لیست چندین قهرمان قدیمی کتاب های کمیک که از مارول یا دی سی نیستند

لیست چندین قهرمان قدیمی کتاب های کمیک که از مارول یا دی سی نیستند

شخصیت‌های ابرقهرمانی تاریخچه‌ای طولانی‌تر از مارول یا دی سی دارند. متاسفانه برخی از قهرمان‌های قدیمی در طول زمان فراموش شده‌اند. با کافه کمیک همراه باشید تا با چندین قهرمان قدیمی کتاب های کمیک آشنا شویم.

این روزها دی سی و مارول با عبارت «ابرقهرمان» شناخته می‌شوند و هر قهرمان جدید یک کپی از قهرمانان این دو کمپانی تلقی می‌شود اما زمانی بود که مارول و دی سی تسلطی روی این ژانر نداشتند و قبل از این‌که سوپرمن و اسپایدرمن وارد صحنه بشوند، قهرمانان مختلف و متنوعی خوانندگان را سرگرم می‌کردند.

قدیمی‌ترین ابرقهرمانان این لیست از قهرمانان جنگی تا جادوگران با قدرت نامشخص را شامل می‌شوند اما این قهرمانان در یک چیز مشترک هستند: هیچ کدام ساخته مارول یا دی سی نیستند. حتی بعضی از آنها الهام بخش قهرمانان این دو سری کمیک بوده‌اند. در ادامه به معرفی ده مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

10- زن قرمزپوش (The Woman In Red)

زن قرمزپوش

زن قرمزپوش

پگی آلن (Peggy Allen) از این‌که به عنوان یک پلیس نمی‌تواند کارهای زیادی انجام دهد ناراضی بود، یک کلاه و کت کاملا قرمز به سر می کند تا تبدیل به زن قرمزپوش شود. پگی در این لباس به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد و به گونه ای از شهر محافظت می‌کند که کار روزانه‌اش اجازه انجام این کار را به او نمی‌دهد.

زن قرمزپوش که برای اولین بار در سال 1940 ظاهر شد، عنوان اولین ابرقهرمان نقابدار را مال خود کرده، چون پیشینیان او زحمتی برای پنهان کردن هویت به خود نمی‌دادند. او مانند بسیاری از مبارزان با جنایت در عصر طلایی، در طول زمان فراموش شد. آلن مور او را برای سری کمیک ابرقهرمانی خود که حال و هوای قدیمی داشت یعنی تام استرانگ احیا کرد. در آن داستان لباس جدیدی به او داده شد که با جادو آغشته شده بود.

9- فانتوما (Fantomah)

فانتوما

فانتوما

فانتوما که به عنوان «زن مرموز جنگل» نیز شناخته می‌شود، از جنگل با قدرت‌هایی محافظت می‌کند که در مرز بین عجیب و غریب یا حتی وحشتناک قرار دارند. چنین توانایی‌هایی عبارتند از به پرواز در آوردن پلنگ، تبدیل افراد شرور به غارنشین و انجام هر کاری که داستان به آن نیاز دارد. البته باید توجه داشته باشید که او توسط فلچر هنکس، خالق شخصیت خنده دار سوپرجادوگر (Super Wizard) ساخته شده است.

فانتوما که در سال 1940 معرفی شد، یکی از اولین ابرقهرمانان خلق شده است. جدا از تصویر آبی جمجمه‌ای خود، چیزی که او را متمایز می‌کرد این بود که در آن زمان زنان ابرقهرمان بسیار نادر بودند و فقط تعداد انگشت شماری از کمیک‌ها قهرمانان زن داشتند. فانتوما در واقع به مالکیت عمومی راه پیدا کرد و به این صورت او در کمیک ترسناک Hack/Slash ظاهر شد.

8- شیلد (Shield)

شیلد

شیلد

پس از تکمیل ماده ابرسرباز، شیمیدان جو هیگینز به شیلد تبدیل می‌شود، یک ابرقهرمان میهن‌پرست که برای آمریکا می‌جنگد. شیلد به همراه داستی پسر کارآگاه به نیروهای متفقین در پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کردند.

شیلد فقط بدلیل خلق شدن قبل از کاپیتان آمریکا مشهور است (شیلد در سال 1940 و کاپیتان آمریکا در سال 1941 معرفی شد) و محبوبیت او تحت الشعاع محبوبیت ستاره کمیک مارول قرار گرفت. شیلد مدت کوتاهی پس از آمدن به کمیک DC، به Archie Comics بازگشت، که انتظار می‌رود در آینده نزدیک توسط راب لیفلد بازسازی شود.

7- اولگا مسمر (Olga Mesmer)

اولگا مسمر

اولگا مسمر

اولگا مسمر که با نام «دختری با چشمان اشعه ایکس» نیز شناخته می شود، دختر ملکه‌ای است که از یک پادشاهی زیرزمینی قدرتمند تبعید شده است. اولگا که قدرت‌هایی مربوط به اشعه ایکس و مافوق بشری پیدا کرده به خانه برمی‌گردد و برای پس گرفتن میراث خانوادگی خود می‌جنگد.

اولگا برای مدت کوتاهی (1937-1938) منتشر شد، اما تأثیر آن طولانی بود. مورخان و کارشناسان کمیک او (به همراه هوگو دانر و ملوان زبل) را الهام بخش جنبه‌های مختلف سوپرمن می‌دانند. بارزترین شباهت قدرت‌ها و داستان او به عنوان یک مهاجر است که هنوز هم بخش عمده‌ای از سوپرمن امروزی است.

6- فانتوم (Phantom)

فانتوم

فانتوم

فانتوم یک شخص نیست، بلکه عنوان و قدرتی است که نسل به نسل منتقل می‌شود. شخصی که به «روح متحرک» تبدیل می‌شود، کسی است که شایسته محافظت از حیات وحش آفریقا، گنجینه‌ها و مردم بی گناه در برابر جنایتکاران که عمدتاً دزدان دریایی هستند، است.

فانتوم که به عنوان یکی از اولین قهرمانان با لباس مبدل شناخته می‌شود، اولین بار در سال 1936 در کمیک استریپ یک روزنامه ظاهر شد. این امر قبل از سری‌های کمیک ابرقهرمانی معمول نبود و فانتوم را به پیشگام این زمینه تبدیل کرد. کمیک فانتوم هنوز ادامه دارد، اگرچه خوانندگان جدیدتر او را بیشتر به خاطر فیلم فراموش شده 1996 که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ها شده است، به یاد می‌آورند.

5- مندریک جادوگر (Mandrake The Magician)

قهرمان قدیمی مندریک جادوگر

قهرمان قدیمی مندریک جادوگر

مندریک یک شعبده‌باز با استعداد است که ممکن است توانایی‌های ماوراء طبیعت داشته باشد، روزها مشغول به کار اجرا و شب‌ها به دنبال دستگیری جنایتکاران است. مندریک با استفاده از قدرت‌هایی مانند هیپنوتیزم و جادوگری، از نیویورک در برابر جنایتکاران و شرارت‌های ماورایی محافظت می‌کند. مندریک که در سال 1934 خلق شد، یک رقیب خوب برای عنوان اولین قهرمان با لباس مبدل است و نزدیکترین رقیب آن فانتوم است (او نیز توسط خالق مندریک لی فالک خلق شده است).

بهترین دوست و همکار مندریک، لوتار نیز به عنوان یکی از اولین شخصیت‌های سیاه پوست کمیک که نقشی جدی دارد شناخته می‌شود. مندریک از بسیاری جهات الهام بخش قهرمانان آینده مانند دکتر استرنج، جان کنستانتین و (به طور برجسته) زاتانا (Zatana) است. مندریک در حال حاضر درگیر ریبوت Dynamite Comics و Red 5 است که او در آن در حال آموزش یک جانشین زن است.

4- خفاش طلایی (Ogon Bat)

خفاش طلایی

خفاش طلایی

خفاش طلایی موجودی با شمشیر در دست و با داشتن جمجمه به جای سر یک آتلانتین(شخصی که اهل آتلانتیس است) باستانی است که پس از فرستاده شدن به زمان حال در کوه‌های آلپ ژاپن ساکن شد. در حال حاضر، خفاش طلایی در حال دفاع از جهان در برابر رقیب دیرینه خود خفاش سیاه و سردسته شروران دکتر اریک نازو است.

خفاش طلایی اولین ابرقهرمان ژاپنی و یکی از اولین ابرقهرمانان تاریخ است که اولین بار در سال 1931 معرفی شد. این تمایز به دلیل قدرت‌های خارق العاده او است که در آن زمان که ماجواجویی‌های قهرمان‌های استثنایی اما نه غیرانسان رایج بودند غیرعادی بود. خفاش طلایی چندین فیلم و یک انیمیشن از دهه 60 دارد که البته محبوبیت آن بیشتر به ژاپن محدود شده است.

3- سایه (The Shadow)

قهرمان قدیمی : سایه

قهرمان قدیمی : سایه

وقتی پس از پایان جنگ جهانی اول، خلبان کهنه کار کنت آلارد به نیویورک باز می‌گردد، با جرم و جنایت مبارزه می‌کند. برای انجام این کار، او دو هویت را در نظر می گیرد: یکی لامونت کرانستون، یک هوس‌باز میلیونر که می‌خواهد جرم‌شناس شود و دومی سايه است، یک پارتیزان وحشتناک كه می‌داند چه بلایی در دل انسان‌ها نهفته است و به صورت آن شلیک می‌كند.

سایه برای اولین بار در سال 1930 با یک درام رادیویی با عنوان «داستان کاراگاهی ساعتی» در نقش یک راوی با خنده‌ای شیطانی و نمادین حضور پیدا کرد. او آنقدر محبوب شد که ماجراهای سریالی خود را در رمان‌ و کمیک‌ها به دست آورد. پس از اینکه محبوبیتش را از دست داد، فیلمی در سال 1994 سعی کرد با تسلط بر بتمن تیم برتون محبوبیت او را برگرداند، اما شکست خورد. سایه سرانجام توسط گارث انیس از طریق سری Dynamite Comics پس از مدت‌ها حضور در DC Comics احیا شد.

2- باک راجرز

باک راجرز

باک راجرز

باک راجرز پس از یک حادثه در معدن که قرن‌ها او را زیر زمین گرفتار کرده، از خواب بیدار می‌شود و خود را در قرن 25 می‌بیند. در آینده‌ای دور، باک راجرز به قهرمانی برای محافظت از آمریکای آینده‌نگر در برابر ارتش‌های متخاصم خارجی(که در ابتدا تصاویری نژادپرستانه از کشورهای آسیایی بود) تبدیل شد.

باک راجرز که در مجموعه Amazing Stories در سال 1929 معرفی شد، زیبایی‌شناسی آینده‌گرایانه را رایج کرد و ماجراهای او به عنوان یکی از اولین ماجراهای فضایی شناخته می‌شود. متأسفانه باک راجرز تحت الشعاع کسانی قرار گرفت که الهام بخش‌شان بود. به یاد ماندنی‌ترین مجموعه‌هایی که از باک راجرز الهام گرفتند آدام استرنج، فلش گوردون، جنگ ستارگان و داک داجرز در قرن 24 و نیم هستند.

1- زورو

 قهرمان قدیمی زورو

قهرمان قدیمی زورو

دون دیگو دلا وگا با شمشیرزنی، ثروت و کاریزمای خود، به قهرمان نقابدار زورو تبدیل شد. به عنوان زورو، دون دیگو از افراد بی‌پناه دفاع می کند و عدالت را در مورد ستمگران ثروتمندشان به گونه‌ای اجرا می‌کند که به عنوان یک انسان ثروتمند شدنی نبود.

اگرچه زورو یک قرن سن دارد اما همچنان یکی از قابل احترام‌ترین پارتیزان‌های تمام دوران است. زورو برای اولین بار در سال 1919 در رمانی به نام نفرین کاپیسترانو ظاهر شد و سپس در کمیک و فیلم ظاهر شد. معروف‌ترین ماجراجویی او ماسک زورو است، که در آن زوروی پیر عنوان خود را به یک وارث جوان واگذار می‌کند. بسیاری از زورو کپی کردند اما تعداد کمی حتی به بخشی از میراث او دست پیدا کردند. تا به امروز، بتمن تنها کپی زورو است که ارزش معرفی دارد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.