زمانی که گالاکتوس از سنگ‌های ابدیت استفاده کرد، چه شد؟

گالاکتوس (Galactus) برای این‌که عطش سیری ناپذیرش را برای همیشه درمان کند، سنگ‌های ابدیت (Infinity Stones) را جمع‌آوری کرد اما به‌ جای حل کردن مشکل یک هیولا را آزاد کرد. با کافه کمیک همراه باشید تا بفهمیم این ماجرا از چه قرار است.

در دنیای مارول هر شخصیتی که تمام سنگ‌های ابدیت را جمع آوری کند قدرتی کیهانی بدست می‌آورد. اما وقتی گالاکتوس، بلعنده جهان‌ها سنگ‌ها را جمع آوری کرد، هدفش رهبری دنیاها نبود بلکه امید داشت عطشش برای خوردن سیارات را برطرف کند و به طور کلی دیگر این کار را انجام ندهد.

گالاکتوس اولین بار در کمیک چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) شماره ۴۸ ظاهر و توسط جک کربی (Jack Kirby) و استن لی (Stan Lee) خلق شد. هدف این موجود کیهانی با میلیاردها سال سن، یافتن سیاراتی برای تغذیه (و در نهایت نابود کردن آن) است تا نیروی حیات خود را حفظ کند.

او مجموعه‌ای دیوانه‌کننده از قدرت‌ها دارد که شامل نیروی کیهانی (Power Cosmic) می‌شود که عملاً توانایی‌های کیهانی نامحدودی به او می‌دهد. با این‌که گالاکتوس قطعاً از نظر قربانیان خود که توسط او محل زندگی و خودشان خورده می‌شوند یک شخصیت منفی است اما هدف او شخصی نیست، زیرا او فقط می‌خواهد زنده بماند. در یک داستان، گالاکتوس سعی داشت خود را به موجودی تبدیل کند که برای زنده ماندن نیازی به تغذیه از سیارات ندارد.

در کمیک تانوس (Thanos) شماره ۴ که توسط جیم استارلین (Jim Starlin)، ال میلگروم (Al Milgrom)، کریستی شیل (Christie Scheel) و دیو شارپ (Dave Sharpe) ساخته شده بود، تانوس متوجه می‌شود که گالاکتوس به دنبال جمع کردن سنگ‌های ابدیت است (در آن کمیک اسم سنگ‌ها جواهرات ابدیت بود) نه برای این‌که تبدیل به خدا بشود، بلکه برای پایان دادن به گرسنگی خود.

با این حال، تانوس که به طور کامل با تغییری که گالاکتوس به دنبال آن بود مخالف نبود، پس از این‌که در ابرکامپیوترش دید نقشه‌اش دستکاری شده، متوجه شد این غول کیهانی دارد فریب کسی را میخورد. تایتان دیوانه سعی می‌کند به گالاکتوس هشدار دهد، اما خواسته‌های او نادیده گرفته می‌شود و او به طور تصادفی دری را باز می‌کند که اجازه می‌دهد تا انگل حقیقت‌خواری به نام گرسنگی (Hunger) آزاد شود.

گالاکتوس (Galactus)

گالاکتوس (Galactus)

 

به نظر می‌رسد که گالاکتوس یک هیولای واقعاً وحشتناک را در جهان آزاد کرده که نمی‌توان آن را کنترل کرد، اما پس از مدتی هرج و مرج و نابودی، تانوس موفق می‌شود سنگ روح را بگیرد و از آن برای اصابت دو سیاره به گرسنگی و شکست دادن او استفاده کند. سنگ‌ها به دوردست‌های کیهان فرستاده می‌شوند، و تانوس با آدام وارلاک (Adam Warlock) به سنگ روح بازمی‌گردد. تانوس با گالاکتوس یک صحبت کاملا جدی می‌کند و به او از «آینده نگری محتاطانه‌اش» خبر می‌دهد.

در نهایت، ماموریت گالاکتوس یک تلاش صادقانه بود که می‌توانست جان میلیارد‌ها نفر را در سراسر کهکشان نجات دهد. با این حال، او به عواقب اعمال خود فکر نکرد و ناخواسته هیولایی را آزاد کرد که تقریباً او را نابود کرد. سنگ‌های بی‌نهایت هزینه‌ای دارند که تانوس پس از سر و کله زدن با گرسنگی کاملاً از آن آگاه شد. گالاکتوس مطمئناً قبل از استفاده مجدد از سنگ‌های ابدیت به عواقب آن فکر خواهد کرد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

زمانی که گالاکتوس از سنگ‌های ابدیت استفاده کرد، چه شد؟