بری آلن در مقابل والی وست: چه کسی واقعا سریع‌ ترین فلش است؟

بین بری آلن و والی وست یک دنیا فرق وجود دارد. با کافه کمیک همراه باشید تا عوامل تعیین‌کننده‌ی بهترین و سریع‌ ترین فلش را باهم ارزیابی کنیم.

یکی از محبوب‌ترین بحث‌ها میان طرفداران DC بحث سریع‌ترین انسان زنده است. اگرچه شاید فکر کنید سریع‌ترین انسان زنده، فلش هست اما کدام فلش؟ موضوع پیچیده‌تر از این‌هاست. دو اسپیدستر قرمزپوش که سریع‌تر از هر موجودی در جهان دی‌سی هستند.

بری آلن و والی وست، هر دو کارهای زیادی به عنوان فلش انجام داده‌اند. به همین ترتیب، هردو با افزایش سن به طور قابل توجهی سریع‌تر شدند و اطلاعات بیش‌تری در مورد توانایی‌های خود به دست آوردند. پس از بازگشت پیروزمندانه‌ی بری از مرگ، خیلی چیز‌ها تغییر کرده‌ بود که او را سریع‌تر از شاگردش ساخته بود. سال‌ها بعد این بحث هنوز هم جریان دارد و از معیار‌های مختلفی برای سنجش سرعت این دو اسپیدستر استفاده می‌شود. برای ارزیابی دقیق‌تر، در اینجا لیستی از عوامل تاثیرگذار برای سنجش سرعت بری در مقابل والی را باهم بررسی می‌کنیم و در نهایت سریع‌ ترین فلش را خواهیم‌ شناخت.

سطح قدرت دشمنان: مساوی

مقایسه قدرت دشمنان بری آلن در مقابل والی وست

مقایسه قدرت دشمنان بری آلن در مقابل والی وست

فلش همیشه یک لیست بلند و بالا از دشمنان داشته است؛ شرورانی مانند ریوِرس فلش (Reverse Flash)، گوریلا گراد (Gorilla Grodd) و خیلی‌های دیگر.

با این حال، برای هر نسخه از فلش در کنار تشابه بین دشمنان کمی تفاوت هم وجود دارد. مثلا ایبارد تاون (Eobard Thawne) در قالب ریورس فلش دشمن بری بوده اما ریورس فلشی که دشمن والی بوده در واقع هانتر زالامون (Hunter Zolomon) است که هرکدام از آن‌ها فلش‌ها را به شدت به چالش کشیدند. این اختلافات بری و والی را به رویکردهای متفاوتی سوق داد اما سطح این چالش‌ها برای هر دو تقریبا یکسان بوده. هر فلش از راه‌های گوناگون دشمن خود را شکست داده است؛ بنابراین می‌توانیم قدرت دشمنان را برابر در نظر بگیریم.

قدرت اصلی داخلی: بری

مقایسه قدرت بری آلن در مقابل والی وست

مقایسه قدرت بری آلن در مقابل والی وست

گرچه هردو فلش از قدرت‌های فوق‌العاده مشابهی برخوردار هستند اما بری آلن ارتباط بسیار قوی‌تری با اسپیدفورس (Speed Force)، منبع قدرت همه‌ی اسپیدسترهای دی‌سی دارد. با توجه به داستان The Flash: Rebirth مشخص شد که در واقع این خود بری بوده که اسپیدفورس را خلق کرده بنابراین ارتباط او، قطعا از هر اسپیدستر دیگری با اسپیدفورس قوی‌تر است و به او امتیازات خاصی می‌دهد که دیگران ندارند.

گرچه این توانایی بری باعث نمی‌شود که او از بیرون تفاوتی با بقیه‌ی اسپیدسترها داشته باشد اما خطرات قدرتش را برای خود و دیگران کاهش می‌دهد. در گذشته اگر اسپیدسترها زیادی سریع می‌دویدند برایشان خطرناک بود. با این حال بری از این گونه خطرات در امان بوده و از این جهت نسبت به والی برتری دارد.

قدرت اصلی خارجی: والی

مقایسه قدرت بری آلن در مقابل والی وست

مقایسه قدرت بری آلن در مقابل والی وست

گرچه ممکن است بری ارتباط قوی‌تری با اسپیدفورس داشته باشد اما والی قطعا در زمان حضورش به عنوان فلش، اطلاعات بیش‌تری در مورد آن کسب کرد. والی پس از فارغ شدن از نقش کید فلش (Kid Flash)، شروع به یادگیری بیش‌تر در مورد منبع قدرت همه‌ی اسپیدسترها کرد و هرچه اطلاعات او نسبت به این منبع نیرو بالا می‌رفت، سرعتش نیز بیش‌تر می‌شد.

در طول داستان اخیر Flash War، بری و والی با فشار آوردن به اسپیدفورس آن را به محدودیت‌های خود رسانده و از هم شکافتند. با این حال، والی به لطف چیز‌هایی که به عنوان فلش یاد گرفته بود و همچنین به دلیل زندانی شدن در اسپیدفورس ثابت کرد که در این زمینه از بری برتر است.

متحدان: والی

متحدان بری آلن و والی وست

متحدان بری آلن و والی وست

هر دو فلش دارای متحدان فوق‌العاده‌ای هستند؛ با این حال، والی شاید از نظر تعداد متحدان از بری برتر باشد. به عنوان کید فلش، والی در مدت حضورش در تایتان‌های نوجوان (Teen Titans)، تعدادی باورنکردنی از متحدان را به دست آورد. حتی با گذشت زمان و تغییر در تیم، والی هنوز هم به دوستان خود نزدیک بود و اغلب باهم همکاری می‌کردند.

علاوه بر این والی در زمان حضورش به عنوان فلش، عضو اصلی لیگ عدالت آمریکا بود. برای سال‌ها، والی یکی از سریع‌ترین اعضای تیم بود که از او یک فرد ارزشمند ساخت. بنابراین با توجه به دوستان زیاد والی، او قطعا متحدان بیش‌تری نسبت به بری دارد.

تجربه: بری

تجربه بری آلن در مقابل والی وست

تجربه بری آلن در مقابل والی وست

وقتی صحبت از دانش فنی می‌شود قطعا بری از والی سرتر است. بری همیشه فردی فوق‌العاده باهوش بوده است. او در زندگی عادی خود یک دانشمند پزشک قانونی و تحلیل‌گر صحنه‌ی جرم است. به عنوان یک دانشمند، بری می‌تواند عملکرد قدرت‌های خود را بهتر از والی درک کند یا حداقل راجب آن‌ها نظریه‌پردازی کند.

حتی پس از بازگشت بری از دنیای مردگان، او به سرعت به زندگی عادی خود برگشت. از آن زمان دانش علمی او رشد کرده و گسترش یافته‌ بود. او همچنین هنگام غیبت والی در دنیای دی‌سی با دشمنان جدیدی روبه‌رو شده بود و این یعنی که او قطعا تجربه‌ی بیش‌تری از والی دارد.

شخصیت: والی

شخصیت بری آلن در مقابل والی وست

شخیصت بری آلن در مقابل والی وست

بری و والی هر دو به شدت دوست‌داشتنی‌اند. بری تمایل دارد که شخصیت جدی‌تری نسبت به شاگرد پرحرف خود داشته باشد. هر فلش سعی می‌کند تا تعادل بین سیاهی و سفیدی را حفظ کند و یک برداشت جذاب از شخصیت فلش ارائه کند، بنابراین سخت است که بفهمیم دقیقا چه کسی شخصیت بهتری دارد.

با این حال این برتری باید برای والی باشد. طرفداران دیدند که چگونه این شخصیت از یک شخص مستقل به یکی از قهرمانان قدرت‌مند دی‌سی تبدیل شد. والی نیز بزرگ شده تا ازدواج کند و خانواده‌ی خود را داشته باشد. شخصیت برون‌گرایانه‌ی او جذابیت بیش‌تری به نقش‌اش اضافه کرده و این جذابیت باعث می‌شود او شخصیت بهتری نسبت به بری داشته باشد.

قدرت: والی

همانطور که قبلا گفته شد، داستان Flash War چیزهای زیادی را در مورد والی وست ثابت کرد. در حالی که ارتباط بری با اسپیدفورس بسیار خالص‌تر است اما به لطف سال‌ها مطالعه‌ی والی در مورد اسپیدفورس، قطعا او با فاصله‌ی بسیار کم از بری قوی‌تر است.

با این حال، با معرفی نیروی مقاومت (Strength Force)، تصمیم‌گیری در مورد قوی‌ترین فلش کمی سخت است. بری پس از قرار گرفتن در معرض نیروی مقاومت دچار تغییراتی شد و والی در آن زمان به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت نمی‌کرد. بنابراین برای لحظاتی کوتاه قطعا بری اسپیدستر قوی‌تری بوده اگرچه به طور کلی والی از این دسته مزیت‌ها برخوردار است.

تجهیزات: بری

تجهیزات بری آلن در مقابل والی وست

تجهیزات بری آلن در مقابل والی وست

یک بار دیگر، باهوش بودن در هر زمینه برای هر دو فلش مزایایی داشته اما در مورد بری برتری‌هایی نیز وجود دارد. او به دلیل دانشمند بودن بسیاری از تجهیزات خود را خودش طراحی کرده از جمله حلقه‌ی فلش (Flash Ring) معروف که لباسش درون آن قرار دارد و هر موقع بخواهد می‌تواند آن را بپوشد.

بری همچنین فناوری‌های مختلفی برای افزایش قدرت خودش و دیگر قهرمانان طراحی کرده است. اگرچه هر دو فلش به‌شدت به فناوری‌های آزمایشگاه S.T.A.R متکی هستند، بری از نظر تجهیزات کاملا برتر بوده و حتی بدون توجه به چیز‌هایی که والی می‌تواند در اختیار داشته باشد.

پایداری: والی

پایداری بری آلن در مقابل والی وست

پایداری بری آلن در مقابل والی وست

به طور کلی اسپیدسترها توانایی بهبودی با سرعت فوق‌العاده سریع را دارند که این قابلیت هم به رابطه‌ی فرد با اسپید فورس بستگی دارد و از آن جایی که والی آگاهی و ارتباط بیش‌تری نسبت به اسپیدفورس دارد، بنابراین از پایداری و دوام بیش‌تر نیز برخوردار است. البته این توانایی به دلیل سن کم‌تر والی نیز هست. در برخی موارد مشاهده شده که والی قادر به سبقت گرفتن از بری نبوده اما توانسته مدت بیشتری از او بدود و با توجه به دیگر توانایی‌های والی در جنگیدن، قطعا او استقامت بیش‌تری نسبت به بری دارد.

کارهای بزرگ: بری

کارهای بزرگ بری آلن در مقابل والی وست

کارهای بزرگ بری آلن در مقابل والی وست

در جریان بحران در زمین‌های بی‌نهایت، بری با آخرین فداکاری که انجام داد جانش را نیز از دست داد. با این حال او موفق شد تمام جهان را نجات دهد. شاید والی در زمان حضور خود به عنوان فلش کارهای بزرگی انجام داده باشد، اما کاری در این سطح هرگز.

علاوه بر این، در ساخت اسپیدفورس، بری نیرویی را ایجاد می‌کند که زمان را به جلو می‌برد. بری آلن به معنای واقعی کلمه دلیل وجود زمان در پیوستگی دنیای دی‌سی است. به همین ترتیب شکی نیست که تاثیری که بری روی جهان دی‌سی داشته بسیار بیش‌تر از والی بوده.

برنده‌ی این رقابت: والی

بری آلن در مقابل والی وست

بری آلن در مقابل والی وست

همانطور که مشخص شد والی وست از مربی خود برتر بوده و لقب سریع‌ترین انسان زنده در دنیای دی‌سی متعلق به اوست. بری و والی گذشته‌ای پر بار داشته و چیز‌های بسیار خوبی در مورد آن‌ها وجود دارد و هرکدام طرفداران خاص خود را دارند، با این حال فقط یک نفر می‌تواند سریع‌ ترین فلش باشد. به علاوه از زمان DC Rebirth، کمیک‌های دی‌سی، خود لیستی از سریع‌ترین شخصیت‌هایش منتشر کرده است؛ با این حال به دلیل تغییرات مداوم دنیای دی‌سی، این لیست هر لحظه نیاز به بروزرسانی دارد اما در این لحظه، والی وست به عنوان پادشاه اسپیدفورس سلطنت می‌کند و لقب سریع‌ ترین فلش را به خود اختصاص داده است.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.