رتبه‌بندی ده مورد از واقعیت های What if در سری کمیک‌های ?…What if

رتبه‌بندی ده واقعیت متفاوت در سری کمیک‌های ?...What if

حال که روز به روز مشغول نزدیک شدن به زمان پخش سریال ?…What if هستیم، بهتر است تا نگاهی به ده مورد از واقعیت های what if در جهان‌های این سری کمیک از مارول بیاندازیم. با کافه کمیک همراه باشید.

سری کمیک …What If از سال ۱۹۷۷ شروع و در چندین نسخه و شماره، باعث گسترش بیشتر جهان مارول (Marvel) شد. یکی از مزیت‌های این سری داستانی معروف به‌کار گرفته شدن داستان‌های کلاسیک، اما به‌نحوی دیگر و با نوع دیگری از روایت بود. حال پس از سال‌ها بالاخره توجه عوامل جهان سینمایی مارول به این داستان‌ها جلب شده و می‌خواهند آن را برای اولین بار، به‌صورت یک سریال برای مخاطبان جدید و قدیم خود پخش کنند. در این مقاله قصد داریم تا به ده نوع مختلف از واقعیت‌هایی بپردازیم که در این سری کمیک خلق شده‌اند و داستان‌های قدیمی را، با محتوایی تازه به ارمغان آورده‌اند.

گوئن استیسی (Gwen Stacy) هیچ‌وقت کشته نشد

واقعیت های what if

واقعیت های what if

چه کمیک‌های مردعنکبوتی (Spider-Man) را خوانده باشید، چه قسمت دوم فیلم Amazing Spider-Man را دیده باشید، قطعا می‌دانید که یکی از معشوقه‌های پیتر پارکر (Peter Parker) به‌دست گابلین‌سبز (Green Goblin) کشته می‌شود. اگر بخواهید این ماجرا را در کمیک‌ها بخوانید با مراجعه به شماره ۱۲۱ از سری کمیک The Amazing Spider-Man این کار انجام می‌شود. اما این داستان در ۲۴مین جلد از سری کمیک‌های …What If به نحوی دیگر رقم خورد. در این شماره گوئن توسط پیتر نجات پیدا کرده و آن دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند، اما در ادامه‌ی ماجرا هویت مردعنکبوتی توسط J. Jonah Jameson برملا می‌شود و پیتر مجبور می‌شود ادامه‌ی زندگی خود را به‌صورت پنهانی بگذراند.

جین فاستر (Jane Foster) تبدیل به ثور (Thor) می‌شود

واقعیت های what if

واقعیت های what if

داستان ثوری که می‌دانید که کاملا کنار بگذارید، چراکه در دهمین شماره از سری کمیک‌های …What If چیز دیگری در انتظارتان هست. در این شماره، جین فاستر از جهان مارول پتک معروف ثور یا همان میولنیر (Mjolnir) را پیدا کرده و پس از دست زدن و بلند کردن آن، تمامی قدرت‌های ثور را به‌دست آورده و تبدیل به خدای رعد می‌شود. او پس از کسب قدرت‌هایش مجبور به مبارزه با لوکی (Loki) می‌شود و پس از شکست او، به ازگارد رفته و با اودین (Odin) ازدواج می‌کند. پس از این ازدواج، میولنیر به زمین و به صاحب اصلی‌اش یعنی دکتر دانلد بلیک (Dr. Donald Blake) می‌رسد. ممکن است برای‌تان سوال شود که دکتر بلیک دیگر کیست؟ او همان ثور است که توسط اودین به زمین فرستاده شد و در این ظاهر جدید، به‌عنوان دانشجوی هاروارد، در داستان حضور پیدا کرد.

عمو بن زنده می‌ماند

واقعیت های what if

واقعیت های what if

اگر مرگ گوئن کنار بگذاریم، قطعا اولین تجربه‌ی شکننده برای پیتر، مرگ تنها عموی او بود که برایش نقش پدر را داشت. حال تصور کنید که عمه مِی به‌جای عمو بن توسط آن قاچاقچی کشته می‌شود. پس از این اتفاق عمو بن به هویت مخفی مردعنکبوتی پی می‌برد و در دفاع از برادرزاده‌ی خود، با J. Jonah Jameson به‌دلیل رفتار بد و شایعه‌هایی که درباره‌ی مردعنکبوتی در رسانه منتشر می‌کند، برخورد می‌کند و باعث می‌شود پیتر پارکر این جهان، زندگی‌ بهتری از جهان ۶۱۶(جهان اصلی مارول) داشته باشد. اتفاقی که برای‌تان تعریف کردیم همان چیزی‌ست که در شماره ۴۶ از کمیک‌های …What If به وقوع پیوست.

بلینک (Blink) تبدیل به The In-Betweener می‌شود

واقعیت های what ifبلینک یکی از شخصیت‌های فرعی در کمیک‌های X-Men در اواسط دهه ۹۰ بود که نهایتا در داستان The Phalanx Covenant کشته می‌شود؛ اما محبوبیتی که در همان حضور کوتاه خود به‌دست آورد باعث بازگشتش در شماره ۷۵ از کمیک‌های …What If شد. در این شماره او به قلمرو کیهانی In-Betweener سفر می‌کند و پس کسب قدرت در آنجا به خود In-Betweener تبدیل می‌شود و توانایی‌ فراتر از آنچه که قبلا داشت را صاحب می‌شود.

کاپیتان آمریکا (Captain America) در ماجرای جنگ داخلی

واقعیت های what if

داستان جنگ داخلی در مارول و اتفاقاتی که بین کاپیتان آمریکا و مردآهنی (Iron Man) می‌افتد، آن قدر مهم و شناخته شده بود که فیلمی در سال ۲۰۱۶ بر اساس آن ساخته و پخش شد. اما این داستان هیچ‌ ارتباطی به آن ندارد. در سال ۲۰۰۵ بود که داستانی در …What If خلق شد که در آن کاپیتان آمریکا، در جنگ داخلی ایالات متحده حضور داشته و با شخصیتی تازه به نام White Skull روبه رو می‌شود؛ اما آن چیزی که شرور داستان را جذاب‌تر می‌کند این است که اسکلت سفید، همان باکی بارنز (Bucky Barnes) دوست و یاور قدیمی‌ کاپیتان است. جهانی واقعا عجیب که منجر به خلق داستانی جذاب شد.

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) تمامی قدرت‌ها را نابود می‌کند

واقعیت های what ifداستان کمیک بوک معروف House of M که روی سریال Wandavision نیز تاثیر گذاشت، داستان اسکارلت ویچی را روایت می‌کند که به‌دلایلی تمامی جهش‌یافته‌های جهان مارول را تنها با سه کلمه‌ی «دیگه جهش‌یافته نباشه» ازبین می‌برد و باعث اتفاقات بسیار زیادی در این جهان می‌شود. اما شکلی دیگر از ماجرا در نسخه‌ی …What If از این داستان اتفاق می‌افتد. این‌بار اسکارلت جهش‌یافته‌ها را نابود نمی‌کند، بلکه قدرت‌های تمامی موجودات ابرقدرت را ازبین می‌برد که سبب فجایع زیادی در زمین می‌شود. یکی از این فجایع، قدرت گرفتن دوباره‌ی اسکلت قرمز (Red Skull) است که شروع می‌کند به فتح جهان و کشتن تعداد زیادی از قهرمانان که حالا هیچ قدرتی ندارند.

ققنوس (Phoenix) جان سالم به‌در برد

واقعیت های what if

داستان The Dark Phoenix یکی از مهم‌ترین داستان‌های مردان ایکس است که نهایتا با مرگ شوکه‌کننده‌ی جین گری (Jean Grey) به پایان می‌رسد. در شماره‌ی ۲۷ داستان‌های …What If جین گری هیچ‌وقت کشته نشد، اما سرنوشت بدتر از آنچه که انتظار می‌رفت، رقم خورد. در این داستان جین به عنوان ققنوس با گالاکتوس (Galactus) مبارزه کرد و در طی همین مبارزه کنترل قدرت‌هایش را ازدست می‌دهد و کاملا توسط ققنوس که به‌عنوان Phoenix می‌شناسمیش، تحت کنترل در می‌آید. پس از این ماجرا ققنوس تمامی ابرقهرمانان، انسان‌ها و سرانجام زمین را نابود می‌کند و یکی از پایان‌های تلخ مارول را به طرفداران هدیه می‌دهد.

کاپیتان آمریکا هیچ‌وقت یخ نزد

پنجمین شماره از داستان‌های …What If یکی از اساسی‌ترین وقایع مارول را به‌طور کلی تغییر می‌دهد. یخ زدن استیو راجرز (Steve Rogers) در ماجرای جنگ جهانی دوم را کنار بگذارید و تصور کنید که او نه تنها در قالب یخ گیر نیفتاد، بلکه در ادامه پس از مرگ نیک فیوری (Nick Fury) تبدیل به رئیس سرویس مخفی شیلد (S.H.I.E.L.D.) می‌شود. شاید این ماجرا یکی از آن دوست‌داشتنی‌ترین اتفاقات جهان مارول باشد، زیرا استیو بالاخره نتیجه‌ی تمام زحماتش را می‌گیرد.

استورم (Storm) تبدیل به ثور می‌شود

غیر از ثور، افراد مختلفی هستند که آن‌قدر لیاقت دارند تا میولنر را بلند کنند، افرادی مانند کاپیتان آمریکا یا جین فاستر. در این بین شخصیت استورم از گروه مردان ایکس نیز یکی از گزینه‌های مناسب است؛ در شماره ۱۲ از سری داستانی …What If شاهد به وقوع پیوستن این لیاقت، برداشته شدن میولنیر توسط او و تبدیل شدنش به خدای رعد هستیم. اما داستان از آنجایی شروع می‌شود که مردان ایکس برای ماموریتی راهی ازگارد شده و در آنجا، استورم پتکی را که توسط لوکی ساخته شده بود را بلند می‌کند. در ادامه‌ی داستان نیز شاهد یکی از بامزه‌ترین مبارزه‌ها بین استورم و نسخه قورباغه شده‌ی ثور (Throg Thor) هستیم.

مردعنکبوتی به عضویت چهارشگفت انگیز (Fantastic Four) در می‌آید

اگر مقاله‌ی معرفی مردعنکبوتی را خوانده باشید، قطعا می‌دانید که عنبکوت دوست‌داشتنی مارول هیچ‌وقت به‌صورت دائم به عضویت گروهی درنیامد. در یکی از اولین داستان‌های …What If مردعنکبوتی را می‌بینیم که به عضویت چهارشگفت انگیز درمی‌آید و این گروه نام خود را به پنج شگفت انگیز تغییر می‌دهد و همچنین نماد روی لباس خود را از چهار به پنج عوض می‌کند. در ادامه‌ی داستان مبارزه‌ای بین اعضای F5 و نیمور (Namor) را می‌بینیم، اما پایان داستان آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم. در پایان سوزان استورم (Susan Storm) را شاهد هستیم که به‌خاطر اختلافاتش با گروه، آن‌ها را همراه با نیمور به آتلانتیس ترک می‌کند.

امیدواریم که از مقاله واقعیت های what if لذت برده باشید و تا حدودی هیجان‌تان را برای سریال ?…What If بیشتر کرده باشیم. حتما نظرات‌تان را برای‌مان بنویسید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.