• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون در دنیای سینمایی مارول شد؟

چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون در دنیای سینمایی مارول شد؟

چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون به عنوان هالک در دنیای سینمایی مارول شد؟

بعد از فیلم هالک شگفت‌انگیز، ادوارد نورتون از نقش بروس بنر استعفا داد و مارک روفالو جایگزین او شد. این موضوع برای بسیاری همیشه سوال بوده که چرا چنین اتفاقی افتاد؟ در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا بخوانیم که چرا هالک در دنیای سینمایی مارول ایفای نقش‌اش را به کسی دیگر سپرد.

فیلم هالک شگفت‌انگیز محصول سال 2008 جزئی از دنیای سینمایی مارول است. در حالی‌ که هنوز شخصیت‌های مهم مکمل مانند بتی راس (لیو تایلر) از آن زمان در دنیای سینمایی مارول ظاهر نشده‌اند و حتی صحنه بعد تیتراژ ساموئل استرنس (تیم بلیک نلسون) که تبدیل به رهبر شده است، به صورت معلق در هوا رها شده است. با این وجود، یکی از بزرگترین تفاوت‌های فیلم هالک شگفت‌انگیز با فیلم‌های دیگر تغییر شخصیت اصلی برای حضورهای بعدی است که مارک روفالو در فیلم انتقام‌جویان محصول سال 2012 جایگزین بازیگر اصلی یعنی ادوراد نورتون می‌شود.

چرا زمان ادوارد نورتون به عنوان هالک به پایان رسید؟

چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون به عنوان هالک در دنیای سینمایی مارول شد؟

فیلم هالک شگفت‌انگیز موفقیت چشمگیری نداشت، اما به اندازه‌ی کافی مورد استقبال قرار گرفت که جایگزین کردن بازیگر اصلی غیرمنتظره به‌نظر بیاید. با این حال در پشت صحنه همه چیز ناآرام‌تر به نظر می‌رسید. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد نورتون از فیلم‌نامه و متن ساده خوش‌اش نمی‌آید و آن‌را با لحنی درون‌نگارانه‌تر بازنویسی می‌کند. نورتون و لتریر برخلاف زمان 112 دقیقه‌ای فیلم، خواستار افزایش آن به 135 دقیقه بودند که چیز جدیدی نبود. با توجه به گزارش‌های مختلف کار با نورتون سخت است و ویرایش فیلم American History X (که نورتون در آن ایفای نقش می‌کند) نیز پروسه وقت‌گیری بوده است.

بنابراین چنین عدم همکاری در فیلم هالک شگفت‌انگیز باعث شد که مارول در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی در سال 2010 این‌طور بیان کند که در حال بازآفرینی بروس بنر است با بازیگری که دارای خلاقیت‌های مورد نظر و روحیه‌ی همکاری با بازیگران و اعضای تیم است. در عوض، برایان سواردستروم، وکیل نورتون، اظهارات مارول را نسبت به آنچه که درواقع «تصمیم‌های مالی» بود کاملا گیج‌کننده دانست.

با این‌حال نورتون طی مصاحبه‌ای که در سال 2014 صورت گرفت، دلیل ترک نقش را این چنین بیان کرد که چیزی که او خواستار آن بود را تجربه کرده است و اینکه او نمی‌خواست تنها با یک چیز ارتباط برقرار کند تا اثربخشی او به عنوان یک بازیگر را کاهش دهد. نورتون همچنین توضیح داد که تعهدات نقشی که در یک مسیر خاصی قرار دارد با چنین کاری تداخل دارد. نورتون اضافه کرد که همچنان به عنوان یک طرفدار ادامه می‌دهد و از آن زمان گفته است که با خوشحالی به دنیای سینمایی مارول برمی‌گردد و این لنگر انداختن او باعث کم‌رنگ شدن مارک روفالو کسی که به عنوان بروس بنر در فیلم انتقام‌جویان محصول سال 2012 درخشید نخواهد شد.

مارک روفالو به عنوان هالک در دنیای سینمایی مارول

چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون به عنوان هالک در دنیای سینمایی مارول شد؟ چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون به عنوان هالک در دنیای سینمایی مارول شد؟

اگرچه روفالو درواقع اولین انتخاب لتریر برای فیلم هالک بود، مارول خواهان نورتون بود زیرا او مشهورتر بود و روفالو تنها در فیلم‌های «روشن‌فکرانه» بازی کرده بود. در آن زمان او یک انتخاب نامناسب برای این نقش بود زیرا به اندازه‌ی نورتون برجسته و ثابت شده نبود؛ هر چند که بسیاری از بازیگران فاز اول مارول نیز در سطح ادوارد نورتون شناخته شده نبودند.

بازیابی مجدد بروس برای مارول نتیجه‌بخش بود. روفالو کاملا استادانه بنر را بازی می‌کند به عنوان کسی که از درون احساس ناراحتی می‌کند و از قدرت خود می‌ترسد، یک ترحم دوست‌داشتنی را برای قهرمان به ارمغان می‌آورد.

با این وجود، روفالو علی رغم کار بزرگی که در این نقش انجام داده، هنوز در یک فیلم اختصاصی از شخصیت هالک بازی نکرده است، زیرا هنوز هم حق پخش آثار این شخصیت در دست استودیوی Universal است و در این زمینه با استودیوی Marvel توافقی نکرده است. البته، طبق گفته‌ها شایعاتی وجود دارد که دیزنی در اوایل سال 2020 دوباره این حقوق را به‌دست آورد، هرچند هنوز چیزی تایید نشده است. در نتیجه‌ی این مسائل حقوقی، آینده روفالو در دنیای سینمایی ماورل مبهم است خصوصا از زمانی که جو و آنتونی روسو گفته‌اند که آسیب‌دیدگی بازوی بنر در فیلم انتقام‌جویان پایان بازی دائمی است. گرچه روفالو تایید کرده است که ممکن است در سری She-Hulk که در سرویس دیزنی پلاس به نمایش در خواهد آمد حضور داشته باشد و این بدان معنی است که زمان حضور وی در این نقش هنوز به پایان نرسیده است.

نظر شما درباره مارک روفالو در نقش هالک چیست؟ آیا ترجیح می‌دادید که ادوارد نورتون در این نقش باقی بماند؟ نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

چرا مارک روفالو جایگزین ادوارد نورتون در دنیای سینمایی مارول شد؟
  • نام: مارک آلن رافالو
  • شغل: بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی
  • تحصیلات: بازیگری
  • محل تولد: کنوشا، ویسکانسین
  • آثار: انتقام‌جویان مرد آهنی ۳ اکنون مرا می‌بینی انتقام‌جویان: عصر اولتران اکنون مرا می‌بینی ۲ ثور: رگناروک انتقام‌جویان: جنگ ابدیت انتقام‌جویان: پایان بازی