بدون ولورین، مرد عنکبوتی حتی به دنیا هم نمی‌آمد!

بدون ولورین، مرد عنکبوتی حتی به دنیا هم نمی‌آمد!

ولورین و مرد عنکبوتی برای سال‌ها با یکدیگر متحد بودند اما ولورین همیشه هوای پیتر پارکر را داشت حتی قبل از اینکه او به دنیا بیاید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید ولورین چگونه زندگی پیتر پارکر را قبل از به‌دنیا آمدن‌اش نجات داد.

لوگان به‌طور مکرر به پیتر پارکر به عنوان یک تازه‌کار نابالغ نگاه می‌کرد و پیتر روش‌های خشن و وحشیانه‌ی ولورین را مناسب نمی‌دانست. با این وجود، بالاخره آن‌ها احترام زیادی برای یکدیگر قائل شدند و در چندین گروه ابرقهرمانی مانند انتقام‌جویان و چهار شگفت‌انگیز باهم کار کردند.

پیتر و حتی لوگان هم برای مدت طولانی این‌ را نمی‌دانستند که مرد عنکبوتی وجود خود را مدیون ولورین است. با رجوع به داستان گفته شده در سری قصه‌های ناگفته از مردعنکبوتی شماره‌ی یک (Untold Tales of Spider-Man #-1) خوانندگان متوجه شدند که والدین پیتر کمی قبل از تولد او توسط ولورین نجات یافتند.

بدون ولورین، مرد عنکبوتی حتی به دنیا هم نمی‌آمد!

در حالی که والدین پیتر در فیلم‌ها و سری‌های مختلف کتاب‌های کمیک سرنوشت‌های متفاوتی داشتند، در جریان اصلی دنیای مارول، استن لی این‌طور بیان کرده بود که ریچارد و مری پارکر ماموران مخفی شیلد بودند که زندگی هیجان‌انگیز و خطرناکی داشتند و به دنبال شکار ماموران هایدرا بودند. ریچارد در نیروهای ویژه خدمت کرده بود و توسط خود نیک فیوری به استخدام شیلد درآمد. به همین ترتیب مری، دختر یک مامور O.S.S بود که قبل از ملاقات با ریچارد و پیوستن به او در این زمینه به عنوان مترجم و تحلیل‌گر داده مشغول به کار بود.

در داستان، ریچارد و مری به بمبئی سفر کردند تا «مامور ۱۰» (Agent Ten) مرموز را که در اسارت و زندانی بود، نجات دهند. سرانجام با جستجوی آن‌ها مشخص شد که «مامور تن» کسی نیست جز خود ولورین که در آن زمان برای دولت کانادا کار می‌کرد. این مامور توسط هایدرا اسیر شده بود، ریچارد و مری موفق می‌شوند ماموران و لوگان را آزاد کنند که در پایان کار، آن‌ها در یک ساختمان در حال سوختن گیر می‌کنند.

خوشبختانه لوگان سریع بهبود پیدا می‌کند. ریچارد که گیج شده بود می‌دانست که نماینده‌ی کانادایی‌ها روزها شکنجه شده بود. مری سقوط می‌کند، ریچارد بسیار می‌ترسد اما خوشبختانه لوگان قادر است تا با حس‌های حیوانی خود پارکرها را در یک مسیر امن به بیرون از ساختمان در حال سوختن هدایت کند. بعدا وقتی که مری از هوش می‌رود آن‌ها می‌فهمند که او یک ماه است که پیتر را باردار است.

بدون ولورین، مرد عنکبوتی حتی به دنیا هم نمی‌آمد!

تصویر جلد کمیکی که درباره آن صحبت کردیم.

 

لوگان به اندازه‌ی کافی دور آن‌ها می‌چرخد تا از پارکرها تشکر کند و به آن‌ها تبریک بگوید، اما مدت‌ها قبل از تولد پیتر آن‌جا را ترک کرد. در پایان نیز ریچارد و مری به هم گفتند که مطمئن‌اند پسر آن‌ها شگفت‌انگیز خواهد بود!

به طور غم‌انگیزی پارکرها سال‌ها بعد در یک عملیات کشته می‌شوند و به عنوان خائنان ایالات متحده توسط جمجمه‌ سرخ شناخته می‌شوند. به همین ترتیب لوگان توسط برنامه‌ی سلاح ایکس ربوده می‌شود و بسیاری از خاطرات قبلی خود را فراموش می‌کند، به این معنی که او حتی بعد از فهمیدن هویت واقعی مردعنکبوتی قادر به یادآوری ارتباط منحصربه‌فرد خود با پیتر پارکر نیست.

هنوز هم جالب است بدانید که بدون ولورین احتمالا پارکرها نمی‌توانستند از ساختمان در حال سوختن خارج شوند و پیتر پارکر هم شاید هیچوقت به‌دنیا نمی‌آمد. ولورین در طول سال‌ها تاثیر زیادی بر بسیاری از قهرمانان از جمله بیوه سیاه و ایکس من داشته است، اما اکنون خوانندگان می‌دانند که او بود که باعث شد مردعنکبوتی در نطفه نمیرد!

آیا قبل از خواندن این مطلب از این داستان خبر داشتید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

 

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. خیلی عالی بود:star_struck:
    از تقابل ولورین و هالک هم بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.