جیمز گان از نیاز به تغییر در فیلم‌های ابرقهرمانی می‌گوید

جیمز گان از نیاز به تغییر در فیلم‌های ابرقهرمانی می‌گوید

جیمز گان (James Gunn) که زمان زیادی تا اکران جدیدترین فیلمش، The Suicide Squad، باقی نمانده، درباره‌ی وضعیت فیلم‌های ابرقهرمانی صحبت‌هایی داشته. با کافه کمیک همراه باشید.

جیمز گان که به عنوان کارگردان و نویسنده‌ی فیلم‌های مختلف، به خصوص آثار ابرقهرمانی مشغول به‌کار بوده، اخیرا از نگرانی‌هایش درباره‌ی آینده‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی گفته و اظهار داشته که درحال حاضر نیاز به تغییری هستیم تا بتوان این‌گونه آثار را سرپا نگه داشت. گان اولین بار حرفه‌ی خود را با نوشتن برای Troma Entertainment شروع کرد و بعد از مدتی فیلم‌نامه Scooby-Doo را به‌صورت مستقل برای وارنر نوشت و سرانجام در سال ۲۰۰۶ با ساخت فیلم کمدی Slither به عرصه کارگردانی ورود کرد.

اولین اثر ابرقهرمانی گان، اثری به نام Super بود که در سال ۲۰۱۰ اکران شد و سپس شهرت خود را به‌خاطر دو قسمت Guardians of Galaxy به‌دست آورد. در چند سال اخیر گان درگیر حاشیه‌ای شد که نهایتا منجر به اخراج او از مارول (Marvel) و استخدامش توسط دی سی (DC) شد. اما پس از مدتی که از اتهامات‌اش تبرئه شد، به مارول بازگشت و تنها کارگردانی‌ست که با دو کمپانی بزرگ کمیک بوکی کار کرده و کار می‌کند. گان اخیرا مصاحبه‌ای با رسانه‌ی The Irish Times  داشته و در آنجا از فیلم جدید خود و همچنین نگرانی‌هایش درباره‌ی آینده‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی گفته:

«همه‌مون می‌دونیم که چه بلایی سر فیلم‌های کابویی و جنگی اومد. نمی‌دونم، ولی فکر نکنم نیازی باشه که یه نابغه باشی تا بفهمی که اگر این دو نوع فیلم رو کنار هم بذاری، شاید تنها امیدی باشه که برای تغییر فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک بوکی باقی می‌مونه. این فیلما احمقانه‌ان و راستشو بخواید خیلی‌هاشون برای من خسته‌کننده هستن. اول کار عاشق‌شون بودم. وقتی یه سری شروع کردن به ساختن چنین فیلم‌هایی، خیلی هیجان زده بودم.

اولین باری که بچه بودم و فیلم سوپرمن رو دیدم، همه‌چیز توی اون فیلم برای من ویژگی‌های بصری‌اش بود. هنوزم دوستش دارم. باشه می‌دونم که جلوه‌های ویژه‌ی افتضاحی داشت و سوپرمن از چندتا سیم آویزون بود که پرواز کنه. وقتی هم که فیلم مرد آهنی ۲۰۰۸ اومدش، خودم توی کار بودم. شما می‌تونستی طرف رو یجوری به پرواز دربیاری که انگاری واقعاً داره پرواز می‌کنه. انجام دادن اینکار خیلی زیبا بود. اما اگر که وضعیت این فیلم‌ها عوض نشه، خیلی خیلی خسته‌کننده خواهند شد»

با توجه به کار مداوم گان در این سبک از فیلم، انتقادی که از چنین آثاری داشته شاید برای برخی، تا حدودی ریاکارانه و ساختگی به‌نظر برسد، اما چه بهتر از او درباره‌ی پیشرفت نداشتن فیلم‌های ابرقهرمانی می‌داند؟ حتی مارول هم با وجود داشتن فیلمی همچون Black Panther و سریالی مانند Loki که دو اثر نسبتا متفاوت شناخته می‌شوند، نگرانی‌هایش را درباره‌ی آینده‌‌ی صنعت بیان کرده.

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: مارگو رابی: Suicide Squad بهترین فیلم کمیک بوکی خواهد بود | کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.