آیا ممکن است رویداد جنگ داخلی مارول برای بار سوم تکرار شود؟

آیا ممکن است رویداد جنگ داخلی مارول برای بار سوم تکرار شود؟

جنگ داخلی (Civil War) یکی از مهم‌ترین ایونت‌های تاریخ کمیک‌بوک است که در سال ۲۰۰۷ توسط مارک میلار (Mark Millar) نویسنده مطرح برای کمپانی مارول نوشته شد. با کافه کمیک همراه باشید تا در ادامه به احتمال رخ دادن سومین جنگ داخلی مارول بپردازیم.

در سال ۲۰۱۶  در دنیای سینمایی مارول اقتباسی سینمایی از کمیک Civil War ساخته شد که باعث شهرت بیشتر این اثر شد. در ادامه نیز، دنباله‌ای توسط برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis) نوشته شد. حال این احتمال وجود دارد که برای بار سوم، شاهد جنگ داخلی در دنیای مارول باشیم.

آیا ممکن است شاهد سومین جنگ داخلی در دنیای مارول باشیم؟

احتمال وقوع جنگ داخلی مارول

احتمال وقوع جنگ داخلی مارول

 

در سال ۲۰۰۷، مارک میلار (Mark Millar) با رویداد جنگ داخلی، قهرمانان جهان مارول را به دو دسته تقسیم کرد. این قهرمانان با هم بر سر قانونی درباره‌ی چگونگی فعالیت ابرقهرمانان به اختلاف خوردند. در واقع پس از کشته شدن ۶۰۰ غیرنظامی در یک فعالیت ابرقهرمانی، دیدگاه جهان نسبت به نقابداران قدرتمند تغییر کرد.

بعضی از قهرمانان خواهان این بودند که توسط دولت به ماموریت‌ها اعزام شوند، تا این‌گونه هرکسی که قدرت‌های ابرانسانی داشت نتواند آزادانه فعالیت کند، از طرفی در مقابل این گروه که مرد آهنی (Ironman) آن را رهبری می‌کرد، گروهی نیز به رهبری کاپیتان آمریکا (Captain America) حضور داشتند که خواهان فعالیت آزادنه ابرقهرمانان بودند.

داستان جنگ داخلی در سال ۲۰۱۶ توسط آنتونی و جو روسو در فیلم Captain America: Civil War اقتباس شد. تقریبا در همان زمان، برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis) برای مارول دنباله‌ای با نام «Civil War ۲» برای رویداد اولیه مارک میلار نوشت که چندان موفق نبود.

در حالی که جنگ داخلی ۲ با نقدهای متفاوتی روبرو شد، هیچ خبری از دنباله‌ی دیگری نیامد تا این‌که یک طرح ثبت نام ابرقهرمانی جدید در سال ۲۰۲۳ و کمیک Invincible IronMan #2 توسط گری دوگان (Garry Duggan) معرفی شد.

پس از بیهوش شدن مرد آهنی در یک کوچه، شهروندان خواهان محدودیت‌های بیشتری برای ابرقهرمانان شدند. مارول حماسه‌ی جدیدی را در ژوئن ۲۰۲۳ با نام مسابقه هرج و مرج آغاز خواهد کرد که قهرمانان زیادی از دنیای مارول پس از دستگیری آگاتا هارکنس (Agatha Harkness) با هم مبارزه می‌کنند. این موضوع ممکن است باعث وقوع سومین جنگ داخلی باشد.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آیا ممکن است رویداد جنگ داخلی مارول برای بار سوم تکرار شود؟
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)