مرگ بتمن !؟ | همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

مرگ بتمن !؟ | همه‌ چیز درباره داستان بازی Gotham Knights

خبر‌های زیادی مبنی بر این‌که قرار بود کمپانی برادران وارنر (WB Games Montreal) بازی جدیدی را معرفی کند به گوش‌مان می‌رسید. بسیاری از افراد بیش‌تر احتمال می‌دادند که کاراکتر اصلی بازی بتمن (Batman) است و در کل یک بازی جدید از بتمن، در دست ساخت قرار دارد. تا این‌که تریلر و گیم‌پلی کوتاهی از بازی‌ به نام Gotham Knights یا شوالیه‌های گاتهام منتشر شد؛ تریلری که حقایق زیادی را درمورد بازی برای‌مان مشخص کرد! در ادامه با همه چیز درباره بازی Gotham Knights همراه ما باشید.

همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

بروس وین در بازی Gotham Knights | همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

بروس وین (Bruce Wayne) در ویدئو کوتاهی که برای اعضای بت فمیلی (‌Bat Family) ضبط کرده است، همه‌ چیز را برای ما توضیح می‌دهد. حیرت‌انگیز‌ترین نکته در توضیحات‌اش، مرگ خودش است. او در این پیام ویدئویی می‌گوید که وقتی این پیام را مشاهده می‌کنید من مرده‌ام! او اضافه می‌کند که هنوز شرارت از بین نرفته و پلیس گاتهام یعنی جی سی پی دی، دیگر توانایی مقابله با آن‌ها را ندارد و نکته بعدی که بیشتر نیز ما را شوکه می‌کند، مرگ کمیسر گوردون (Gordon) است. در آخر بتمن از آن‌ها در‌خواست می‌کند تا نگذارند شهر به دست افراد شرور و بدخواهان بیافتد.

در اینجا متوجه می‌شویم که بتمنی در بازی Gotham Knights وجود ندارد و حتی گوردون هم کشته شده است. پس حالا وظیفه سخت محافظت از گاتهام به گردن اعضای خانواده بتمن می‌افتد.

شاید بپرسید مگر می‌شود بتمن بمیرد؟ یا اگر کشته شده، چگونه این اتفاق افتاده؟ شاید بتوانیم چگونگی مرگ بتمن را درست در ثانیه‌های اول تریلر متوجه شویم؛ جایی که خبر‌نگار و گوینده از یک انفجار مهیب، نزدیک به شهر گاتهام صحبت می‌کنند. عمارت وین (Wayne Manor) که دارد در آتش می‌سوزد و این به معنی سوختن گاتهام در آتش بی‌عدالتی است.

می‌توانیم متوجه شویم که بروس وین به‌خاطر انفجاری در عمارت وین کشته شده است. البته درباره این‌که هویت بتمن برای همه آشکار شده است یا نه چیزی نمی‌دانیم.

همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

بتمن، رابین و نایت وینگ در بازی Batman Arkham Knight | همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

خود من اول که تریلر بازی را مشاهده کردم و متوجه مرگ بتمن در این سری شدم، تقریبا مطمئن بودم که این بازی یک دنباله برای عنوان قبلی یعنی بتمن آرکام نایت (Arkham Knight) خواهد بود؛ تا این‌که خبری منتشر شد که این دو بازی ربطی به هم ندارد. البته باید حدس می‌زدم زیرا که اگر باربارا (Barbara) قرار است بت‌گرل (Batgirl) باشد، رویدادهای دو بازی جفت‌وجور نمی‌شوند؛ چراکه باربارا در بازی بتمن آرکام نایت فلج است.

ممکن است بسیاری از افرادی که بازی آرکام نایت را بازی کرده‌اند این‌ را متوجه نشده باشند، اما بتمن در آخر این بازی می‌میرد! جالب این‌جاست که اصلا بتمن در آخر داستان اصلی بازی نمی‌میرد! بلکه این به عهده خود بازیکن خواهد بود که متوجه این اتفاق شود. در آن‌جا بتمن با انفجار در عمارت وین کشته می‌شود؛ که البته این به‌دست خودش اتفاق افتاد! پاراگراف بعدی حاوی اسپویلر برای بازی Batman Arkham Knight است.


حتما آخرین مرحله این بازی را به یاد دارید، جایی که آرکام نایت را شکست داد‌ه‌اید و به سراغ اسکرکرو (Scarecrow) می‌روید. بتمن با سم اسکرکرو شکنجه داده می‌شود و او در مقابل تمام رسانه‌های مهم هویت بتمن را آشکار می‌کند. حالا دیگر حتی بعد از پیروز شدن بتمن در مقابل او، همه هویت او را می‌شناختند و دیگر از او وحشت نداشتند! طبیعتا این تهدید بزرگی برای او بود، چه کسی فکرش را می‌کرد که بروس وین، میلیاردر خوش‌گذران، بتمن باشد. حالا دیگر بیشتر از همیشه آسیب‌پذیر‌تر و کارش سخت‌تر شده بود. پس ترجیح داد تا مرگ خودش را رقم بزند. هرچند که ما هیچ‌وقت مرگ بتمن را باور نمی‌کنیم؛ زیرا که او به‌راحتی می‌تواند مرگی تقلبی را برای خودش رقم زده و ما را فریب دهد!


همه‌ چیز درباره داستان بازی Gotham Knights

تصویری از بازی Batman Arkham Knight | همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

حالا در این‌باره بگویم که چگونه افراد بسیاری متوجه مرگ بتمن در بازی آرکام نایت نشدند! در بازی بتمن آرکام نایت، مراحل فرعی بسیاری وجود دارد و می‌تواند برای ساعت‌ها بعد از اتمام داستان اصلی بازی شما را سرگرم کند و این دقیقا زمانی‌ست که شما می‌توانید به بالای سختمان جی سی پی دی بروید و شاهد اتفاق جالبی باشید. درست روبروی نورافکنی که گوردون از آن برای خبر کردن بتمن استفاده می‌کرد، بایستید، ماسک خود را  دربیاورید و با بت وینگ (Batwing) به سمت عمارت وین بروید و درست بعد از گذشت چند ثانیه از ورود بروس به عمارت انفجار رقم می‌خورد.

داستان بازی Gotham Knights

همه‌ چیز درباره بازی Gotham Knights

بیایید از موضوع اصلی خیلی دور نشویم. بعد از تریلر و گیم‌پلی که برای این بازی Gotham Knights منتشر شد، بسیاری از طرفداران و پلیر‌ها، از این ناراضی بودند که قرار نیست بتمن را در این بازی ببینند. با نظرات شخصی و غیر‌منطقی کاری نداریم. اما چه از این بهتر که بتوانیم چهار تن از بهترین قهرمانان دنیای دی‌ سی و اعضای مهم بت فمیلی را کنترل کنیم؟ رابین (Robin)، نایت‌وینگ (Nightwing)، بت‌گرل (Batgirl) و رد‌هود (Redhood) شخصیت‌هایی هستند که ما توانایی کنترل آن‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم گاتهام را از شرارت دور نگه داریم!

در داستان بازی Gotham Knights دشمنان شما یا آنتاگونیست این بازی، محفل جغد‌ها (The Court of Owls) هستند و تا آن‌جایی که می‌دانیم، قرار است نبرد زیبایی را هم به‌صورت کو‌آپ بین شوالیه‌های گاتهام و آن‌ها داشته باشیم. همین‌طور در گیم‌پلی بازی که توسط سازندگان منتشر شد، گویا قرار است در ابتدای بازی نبردی هم با مستر فریز (Mr. Freeze) داشته باشیم. انتظار می‌رود این بازی هم مانند بازی Batman Arkham Knight شامل مراحل فرعی نسبتا زیادی باشد و برای مدت زیادی طرفداران واقعی خودش را سرگرم کند. هم‌چنین سازندگان این سری اضافه کردند که برنامه دراز مدتی برای این بازی دارند. باید ببینیم حضور نداشتن بتمن در این بازی، تاثیری روی آن می‌گذارد یا نه و اصلا بتمن حتی بدون حضور مادی نقشی در داستان بازی Gotham Knights خواهد داشت؟

حالا بیایید تا بیشتر به کاراکتر‌ها بپردازیم. ابتدا با رد‌هود شروع می‌کنیم.

رد‌هود :

داستان بازی Gotham Knights

جیسون تاد (Jason Todd) یک آنتی‌هیرو قدرتمند و بی‌ثبات است. هویت‌اش از زنده شدن اجباری او پس از مرگ، توسط یکی از خطرناک‌ترین دشمنان بتمن ریشه می‌گیرد. او همیشه در کنترل احساسات خود ناموفق بوده ولی این دلیل نمی‌شود تا خود را برای دوستان خود به خطر نیندازد! او خواستار تقاص پس دادن مجرم‌ها و جنایت‌کارهاست.


رابین 

داستان بازی Gotham Knights

تیم دریک (Tim Drake) با این‌که جوان‌ترین عضو خانواده بتمن است، اما او یکی از باهوش‌ترین اعضای این خانواده است و یک نابغه در ساختن استدلال استنتاجی‌ست( استدلال استنتاجی در کل به این معنی‌ست که نظریه‌ای را درنظر بگیریم و برای آن فرضیه بسازیم!). تیم همیشه به بتمن باور داشت و با این باور انگیزه‌ای درون‌اش به‌وجود آمد که گاتهام به یک قهرمان نیاز دارد. بتمن تنها کسی بود که توانست مشخص کند تیم به چه‌ کسی تبدیل خواهد شد.


بت‌گرل 

داستان بازی Gotham Knights

افراد کمی می‌توانند از نظر اراده و روحیه خاص و قوی باربارا گوردون (Barbara Gordon) با او مطابقت داشته باشند. او همیشه فردی عمل‌گرا بوده و از نظر او هیچ‌وقت به عقب برگشتن، راهی نیست که باید انتخاب شود. داشتن شناخته‌‌شده‌ترین پلیس و کمیسر گاتهام به عنوان پدرش، تاثیر بسیار مهمی روی او داشت. جیم گوردون جان‌اش را برای گاتهام فدا کرد و حالا او می‌خواهد مطمئن شود که این‌کار بیهوده نبوده! بعد از اتفاقی که او را مجبور به نشستن روی ویچر کرد، نام‌اش به اوراکل (Oracle) تغییر کرد؛ یک نابغه در اطلاعات. بعد از تمرینات سخت و توان‌بخشی، او توانست تا قدرت خود را دوباره به‌دست آورد و لباس بت‌گرل را بار دیگر به تن کند.


نایت‌وینگ

داستان بازی Gotham Knights

دیک گریسون (Dick Grayson) یک رهبر واقعی و بسیار خوش‌بین است. هم‌چنین او بیشترین کاریزما را در میان خانواده بتمن داراست. او در یک خانواده غیر‌معمولی اما دوست‌داشتنی سیرک بزرگ شد و به همین دلیل، ارزش واقعی محبت و با هم بودن را می‌داند. او باور دارد که مبارزه‌ای ارزش دارد که هدفی بزرگ و واقعی داشته باشد و این هدف در واقع همان مردم هستند! دیک قبلا به‌عنوان دستیار بتمن کنار او بود و حالا برای خودش یک قهرمان واقعی شده.


به‌تازگی خبری منتشر شد که سبک مبارزه و قابلیت‌هایی که هر کاراکتر دارد، با یک‌دیگر متفاوت است؛ با هم این‌ها را بررسی می‌کنیم:

رابین :

  • زیرک!
  • مبارزه با چوب دستی تاشو!
  • توانایی جلب توجه دشمنان!

بت‌گرل :

  • تمرکز بالا، مقاوم، مفید در مبارزات تن به تن
  • استفاده از محیط و توانایی هک کردن!
  • استفاده از تونفا (سلاح مخصوص) با به‌کار‌گیری رشته‌های کیک بوکسینگ، کاپوئرا و جوجیتسو!

نایت‌وینگ‌ :

  • آکروباتیک
  •  مبارزه نمایشی!
  • مبارزه با استیک‌های منحصر به فرد!

رد‌هود :

  • بی‌رحم!
  • مهارت بالا در تیر‌اندازی!
  • ماهر در تکنیک‌های مبارزه!

در کل هرکدام از کاراکتر‌های بازی، مهارت‌های منحصر به فرد خود را دارند که قطعا این باعث جذابیت هرچه بیشتر بازی خواهد شد.

 

بازی Gotham Knights در سال 2021 برای کنسول‌های ایکس باکس، پلی‌استیشن و پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد.

برای تماشا تریلر و گیم‌پلی بازی Gotham Knights اینجا کلیک کنید.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

A person who's been born to die with Video Games! Gonna write the bests Gonna make the bests

  • instagram

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: اضافه شدن دو لباس جدید بتمن در به‌روز رسانی ناگهانی بازی Batman: Arkham Knight - کافه کمیک
  2. بدون بتمن زیاد قشنگ نیست اینو دیگه همه میدونند

    • درود بر شما. قبول‌ کردن مرگ بتمن به عنوان یکی از پرطرفدارترین ابرقهرمان‌ها سخته و ممکنه یه حقیقتی پشتش باشه. باید صبر کنیم و این با انتشار بازی مشخص می‌شه :pray:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.