معرفی 10 مورد از جذاب‌ترین قدرت های اسپایدرمن

10 قدرت خفن مرد عنکبوتی

در این‌که مرد عنکبوتی ابرقهرمان باحالی است شکی نیست و این امر را می‌توان در قدرت‌های او نیز دید. با کافه کمیک همراه باشید تا با جذاب‌ترین قدرت های اسپایدرمن آشنا شوید.

ابرقهرمانان کمی هستند که می‌توانند ادعا کنند به اندازه مرد عنکبوتی دوست داشتنی و خفن هستند. از زمان خلقت این شخصیت توسط استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) در شماره ۱۵ کمیک Amazing Fantasy، این شخصیت محبوب مارول به کلمه خفن معنا بخشیده است.

لباس قرمز و آبی غیر سنتی مرد عنکبوتی که اکنون نمادین است، خفن به نظر می‌رسد. شوخی‌های طعنه‌آمیزش که با دوستان و دشمنان خود به اشتراک می‌گذارد او را باحال می‌کند اما وقتی صحبت از خفن بودن مرد عنکبوتی می‌شود عامل تعیین‌کننده آن طیف گسترده‌ای از قدرت‌های باورنکردنی اوست. مطمئناً مرد عنکبوتی یک ابرقهرمان خفن است و این در توانایی‌های مافوق بشری او منعکس شده است.

10 – قدرت فوق‌العاده بالای او در دنیای ابرقهرمانی شاید معمولی به نظر برسد اما در نوع خود خفن است

قدرت های اسپایدرمن

قدرت های اسپایدرمن

 

یکی از جنبه‌های مرد عنکبوتی که همیشه او را برای خوانندگان دوست داشتنی کرده این است که چقدر می‌شود با او ارتباط گرفت. مرد عنکبوتی در هر تجسمی، چه پیتر پارکر (Peter Parker) یا مایلز مورالز (Miles Morales)، فقط یک فرد معمولی است که با داشتن یک زندگی عادی دست و پنجه نرم می‌کند. اما دانستن این‌که این فرد معمولی می‌تواند تا ۲۰ تن وزنه را بلند کند، باعث می‌شود که او کمتر عادی و بیشتر خارق‌العاده باشد.

مرد عنکبوتی برای چندین دهه از قدرت خود برای تحت تاثیر قرار دادن تماشاچیان استفاده کرده. «قدرت متناسب یک عنکبوت» ممکن است از نظر علمی معنای زیادی نداشته باشد، اما در عمل، یک مزیت کاملاً خفن است.

9 – تارهای طبیعی او عجیب اما باحال است

تارهای مرد عنکبوتی

تارهای مرد عنکبوتی

 

وقتی اولین فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی (Sam Raimi) در سال ۲۰۰۲ اکران شد، طرفداران بر سر تصمیم این فیلم برای به تصویر کشیدن تاراندازهای پیتر پارکر که به صورت طبیعی از دست او می‌آمد اختلاف نظر داشتند. با این حال بیش از دو دهه بعد چندین تجسم مختلف مرد عنکبوتی از تارهای طبیعی استفاده کردند. پیتر پارکر و میگل اوهارا (Miguel O’Hara) (مرد عنکبوتی ۲۰۹۹) هردو از این ویژگی بهره بردند تا کم‌کم این قابلیت عادی‌سازی شود.

نمی‌توان انکار کرد که ایده شلیک تار عنکبوت از درون بدن عجیب است. اما در عین حال، داشتن یک وسیله حمل و نقل فوری در دسترس و قابل دوام بسیار خفن است.

8 – قابلیت ترمیم سریع از بهترین قدرت های اسپایدرمن که او را سالم نگه می‌دارد

قابلیت ترمیم سریع

قابلیت ترمیم سریع

 

مرد عنکبوتی ممکن است قوی و سرسخت باشد اما فنا ناپذیر نیست. اسپایدی (Spidey) در تسلیم نشدن مهارت دارد، یعنی او گاهی اوقات بیش از آن‌چه باید در مبارزات ایستادگی می‌کند. اما بدون قدرت ترمیم سریعش، چیز زیادی از باحال بودن او نمی‌ماند.

اگرچه مرد عنکبوتی به اندازه همتای خود در دنیای مارول یعنی ولورین قدرتمند نیست اما این توانایی را دارد که جراحات خود را در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بهبود بخشد. این ابرقهرمان قطعاً به اندازه کافی آسیب می‌بیند و زخمی می‌شود اما قدرت ترمیمی که دارد به او اجازه را می‌دهد تا در کوتاه‌مدت بهبود یابد و دوباره وارد عمل شود.

7 – قدرت‌های بیوالکتریک مایلز مورالز او را منحصر به فرد می‌کند

Miles Morales's Bio-Electric Powers Make Him Unique

وقتی مایلز مورالز پس از مرگ پیتر پارکر در دنیای نهایی (Ultimate Universe) نقش مرد عنکبوتی را بر عهده گرفت، این شخصیت به جنبه‌های منحصر به فردی نیاز داشت تا او را از پیتر متمایز کند. مایلز علاوه بر داشتن یک لباس جدید خفن، متوجه شد که توانایی استفاده از برق بدنش را دارد.

انفجارها و پرتوهای زهرآگین مایلز در نبرد با افراد شرور به او برتری قطعی می‌دهد و این واقعیت که او می‌تواند از این قدرت بدون هشدار استفاده کند آن را بسیار خفن‌تر می‌کند.

6 – نیش عنکبوتی او حضوری کوتاه داشت اما عالی بود

نیش عنکبوتی از قدرت های اسپایدرمن

نیش عنکبوتی از قدرت های اسپایدرمن

 

مرد عنکبوتی برای مدت کوتاهی در طول «دیگری» (The Other)، خط داستانی که باعث می‌شد مرد عنکبوتی ویژگی‌های حیوانی‌تر خود را با آغوش باز بپذیرد، به یک جفت نیش تاشو درست زیر مچ دستش مسلح شد. این نیش‌ها مانند تیغ بودند و سمی ترشح می‌کردند که باعث فلج کوتاه مدت در قربانیان آن‌ها می‌شد.

با اینکه پیتر پارکر برای مدت طولانی به این قدرت عنکبوتی خود وابسته نبود اما آن‌ها یک مزیت مشخص به او دادند و مطمئناً او را کمی شبیه به عنکبوت کردند. کین پارکر (Kaine Parker)، یکی از بسیار کلون‌های مرد عنکبوتی که در دنیای مارول حضور دارد، هنوز این نیش‌ها را در اختیار دارد اما استفاده از این نیش‌ها توسط مرد عنکبوتی «واقعی» فرق دارد.

5 – دید در شب مرد عنکبوتی را قادر می‌سازد تا در سایه‌ها کمین کند

دید در شب

دید در شب

 

مرد عنکبوتی اغلب از مزایایی که کمین کردن در سایه‌ها برای او به همراه دارد استفاده نمی‌کند. در واقع عدم استفاده از تاریکی به نفع خود یکی از کاستی‌های تاکتیکی این ابرقهرمان است. با این حال، هنگامی که او تصمیم می‌گیرد خود را پنهان نگه دارد، دید در شب او قطعاً مفید است.

پیتر پارکر توانایی دیدن در تاریکی را بسیار بهتر از هر انسان بدون قدرتی ایجاد کرد که یکی دیگر از مزایای تکامل او در طول داستان «دیگری» بود. او دقیقاً نمی‌تواند در تاریکی با مهارت دردویل (Daredevil) کار کند، اما این قطعاً یکی از توانایی‌های مرد عنکبوتی است که کمتر از آن استفاده می‌شود.

4 – استتار یکی از جالب‌ترین مزایای مایلز مورالز است

Camouflage Is One Of Miles Morales's Coolest Advantages

با این‌که پیتر پارکر در طول سال‌ها ویژگی‌هایی را به وجود آورد که او را کمی شبیه به عنکبوت کرد، مایلز مورالس از همان ابتدا مزایای حیوانی زیادی داشت. از جمله توانایی‌های منحصر به فرد و شگفت‌انگیز مایلز، قدرت نامرئی شدن اوست.

مایلز این توانایی را دارد که خودش شامل لباس و همه چیز را عملاً نامرئی کند و کاملاً با محیط اطراف خود ترکیب شود. این قدرتی است که طی دهه‌های اخیر می‌توانست برای پیتر پارکر مفید باشد و مایلز از آن در نقش خود در دنیای همیشه در حال گسترش عنکبوتی استفاده کرده.

3 – او از دیوار راست بالا می‌رود

بالا رفتن از دیوار

بالا رفتن از دیوار

 

جدای از تار انداختنش، شناخته‌شده‌ترین مورد از قدرت های اسپایدرمن توانایی او برای چسبیدن به هر سطحی است. قدرت چسبیدن به دیوارها، سقف‌ها و هر چیزی که بین آن‌ها وجود دارد شبیه‌ترین قدرت به عنکبوت از طیف اصلی توانایی‌های این ابرقهرمان است.

قدرت مرد عنکبوتی در بالا رفتن از دیوارها، همراه با قدرت و انعطاف‌پذیری بیشترش، او را از دردسرهای متعددی خارج کرده است. اسپایدی تعداد انگشت شماری از قدرت‌ها را توسعه داده که در طول سال‌ها زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کند اما خزیدن روی دیوار یکی از قدرت‌هایی است که همراه او مانده. این ممکن است یکی از اساسی‌ترین قدرت‌های او باشد اما در عین حال یکی از خفن‌ترین قدرت‌های او نیز هست.

2 – چابکی عجیب و غریب مرد عنکبوتی مثال زدنی است

Spidey's Uncanny Agility Is A Hallmark

برخی از مشهورترین تصاویر مرد عنکبوتی که تا به حال ارائه شده و توسط برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ کمیک کشیده شده‌اند، اغلب این ابرقهرمان را در موقعیت‌هایی قرار داده‌اند که برای هر ابرقهرمان دیگری ناخوشایند است. او به لطف چابکی منحصربه‌فرد خود می‌تواند ژست‌هایی را به خود بگیرد که بیشتر ژیمناستیک‌کاران حرفه‌ای را دچار گرفتگی کند.

چابکی اسپایدی به یکی از مشخصه‌های بارز او تبدیل شده که توسط هنرمندانی مانند تاد مک فارلین (Todd McFarlane)، اریک لارسن (Erik Larsen) و مارک بگلی (Mark Bagley) برجسته و مشهور شده است. این یک توانایی پیشرفته بوده که نه تنها به خودی خود باحال است، بلکه به مرد عنکبوتی کمک می‌کند تا در عین حال جذاب به نظر برسد.

1 – مرد عنکبوتی «حس ششم» را خفن کرد

حس ششم از قدرت های اسپایدرمن

حس ششم از قدرت های اسپایدرمن

 

با وجود تمام قدرت‌های باورنکردنی مرد عنکبوتی، اگر او قربانی خطرات غافلگیرکننده‌ای شود هیچ کدامشان به کمک او نمی‌آید. شاید یکی از دلایلی که این شخصیت بیش از ۶۰ سال دوام آورده و باقی‌مانده، قدرت هشدار اولیه (حس ششم) معروف او یعنی «حس عنکبوتی» اوست. این قدرت مرد عنکبوتی را قادر می‌سازد تا شرورانی را که هیچ ابرقهرمان دیگری حریفشان نمی‌شد در چندین موقعیت شکست دهد.

عبارت «حس عنکبوتی من به صدا درآمده» عملا وارد زبان عمومی شده است و هر زمان که کسی نسبت به چیزی «احساس بدی» داشته باشد از آن استفاده می‌شود. توانایی خارق‌العاده مرد عنکبوتی در تشخیص خطر قبل از وقوع آن است و بدون شک جالب‌ترین قدرت در مجموعه قدرت‌های اسپایدی است.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی 10 مورد از جذاب‌ترین قدرت های اسپایدرمن
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو