• صفحه خانگی
  • >
  • دی سی
  • >
  • بتمن جدی‌ترین چهارچوب کاری خود را در داستان جدیدش خواهد شکست

بتمن جدی‌ترین چهارچوب کاری خود را در داستان جدیدش خواهد شکست

***خطر اسپویل برای چاپ هفتم کامیک Batman: Curse of the White Knight***

تمام دوستداران کامیک به این امر واقف‌اند که کشتن دشمنان، یکی از خطوط قرمز «بتمن» (Batman) است. چهارچوب کاری او به‌گونه‌ایست که وی را از چشیدن طعم قتل حفظ می‌کند، و شاید دلیل اینکه دشمنانش هرازگاهی بعد از شکست‌خوردن، دوباره سروکله‌اشان پیدا می‌شود همین باشد. اما، اینبار پس از ضربه سنگین «ازریل» (Azrael) به «بَت‌گِرل» (Batgirl)، بنظر می‌رسد که بَتمن شیوه و روش خود را دستخوش تغییر قرار داده است.

کامیک Batman: Curse of the White Knight بطور کلی فرمول و عصاره بتمن‌ بودن را تغییر داده است چراکه اثر «شان مرفی» (Sean Murphy) و «مَت هالینگز‌ورت» (Matt Hollingsworth) رنگ و بوی عجیبی به دنیای بتمن داده است. در این مجموعه، جوکر توسط هارلی به قتل رسیده، اصل و نصب خانوادگی بتمن به کلی دروغ بوده و اَزریل وارث حقیقی خاندان «وین» (Wayne) است، و در آخر، بتمن سعی دارد تا اَزریل را نابود کند.

به گزارش «کافه‌کامیک» و به نقل از Screenrant، در چاپ چهارم این مجموعه، «باربارا گُردِن» (Barbara Gordon) تلاش می‌کند تا از اَزریل بخاطر کشته‌شدن پدرش یعنی «جیم گُردن» انتقام بگیرد، اما ورق بازمی‌گردد و آسیب شدیدی به باربارا وارد می‌شود. این در حالیست که بتمن  در صحنه قرار دارد و از شلیک اسلحه‌اش به سمت اَزریل  خودداری می‌کند. در چاپ هفتم، بتمن، باربارا را ملاقات می‌کند که وضعیتش برخلاف دیگر نسخه‌های داستانی بت‌گرل، در حال بهبودی‌ست. در این هنگام که باربارا از در‌جریان‌نگذاشتن «بروس» اظهار پشیمانی می‌کند، با جمله‌ی «باید از آن اسلحه برای کشتن اَزریل استفاده می‌کردم» مواجه می‌شود.

اینجاست که وجود و هستی بتمن مملو از تناقض شده و به باربارا می‌گوید که او دیگر بَتمن نیست چونکه خودش قسمت عمده‌ای از مشکلات است، که اشاره‌ای به آرک اولیه سری «شوالیه سفید» (white Knight) دارد. بروس می‌گوید که تا خود واقعی‌اش را پیدا نکند، مشکلات «گاتِم» (Gotham) حل نخواهد شد. با اینکه باربارا از رفتارش احساس ترس می‌کند، بروس از او می‌پرسد که آیا پدرش او را بخاطر کاری که قرار است بکند خواهد بخشید یا نه؟

شکسته‌شدن چهارچوب کاری بَتمن در این سری نشان می‌دهد که نبرد میان او و ازریل چقدر شخصی شده است. ازریل زندگی بتمن را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بتمن سعی دارد که این کابوس وحشتناک را به پایان برساند.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.