معرفی و رتبه بندی ۱۰ بازی برتر مارول | بهترین بازی های مارول

پیش از این در کافه کمیک و در این مقاله به بهترین بازی های مارول (Marvel) برای موبایل پرداختیم. این‌بار نوبت آن رسیده تا تمامی بازی‌ های مارول را زیر ذره‌بین ببریم. این لیست با کمک از وبسایت gameinformer تهیه شده است. با ما همراه باشید تا با ۱۰ تا از بازی‌هایی آشنا شوید که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

۱۰- X-Men 2: Clone Wars

X-Men 2: Clone Wars

X-Men 2: Clone Wars

در دهه نود، مردان ایکس بزرگترین و پرطرفدارترین شخصیت‌های مارول بودند. تقریبا هر جوان و نوجوانی دوست داشت که جای یکی از جهش‌یافته‌های قدرتمند دنیای کمیک باشد. خوشبختانه این آرزو با بازی «مردان ایکس ۲: جنگ‌های کلونی» تبدیل به حقیقت شد.

بازیکنان در این بازی فوق‌العاده می‌توانستند ولورین (Wolverine)، سایکلاپس (Cyclops)، بیست (Beast)، نایت‌کراولر (Nightcrawler)، سایلاک (Psylocke) و گمبیت (Gambit) را کنترل کنند. قهرمانان این بازی به سراسر دنیا سفر می‌کنند تا از انتشار ویروسی به نام Phalanx جلوگیری کند.

ویروسی که مردم را به برده‌های تکنو ارگانیک تبدیل می‌کند. هر قهرمانی در بازی قدرت‌های مخصوص خود را دارد که با شخصیتش در دنیای کمیک مشابه است. بازیکنان هم می‌توانند در نبردها از تمامی قدرت‌های شخصیت استفاده کنند و تمام این موضوعات بازی را در زمان خودش، یعنی سال ۱۹۹۵ منحصر به فرد می‌کرد.

۹- Marvel Strike Force

Marvel Strike Force

Marvel Strike Force

همانطور که گفته شد قبل از این مقاله‌ای درباره‌ی بهترین بازی‌های موبایل مارول در سایت ما منتشر شده بود و در آن مقاله به این بازی اشاره کرده بودیم. بازیکنان در این بازی به عنوان یک مامور وظیفه دارند که از سیاره زمین در برابر تهدیدات محافظت کنند. اما بیایید به یک دیگر دروغ نگوییم. هیچکدام از ما Marvel Strike Force را به دلیل داستانش دوست نداریم.

چیزی که این بازی را برای ما جذاب می‌کند این است که بازیکن تیمی از شخصیت‌های مارول را اداره می‌کند. این چیزی است که یک هوادار کمیک واقعا دوست دارد. اینکه از بین شخصیت‌های مارول تعدادی را درکنار هم بگذارد و به اصطلاح شاهد تیم‌آپ آن‌ها باشد.

مبارزات نوبتی Strike Force به بازیکن اجازه‌ی اجرای استراتژی‌های متفاوتی را می‌دهد. انگیزه شما برای به دست آوردن اجازه‌ی استفاده از شخصیت‌ها ممکن است شما را به این بازی وابسته کند! Strike Force در سال ۲۰۱۸ ساخته شد.

۸- X-Men Origins: Wolverine

بازی های مارول X-Men Origins: Wolverine

بازی های مارول X-Men Origins: Wolverine

«ریشه‌های مردان ایکس: ولورین» بازی فوق‌العاده ای است که از روی فیلمی با همین نام و در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. فیلمی که می‌توان گفت اثری متوسط بود اما بازی آن را می‌توان حد‌اقل یک بازی خوب دانست و آن را در لیست بهترین بازی‌ های مارول قرار داد.

همانطور که از نام بازی معلوم است، شخصیت اصلی داستان ولورین، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مارول است. این بازی به مخاطبان اجازه می‌دهد که گذشته لوگان را کاوش و با آن بیشتر آشنا شوند در حالی که چنگال‌های لوگان در حال نابود کردن دشمنان است. تماشای ترمیم سریع بدن لوگان بعد از یک حمله فوق‌العاده است.

این بازی تنها یک بازی فوق‌العاده مانند دیگر بازی‌های فوق‌العاده نیست. X-Men Origins: Wolverine یکی از بهترین بازی‌ های مارول است که توانسته برخلاف بازی‌های اقتباس شده از فیلم ظاهر شود. در واقع این بازی از فیلم سینمایی که از آن اقتباس شده بهتر بود. معمولا این اتفاق نمی‌افتد که بازی‌ها از فیلم‌هایی که از روی آن‌ها ساخته شده‌اند بهتر باشند.

۷- X-Men

X-Men بازی مارول

X-Men بازی مارول

در دهه ۹۰ آرکیدها مملو از بازی‌های بزن بزن اعتیاد‌آور مردان ایکس ساخته Konami بودند. در واقع به نظر می‌رسید که طبق قانون آرکید‌ها باید نسخه‌ای از این بازی را داشته باشند. اما ما اصلا شاکی نیستیم. با این‌که بعضی از قدرت‌های مردان ایکس در بازی به خوبی نمایش داده نمی‌شوند، اما ما مدت زیادی را صرف بازی کردن این بازی می‌کنیم زیرا تصور یک نبرد حماسی در برابر ارتش مگنیتو (Magneto) هر شخصی را که به دنیای مارول علاقه داشته باشد وسوسه می‌کند.

۶- Lego Marvel Superheroes

Lego Marvel Superheroes

Lego Marvel Superheroes

بازی‌های لگو مانند چیپس سیب زمینی هستند. آن‌ها حتی پس از یک روز بازی کردن شما را خسته نمی‌کنند. در واقع آن‌ها هیچ فشاری به شما نمی‌آورند. شما می‌توانید در حالی که استراحت می‌کنید اشیا و دشمنان را تبدیل به تکه سنگ‌های لگویی کنید. بازی Lego Marvel Superheroes نه تنها تعداد زیادی از شخصیت‌ها را شامل می‌شد، بلکه قدرت‌های همه‌ی آن‌ها را نیز با جزئیات به تصویر می‌کشید. این بازی از بهترین بازی‌ های مارول است.

۵- Spider-Man 2

Spider-Man 2

Spider-Man 2

برای مدت‌های طولانی، «مرد عنکبوتی ۲» بهترین بازی مارول و حتی جهان بود. این بازی که اقتباسی از فیلم Spider-Man 2 ساخته‌ی سم ریمی (Sam Raimi) بود، مرد عنکبوتی را در حالی به تصویر می‌کشید که تلاش می‌کرد بین زندگی ابرقهرمانی و زندگی غیرنظامی خود تعادلی را برقرار کند و هم‌زمان با دکتر اکتاپوس (Doctor Octopus)، گربه سیاه (Black Cat) و کرگدن (Rhino) نبرد می‌کرد. کاوش در جهان منهتن بسیار سرگرم‌کننده است و مرد عنکبوتی ۲ را به یکی از بهترین بازی‌ های مارول تبدیل می‌کند.

۴- The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

بازی های مارول The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

بازی های مارول The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

بازی‌های کمی مانند The Incredible Hulk: Ultimate Destruction هستند که به شما حس یک غول خشمگین و توقف‌ناپذیر را می‌دهند. هالک همه چیز را نابود می‌کند. از دیوار‌ها و موشک‌ها گرفته تا ماشین‌ها، هیچ چیز Hulk را متوقف نمی‌کند.

او با هالک شیطانی (Devil Hulk)، ابامینیشن (Abomination) و مرسی (Mercy) نبردی حماسی دارد. بروس بنر در یکی از بهترین بازی‌های مارول به دنبال این است که از دنیا دور باشد و به تنهایی درباره‌ی درمان بیماری خود کاوش کند اما دنیا او را تنها نمی‌گذارد. ما هم تمایلی به این کار نداریم زیرا با این بازی می‌توانیم ساعت‌ها سرگرم شویم.

۳- Marvel: Ultimate Alliance

۳- Marvel: Ultimate Alliance

۳- Marvel: Ultimate Alliance

این بازی که بر اساس حماسه‌های مردان ایکس ساخته شده بود در زمان خود اثری در حد و اندازه‌ی Avengers: Endgame بود. حداکثر چهار نفر می‌توانند با یکدیگر در یک تیم باشند و در داستانی هیجان‌انگیز و حتی خشن همکاری کنند.

بازیکنان ماجراهای زیادی مانند محافظت از یک Helicarrier در برابر فین فنگ فوم (Fin Fang Foom)،‌ رهایی دادن ساکنان آتلانتیس (Atlantis) از کنترل ذهن و شرکت در یک نمایشگاه بازی در Murderworld را در بازی پشت سر می‌گذارد. Ultimate Alliance  ماجراهای زیادی را برای هواداران بازی‌های مارول آماده کرده است.

۲- Ultimate Marvel vs. Capcom 3

۲- Ultimate Marvel vs. Capcom 3

۲- Ultimate Marvel vs. Capcom 3

بازی‌ های مارول شامل سری بازی‌های جذاب Ultimate Marvel vs. Capcom می‌شوند و این بازی‌ها تنها جایی هستند که شما می‌توانید کاپیتان آمریکا (Captain America) و مرد آهنی (Ironman) را در کنار مگامن و کاپیتان کماندو ببینید.

اگرچه بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 2 هم قابل ستایش است، اما سومین نسخه‌ی این بازی توانست تعادل کاملی بین فهرست عظیم کاراکترها و مبارزات برقرار کند. این بازی که یکی از بهترین بازی‌ های مارول است به ما یادآوری می‌کند که وقتی اکشن فوق‌العاده‌ای دارید، نیازی به داستانی دیوانه‌وار نیست. Ultimate Marvel vs. Capcom 3 به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است.

۱- بازی های مارول : Spider-Man

بازی های مارول : Spider-Man

بازی های مارول : Spider-Man

چیز دیگری را برای رتبه‌ی اول انتظار داشتید؟ این بازی شاهکار شرکت Insomniac که توسط سونی منتشر شد، در زمان انتشار یک مدعی برای جایزه‌ی بهترین بازی سال بود. به طرز ماهرانه‌ای تمامی مکانیزم‌هایی که طرفداران مرد عنکبوتی در بازی‌های قبلی دوست داشته‌اند، در این بازی استفاده شده و همین است که Spider-Man را به بهترین بازی یا حداقل یکی از بهترین بازی‌ های مارول تبدیل کرده است.

مبارزات و تار‌های مرد عنکبوتی فوق‌العاده هستند و Insomniac داستانی فوق‌العاده را نیز روایت می‌کند. ویژگی‌های شخصیتی مرد عنکبوتی به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند و روحیه‌ی قهرمانانه‌ی او کاملا مشخص است. انتظار برای دنباله‌ی این بازی برای هواداران کار سختی خواهد بود!

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Gameinformer

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی و رتبه بندی ۱۰ بازی برتر مارول | بهترین بازی های مارول
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)