اقامه‌ی دعوی جوهانسون، با موضوع نقض قرارداد توسط دیزنی‌ست، چراکه قرار بود Black Widow به‌صورت اختصاصی فقط در سینماها اکران شود و دیزنی برخلاف شرایط و مفاد قرارداد عمل کرد. در متن دادخواست آمده:

«دیزنی از سر عمد توافق‌نامه‌ای که از طرف مارول تنظیم شده بود را نقض کرده و این کار او بدون هیچ‌‌گونه توجیه سازی بوده، چراکه قصد داشته از آگاه شدن خانم جوهانسون نسبت به منافع حاصل از قراردادش با مارول جلوگیری کند.»

تا قبل از کرونا و قدرت گرفتن سرویس‌های استریمینگ، عرف اکران و ساخت فیلم بر این بود که فیلم به‌صورت انحصاری تا مدت معینی در سینماها اکران می‌شد و بازیگر نسبت به کل فروش آن درصدی دریافت می‌کرد، یا از قبل میزان مبلغ مشخصی برای مثال ۱۰ میلیون دلار دریافت می‌کرد. حال شکایت جوهانسون در این باره است که اکران Black Widow فقط قرار بود که در سینماها اتفاق بیافتد و از طریق فروش سینمایی آن، درصدی دریافت کند؛ به عبارت دیگر بخش قابل توجهی از حقوق او قرار بود براساس عملکرد مالی فیلم در گیشه‌ها پرداخت شود. منابع وال استریت ژورنال به‌عنوان رسانه‌ای که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، ادعا داشته یکی از افراد نزدیک جوهانسون گفته‌ست که او می‌توانست چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار بیشتر از دستمزد فعلی‌اش دریافت کند. یکی از وکلای جوهانسون در مصاحبه‌ی با Variety گفته:

«بر هیچکسی پوشیده نیست که دیزنی با قرار دادن فیلم‌هایی مثل Black Widow توی سرویس استریمینگ خودش قصد داره تا مشترکین‌ خود رو بیشتر کنه و منجر به بالا رفتن قیمت سهام خود شود؛ از طرفی هم برای این کار پشت بهانه‌ی کرونا خود را پنهان کرده. اما نادیده گرفتن قرارداد هنرمندانی که باعث موفقیت چنین فیلم‌هایی می‌شوند، نقض آشکار حق و حقوق آن‌هاست و ما هم قصد داریم این موضوع رو توی دادگاه ثابت کنیم.»

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Variety

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.