10 کاراکتری که مارول و دی سی از روی هم کپی کردند

10 کاراکتری که مارول و دی سی از روی هم کپی کردند

نویسندگان کمیک‌های مارول و دی سی طی سالیان اخیر چندین بار از هم الهام گرفته‌اند اما گاهی اوقات این موضوع به طرز خنده‌داری واضح و مشخص است. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ده مورد از کپی کردن قهرمانان این دو کمپانی از یکدیگر بپردازیم.

با توجه به فیلم‌های دنیای MCU و سریال‌هایشان در دیزنی پلاس و همچنین فیلم و سریال‌های مختلف دنیای DCEU شخصیت‌های کتاب‌های کمیک به قله محبوبیت خود رسیده‌اند؛ به‌طوری که حتی می‌بینیم شخصیت‌های عجیب‌تر کمیک مثل محافظین کهکشان یا دووم پاترول (Doom Patrol) در کنار شخصیت‌هایی مثل کاپیتان آمریکا و سوپرمن به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

10 DC Characters With Near Identical Marvel Counterparts

قهرمانان دنیای کمیک مارول و دی سی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما به همان اندازه هم به یکدیگر شبیه هستند؛ تا حدی که بعضی کاراکترها کپی کاراکترهای کمیک رقیب هستند.

10- بتمن (Batman) و مرد آهنی (Iron Man): نابغه‌های ثروتمند با گذشته‌های غم انگیز که خالق «قدرت» خود هستند

بتمن و مرد آهنی

بتمن و مرد آهنی

در ظاهر، مقایسه بروس وین با تونی استارک دشوار است، زیرا یکی مانند یک نینجا در لباس مخصوص در سایه‌ها می‌جنگد در حالی که دیگری به جای توانایی‌های رزمی خود از زره‌های مختلف برای از بین بردن افراد بد استفاده می‌کند.

با این حال، هر دو شرکت‌های بزرگی را به ارث می‌برند که به واسطه آن گروه‌های ابرقهرمانی مربوطه خود را تأمین مالی می‌کنند و هر دو والدین خود را به شکلی غم‌انگیز از دست می‌دهند که این اتفاق آینده آن‌ها را شکل می‌دهد.

مهم‌تر از همه، هر دو این شخصیت‌ها مدت‌هاست که از نوعی مشکل روحی یا عاطفی رنج می‌برند، به طوری که تونی استارک چندین بار به الکل اعتیاد پیدا کرده و بروس وین تلاش می‌کند تا طغیان‌های خشونت‌آمیز خود را در کنار مشکل عمیق اعتماد نکردنش که باعث می‌شود خودش را از همه اطرافیانش دور نگه دارد کنترل کند.

9- دارک ساید (Darkseid) و ثانوس (Thanos): موجوداتی خداگونه که علاقه‌مند به نابودی تمام دنیا هستند

Darkseid & Thanos: Godlike Beings Interested In Destroying Entire Universes

یکی از واضح‌ترین مقایسه‌ها بین شخصیت‌های دی سی و مارول، دارک ساید و ثانوس است. هرچند که این دو شخصیت از نظر منشأ کاملاً متفاوت هستند، هر دو به دلایلی می‌خواهند پایان جهان را ببینند، اما در عین حال دارای قدرت‌هایی هستند که حتی قدرت خداگونه قهرمانانی را که با آن‌ها مبارزه می‌کنند را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اگرچه این مورد در طرح‌های اصلی او این‌طور نبود، اما ظاهر ثانوس در خلق این شخصیت به شدت از دارکساید الهام گرفته شده بود، هرچند او چندین قدرت کلیدی را از دارک ساید کمتر دارد که بعداً با دستکش‌ بی‌نهایت اضافه شدند.

8- دث استروک (Deathstroke) و ددپول (Deadpool): ابرسربازان مزدور با توانایی ترمیم یافتن و اخلاقیات بحث برانگیز

دث استروک و ددپول

دث استروک و ددپول

احتمالاً شناخته شده‌ترین شخصیت‌های مشابه در کتاب‌های کمیک دث استروک و ددپول هستند، دو مزدور در کمیک‌های مربوطه خود که بسته به موقعیت هم نقش شرور و هم نقش ضدقهرمان را بازی می‌کنند و هردو قدرت‌های ابرقهرمانی و قابلیت‌های درمان کردن آسیب‌های خود را به طرز مشابهی دارند.

این دو هم‌چنین اسم‌های تقریباً یکسانی دارند، اسلید ویلسون (Slade Wilson) و وید ویلسون (Wade Wilson).  لباس‌های این دو با تغییرات جزئی رنگ و پوشش سر دث استروک با قسمتی تیره برای پوشاندن چشم از دست رفته او تقریباً یکسان به نظر می‌رسد.

7- سوامپ ثینگ (Swamp Thing) و من ثینگ (Man-thing): پس از قرار گرفتن در معرض یک ماده گیاهی به هیولای طبیعی تبدیل شده‌اند

Swamp Thing & Man-Thing: Turned Into Ecological Monsters After Exposure To A Plant-Based Substance

جدا از این واقعیت که هم من ثینگ و هم سوامپ ثینگ هیبت تقریباً یکسانی دارند که قاطی کردن این دو را بسیار آسان می‌کند، آن‌ها همچنین داستان‌هایی با منشأ مشابه دارند. هر دو مرد وقتی هنوز انسان بودند با موادی کار می‌کردند که وقتی با ماده گیاهی ترکیب شدند، آن‌ها را به موجوداتی غیرقابل تشخیص تبدیل می کرد که بعداً به اعضای تیم‌های ابرقهرمانی مربوطه خود تبدیل شدند؛ البته هیچ‌کدام بخشی از هسته گروه ابرقهرمانی خود نبودند.

6- واندروومن (Wonder Woman) و ثور (Thor): خدایان قدرتمند بر اساس اسطوره‌های باستانی که با آداب و رسوم زمینی به مشکل می‌خورند

با این‌که چندین تفاوت بین این دو قهرمان وجود دارد، دشوار است این واقعیت را نادیده بگیریم که واندروومن و ثور شخصیت‌های مهمی در اسطوره‌های یونان و اروپای شمالی بودند که هر دو یکی از قدرتمندترین اعضای تیم ابرقهرمانی خودشان هستند و اغلب از شوک فرهنگی رنج می‌برند.

این واقعیت که آن‌ها بخشی از دو اسطوره مختلف هستند به این معنی است که داستان‌های آن‌ها بسیار با یکدیگر متفاوت است، اما در هسته آن، هر دو قهرمانان قدرتمند خداگونه‌ای بودند که اغلب هنگام مبارزه با دشمنان خود تفاوت اصلی را بین پیروزی و شکست رقم می‌زدند.

5- رد هود (Red Hood) و سرباز زمستان‌ (Winter Soldier): قاتلانی که به دنبال گرفتن انتقام کاذبی از ابرقهرمانانی هستند که سابقا با یکدیگر همکاری کردند

رد هود و سرباز زمستان‌

رد هود و سرباز زمستان‌

جیسون تاد و باکی بارنز بیش از چند خط داستانی مشترک دارند، اگرچه رایج‌ترین جنبه آن‌ها این واقعیت است که از دانش خود در مورد بتمن و کاپیتان آمریکا استفاده کردند تا تقریباً به اندازه این قهرمانان قدرتمند شوند. هر دو همچنین با مشکلات جدی مرتبط به خشونت روبرو هستند، زیرا جیسون باید با عواقب احیا شدن توسط لازاروس پیت (Lazarus Pit) دست و پنجه نرم کند در حالی که باکی توسط نازی‌ها شست‌ و شوی مغزی داده می‌شود تا یک قاتل باشد.

4- گرین ارو (Green Arrow) و هاکای (Hawkeye): کمانداران ماهری که در هنرهای رزمی و آکروباتیک نیز مهارت بالایی دارند

گرین ارو و هاکای

گرین ارو و هاکای

گرچه گرین ارو شباهت زیادی به بتمن دارد زیرا آن‌ها اساساً شخصیت‌های یکسان با رنگ مختلف هستند، اما ارتباط جدی بین این شخصیت و هاکای وجود دارد. جدا از سلاح انتخابی آن‌ها که برای هر دو شخصیت یکسان است (یعنی تیر و کمان) هر دو از تیرهای نمایشی مختلف با درجات متفاوتی از موفقیت استفاده می‌کنند.

گرین ارو و هاکای هر دو به مهارت‌های تیراندازی خود محدود نمی‌شوند، زیرا هر دو به طور گسترده در هنرهای آکروباتی، هنرهای رزمی و سلاح‌های مختلف آموزش دیده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که برای هر موقعیتی که تیراندازی با کمان به کمک نمی‌آید آمادگی بهتری داشته باشند.

3- اتم (Atom) و مرد مورچه‌ای (Ant-Man): دانشمندان دردسرساز که لباس‌هایی را اختراع کردند تا امکان تغییرات شدید در اندازه آن‌ها را فراهم کند

اتم و مرد مورچه‌ای

اتم و مرد مورچه‌ای

مرد مورچه‌ای ممکن است بیشتر با نام اسکات لانگ در MCU شناخته شود، اما این تجسم قبلی این شخصیت، هنک پیم است که اشتراکات بیشتری با روی پالمر، با اسم مستعار اتم دارد.

هر دوی پیم و پالمر در رشته‌های مربوطه خود نابغه هستند و هر دو می‌توانند از دانشی که دارند برای ایجاد راه کوچک کردن خود بدون از دست دادن جرم یا قدرت استفاده کنند. ماهیت تهاجمی هر دو مرد نیز دلیل ازدواج ناموفق آن‌ها است، اگرچه پالمر بسیار کمتر از هنک پیم با همسر خود بدرفتاری می‌کند.

2- آکوامن (Aquaman) و نیمور (Namor): اربابان دریا که هر دو یک رگ آتلانتیسی، یک رگ انسان دارند و وارث تاج و تخت آتلانتیس هستند

آکوامن و نیمور

آکوامن و نیمور

از بین تمام شخصیت‌های کمیک که تقریباً یکسان هستند، تعداد کمی وجود دارند که داستان اصلی آن‌ها اساساً یکی باشد. با این‌که چندین تفاوت عمده وجود دارد، اما داستان آکوامن و نیمور از نظر داستانی شباهت‌های زیادی دارند: هر دو وارث تاج و تخت آتلانتیس هستند که از مادری آتلانتیسی و پدری انسانی متولد شدند، در حالی که سعی می‌کردند همزمان بخشی از هر دو دنیا باشند.

با این‌که آکوامن در دنیای دی سی به سطح خدایی نزدیک‌تر است، نیمور علاوه بر این‌که ترکیبی از انسان و آتلانتیسی است، یک جهش یافته قدرتمند نیز هست، او همچنین بال‌های کوچکی روی مچ پا دارد که به او اجازه پرواز می‌دهد. چیزی که نه نسبتش با مادر و نه نسبتش با پدر نمی‌توانند باعث آن شده باشند.

1- کت وومن (Cat Woman) و گربه سیاه (Black Cat): دزدهایی با وسواس گربه که با قهرمانان مربوطه خود معاشقه دارند

کت وومن و گربه سیاه

کت وومن و گربه سیاه

شباهت‌های زیادی بین این دو دزد وجود دارد که به راحتی می‌توان فراموش کرد این دو با یکدیگر چیست. هر دو زن دزدهای چیره‌دستی هستند و بیشتر وقت خود را صرف بازی در نقش شخصیت منفی می‌کنند، در حالی که گه‌گاه با قهرمانان مربوطه خود یعنی بتمن و اسپایدرمن رابطه عاطفی دارند. این دو شخصیت ویژگی‌های مبتنی بر گربه را در لباس، توانایی‌ها و حتی شخصیت‌های خود به کار می‌برند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه در حال حاضر

  1. کپتن مارول هم از روی سوپرگرل کپی شده .
    سوپرگرل: قدرتهای ماروایی کیهانی . موی بلوند .لباسس قرمز ابی زرد.اسمش کارا دانورز
    اونم همینه منتها اسمش کارول دانورزه
    اصلا هم کپی نیست :joy:

  2. کلا مارول عادت داره روی دی سی کپی کنه:sweat_smile::sweat_smile::rofl::rofl:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.