فیلم‌هایی که قبل از Ant-Man and the Wasp: Quantumania باید ببینید

Ant-Man

فیلم مرد مورچه‌ای ۳ به تازگی اکران شده و طرفداران دنیای سینمایی مارول بی‌صبرانه منتظر تماشای آن هستند تا نگاهی عمیق‌تر به دنیای مرموز کوانتومی داشته باشند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی فیلم‌هایی که باید قبل از مرد مورچه‌ای ۳ ببینید، بپردازیم.

برای افرادی که به تازگی به این سبک فیلم‌ها علاقه‌مند شده یا شخصی که تمایل دارد جزئیات بیشتری در مورد دنیای مرد مورچه‌ای بداند، فیلم‌های دیگری وجود دارد که پیش از سومین فیلم این شخصیت، باید ابتدا آن‌ها را تماشا کنند.

فیلم Ant-Man

فیلم Ant-Man

فیلم Ant-Man

 

این فیلم شخصیت اسکات لنگ (Scott Lang) را به طرفداران معرفی کرد و  اولین فیلمی است که باید در لیست تماشای خود قرار دهید. این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ بوده و به شما اجازه خواهد داد با دنیای اسکات لنگ و نحوه تبدیل او به مرد مورچه‌ای آشنا شوید. کارگردانی این فیلم بر عهده پیتون رید (Peyton Reed) بوده و نویسندگی آن توسط آدام مک‌کی (Adam McKay) و پل راد (Paul Rudd) انجام شده.

اولین فیلم مرد مورچه‌ای داستان دزدی به نام اسکات را به تصویر می‌کشد که به تازگی از زندان آزاد شده و همسرش به او اجازه نمی‌دهد دخترش را ببیند. از آن‌جایی که راه دیگری باقی نمی‌ماند، او دوباره به فکر دزدی می‌افتد اما این بار به جای جواهرات، با یک لباس عجیب روبه‌رو می‌شود که این لباس در آینده او را تبدیل به مرد مورچه‌ای می‌کند.

فیلم Captain America: Civil War

فیلم Captain America: Civil War

فیلم Captain America: Civil War

 

پس از فیلم مرد مورچه‌ای ۱ باید به سراغ فیلم محبوب کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) بروید. کارگردانی این فیلم بر عهده آنتونی و جو روسو بوده و تیم نویسندگان اصلی فیلم‌نامه از کریستوفر مارکوس و استیون مک ‌فیلی تشکیل شده است.

این فیلم محبوب‌ترین ابرقهرمانان مارول را روبه‌روی هم قرار می‌دهد. از آن‌جایی که کاپیتان آمریکا و مرد آهنی دیدگاه‌های مختلفی در مورد نحوه نظارت بین المللی بر انتقام‌جویان دارند، به دو تیم تشکیل شده و قهرمانان دیگر بسته به دیدگاه خود با آن‌ها همراه می‌شوند.

شخصیت انت من در این فیلم به کمک استیو راجرز آمده و در مبارزه به او کمک می‌کند. در صحنه نبرد فرودگاهی، مرد مورچه‌ای برای اولین بار به اندازه بزرگ‌تر از خودش تبدیل می‌شود. از آن‌جایی که فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، نحوه ورود مرد مورچه‌ای به جمع انتقام‌جویان را نمایش می‌دهد، تماشای آن شدیدا توصیه می‌شود.

فیلم Ant-Man and the Wasp

فیلم Ant-Man and the Wasp

فیلم Ant-Man and the Wasp

 

دومین فیلم اختصاصی مرد مورچه‌ای، فیلم Ant-Man and the Wasp است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این فیلم سفر اسکات به دنیای کوانتومی بررسی شده و بدون تماشای آن، دیدن مرد مورچه‌ای ۳ لذت بخش نخواهد بود. داستان این فیلم پس از جریانات Civil War اتفاق می‌افتد. کارگردانی فیلم انت من ۲ بر عهده پیتون رید بوده و فیلمنامه هم توسط پل راد، گابریل فراری، کریس مک‌کنا و اریک سامرز نوشته شده است.

اسکات یک رویا در مورد شخصیت جنت ون داین (Janet Van Dyne) می‌بیند؛ شخصی که مانند او از لباس برای کوچک کردن اندازه خود استفاده کرده است اما هیچ وقت موفق نشده به حالت عادی بازگردد. جنت ون داین مادر هوپ پیم و همسر هنک است؛ این دو در تلاش هستند که او را به حالت طبیعی برگردانند. در این مسیر هوپ مانند مادرش لباسی به تن کرده که او را به شخصیت واسپ تبدیل می‌کند.

فیلم Avengers: Endgame

فیلم Avengers: Endgame

فیلم Avengers: Endgame

یکی از مهم‌ترین اثاری که مرد مورچه‌ای در آن حضور دارد، فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) است. در این فیلم اسکات جزو شخصیت‌هایی بود که توسط تانوس ناپدید نشده بود، در نتیجه توانست نقشی کلیدی در نجات جهان داشته باشد.

وقایع فیلم پس از جنگ ابدیت اتفاق می‌افتد، کاپیتان آمریکا به همراه سایر ابرقهرمانان باقی مانده در تلاش هستند تا با کمک سنگ‌های ابدیت، دنیا را به حالت عادی بازگردانند اما تانوس سنگ‌ها را نابود کرده است.

پنج سال بعد اسکات از قلمروی کوانتومی برگشته و حقیقت جالبی را برای استیو بازگو می‌کند، با وجود این‌که اسکات تنها ۵ ساعت در دنیای کوانتومی گیر افتاده، در دنیای واقعی این زمان ۵ سال طول کشیده است، در نتیجه با استفاده از دنیای کوانتومی می‌توان در زمان سفر کرده و با پیدا کردن سنگ‌ها، تغییرات زیادی در دنیا ایجاد کرد.

سریال Loki

سریال Loki

سریال Loki

 

علاوه بر تمام فیلم‌های ذکر شده در این لیست، تماشای سریال لوکی هم شما را برای انت من ۳ آماده خواهد کرد. با توجه به اینکه کنگ فاتح/جاناتان میجرز یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania است، تماشای سریال لوکی با حضور او می‌تواند دیدی کلی به شما در مورد یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های مارول بدهد.

از آن‌جایی که یکی از آثار مورد انتظار دنیای مارول، Avengers: The Kang Dynasty در سال ۲۰۲۵ است، آشنایی با کانگ فاتح در سریال لوکی و ماجراجویی او در فیلم انت من ۳ خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: CBR

 

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. همین!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فیلم‌هایی که قبل از Ant-Man and the Wasp: Quantumania باید ببینید
  • نام : هنک پیم
  • خالق : جک کربی، استن لی و لری لیبر
  • اولین اثر : شماره 27 کمیک Tales to Astonish
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : گولیاث، ماجراجوی علمی،اولتران، دکتر پیم، جایگنتس، جاینت من
  • محل تولد : نبراسکا
  • معروفترین آثار : Avengers #223 - Ant-Man #1-5 - The Avengers #1- Avengers #227-239 - The Astonishing Ant-Man #1-4 - Marvel Premiere #47-48 - Avengers: Rage of Ultron
  • قابلیت ها : هوش بسیار بالا، قدرت زیاد، قابلیت تغییر اندازه، ارتباط با مورچه‌ها، متخصص الکترونیک
  • شغل : دانشمند
  • حالت های دیگر : انت من،گولیاث، جاینت من، یلوجکت، واسپ، Yellowjacket، Giant Man
  • همکاران: ایب زیمر بارون هلموت زیمو بری آلن بتمن بلک نایت بلک پنتر بلک ویدو
  • دشمنان: ایب جنکینز دارک تانوس بلک هیث بندیکت