• صفحه خانگی
  • >
  • دی سی
  • >
  • بتمن و چکش ثور ؛ آیا بتمن می‌تواند چکش ثور را در دست بگیرد؟

بتمن و چکش ثور ؛ آیا بتمن می‌تواند چکش ثور را در دست بگیرد؟

بتمن و چکش ثور ؛ آیا بتمن می‌تواند چکش ثور را در دست بگیرد؟

مثلث قدرت‌مند دی‌سی شامل سوپرمن، واندر وومن و بتمن می‌شود. تا حالا دو نفر از آن‌ها توانسته‌اند چکش ثور را بلند کنند. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا این اتفاق برای بتمن و چکش ثور رخ می‌دهد؟ با کافه کمیک همراه باشید.

در چندین کراس‌اور مارول و دی‌سی، لحظه‌هایی وجود داشت که به ما نشان داد سوپرمن و زن شگفت‌انگیز قادر به بلند کردن چکش ثور یعنی میولنیر (Mjolnir) بودند و این کار را با استفاده از عنصر وجودی خود و دارا بودن ویژگی‌های لازم برای بلند کردن آن انجام دادند. حالا سوال این است، آیا عضو سوم این مثلث هم لیاقت انجام این کار را دارد؟ بدون شک او یکی از قدرت‌مندترین قهرمانان دی‌سی است اما فاکتورهای زیادی برای شایسته بودن یا نبودن شوالیه‌ی تاریکی وجود دارد!

بتمن نمادی از عدالت مطلق است. او حتی در فشار و وسوسه‌ی شدید نیز به اصول خود پایبند بوده و حتی در مقابل وحشتناک‌ترین چیز‌هایی که بشریت به خود دیده، هرگز دچار تردید نشده. با وجود این سردی در شخصیت بتمن، او همیشه مایل بوده تا بچه‌هایی که از دنیای بیرون ضربه دیدند را بزرگ کند تا دیگر مثل خودش نشوند، بلکه به چیزی بهتر تبدیل شوند. اما چرا تصور بتمن و چکش ثور کمی سخت است؟

بتمن شایستگی را از راه‌های مختلف به نمایش گذاشته، او روی صندلی موبیوس (Mobius) نشست و از آن برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کرد اما این یک چیز پیش پا افتاده است زیرا هرکسی می‌تواند روی آن صندلی بنشیند. یک آزمایش بهتر زمانیست که او از حلقه‌ی قدرت استفاده کرد. این کار نشان‌دهنده‌ی قدرت اراده‌ی او بر ترس‌های بزرگ و تبدیل شدن به یک فانوس سبز است. اثبات شایستگی از این دو راه کمی باهم تفاوت داشته اما یک چیز را به ما نشان می‌دهد، این که بتمن استثنایی است. البته هرکسی که میولنیر را به دست گرفته نیز استثنایی بوده. پس تصور بتمن و چکش ثور نباید چندان دور از انتظار باشد.

با وجود تمام زندگی‌هایی که نجات داده، تردید‌هایی که به دلش راه نداده و همه‌ی دلیل‌هایی که او را از بقیه جدا می‌کند، بتمن شیاطینی نیز با خود دارد. او با بدی می‌جنگد اما این کار به دلیل آسیبی هست که هرگز بهبود پیدا نکرده، این کار ناشی از یک خشم درونی بوده نه تنها سخاوت. سوپرمن و واندر وومن قهرمان بودن را انتخاب کردند زیرا کار درستی بود اما بتمن این کار را از روی درد انجام داد. شاید بخاطر همین است که بتمن و چکش ثور شاید هیچوقت تبدیل به حقیقت نشود.

بتمن و چکش ثور

لحظه‌هایی هم وجود داشته که بتمن ضعیف بوده، بروس در گذشته دچار وسوسه‌هایی شده و به لطف مولتی‌ورس او فرد بی‌گناهی نیست. با فشار مناسب شاید او هم از هم بپاشد، او در برخی جهان‌ها افراد را کشته و اگر در جهان اصلی نیز چنین شرایطی پیش بیاید هیچ‌کس نمی‌داند چه خواهد شد. او حتی گاهی با نزدیک‌ترین افراد خود نیز منصفانه برخورد نکرده و همیشه دچار مشکل اعتماد بوده. بتمن به افراد کمی اعتماد داشته و حتی کسانی که به آن‌ها اعتماد دارد نیز از رفتار غافل‌گیرکننده‌ی او در امان نیستند.

با این حال، در مورد میولنیر هیچ چیز قطعی در مورد شایستگی وجود ندارد. تاریخ نشان داده که افراد در طول زندگی خود می‌توانند گاهی شایسته‌ی چیزی باشند و گاهی از آن فاصله بگیرند. حتی شاید بتوان ثور را نیز برای مدتی ناشایست دانست! در واقع هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی واقعا برای استفاده از چکش مناسب است و چه کسی نیست. بتمن و چکش ثور شاید در روزهای خوب این شخصیت تصوری دور از انتظار نباشد اما در شب‌های تاریک این شخصیت احتمالا این تصور خراب شود.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.